Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 926
  • 19 022

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No, joo puhukaa porsseista ja verrareista... ;)

Meitsi varmistaa taivaspaikkaa ajelemalla sierralla, mut nyt on kolmen ajovuoden jälkeen varma paikka ullakolle, joten auto vaihtoon.

Mielessä olis sporttimallit seuraavista VW Golf 94-97, Vento, Opel Astra 94-97 tai Peogeot 306. Nuhaluumua en halua, kun joskus oli Horizon 1,3 ja nykyinen liikahtaa ihan mukavasti...

Nyt vaan siis etsimään, taitaa vaan mennä kuume ohi, kun hieroo tyhjällä lompsalla ohimoita...
 
Viestin lähetti AcesHigh
Mielessä olis sporttimallit seuraavista VW Golf 94-97, Vento, Opel Astra 94-97 tai Peogeot 306. Nyt vaan siis etsimään, taitaa vaan mennä kuume ohi, kun hieroo tyhjällä lompsalla ohimoita...

Mikäli sporttia haluat on valintasi tuosta valikoimasta 306. XSi liikkuu jo varsin mukavasti S16 ja GTi6:sta (vai mikä se 2-litrainen, 16-venttiillinen ja kuusivaihteinen malli olikaan) puhumattakaan.

Heikomman jälleenmyyntiarvon vuoksi saat tehokkaamman & vähemmän ajetun pirssin perusvolkkarin hinnalla. Tärkein argumentti on kuitenkin 306:n loistava ajettavuus, mutkapätkillä eivät Golfit, Ventot tai Astrat Peugeotille pärjää.

Lääke autokuumeeseen: osta auto! Auttaa tosin vain hetkellisesti.
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti ipa rules
Siis se oikea HAAVE olisi -96 tai -97 mallin turbo, mutta realistisesti olen kaavaillut -80 luvun alkupuolen targa mallista Porsche 911:sta.

Miten olisi tämä? Hinta 8900 euroa.
Tai tämä? hinta 9800 euroa.

Ai niin, ja tietenkin tämä. Akkukäyttöinen tosin....
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti JanJ
Miten olisi tämä? Hinta 8900 euroa.
Tai tämä? hinta 9800 euroa.

Ai niin, ja tietenkin tämä. Akkukäyttöinen tosin....

Auh sydämeen sattuu katsella kuvia, kun rahaa ei ainakaan siis 1,5 vuoteen ole edes tuohon akkukäyttöiseen, :-(

Mitäs loppuhinnaaksi mahtaa tulla, kun Suomeen tuo. Olikos jossain tullin sivuilla laskuri?

-ipa rules
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Viestin lähetti AcesHigh
No, joo puhukaa porsseista ja verrareista... ;)

Meitsi varmistaa taivaspaikkaa ajelemalla sierralla, mut nyt on kolmen ajovuoden jälkeen varma paikka ullakolle, joten auto vaihtoon.

Mielessä olis sporttimallit seuraavista VW Golf 94-97, Vento, Opel Astra 94-97 tai Peogeot 306. Nuhaluumua en halua, kun joskus oli Horizon 1,3 ja nykyinen liikahtaa ihan mukavasti...

Nyt vaan siis etsimään, taitaa vaan mennä kuume ohi, kun hieroo tyhjällä lompsalla ohimoita...

Olen nännimäisen linjoilla, että 306 on noista paras vaihtoehto. Jos koneella ei oo niin väliä, etsi käsiis Style sport, niin siinä on hyvä penkit plus muut herkut. Ja noin yleensäkin, niin tommonen sportti Peugeot on huomattavasti persoonallisempi kuin perus-saksalainen. Ootko kattonut www.autio.net . Siellä on saksasta tuotuja pelejä ja tänne rekisteröitynäkin vielä suhteellisen etullisia. Näytti olevan siisti 306:kin!? 150hp S16 on muikea peli, usko mua! =) Tosin en tiedä noista ulkomailta tuoduista peleistä mitään...

GTI Golfit on aivan ylihintasia ja Opelia en vaan periaatteista ostaisi... Ei uskoisi Ford miestä kiinnostavan, heh! =)
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Nickelbacl
Olen nännimäisen linjoilla, että 306 on noista paras vaihtoehto. Jos koneella ei oo niin väliä, etsi käsiis Style sport, niin siinä on hyvä penkit plus muut herkut. Ja noin yleensäkin, niin tommonen sportti Peugeot on huomattavasti persoonallisempi kuin perus-saksalainen. Ootko kattonut www.autio.net . Siellä on saksasta tuotuja pelejä ja tänne rekisteröitynäkin vielä suhteellisen etullisia. Näytti olevan siisti 306:kin!? 150hp S16 on muikea peli, usko mua! =) Tosin en tiedä noista ulkomailta tuoduista peleistä mitään...

GTI Golfit on aivan ylihintasia ja Opelia en vaan periaatteista ostaisi... Ei uskoisi Ford miestä kiinnostavan, heh! =)

Ootte kyllä aivan oikeassa tuossa hintapolitiikassa. 1,4 cl golffi maksaa enemmän kuin tuo S16 306... huhhuh...
Oli tuossa vapun yli koeajossa rs2000 esko... oijjoi... Taidanpa jäädä sittenkin Fordmieheksi... ;)
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti sampio

Palstan automiehille voisin esittää pienen kysymyksen: Kävin hoidattamassa ensioireitani paikallisissa autokaupoissa ja löysin sieltä 01-vuosimallin Citroen Xsara 2.0:n. Varustelu oli kohdillaan ilmastointia myöten, mutta autolla oli ajeltu 145 tkm. Siis n. 70 tkm vuoteen. Auto oli ollut jonkun myyntihemmon käytössä, joten kilsat ovat tulleet todennäköisesti pitkistä maantiepätkistä. Siispä kysyn, notta olenko oikeassa väittäessäni, että kaksilitraisen koneen ollessa kyseessä ei tuollainen kilometrimäärä ole välttämättä paha juttu, varsinkin jos se on tullut tasaisella maantieajolla.

Mikäli asia on vielä ajankohtainen, voinen valottaa isäukon kokemuksia paljon ajetuista uusista autoista. Hän osti 1998 vuosimallia -96 olleen Subaru Legacy -farmarin, jolla oli ajettu silloin yli sata tuhatta. Ajeli tyytyväisenä aikansa ja myi äskettäin pois, mittarissa joku 260 000 km. Eikä mitään ongelmia koko aikana ja kone ei syönyt tippaakaan öljyä edes tuossa lähempänä kolmeasataa tuhatta. En tiedä mistään lainalaisuuksista, mutta tässä tapauksessa eivät uuden auton kilometrit ainakaan merkanneet mitään. Ja koneena oli juuri tuo kaksilitrainen.

Itselläni ei onneksi autokuume vaivaa, vaan tämänhetkiseen autoon hyppää edelleen mielellään. Osasyy voi tietysti olla sekin, että käteisvaroja on noin 20 euroa eikä sitä pääomaa opiskelun ohessa kovin nopeasti kerätä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No niin. Kohta olisi kahden vuoden odotus loppu. Viikonvaihteessa sain nimittäin töitä ja tänään varmistui laina. Ah ja voi, miten tähän oikein suhtautuisi... Vanha "kunnon" Daihatsu on palvellut melko uskollisesti, mutta nyt on aika vaihtaa autoa. Siis vaihtaa autoa! Minä (ja vaimo) vaihdan autoa! Ou pratöörs.

Ainoa hymyn hyydyttävä seikka on se, että pitää ottaa vaimonkin mielipide huomioon. Sen vuoksi minun täytynee hylätä käytetyt Mondeo ja Xsara, ja keskittyä hyväksymään Daewoo Kalos. Uhh, ei kovin miehekäs auto, mutta edullinen ja hyvin varusteltu ilmastointineen päivineen. Ja kyllähän se 100000km/3 v takuu on ihan hyvä juttu verrattuna käytettyyn. Uusi on aina uusi ja seli seli. Pitänee olla kuitenkin tyytyväinen, koska viikko sitten ei ollut tietoa edes seuraavista bensarahoista.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti sampio


Ainoa hymyn hyydyttävä seikka on se, että pitää ottaa vaimonkin mielipide huomioon. Sen vuoksi minun täytynee hylätä käytetyt Mondeo ja Xsara, ja keskittyä hyväksymään Daewoo Kalos.

Daewoo Kalos? Ettei vaimo nyt ole erehtynyt leivänpaahtimeen, korvalappustereoihin tai mikroaaltouuniin? Mutta jos tuo on todella AUTO, niin paljon onnea valitsemallanne tiellä kuitenkin! Koskahan Sanyo, Sony tai JVC rupeevat duunailemaan autoja?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Predator
Daewoo Kalos? Ettei vaimo nyt ole erehtynyt leivänpaahtimeen, korvalappustereoihin tai mikroaaltouuniin? Mutta jos tuo on todella AUTO, niin paljon onnea valitsemallanne tiellä kuitenkin! Koskahan Sanyo, Sony tai JVC rupeevat duunailemaan autoja?
Juu ei. Kyllä kyseessä on ihan oikea auto neljällä pyörällä, eikä halpisvideonauhuri. Ja jos totta puhutaan, niin kyllähän minäkin ihastuin varustelun ja takuun suhteeseen hintaan nähden, brandi ja koko ei vain ole kovin munakas. Tai itse asiassa sisätilat ovat suht reilut, ainakin Punto ja Micra jäävät jälkeen.

TM:ssa oli juttu Kaloksesta vastikään, Opelin kone ja alusta siinä muistaakseni on.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti sampio


TM:ssa oli juttu Kaloksesta vastikään, Opelin kone ja alusta siinä muistaakseni on.

Sorry, ihan pakko kuitata: miten ihmeessä Opelin moottori voi mahtua Kalossiin? :)
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Predator
Sorry, ihan pakko kuitata: miten ihmeessä Opelin moottori voi mahtua Kalossiin? :)
Huom!
Kalos taipuu Kaloksesta, Kaloksessa jne... Ei Kalossista, Kalossissa... No joo. Kalos mikä Kalos. Tarkoittaa huhujen mukaan kaunista kreikaksi.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Oloneuvos
Etkös muista, että vanhaa Kadettin masiinaa kutsuttiin aikanaan 60/70-luvulla sätkäköneeksi?! Konetilaan mahtui mekaanikon lisäksi moottori.

Juu, kyllä muistan. Ja DDR:n puolella valmistetun laatutuotteen, Wartburgin konetilaan olisi mahtunut sen "koneen" lisäksi useampikin mekaanikko. Ehkä siellä konepellin alla olikin koko legioonallinen haalariheppuja... roplasivat koko ajan jakkareillaan jotakin ja piereskelivät siinä samalla suolistostaan ulos sauerkraut-aromeja - ainakin auton kolinasta ja hajusta päätellen.
 

Haamu

Jäsen
Kesä ja autokuume

Palstalla näyttäisi olevan useampikin autoista enemmän tietävä. On nimittäin tullut meikäläiselle aika maalauttaa nykyinen opelini vihreäksi ja ajaa se suohon.

Tilalle pitäisi kuitenkin saada jonniinmoinen kulkupeli. Hintaluokka pyörii tuolla 10-12 k:n välillä. Tällä hetkellä johtopaikoilla viimeisessä mutkassa ennen loppusuoraa kisaavat Rellu Megane, Ford Mondeo, Chrysler Neon, Mazda 323/Mio/Familia. Vuosimalli on 1995 ->, ml 0 - 130 000 km. "Herkuista" pakollisia ovat keskulukitus ja ohjaustehostin.

Ko. autojen käyttäjiltä kokemuksia/mielipiteitä, anyone?

Toki mukaan loppusuoralle saa ehdottaa muitakin ehdokkaita.

PS. Automaatti ei ole peikko.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
MInulla ei ole edes ollut autokuumetta ja olen aina sanonut, että ostan vasta sitten auto kun minulla on varaa ostaa kunnollinen menopeli. Mutta tässä sitä ollaan, ajelen nykyään vm. 88 Ford Escort 1.4 CL:llä. Sain tuon ajokin kyllä ihan kelpohintaan, sillä saa kivat kilometrikorvaukset ja pääsee liikkumaan kätevästi kauppaan, kavereiden luo sekä kotiin, mutta on se auton pitäminen silti kallista. Ensimmäinen vakuutusmaksukin on vielä tulollaan...
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Juu, autokuumeen tiukan otteen myötä pirssi menee nyt kesän lopulla vaihtoon. Hyvin palvellut skoota saa vaihtua kansanauton naftaversion tieltä. Eli Golffi tuli tilattua ja Octavia siirtyy toiselle omistajalle. Hyvin samantyyppiset konstruktiot kyseessä, vaikka korimalli ja kokoluokkakin on pykälää pienempi. Saas nähdä pääseekö Golffilla (1.9 100hv TDI PD) samoihin kulutuslukemiin, mitä Octavialla (1.9 90hv TDI) parhaimmillaan - piheimmillään muuttokuorma kyydissä Hyvinkäältä Ouluun täpötäyden pakettiauton perässä ajaen 3.8 litran keskikulutuksella. Voi olla vaikea pistää paremmaksi ;)
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Uudet merkit

Arveluttaa näiden Suomen markkinoilla uusien merkkien tulevaisuus.
Eikös Hundai ja Suzukikin ole kiertänyt maahantuojalta toiselle ja välillä ei ole tuotu lainkaan?

Eli kuinkas sitten jos esimerkiksi Daewoo ei otakaan myydäkseen ja GM(?) päättääkin lopettaa mokoman auton tuomisen Suomeen?
Varaosien saatavuus huononee ja jälleenmyyyntiarvokin tulee ropisten alas.

Kuinkakohan onnellisia ovat muuten Rovereita ostaneet? Kuinka haluttavia vanhat Roverit ovat?

Ai niin, löytyi sitä Renault- liike, joka halusi tehdä kauppaakin..
Tänään pitäisi hakea kärry.

Ainoa kysymys on vain voiko Kiekko-Espoo/Blues-fani ajaa Auto-ILVES-nimisestä liikkestä ostetulla autolla?
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Daewoo Kaloksen koeajo löytyy ainakin toisiksi uusimmasta Tekniikan Maailmasta 8 - 03.

Arvostelusta pätkä,

Hyvää: ajamisen vaivattomuus, varustelu ja sisätilat

Huonoa: takajousituksen kantavuus, tavaratilan koko ja hankala muuneltavuus.

Daewoonsta Gm omistaa 42,1%, Suzuki 14,9% ja Shanghai Automotive n10%. Daewoota myydään myös Suzukina ja Chevrolettina!!!!!!!

Autossa on siis opelin alusta ja tekniikka, mutta se on italialaisen Giugiaron suunnittelema.

En tiedä...voipi olla, että ensimmäiseksi uudeksi autoksi varsin pätevä peli. Mittaristo on ainakin hyvän mallinen ja auto muutenkin sisältä varsin toimivan oloinen.

Haamulle: Unohda se vikapesäke nimelä Chrylser Neon, jos haluat välttää korjaamolaskuja. Kaverilla ollut pari Chrysleriä, eli Neon ja Stratus joista molemman täysin susia.

Noiden lisäksi olen muuten ajanut Grand Voyageria joka sinänsä oli varsin virheetön pelia ajaa. Yksi asia Chrylerin tehtaalla on kyllä unohdettu täysin. Näissä kaikissa autoissa on näet käsittämättömän surkeat valot.

msg: on muuten tuolla loistavan nimen omaavalla Auto Ilveksellä sama omistaja, kuin Lohjanportin autolla.

-ipa rules
 

JanJ

Jäsen
Viestin lähetti Chip
Mutta tässä sitä ollaan, ajelen nykyään vm. 88 Ford Escort 1.4 CL:llä. Sain tuon ajokin kyllä ihan kelpohintaan
Kaveri yritti myydä omaansa 1,6 koneista viiden sadan euron hintaan kolme kuukautta. Sitten hinta oli kolme sataa, eikä kukaan vieläkään ostanut.
Nyt varmaan irtoais jo ilmaseks jos joku vaan ottais.
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kesä ja autokuume

Viestin lähetti Haamu
Tällä hetkellä johtopaikoilla viimeisessä mutkassa ennen loppusuoraa kisaavat Rellu Megane, Ford Mondeo, Chrysler Neon, Mazda 323/Mio/Familia. Vuosimalli on 1995 ->, ml 0 - 130 000 km. "Herkuista" pakollisia ovat keskulukitus ja ohjaustehostin.
Ko. autojen käyttäjiltä kokemuksia/mielipiteitä, anyone?

En ole Chrysler Neonin käyttäjä, mutta kokemuksia lähipiiristä löytyy ja autoon on tullut ikävä kyllä tutustuttua. Halvanoloinen ja halvoista osista kasattu ratustus, joka etenkin vanhempana ääntelehtii kuin sika teurastamossa. Kuunnelkaapa jossain mukulakivikadulla miten vanha Neon vinkuu ja vikisee. Moni muu autonomistaja veisi autoaan jo nopeasti huoltoon korjattavaksi, mutta Neonissa se on ominaisuus.

Vaikea kriteereilläsi mitään autoa on lähteä suosittelemaan, kun ei sen paremmin tiedä käyttötarkoitusta ja mieltymyksiä, mutta kyllä antamillasi kriteereilläkin pitäisi Volkswagen, Citroen ja Peugeot kuulua kiinnostavien kohteiden listalle loppuun saakka. Ei pitäisi olla vaikea valita esimerkiksi Neonin ja 406:n väliltä, jos autoja käy rinnakkain testaamassa. Makuasioitahan ne tietysti ovat, joten siinä mielessä ei ole olemassa mitään väärää tai oikeaa makua.

Viestin lähetti ipa rules Daewoo Kaloksen koeajo löytyy ainakin toisiksi uusimmasta Tekniikan Maailmasta 8 - 03.


Tuota numeroa edeltäneessä Tekniikan Maailmassa oli edustusautojen testi. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun Tekniikan Maailma laittoi S-sarjan Mersun arvosteluun huonoksi: "Suhina yli 240km/h nopeudessa".

Onneksi nyt on poliisin tehovalvontaviikko menossa, joten S-sarjalaisilla ajavienkaan ei tarvitse suhinaa kuunnella.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Eipäs yleistetä noita Hyrslerin valo-ongelmia ym. nitinöitä ja kolinoita koskemaan kaikkia tehtaan malleja - ainakin minä olen PT Cruiserin ratin takaa nähnyt maiseman yölläkin ihan selkeesti. Ja ainoa nitinä kuuluu kuskin viereiseltä penkiltä, silloin kun vaimo siinä istuu.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Heh. Olin aivan varma, että Predator saapuu puolustamaan Chryslerin kunniaa, :-)

Niin kuin sanoin, niin kokemukseni perustuvat siis malleihin Neon, Stratus ja Grand Voyager.

Lisätään muuten vielä tuonne Neonin miinuksiin ovien tiivisteistä vähänkin kovemmassa vauhdissa kuuluva korvia vihlova suhina. Etuovien ikkunoissahan ei ole karmeja, vaan ne ovat vapaana ja ainakin ajamassani yksilössä tiivistys oli surkeaa tasoa.

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti ipa rules
Heh. Olin aivan varma, että Predator saapuu puolustamaan Chryslerin kunniaa, :-)


No prkl.

Johtuu ehkä siitä, että on melkein koko ikänsä ajanut jaappanialaisilla rimpuloilla, tosin tätä PT Cruiseria ennen minulla ollut Toyota Avensis (liftback) oli huomattavasti "autompi" kuin Tojotan aikaisemmat vempaimet. Kuitenkin PT Cruiserin hiljaisuus maantiellä hakkaa Avensiksen 100-0. Jenkit ovat ihan kivasti eliminoineet auton sisälle kuuluvan rengasmölyn - verrattuna Avensikseen.

NIMIMERKKI MALLA HALOO JA HERÄTYS ! Olet myös PT-Cruiser kuski, tule nyt äkkiä tänne puolustamaan kruisaajan kunniaa! En minä yksin täällä pärjää kaikenmaailman eurooppalaisten Pösöjen, Sitikoitten tai Fiiattien kehujien seassa. HELP!
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti Predator

NIMIMERKKI MALLA HALOO JA HERÄTYS ! Olet myös PT-Cruiser kuski, tule nyt äkkiä tänne puolustamaan kruisaajan kunniaa! En minä yksin täällä pärjää kaikenmaailman eurooppalaisten Pösöjen, Sitikoitten tai Fiiattien kehujien seassa. HELP!

Ehei Preda. Yksi auto on ylitse muiden - Porsche. Sitten kun mennään noihin "normaaleihin" autoihin, niin ehdoton ykkönen ipa rulesin silmissä olisi Audi. Ranskalaista autoa en tule ostamaan - se on suhteellisen varma.

Uusi Mersuja en tosin ole koskaan vielä ajanut, mutta nyt ystäväni osti Mercedes-Benz 320CDi mallin, joten tulee jossain vaiheessa sekin testattua.

Itseasiassa minä pidän hyvinkin paljon PT Cruiserin persoonallisesta muotoilusta - koneteho vaan ei ilman piristystä vastaa ulkomuotoa laisinkaan.

-ipa rules
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti ipa rules

Noiden lisäksi olen muuten ajanut Grand Voyageria joka sinänsä oli varsin virheetön pelia ajaa. Yksi asia Chrylerin tehtaalla on kyllä unohdettu täysin. Näissä kaikissa autoissa on näet käsittämättömän surkeat valot.

Tuli vaan mieleen mielenkiintoinen nyanssi. Chryslerin Voyagerit valmistetaan samassa tehtaassa, kuin Mersun M-sarjan maasturit. Ja maa oli USA? Saksa? Ei, vaan Itävalta.

Niin, tässä pieni autotrivia: paljonko Suomeen tuotavista Nissaneista valmistetaan Japanissa?




5 %
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös