Autoiluketju

  • 3 206 104
  • 18 538

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti pasil
(myyjä neuvoi himmailemaan "pari tonnia vähintään").

Lähetä kiitokset myyjällesi.

Itse olen huvittuneena seurannut tässä viime vuosien aikana, miten myyjät suhtautuvat näihin moottoriajoneuvoihin. Yhden BMW:n, kahden Volvon ja moottoriveneen(Yamaha 40 HV) ostaneena olen saanut sisäänajosta kysessäni aina samantapaisen vastauksen, "anna mennä vaan, hanaa!". Onneksi moiset kommentit ovat menneet toisesta korvasta ulos. Käyttöoppaissa, kun sattuu olemaan hyvinkin tarkat ohjeet sisään/totutteluajon suorittamiseksi - ne kannattaa lukea, ihan oikeasti.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Uudessa Tuulilasissa vertaillaan Daewoo Kalosta ja Hyundai Geziä. Lehti asettui Sampion kannalle moittiessaan Daewoon korkeahkoa kulutusta.

Oudolta tutuu tuon Opelissakin käytettävän Ecotec 2 koneen kova kulutus..omassa Corsassani pörisevä Ecotec I kone meinaan ei paljon bensaa vie. En ole yli 7,8 litran kulutukseen päässyt vaikka kuinka polkisi. Normaali kulutus on ollut 5,5-7 litran välissä ja kaasujalkani on siis kaikkea muuta, kuin kevyt.

-ipa rules
 
Viestin lähetti Puster
Muutama vuosi saisi olla ikää, korkeintaan tollaset 50 tonnia ajettu, ilmastointi olisi kiva ja hinnan pitäisi olla siinä 15 kiloeuron tuntumassa. Mikään farmari ei todellakaan iske vaan mieluiten sellainen kompakti kolmiovinen. Sillä eihän minun tarvitse sinne takapenkille könytä enkä siis niillä takaovilla mitään tee!?
Harkittuja vaihtoehtoja on tähän mennessä ollut ainakin Corolla, Almera, pösö 307, Roverin joku malli, Hyundaillakin oli joku kiva, VW:n Polo&Golf, Stilo (tiedän, sekin on hiiappi), Astra ja onhan näitä vielä joitain. Sopivaa ei ole vielä eteen tipahtanut mutta kyllä se oikea vielä joltain jobbarilta löytyy.

Reilulla viidellätoista tonnillahan saat jo ihan uuden Stilon, ei tarvitse jobbareita kierrellä. Uuden auton takuu lämmittää, ilmastointi viilentää ja muutenkin kyseessä on ihan ok peli. Ei mikään The Ultimate Driving Machine, mutta vaihtoehdoistasi päätellen et sellaista ole hakemassakaan.

Delta-Auton palvelu saattaa olla tökkivää ja uuden auton (ja varsinkin Fiatin) hinta putoaa suunnilleen tuhannen euron kilometrivauhtia. Mutta uusi on aina uusi.

Tai sitten käytetty 307.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Autokuume ja sen seuraukset..

Viime viikon alussa iski harvinaisen akuutti tapaus, koska sen sai ekana avovaimo ja vasta sen jälkeen yours truly. Viikon verran nettiä selaamalla löytyi sitten se oikea. Tosin pari hutiakin tuli kun piti käydä katsastamassa vastaavaa.

Pihalla seisoo tällä hetkellä '89 Pontiac Firebird Formula 305cid, eikä kaduta pätkääkään. Hyvässä kunnossa ja vain 95 000 mailia mittarissa. Eli sellainen 150 000km. Auto on yksityisen mukanaan tuoma jenkki, eli se eroaa aika paljon virallisesti maahantuodusta käsittääkseni varustelun osalta.

Bensan kulutus on korkeahko, mutta antaa olla, ei haittaa. Talviajon riemuja ei ole oikein vielä päässyt testaamaan, mutta eiköhän sekin tule tutuksi.
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
'89 Firebird on loistava valinta. Jos ei automaatilla selviä
Suomen El Niño talvesta, niin ei sitten millään. Autohan
on sleek, eli bensan kulutus ei pitäisi harmittaa, vaikka
pitää myllyn käynnissä pakkasilla, jotta sisällä pysyy
Miami Beach tunnelma.
Ite olisin tän nykyisen Volvo V70 mallin perään. Olisiko
Gothenburg paras paikka ostaa tällainen Euroopassa?
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti nedomansky
Ite olisin tän nykyisen Volvo V70 mallin perään. Olisiko
Gothenburg paras paikka ostaa tällainen Euroopassa?

Itse hommasin Saksan maalta juuri kyseisen pirssin. Auton toi Suomeen luotettava häiskä ja kyseinen sälli ei tuo maahan mitään paskakasoja. Jos haluat kysellä tarkemmin, lähettele viestiä, niin saat lisää infoa.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Viestin lähetti nedomansky
Autohan
on sleek, eli bensan kulutus ei pitäisi harmittaa, vaikka
pitää myllyn käynnissä pakkasilla, jotta sisällä pysyy
Miami Beach tunnelma.
Ite olisin tän nykyisen Volvo V70 mallin perään. Olisiko
Gothenburg paras paikka ostaa tällainen Euroopassa?

Bensan kulutus ei ollut kriteereitä kun autoa haettiin, jos se olisi ollut, olisi pitänyt valita kulkuneuvo ;).

Alusta alkaen oli haussa joko Formula tai Trans Am. Vinkkinä muillekin jotka haluaa Firebirdin/Camaron, hinnat ovat nyt kohtuu alhaalla ja toimivan pelin saa kohtuu hintaan. Tässäkin tapauksessa sai neuvoteltua hintaa 1500€ alaspäin, alkuperäinen pyyntö oli 10k€.

Noista Volvoista, faija harkitsi jonkun tommosen tuontia koska ne oli yhdessä vaiheessa todella halpoja Saksassa (kevät, alkukesä). Tosin se jäi harkinnan asteelle ajanpuutteen takia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Designer
Sampio teki paluun (etkös ollut vähän pidempään pois?) palstalle, joten odotan innolla raporttia siitä, miten Kalos on toiminut.


Juu, olin pois tai sivussa, miten asian nyt ilmaisee. Kaivion ojia, valoin lattoita, laatoitin seiniä ja muuten vain hajosin. Mutta nyt on taas silloin tällöin aikaa ilahduttaa teitä kaikkia palstallaolollani.

Mutta sitten asiaan. Kalos on toiminut erittäin hyvin. Mittarissa on nyt 15500 km, eli on ensimmäsen huollon aika. Ajo-ominaisuudet ovat minun mielestäni todella hyvät noin pieneksi autoksi. Koeajolla auto ei tuntunut läheskään yhtä hyvältä, kuin kymppitonnin jälkeen. 1.4 kone riittää ohituksiin, vaikkei ole mikään tykki. Viikonloppuna painelin Uudeltamaalta Pohjanmaalle viisi henkilöä matkatavaroineen auton kyydissä, eikä tarvinnut hävetä yhtään Tampereen ja Helsingin välillä (ahdasta vain meinasi olla).

Talvikiekot toimittivat kulutuksen taas tuonne 7,5 litran huonommalle puolelle, joten kulutus on kovaa. Tosin kaasujalka ei ole sen paremmin minulla kuin vaimollakaan sieltä keveimmästä päästä ja lisäksi vaimon työmatkasta valtaosa on moottoritietä. Mutta paljon se syö joka tapauksessa. Kilometrimäärä ohjaisi meikäläistä pikkuhiljaa dieselin suuntaan, saa ny nährä.


Voitko suositella muille?
Kyllä voin. Pienen kokoluokan auton tiesin ostavani, joten tiloista tai tehosta on sinänsä turha valittaa. Teknisesti auto on ollut moitteeton, ajo-ominaisuuksiltaan puolestaan positiivinen yllätys. Pettymykseksi en voi listata kuin moneen kertaan mainitun kulutuksen. Tekniikan raportoinnin jätän alan paremmin hallitseville.


Kaloksen sedan-versio voisi olla mielenkiintoinen ratkaisu myös. Tavaratilat ovat hyvät ja auto on muutenkin ihan kivan näköinen. Ja täytyy sanoa, että verrattuna vaikkapa pikkuserkku Getziin, on Kalos noin 2.45 kertaa vetävämmän näköinen, kuin Hyundain mummoviritelmä.

Sampiohan valitteli Kaloksessaan kovaa bensakulutusta. Olisiko käynyt niin, että hän on ostanut sen 8 venttiilisen mallin? Isot pojat juttelivat, että jostain kumman syystä Daewoo toi pari ensimmäistä erää Kalosta tuona kahdeksan venttiiliin versiona. Nykyisin myytävissä peleissä on sentään jo 16 venttiiliä. Ilmeisesti noita myytiin jopa samaan hintaan (!).
Tuosta venttiilijutusta olen kuullut itsekin, mutta nyt täytyy myöntää, etten muista, omistanko 8- vai 16-venttiilisen kärryn. Sen nimittäin tarkistin ostohetkellä, kun appiukko siihen kehotti asioista perillä olevena henkilönä, mutta minun päässäni sen sortin tieto ei pitkään pysy. Varsinainen anti-insinööri olen, välillä se hävettää, välillä olen siitä hyvin ylpeä... Mutta täytyy tarkistaa asia papereista ja palata asiaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Designer:

Unohtui vielä mainita, että muista huomioida auton kokoluokka koeajaessasi uusia autoehdokkaitasi. Muistelisin, että olet maininnut Mondeon nykyisenä menopelinäsi jossain vaiheessa tätä ketjua. Se on vanhanakin versiona moottorista riippumatta todennäköisesti menevämpi vehje, kuin esimerkiksi 1.4-litrainen Kalos. Takatiloiltaan isompi se on joka tapauksessa. Omasta kokemuksestani vain voin sanoa, että työpaikan isohin uusiin autoihin tottuneena oma pikkuauto tuntui aluksi varsinaiselta nuhapumpulta. Meni hetki sisäistää se, millä ajelen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Spämmäänpä tänne tämän: Olen tuossa jo ennen autoni luovutusta värkkäillyt pientä blogin tapaista tuosta pirssistä, jonne olisi jalo tarkoitus keräillä kaikkea pientä tapahtumaa auton ympäriltä. Vielä tarinaa ei ole oikeastaan tarvinnut vääntää (onneksi?) mutta ehkä vielä joku päivä. Kulutusta olen seurannut kynä+vihko yhdistelmällä ja niitä tuloksiakin pitäisi tuonne laitella. Osoitehan on: http://pasil.purples.net/blog/

Kommentoida saa (ja ehkä myös pitääkin)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Meikäläinen on tätä nykyä melkoisen otettu noista Fordin (uusista) kulkuneuvoista. Henkilöautokokemusta on farmari Focuksesta ja Mondeosta. Molemmat ovat mielestäni kohtalaisen pirteitä (1.6 ja 1.8 koneet) ja ketteriä, ajotuntuma on varsinkin Focuksessa loistava ja autot ovat saksalaisiksi peruskaaroiksi ihan vetävän näköisiäkin. Mondeon hallintalaitteet olivat kylläkin japsien jälkeen melko sekavat, mutta se nyt on totuttelukysymys. Ajo-ominaisuudet verrattuna vaikkapa peruslöysiin Nissaneihin (kokemusta Micrasta, Almerasta ja Primerasta) ovat aivan eri planeetalta. Uusi tai uudehko Focus saattaisi olla kelpo hankinta sampion vaihtaessa autoa seuraavan kerran. Onko kellään pitempiaikaisia kokemuksia uusista henkilö-Fordeista? Varsinkin C-Max kiinnostaisi tavallisen Focuksen ohella.

Siihen tulokseen olen osa-aika työssäni kokemani perusteella tullut, että sitten kun (joskus toivottavasti) sijoitan autoon hiukan enemmän rahaa, päädyn hyvin todennäköisesti tila-autoon tai citymaasturiin. Ah, se tila ja näkyvyys! Lisäksi esimerkiksi Honda CRV on kohtalaisen ketterä ja pirteä auto. Itse ainakin olen kokemani perusteella sen verran ihastunut, että kun tilipussi on tarpeeksi suuri (tai edes lähellä sitä), siirryn välittömästi edellä mainittuihin autoluokkiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikä ihmeen autokuume? En ole koskaan kuullutkaan. Muuten vaan olen luopumassa 206:stani, joka on palvellut kiitettävästi viisi vuotta ja 63 tkm. Hankintalistan kärkipäässä on tällä hetkellä pakasta revittävä Toledo TDi 110. Ei ainakaan pitäisi viedä bensaa juuri ollenkaan. Muutamia vanhaan versioon pohjautuvia soraääniä olen kuullut ko. merkistä/mallista, mutta tämän vuosituhannen mallit ovat ihan eri autoja.

Toinen vaihtoehto olisi käytetty S40 ilmastoinnilla, kunhan vuosimalli on vähintään 2001. Uusi menee pikkaisen yli budjetin.

PS. Saa lähestyä yv:llä, jos 206 kiinnostaa ;)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toledo tai Leon on ollut myös meikäläisen listalla. Kokemusta autosta tosin ei ole, joten enempää en osaa sanoa. Noiden volkkari-perheen tuotteiden negatiivinen puoli on vain se, että monet mukavuusvarusteet puuttuvat vakiolistalta. Esimerkiksi ilmastointi on varuste, mitä ilman minä en autoa enää osta. Jos joku on uutta autoa ostamassa, suosittelen ilmastointia lämpimästi (olipas sukkelasti sanottu).

Volvojen ilmastointi on muuten melkoisen tehokas ja hiljainen. Esimerkiksi uuden V40:n ilmastointilaitetta ei kuule vielä tehon ollessa puolessa välissä. Viileä ilma kyllä leviää laajasti ja miellyttävästi, mutta humina alkaa erottua vasta kun namikat vääntää itään/kaakkoon.

Tämä ei ole kohdennettu sinun viestiisi, Ossi, vaikka mainitsemiasi merkkejä nyt käsittelenkin. On vain pakko todeta, että Volvo on mielestäni melkoisen yliarvostettu brändi. Teknisiin vikoihin simahtaneille seiskakympeille saa olla viemässä sijaisautoja vähän väliä. Tai oikeastaan pitäisi varmaan sanoa, että brändin rakennus on onnistunut, koska tuotteen todellisuus ei todellakaan vastaa auton mainetta ja imagoa. Turvallinen ehkä, mutta luotettava... no joo.
Mutta, mutta. Mielikuvien maailmassahan sitä eletään. Kyllä minullekin kelpaisi joku S40/60 nykyisen sijaan, vaikka Kalos on ollut mitä luotettavin kumppani.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
sampio:

Toledolla on nyt menossa ilmeisesti joku kampanja, missä TDi 110 Stella Z-line lähtee lähes kaikilla herkuilla hiukan reiluun 24 keuroon. Ilmastointi on uudessa autossa nykyään oletuksena, joten en maininnut sitä erikseen. Ilman sitä en suostu autoa enää ostamaan, kun olen kovasti altis kärsimään liian kuumasta. Kommentit autosta ovat olleet lähes poikkeuksetta ylistäviä. Ne harvat soraäänet pohjautuvat tosiaankin vanhoihin mielikuviin, joilla ei ole enää mitään yhteyttä todellisuuteen. Niin paljon mallia on paranneltu kaikin osin. Webaston tuo kuulemma vaatii, TDi kun on. Sen saa kuitenkin jälkiasennuksena noin tonnilla. Autotalo Laakkonen pyytääkin moisesta jotain ihan muuta. Pitäkööt tunkkinsa.

S40:ssä tuo 2001 on siis se maaginen raja, milloin malliin tehtiin 1500 (!) parannusta. Vanhemmissa on mm. se klonksuva alusta, mille ei voi tehdä mitään. Varusteluiltaan ko. malli on yleensä käytettynä ihan riittävä. Luotettavuudesta en sitten osaakaan sanoa mitään.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti sampio
Esimerkiksi ilmastointi on varuste, mitä ilman minä en autoa enää osta. Jos joku on uutta autoa ostamassa, suosittelen ilmastointia lämpimästi (olipas sukkelasti sanottu).


Erittäin hyvin sanottu. Meikäläinen vannoo myös ilmastoinnin nimeen. Nyt alkaa olla pari vuotta kokemuksia PT Cruiserin ratin takana ja sopivasti parina vuotena putkeen on sattunut hellekesä - kas kun en aikaisemmin ollut omistanut ilmastoinnilla varusteltua biiliä. Se on myös talvella kätevä, ei huurteet ja kosteus häiritse ikkunoitten sisäpinnoissa vaikka autoon änkeäsi viisi hiestä kuumaa ihmistä kovalla pakkasella.

Onkos muuten kellään kokemuksia mallista Peugeot 307 SW? Se on tämä Pösön farmarin ja tila-auton välimuoto, jossa on helvatan iso lasinen katto (lasitus ulottuu takapenkin selkänojien kohdalle asti). Duunikaveri osti sellaisen ja ihan kivalta tuo auto tuntui, kun pääsin sitä maanantaina "koittamaan". Se VALTAVA kattoikkuna teki kieltämättä vaikutuksen ja sen ikkunan saa muuten halutessaan umpeen yhdellä napin painalluksella - sen eteen liukuu katon sisästä eräänlainen valoa läpäisemätön välikatto. Tässä Pösön mallissa oli myös ilmastointi vakiovarusteena, eikä mikään ihme jo pelkästään tuon katon laajan lasipinnan ansiosta - voisi muuten kesällä tulla hiki. Jos en olisi pari vuotta sitten langennut tuohon PT Cruiseriin, niin tuo Peugeotin 307 SW saattaisi minuakin kiinnostaa...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No niin. Anna autokauppiaalle pikkusormi ja vaikka samalla koko lompakko. Mikäli yhtään itseäni tunnen, ensi viikolla käydään tekemässä kaupat Toledosta. Tarkan esitteiden syynäämisen jälkeen nuo Z Linen lisävarusteet ovat: aluvanteet, pyyhkimien sadetunnistin, automaattisesti himmenevä taustapeili (eihän ilman sellaista tule toimeen, eihän?) ja sähköisesti taittuvat sivupeilit. Itse en laske lisävarusteeksi CD/radiota, tosin 8 kaiutinta ei taida kuulua vakiovarustukseen. Tilaan tuon joka tapauksessa ilman soitinta, kun meinaan ottaa vanhasta MP3-soittimen mukaan.

Etusumuvalot, ABSit ja ilmastointi tulevat siis vakiona, samoin sähkötoimiset ikkunat myös takana. Hiukan jäin kaipaamaan ajotietokonetta, mutta en ole varma, saako sitä lisävarusteena ollenkaan. Kalliimissa malleissa se on jo taas vakio. Kulutushan tuossa TDi 110:ssä on uskomattoman pieni. Maantieajossa inan päälle neljä litraa sadalla. Keskikulutuskin jää viiteen litraan. Halpaa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Enolla on muistaakseni 2001 mallin Toledo Tdi ja varsin hyvin on pelannut - siinä ei kyllä ole webastoa käsittääkseni ja silti on pärjännyt...tosin en ole kysynyt nyt pahimpien pakkasten aikaan.

Itsekkin autoa kokeilin ja kyllä se varsin iloisesti liikahtaa.

-ipa rules
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Kuumeisena tosiaan täälläkin.

Itselläni on jotenkin tökkinyt Ford, mutta mielenkiinnosta tai hulluuttani menin kokeilemaan farmari Focusta ja perkele, että sopis käteen. Mielettömän hyvä ja napakka tuntuma ajettaessa, eikä tosiaankaan mikään pehmeä ja tunnoton.

Nythän sieltä tuleekin joku Limited versio maaliskuussa ja varustus on ihan mukava. Ilmastointi, luistonesto, ajotietokone, lämmitettävä tuulilasi, aluvanteet, kattokaiteet, ABS ja ynnä muut hilavitkuttimet. Hintaa on 1,6 litrasella Ambiente S mallilla 19990 Euroa. Päälle tuon hinnan tulee vielä toimituskulut ja haluttaessa metalliväri (500€). Hieman parempi versio Focuksesta eli Trend S maksaa 20790€. Eli ei mitenkään paha hinta hyvin varustellusta farmarista.

Predator tossa kyseli 307:sta ja hyvähän tuo peli on, mutta halvemmalla saa 406 farmarin 1.8 koneella. Ainoa asia mikä minua Pösössä tokkii, ja varsinkin 307:ssa, on penkit. Vanhemmillani on tuollainen kärry ja vähänkin pidemmän matkan aikana alkaa selkä huutamaan hoosiannaa. No minähän olen lievästi selkävikainen jolloin leveähköt ja pehmeähköt penkit ilman ristiseläntukea on kuin Tabasco klitossa. Ei toimi ei.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Predator

Onkos muuten kellään kokemuksia mallista Peugeot 307 SW? Se on tämä Pösön farmarin ja tila-auton välimuoto, jossa on helvatan iso lasinen katto (lasitus ulottuu takapenkin selkänojien kohdalle asti). Duunikaveri osti sellaisen ja ihan kivalta tuo auto tuntui, kun pääsin sitä maanantaina "koittamaan". Se VALTAVA kattoikkuna teki kieltämättä vaikutuksen ja sen ikkunan saa muuten halutessaan umpeen yhdellä napin painalluksella - sen eteen liukuu katon sisästä eräänlainen valoa läpäisemätön välikatto. Tässä Pösön mallissa oli myös ilmastointi vakiovarusteena, eikä mikään ihme jo pelkästään tuon katon laajan lasipinnan ansiosta - voisi muuten kesällä tulla hiki. Jos en olisi pari vuotta sitten langennut tuohon PT Cruiseriin, niin tuo Peugeotin 307 SW saattaisi minuakin kiinnostaa...

Pari kuukautta on tuollaisen kanssa tullut suhattua ja tyytyväinen olen ollut. Itse en ole ainakaan huomannut moista penkkiongelmaa, josta tombraider mainitsi.

Vuoden verran tuota tuli hykyiltyä ja koeajettua moneen kertaan... Auto on alustaltaan jämäkkä. Ilmeisesti siellä on pohjan puolella pientä ekstraa johtuen tuosta lasikatosta.

SW:hen saa kaiken kaikkiaan 7 penkkiä, jotka kaikki ovat ns. yhden istuttavia. (ilmeisesti 307 farkussa on 1+2 takapenkki). Tosin viimeiselle riville ei varmaankaan mitään kauhean pitkiä kavereita pysty änkemään.

Pari pientä ongelmaakin on jo hoidettu pois. Käsijarru jäätyili kiinni kovilla pakkasilla. Siihen ei varmaankaan auttanut se, että auto on yöt lämpöisessä hallissa. Takuuhuoltona vaihtoivat uuden vaijerin, joka ei ainakaan toistaiseksi ole jäätynyt kiinni. Samalla huoltokerralla jarruihin asennettiin myös kitinänvaimennuslevyt ja kylläpä jarrujen ulvominen loppui kuin seinään. Myös tuo kuului luonnollisesti takuun piiriin.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mazda MPV

Oisko kellään teistä arvon jäsenet kokemusta otsikossa olevasta biilistä? Sellainen olisi kiinnostuksen kohteena ja itse asiassa aika varma seuraava ostos. Tämä malli on juuri kokenut faceliftin, mutta malli on jo esitelty vuonna 2001 melkein samanlaisena. Anybody?
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tyhmä kysymys

Eli onko kenelläkään kokemusta nahkapenkeistä kesäkuumalla?
Jos vaikka lähtee shorteissa uimarannalta niin liimautuuko iho penkkiin kiinni?
 

narri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins ja Jokerit
Viestin lähetti Ossi
Mikä ihmeen autokuume? En ole koskaan kuullutkaan. Muuten vaan olen luopumassa 206:stani, joka on palvellut kiitettävästi viisi vuotta ja 63 tkm. Hankintalistan kärkipäässä on tällä hetkellä pakasta revittävä Toledo TDi 110.

Miksi haluat ostaa Dieselin, jos ajokilometrejä vuodessa on noin vähän? Mielestäni Dieselin ja bensakoneen kulutuksissa ei tänä päivänä ole kovin suurta eroa. Ja dieselin ja bensan hintaerokin on mielestäni kaventunut.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti narri
Miksi haluat ostaa Dieselin, jos ajokilometrejä vuodessa on noin vähän? Mielestäni Dieselin ja bensakoneen kulutuksissa ei tänä päivänä ole kovin suurta eroa. Ja dieselin ja bensan hintaerokin on mielestäni kaventunut.
Siksi, koska ajokilometrejä on jatkossa odotettavissa paljon. Noilla kilometreillä 206 palveli erinomaisesti. Nyt se ei vain enää riitä.

Ja Toledon 1.6 bensakone vie pari litraa enemmän sadalla kuin 1.9 TDi. Tosin nuo ovat vain valmistajan ilmoittamia keskikulutuksia. Todellinen kulutus selviää tietenkin vain kokeilemalla. En koe olevani kuitenkaan mikään raskasjalkainen kuski.
 
Viimeksi muokattu:

Anadigi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon kravatti ja Mikin ylädekki
Kevät ja autokuume...

Tulipa hoidettua tuo kuume pois ennen kuin asfaltti on edes näkyvissä jään alta. Ah, niin rakas Astra 1,6i -91 vaihtui Escort 1,8TD -99 Wagoniin. Nyt on sitten "gorilla tipahtanut harteilta" ja tuo aiemmissa viesteissä mainittu kusetuksen tunne koettu!

Tuo Foorti on kyllä ylittänyt meikäläisen odotukset totaalisesti. Hankittu auto oli nimittäin aikalailla anti-haave, ei ole erityisemmin Fordit aiemmin säväyttäneet. No nyt kun sitten menin vaihdattelemaan rakasta Astraa muutamaan autoliikkeeseen, niin vastaukset oli tyyliin: "No kyllä kai tuosta sen tonnin voin hyvää hyvyyttäni hyvittää, mutta kyllä tuon romun voisit melkein vaikka suolle ajaa samalla vaivalla". Pisti kyrsimään hiukan, nimittäin en toki odottanut saavani siitä uuden hintaa, mutta vaihtoarvon piti olla kuitenkin vähintään 2500€, vaikka kaikenlaisia romuja saksasta asti oli markkinoille ilmestynyt. Kyseinen auto oli todistettavasti 175000 ajettu ruosteeton yksilö huoltokirjalla, eli sikäli vielä ihan myyntikelpoista tavaraa. Aikamme liikkeitä kierreltyämme yksi liike tarjosi kättelyssä 3000€ autoon kuin autoon vaihdettuna.

Oikeastaan ainoaksi todelliseksi vaihtoehdoksi jäi tuo Escortti. Piti olla farmari, ilmastoitu ja suht uusi. Diesel on se ja sama, firma hoitaa tuon pirssin ylläpitokulut. Vähän meinasi vetää mieltä matalaksi, kun ei oikein muita vaihtoehtoja löytynyt, mutta piti kokeilla kepillä jäätä. Ajountuma oli loistava, moottori ei mölissyt sisälle pahemmin, penkissä sähkösäädöt (minä 187, vaimo 157). Ainoita miinuksia: kylmänä jokin kojelaudan osa natisee ja miljoonamittarista ei tietoakaan. No autokauppias oli aika skeptinen noiden ajokilometrien suhteen, veikkasi rekisteritietojen perusteella ajomääräksi 230 tkm. Ilmoituksessa tosin möi sitä 130 tkm ajettuna (yllätys). Koeajoin sitä pari päivää ja näytin sitä parille huoltomiehelle. Ne meinas, että terveeltä kuullostaa ja että huolettomia kilometrejä pitäis olla roppakaupalla edessä. Kaupat on nyt siis tehty ollaan oikein foortin miehiä.

Kuume lähti ja mieli on korkealla. Täytyy sanoa, että seuraavaa kampetta katsellessani saatan jopa uudet Fordit käydä koeajamassa!

Niin, ja autoliike möi Astran 3900€:n hintaan viikon päästä auton vaihdosta!
 

Old TJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Älä älä älä....!

Viestin lähetti Valkku
Oisko kellään teistä arvon jäsenet kokemusta otsikossa olevasta biilistä? Sellainen olisi kiinnostuksen kohteena ja itse asiassa aika varma seuraava ostos. Tämä malli on juuri kokenut faceliftin, mutta malli on jo esitelty vuonna 2001 melkein samanlaisena. Anybody?

OK. Myönnän, että tuo kielto oli vitsi. On vaan vähän jumittunut selkäytimeen. Laitettiin nimittäin työkaverin kanssa yhtä aikaa vuonna 2000 uudet autot. Kummallakin oli tilanne, jossa viisi istumapaikkaa ei riittänyt. Kollega laittoi MPV:n ja itse päädyin Voyageriin. Kolme vuotta kului tuossa toinen toisellemme pottuillessa ja niin tuo kolmen vuoden leasing myös umpeutui.

Itse jatkoin Voyagerilla (siis uudella nyt), mutta kollega vaihtoi Avensis Versoon. Käsittääkseni ihan oikeasti oli kyllä ihan tyytyväinen myös tuohon MPV:hen. Riippuu ihan siitä mitä autoltasi tarvitset ja haluat.

Old TJ
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös