Autoiluketju

  • 3 191 282
  • 18 516

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Eikös kaikki Nissanit raavita kasaan tuolla Iso-Britanniassa?
Siellä näiden auton ostajien iloksi lisätään autoihin LUCAS-sähköjärjestelmät. Sanontahan sanoo, että Luukas oli parempi saarnamies kuin sähkömies.

Puolustetaan nyt Kyrslereitä. Jos siis Neonia ei laske mukaan on tarjolla mukavia ja tilavia amerikanautoja.
Saratoga oli sisätiloilaan ja ajomukavuudeltaan aivan eri luokkaa kuin eurooppalaiseen makuun suunniteltu Neon. Puhuttakaan New Yorker mallista, jonka 3,5 litranen kuutoskone varmistaa, ettei jalkoihin jäädä.
Tosin amerikkalaistyylin todella tehostettu ohjaus ja eurooppalaisesta poikkeava jousitus vaatii hieman totuttelua, jos vaikkapa Opelista suoraan hyppää Kysrlerin rattiin.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Myös meillä oli autokuumetta viime viikkoina. Sen seurauksena meinasi jo tulla kattiloidenkin uus jako. Olin vankasti sitä mieltä että uusi auto joka ostetaan on Opel Calibra. Avovaimo ei taas hyväksynyt sitä ja oli Astran kannalla. Pari päivää oli kovaa vääntöä ja muutama koeajo. No fiksumpana annoin periksi ja eilen pihaan ilmestyi Opel Astra vm. -97.

Täytyis kait alkaa säästämään että sais sen Lotus Omegan jotta olis avovaimolle tilaa ja itselle riittävä määrä urheilullisuutta...
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Viestin lähetti HABS #11
autokuumetta , Opel Calibra , Opel Astra vm. -97, Lotus Omegan

Sori, en voi vastustaa kiusausta.. alla lainaus erään Opelistin kokemuksista....

Clip**********************************************

Olin vuoden -99 vapun jälkeen vaihdattamassa Senaattoriini uutta
tuulilasia Kallion Metro-Autossa.
Noh, huolto oli myöhässä, joten vietin aikaa uusien autojen
puolella kahvia juoden. Tuli siihen sitten myyntimies, joka
rupesi vääntämään minulle siinä kohdalla olevaa Vectra Voyagea.
Minä siihen, että "eiku autoa huollosta odottelen.."
Aikamme jutusteltuamme kaveri oli onnistunut vakuuttamaan, että
farmarivektra pesee senaattorin mennentullen, vie niin saattanan vähän,
että pelkällä pensansäästöllä ostan toisen vektran parin vuoden päästä,3L
automaatti ooppeli kun on ihan menneen talven lumia näiden ekotekkejen
rinnalla.

Uskomatonta kyllä, mutta viikkoa myöhemmin ajelin Senaattorin vaihtoon ja
myyjä ojenteli uuden vektran avaimia oikein pullakahvien ääressä.

Oi sitä uuden auton iloa :)

500km - Takaluukun pumppu katkesi
550km - Auto hälyttää huoltoa ( öljyn pinta liian alhaalla, oli kuulemma
inhimillinen erehdys )
700km - Oikea etuoven lasi surisee alas öisin yksinään ( penkkejä
kuivaillaan ja elektroniikkaa vaihdellaan )
1100km - Bensankulutus ihmetyttää ( 3.0l automaattisenaattori vei 13l/100,
2.0 l ekotekki 15 ??? )
1100km - Auto huollossa 3 päivää. Öljyn ja bensiinin kulutusta ihmetellään.
1100km - Sain auton huollosta. Sammuu liikennevaloihin, eikä lähde
käyntiin. Hinuri hakee takaisin Kallioon.
1800km - Auto toiminut hyvin. Mökkimatkoilla ihmetellään öljyn pinnan
katoamista. 2l mobilia koneeseen.
2400km - Auto taas Kalliossa. Ihmettelevät tankkauskuittejani. Säätävät
autoa, jonka jälkeen täysin tehoton.
2700km - Auto taas huollossa ( tehoton, vie >15l/100km, vie >2l öljyä/
1000km )
2700km - Vika kuulemma löytyi. Venttilinohjurien kumit olivat nousseet
paikoiltaan :)
2700km - Bensankulutus johtuu kuulemma aluvanteistani ja ajotyylistäni :)
3900km - Kone laukeaa totaalisesti moottoritienopeudessa. Öljypumppu oli
kuulemma pysähtynyt, varoitusvalo ei
toiminut ja ajoin sitten kunnes leikkasi kiinni!!!

Lähdettiin etelään kolmeksi viikoksi, auto jäi Kallioon....

3900km - Sain auton takaisin. Koneeseen vaihdettu kuulemma lähes kaikki.
Vituttaa, kiva kun on uusi auto!
5400km - Sama bensiinin/öljynkulutus jatkuu - olin yhteydessä myyjään ...
6300km - Öljyvalo vilahtelee taas. Ajoin auton Kallioon ja jätin sinne....
Keskustelin myyjän sekä myyntipäälikön
kanssa henkeviä. Myyjä syyttää minua, myyntipäällikkö syyttää myyjää, vaadin
kaupan purkua...

--- viikko vittuilua välissä ----

Menen maanantaiaamuna Viikkiin tapaamaan piiripäällikköä ja vaadin vielä
myyntirivissä olevaa vanhaa
Senaattoriani takaisin ( 4 kk kulunut, mutta onneksi ovat laittaneet yli
satkun hintalapun ).
Kahden tunnin keskustelun jälkeen piiripäälikkö toteaa myyjän myyneen
minulle väärän auton. Omega olisi
kuulemma ollut oikea auto meille, mutta tässä tapauksessa kaupan purku ainut
järkevä vaihtoehto .

Ajan taas tyytyväisenä Senaattorillani, jossa uusi ilmastointikompura ja
hirvittävästi huoltoja vihkossa :)
Sovimme, että Vektran aluvanteet kattavat huollot, joten kaikki olivat
tyytyväisiä..
Loppu hyvin kaikki hyvin....

AI NIIN....

Kuukauden päästä soi puhelin ja asiallinen herrasmies tiedustelee olenko
joskus omistanut sen ja sen vectran?
Hän nimittäin olisi sitä ostamassa, muttakun autossa on alle 7000km
mittarissa ja jo yksi aiempi omistaja ?
Kerroin koko surullisen tarinan ja mies putosi lähes penkiltä! Autoa oli
myyty virheettömänä ja vähän ajettuna.
Oli kuulemma haettu edelliseltä omistajalta takaisin, kun EIVÄT OLLEET
MAKSANEET MAKSUJA???!??!?!?
Mitä helvettiä!!!



Clip************


K
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Kiitos kannustuksesta Kaiser Soze! Eiköhän vastaavia "maanantai" kappaleita löydy kuitenkin jokaisesta autosta? Aivan kuten kännyköistä ja muistakin sarjatuotanto jutuista. toivottavasti meitin Astra ei kuitenkaan ole tuollainen "maanantai" kappale vaan toimii arkisessa käytössä luotettavasti.
"nolla ja nuoli, siitä alkaa huoli"
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti JanJ
Kaveri yritti myydä omaansa 1,6 koneista viiden sadan euron hintaan kolme kuukautta. Sitten hinta oli kolme sataa, eikä kukaan vieläkään ostanut.
Nyt varmaan irtoais jo ilmaseks jos joku vaan ottais.

Onko vuosimallikin sama (1988)? Toi 1.4-koneinen on ihan sopiva kun se ei nyt aivan mopo ole, mutta ei sillä lähdetä kyllä isommin ohittelemaan ylämäessä, ainakaan ilman ohituskaistaa. Näppäränkokonen auto mulle kaupungissa vaikka ilman ohjaustehostinta onkin. Kyllä sillä tän kesän ajelee.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jeps. Eilen haimme vaimon kanssa ihka uuden Daewoon itsellemme. Matkalla oli vielä aivan normaali ja ehkä tavallista tympääntyneempikin olo, mutta kun ajoin auton liikkeen portista ulos, alkoi pieni hymynkare hiipiä otsalohkoon ja korvan taakse. Hei mies, sulla on uusi auto alla...

Vaikka Daewoo on uusi brandi automarkkinoilla ja varmasti aiheellisiakin epäilyjä sen suhteen on olemassa, on uuden auton omistaminen kuitenkin todella hieno juttu. Varsinkin, kun on kitunut kolme vuotta opintotuen varassa ja ajellut 80-luvun japsilla sen ajan. Minusta tuskin tulee kovin merkkiuskollista autoilijaa, mutta ensiuutukaiseksi Daewoo vaikuttaa ihan ok valinnalta, hinta ja varustelu on kohdillaan. Autossa on siis 1.4-kone (61 kw), ABS-jarrut, neljä turvatyynyä, keskuslukitus, ajonestolaite, ohjaustehostin, automaattivalot ja ilmastointi... jotain varmaankin unohtui. Joka tapauksessa tämä paketti tuli hintaan 14 000 € toimituskuluineen ja metallivärin kanssa. Takuu on 3 v/100000 km.

Daewoo Kalos on hiukan Fiat Puntoa suurempi ulkomitoiltaan (ainakin minun arvioni mukaan), mutta sisätilat ovat avarammat. Takaboksi ei ole kovin iso lyhytperäisessä mallissa, mutta kyllä sinne kahden tavarat mahtuu.

Juu, eli tällaista tällä kertaa. Viikonloppuna ajellaan pääasiassa firman autoilla, joten kokemusta omasta ei pahemmin kerry. Voin vaikka omaksi huvikseni kirjoitella tänne kokemuksiani kalossista, kunhan kilometrejä kertyy hiukan enemmän. Toivottavasti ne kirjoitukset tulevat olemaan positiivisia...

Viikonloppuja, ihmiset!
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti sampio
Jeps. Eilen haimme vaimon kanssa ihka uuden Daewoon itsellemme.
...

Voin vaikka omaksi huvikseni kirjoitella tänne kokemuksiani kalossista, kunhan kilometrejä kertyy hiukan enemmän. Toivottavasti ne kirjoitukset tulevat olemaan positiivisia...

Viikonloppuja, ihmiset!

Onnittelut uudesta autosta. Minä kuulin eilen radiosta jopa Daewoon auton mainoksen ja ainahan uutta tulokasta aristellaan ja epäillään. Toivottavasti auto osoittautuu toimivaksi ja hintansa arvoiseksi!
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Sampio,

Luonnollisesti me kaikki autofanaatikot luemme mielellämme kokemuksístasi uuden Daewoon ratissa - joten ei muuta, kuin kirjoituksia tulemaan, kun on jotain kirjoitettavaa.

edit: taisi se JanJ:n kaverin auto olla aika rapeassa kunnossa? Kyllä noista 87-89 mallin Ford Escort/Orion autoista pitäisi helposti saada 700-1000€, kunhan vaan ovat edes kohtuullisessa kunnossa.

-ipa rules
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Viestin lähetti sampio
Voin vaikka omaksi huvikseni kirjoitella tänne kokemuksiani kalossista, kunhan kilometrejä kertyy hiukan enemmän.
Kerropa tosiaan kokemuksiasi. Minuakin kiinnostaa Daewoon kaksi pienintä mallia (Matiz/Kalos). Takuu ainakin on varsin mittava. Daewoota ollaan myyty kuin leipää Euroopassa - joskin myydyin versio on ollut tuo juuri tuo Renault Clion kokoinen Matiz.

Varteenotettavalta vaihtoehdolta tuo Daewoon mallisto kautta linjan (Matiz-Kalos-Tacuma-Evanda) tuntuisi.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Autokuumetta havaittavissa

Kevät on jo vaihtunut kesäksi ja nyt Eino-Miehellä pukkaa sellaista autokuumetta että neuvoja ja vihjeitä saapi kertoilla asiaan liittyen tänne.

Sen verran uuvatti olen auton tekniikkaan liittyvissä asioissa, että minua on kyllä helppo sumuttaa peltilehmän kaupittelussa. Tarkoitan että koeajon ja pintapuolisen tarkastelun osaan kyllä suorittaa, mutta mitä jos kaupanteon jälkeen kohta jokin vika ilmoittaa olemassaolostaan ja kärry vaatii heti isoa remppaa.

Olisiko varmempaa hankkia auto alan liikkeestä vai yrittää löytää kelpo kulkuneuvo esim yksityiseltä lehti-ilmoituksen kautta. Pari vuotta olen ollut täysin autoton ja nytkin ajattelin investoida maximissaan 2000e, eli mitään huippukuntoista, vähän käytettyä pirssiä ei tällä rahalla voi odottaakaan saavansa.

Mutta jotain käytännön vinkkejä hoopolle autokuumeiselle, kiitos!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Autokuumetta havaittavissa

Viestin lähetti Eino_Mies
Mutta jotain käytännön vinkkejä hoopolle autokuumeiselle, kiitos!

Niin, itse tekisin tilanteessasi siten, siis jos käkkyrää löytyy 2000 erkkiä, että ostaisin jonkun mahdollisimman yleisen menopelin.

Näin toimien varaosia on helposti saatavilla ja ne eivät maksa sitä eräästä turkulaisjoukkueesta tuttua makean tahmeaa.

Tämä siis siitä syystä, että omistin taannoin harvinaisemman vanhan rotiskon, johon oli aina tilattava kaikki osat.

Eino_miehen tapauksessa suosittelen Toyota Corollaa tai jotain saksalaista, kuten Opelia.

Ostopaikkaan en ota kantaa, molemmat kusettavat kuitenkin.

Täältä tähän
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Eino_mies

Aja eri automalleja ja kun pääset selvyyteen mikä kiinnostaa eniten, aja vielä pari kyseistä mallia kunnes löydät hyväksi yksilöksi luulemasi auton.

Sitten tämä auton kanssa suuntaat suoraan Auto-Tohtorille ja maksat noin 50 eskoa niin he suorittavat autoon kunnollisen kuntotarkastuksen, jossa auton todellinen kunto selviää. Se on pikkuraha sen rinnalla, että joudut tekemään koneremontin piakkoin.

Panosta aliarvostettuihin merkkeihin, niin vastaavalla rahalla saa enemmän (ei tarkoita Ladaa). Noin halvassa autossa ei ole enää mitään merkitystä jälleenmyyntiarvolla, koska sitä ei ole. Sillä hinnalla millä saat vuoden 1988 Toyotan, saat vuoden 1992 Fiatin, jolla on ajettu 100 000 vähemmän.

Varaosien hinnat kannattaa katsoa valmiiksi motonetistä. Niitä on saatavilla todella moniin autoihin varsin halvalla.

Hyviä 2000 euron autoja ihan näin mutulta

Mitsubishi Lancer/Colt
-hyvä perusjapsi. Lancereita paljon saatavilla. Ruostuvat.

Fiat Tipo/Fiat Uno (kunhan on galvanoitu malli)
-kivoja ajaa, mutta sähkövikoja. Tipossa hyvät tilat.

Suzuki Swift Sedan mallit
- toimii kuin junan vessa ja kulkee, mutta todella ohuet pellit

Saab 900i
- auto Pohjoismaitten oloihin. Toimii talvella loistavasti. Syö bensaa tosin aivan homona.

Ai niin yksi juttu vielä. Kun menet autoliikkeeseen tai yksityisen luo ja kauppias sanoo, että kyseistä autoa oli joku juuri katsomassa ja lähti hakemaan rahoitusta, niin 99% todennäköisyydellä kauppias kusettaa.
 
Viimeksi muokattu:

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
E-Mies

Onko sulla ketään sukulaista, kaiffaria tms joka ymmärtää neljällä pyörällä liikkuvien polttomoottorista voimansa saavien kulkupelien päälle hieman keskivertoa enemmän?

Tämmöisen heebelin jos saat mukaasi kaupantekoon, olet jo huomattavasti paremmilla vesillä. Kannattaa vaikka maksaa jotain.

Ton hintaluokan autossa saattaa pohjassa, lokasuojissa ja pakoputkissa jne piillä kaikenlaista mädännäisyyttä, jota ei havaitse muuta kuin asiansa osaava heppu auton alle ryömimällä. Pintaruostetta on voitu meikkailla (nykyään automaaleja saa jo ihan tussimuotoisinakin) jnejne. Kaikkea sellaista mistä maallikko ei osaa uneksiakaan

Toinen hyvä vaihtoehto voi olla tuo autotohtori, mutta eipä sitä kuitenkaan raaski ja viitsi kovin montaa kandidaattia kuskata ihan doctorille saakka.

Ja sitten seuraa vaikein osuus: malttia, malttia, malttia. Ajan kanssa, kaikessa rauhassa. Älä missään nimessä lähde koeajolle rahat valmiina taskussa.
 

hege

Jäsen
Tohtori hommasta voi yrittää sopia myyjän kanssa, että myyjä maksaa maksun jos auto osoittautuu olevan ns. erimailmasta kuin myyjän puheet. Tosin silloin pitää myyjänkin uskoa, että olet tosissaan ostoaikeissa.
Niin ja kaveri kannattaa ottaa mukaan lyömään jarrua jos meinaa itse liikaa innostua.
 

Malla

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS - ei sen enempää
<<NIMIMERKKI MALLA HALOO JA HERÄTYS ! Olet myös PT-Cruiser kuski, tule nyt äkkiä tänne puolustamaan kruisaajan kunniaa! En minä yksin täällä pärjää kaikenmaailman eurooppalaisten Pösöjen, Sitikoitten tai Fiiattien kehujien seassa. HELP!>>

Hyvät unet jäi kesken :-D!

Minusta sinä olet käynyt ihan kiitettävää puolustustaistelua ilman meikäläisen vaatimatonta panostakin!
Tiivistän mielipiteeni 3 sanaan, jotka perustuvat tiukkaan tekniseen analyysiin - tosin naisnäkökulmasta:

PTCruiser on ihana!

Kokemusta on Kupla-Volkkarista, parista Skodasta, 2 Toyotasta (Corolla ja CarinaII) ja Peugeotista (406 Grand Wagon) ja kyllä tämä on yliveto. Ei Pösökään huono ollut, mutta ne uskomattomat ranskalaiset naruviritykset esim. takapenkkiä kaataessa yms......

Ainoa huono puoli on tuo Predatorin mainitsema bensankulutus.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No niin, nyt on hiukan enemmän kokemusta Daewoosta, kuin viime viestin aikaan. Mittariin on kertynyt vasta 1300 km, kun pääasiassa vaimon työmatkoja on takana.

Kooltaan ja varustelultaan auto on ollut ihan ok. Kyydissä on ollut parhaillaan viisi aikaihmistä, ja toimeen tultiin koko matkan ajan. Tosin kiihtyvyys oli melko heikko, kun auto ei muutenkaan mikään tykki ole.

Taajama-ajoon Kalos on oikein näppärä, kytkin ja kaasu toimivat ainakin minun jaloilleni sopivasti. Maantie- ja moottoritieajossa auto on kokoonsa nähden todella vakaa ajettava, esimerkiksi Micra on aivan lelu kalossin rinnalla. Tuulisella säällä korkeus tosin hivenen kostautuu. Kaarteissa olen huomannut pientä yliohjautuvuutta, mutta ehkei pidä ajaa moottoritien liittymää 140 km/h...

Kun ottaa huomioon auton koon, hinnan ja varustelun, en löydä paljonkaan huomautettavaa. Moottori saisi olla ehkä hiukan pirteämpi, esimerkiksi Clio on selvästi rivakampi peli. Tästä nyt on ehkä turha alkaa valittaa, koska kyseessä on pikkuautoluokka. Sen sijaan ainut merkittävä miinus on sitäkin suurempi. Kulutus on nimittäin aivan mieletön: keskiarvo on ollut reilu 7,5 l/100 km. Se on aivan liikaa, litra pois niin olisin tyytyväinen. Matka-ajossa auto ei kylläkään ole pahemmin ollut, mutta silti. Juhannuksena tulee ensimmäinen pitempi reissu eteen, joten toivottavasti kulutus saadaan inhimilliselle tasolle eli vähintään se litra pois nykyisestä lukemasta.

Kalos tähän mennessä:

+ tilat kokoon nähden
+ varustelu
+ ajettavuus varsinkin maantieajossa

- KULUTUS!!!
(- kiihtyvyys)




Viestin lähetti Sergei_Krivokrasov
Daewoota ollaan myyty kuin leipää Euroopassa - joskin myydyin versio on ollut tuo juuri tuo Renault Clion kokoinen Matiz.
Matiz taitaa olla kooltaan lähempänä Renaultin Twingoa, Clio taas on suurin piirtein kalossin kokoinen, Kalos on ehkä korkeutensa vuoksi hiukan isompi.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Iski sitten autokuume sen verran rajusti, että lähti se -87 Ford Orion vaihtoon ja nyt alla rullaa Opel Corsa 1,2 Ecotec mallia -98 ja kilometrejä on mittarissa 56000 700 km juhannuskeikan jälkeen.

Koeajoja tuli suoritettua lähemmäs kymmenen ja loppusuoralla olivat tämä Corsa, yksi -98 Nissan Micra ja uusi Kalos.

Kalos osoittautui kuitenkin loppujen lopuksi liian kalliiksi ja Micra oli huteramman olonen, joten ny alla rullaa sitten Corsa. Ei kulje mihinkään, mutta bensaa kului 4 hengen kuormalla ja täydellä tavaratilalla noin 5,5 litraa satasella, joten eipä sitten kulu menovettäkään.

Saas nähdä onko loppujen lopuksi onnistunut hankinta. Niin hintaa tuolla Corsalla oli 8900 euroa ja paikallisen autoliikkeen kampanjan takia sain vanhasta ritsasta 2000 euroa ja sitten vielä Sony Cyber Shot digikameran kaupan päälle.

-ipa rules
 

Jindebyne

Jäsen
Itsellänikin kamala autokuume kun ensi vuoden tammikuussa saan tuon ajokortin. Monia vaihtoehtoja olen tutkaillut kun nuo vanhemmat ovat luvanneet tommosen ihan uuden auton mulle (älkääkä sanoko mitään niistä kultalusikoista, tiedän sen jo) niin vähän olen ajatellut tommosen Opel Astra 2.2 sportin pyytää 2003 vm. Onkos kellään kokemuksia näistä uusimmista Astroista, onko paljon vikoja vai ihan hyviä pelejä? Toinen vaihtoehto on Ford Focus 2.0 moottorilla. Jos joku on jommankumman biilin omistaja niin mielellään otan kokemuksia vastaan.
 

Vasen Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei tullut saksan matkaa vaan päädyin "turvalliseen" kotomaasta ostettuun. Nyt alla Opel Astra 2.0DTI caravan vm 01. Itsellä nyt siis toinen Astra, edellinen vm 99 1.6 16v bensakone, jolla ehdin ajella vajaan vuoden ja nyt siis tuo diisseli. Jotkut väittävät, että ooppeleissa on vikoja, edellisellä Astralla tuli ajettua n. 30 000km ja ainoat korjaukset oli pakkivalokytkin ja rekisterikilven muoviruuvi. Nykyisellä olen ehtinyt ajella kuukauden päivät ja kilsoja on tullut reilut 2000. Ainoa vika tähän mennessä on ollut kitisevä kuskin penkki, joka korjaantui rasvalla.

Trancezz - kannattaisi kyllä harkita, että ostaako Astran nimen omaan sporttina, sen alusta on kovahko ja tuntien Suomen tiet voisi hieman pehmeämpi vaihtoehto olla poikaa noin matkustusmukavuutta ajatellen.
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti Vasen Pakki

Trancezz - kannattaisi kyllä harkita, että ostaako Astran nimen omaan sporttina, sen alusta on kovahko ja tuntien Suomen tiet voisi hieman pehmeämpi vaihtoehto olla poikaa noin matkustusmukavuutta ajatellen.


Olet varmasti oikeassa tuossa asiassa. Itse ajelen enimmäkseen Helsingin alueella, joten eiköhän täällä sitä pärjää ja jostain on pakko tinkiä kun kerran haluaa 2.2l moottorin ja ne tummennetut etu- ja takavalot ;)
 
Viestin lähetti Trancezz
Itsellänikin kamala autokuume kun ensi vuoden tammikuussa saan tuon ajokortin. Monia vaihtoehtoja olen tutkaillut kun nuo vanhemmat ovat luvanneet tommosen ihan uuden auton mulle (älkääkä sanoko mitään niistä kultalusikoista, tiedän sen jo) niin vähän olen ajatellut tommosen Opel Astra 2.2 sportin pyytää 2003 vm. Onkos kellään kokemuksia näistä uusimmista Astroista, onko paljon vikoja vai ihan hyviä pelejä? Toinen vaihtoehto on Ford Focus 2.0 moottorilla. Jos joku on jommankumman biilin omistaja niin mielellään otan kokemuksia vastaan.

Uudessa TM:ssä oli 2-litraisten alemman keskiluokan autojen vertailu, jossa Focus pesi 306:n, Meganen ja Xsaran. Ajettavuudeltaanhan ko. Ford on edelleen kova luu ja ehkä muutenkin Astraa onnistuneempi paketti.

Mutta oletkos harkinnut muita saman hintaluokan (noin 25k euroa) nuorekkaita vaihtoehtoja? Focusta/Astraa hauskempia vaihtoehtoja saattaisivat olla esim.:

-Alfa 147
-Mini Cooper
-Peugeot 206 GTi
-Ford SportKa
-Seat Ibiza TDi 130

Ja kannattaa myös muistaa, että tuolla rahalla saa vähän käytettynä jo melkein "mitä vain".
 

Jindebyne

Jäsen
Viestin lähetti Nännimäinen
Uudessa TM:ssä oli 2-litraisten alemman keskiluokan autojen vertailu, jossa Focus pesi 306:n, Meganen ja Xsaran. Ajettavuudeltaanhan ko. Ford on edelleen kova luu ja ehkä muutenkin Astraa onnistuneempi paketti.

Mutta oletkos harkinnut muita saman hintaluokan (noin 25k euroa) nuorekkaita vaihtoehtoja? Focusta/Astraa hauskempia vaihtoehtoja saattaisivat olla esim.:

-Alfa 147
-Mini Cooper
-Peugeot 206 GTi
-Ford SportKa
-Seat Ibiza TDi 130

Ja kannattaa myös muistaa, että tuolla rahalla saa vähän käytettynä jo melkein "mitä vain".



No sanotaanko näin, että kun katsoo jo autoja ulkonäöllisesti niin Alfa 147, Mini Cooper ja SportKa putoavat pelistä. Tiedän, että auto on muutakin kun ulkonäköä, mutta tuskin kukaan haluaa ajaa autoa joka ei ole omasta mielestä tyylikäs? Sitten kun ajatellaan Seatia ja Peugeotia niin tilaa ja tehoja kaipaisin hiukan enemmän. Xsara VTS on kyllä houkutteleva ja kun serkkukin semmosessa Tuningpajassa on töissä niin ajatellin kaikennäköstä korisarjaa yms. autooni ostaa, en kuitenkaan tee siitä mitää amis-teinihelvettä! Joten kun vedän yhteenvetoni näistä niin jäljelle jää edelleen Astra, Focus ja Xsara VTS coupe, se mikään pihaan sitten Tammikuussa tulee jää nähtäväksi kun kaikki pitää tietysti koeajaa ensin.
 
Viestin lähetti Trancezz
No sanotaanko näin, että kun katsoo jo autoja ulkonäöllisesti niin Alfa 147, Mini Cooper ja SportKa putoavat pelistä. Tiedän, että auto on muutakin kun ulkonäköä, mutta tuskin kukaan haluaa ajaa autoa joka ei ole omasta mielestä tyylikäs?

Makuasioitahan nämä. Minun mielestäni taas juuri 147 ja Mini ovat tuon luokan ehdottomasti tyylikkäimmät pelit! Lisäksi Astra, Focus ja Xsara ovat jo iäkkäitä malleja ja elinkaarensa lopussa (mistä seuraa tietty hyviäkin puolia), joten aika pian huomaat ajavasi "vanhalla" autolla. Mutta sittenhän voi aloittaa uudet keskustelut ikioman "rahoitusyhtiösi" kanssa...?

Onnea sinulle auton valintaan. Uutta/uudehkoa ostaessa voi kyllä olla siinä mielessä rauhassa, että todellista paskaa ei kaupasta enää taida saada.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Asiasta toiseen: En oikein tiennyt, että itkeäkkö vaiko nauraa kun Auto und motorsportissa (eli saksalaisessa lehdessä) oli vertailussa Audi RS6 ja joku Mersun AMG 55 otsikolla "Ylemmän keskiluokan taistelu". Suomessa ylempää keskiluokkaa taitaa olla jo joku Volvo S80 tai Audi A6 ja nekin jollain 2.4 litran moottoreilla. Nuo RS6 ja AMG 55 ovat Suomessa jo melkein superautoja.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Kyllähän nuo autot ovat "superautoja" Saksassakin. Luulempa, että jutun otsikossa tarkoitetaan sitä, että merkit (Audi ja Mercedes) kuuluvat ylempään keskiluokkaan siellä Saksassa ja kyseisessä jutussa niiden huippumallit ottavat yhteen.

-ipa rules
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös