Autoiluketju

  • 3 310 490
  • 18 981

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Trancezz
Joten kun vedän yhteenvetoni näistä niin jäljelle jää edelleen Astra, Focus ja Xsara VTS coupe, se mikään pihaan sitten Tammikuussa tulee jää nähtäväksi kun kaikki pitää tietysti koeajaa ensin.

Astraa miettiessä kannattaa huomioda uusi tuleva malli.

http://galleries.wheels24.co.za/cars/Opel/Astra2004/

ja perheversio näyttänee kutakuinkin tältä

http://www.reeds.co.za/astra2004.htm

finnishninjalle pyörämiehenä seuraava prätkä?:

http://www.allpar.com/cars/concepts/tomahawk.html

''0-60 mph: 2.5 seconds (est.)
Top Speed: 300+ mph (est.)''
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Noniin, koko kesän jatkunut käytettyjen etsintä sai arvoisensa päätöksen. Papereihin nimet ja uusi Skoda Octavia Combi tilaukseen. Vielä pari kämäistä kuukautta ajella wanhalla lahnalla ja sitten pääsee kuuntelemaan tuota aivan mahtavaa turbon tuhinaa. Tämäpä tietää sitten sitä että 4-5 vuoteen ei tarvii autokuumetta potea :)
 

Jindebyne

Jäsen
Onnea Pasil uuden auton johdosta, toivottavasti tykkäät uudesta lelusta ;)
Tänään faija yllätti ja oli käynyt vuokraamassa Ferrari 360 Modenan ja kyllä voi sanoa, että on se Ferrari jumalainen auto, sillä ajeltiin ympäri Stadia ja vähän muuallakin, suosittelen ko. auton vuokraamista kaikille joita kiinnostaa eikä ole varaa omaa ostaa!
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Viestin lähetti Trancezz
Tänään faija yllätti ja oli käynyt vuokraamassa Ferrari 360 Modenan ja kyllä voi sanoa, että on se Ferrari jumalainen auto, sillä ajeltiin ympäri Stadia ja vähän muuallakin, suosittelen ko. auton vuokraamista kaikille joita kiinnostaa eikä ole varaa omaa ostaa!
Oho! Ei varmaan saa joka kaupungin Hertzistä tuollaista menopeliä ja vaikka saisikin tuskinpa olisi varaa.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Jii
Oho! Ei varmaan saa joka kaupungin Hertzistä tuollaista menopeliä ja vaikka saisikin tuskinpa olisi varaa.

Joo, eipä taida riittää munkaan Mastercardissa limiitti tuon vuokraukselle. Varsinkin kun ikää on alle 25v.
 
Viestin lähetti Trancezz
Tänään faija yllätti ja oli käynyt vuokraamassa Ferrari 360 Modenan ja kyllä voi sanoa, että on se Ferrari jumalainen auto, sillä ajeltiin ympäri Stadia ja vähän muuallakin, suosittelen ko. auton vuokraamista kaikille joita kiinnostaa eikä ole varaa omaa ostaa!

Mikä vuokraamo, paljonko maksoi? Kiinnostuin...
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voitin autokuumeen!

Oma rakas kaksiovinen urheiluautoni meni lunastukseen kun papparainen ajaa rymäytti perääni. Aloin etsiä uutta tilalle ja katseeni kohdistui koko ajan kalliimpiin ja kalliimpiin autoihin (Tiedättehän sen ilmiön, että koko ajan katselee astetta kalliimpia autoja ja hinta pompsahtaa paljon alkuperäistä suunnitelmaa korkeammalle). Sitten heitin tunteet nurkkaan ja ajattelin asiaa järjellä. Enhän minä nyt hyvänen aika tarvitse talvella autoa juuri ollenkaan. Loppujen lopuksi ostin kaverini pihalla seisovan vanhan rotiskon 300 eurolla. Auto toimii ja vie minut paikasta toiseen. Talvella voin ajaa mummoni autolla. Tilillekkin jää rahaa mukavasti.

Olisihan se uudempi Audi ollut kiva, mutta raha on vielä mukavampaa. Jos tarvitsen Jani Spetkeä niin vuokrataan sitten säästyneillä rahoilla vaikka se Ferrari päiväksi.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Nyt tuli taas se hetki, jolloin oli aika mennä autokauppiaan kusetettavaksi. Kolme vuotta vanha Golffi meni vaihtoon ja joskus kahden kuukauden päästä pitäisi Lahteen saapua uusi samanmoinen. Ja ensi kesänä ei sitten tule olemaan yhtään hellepäivää; tuli meinaan ilmastointi hommattua.

Mutta miksi ihmeessä autokaupan jälkeen tuntee itsensä aina huijatuksi?
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Hahaa !

Nyt on sitten alla uusi kiesi.
Mercedes Benz 230 E vm -81. Ajettu 160 000 km ja täysin alkuperäisesä kunnossa. Vararengastakaan ei ole käytetty koskaan. Alkuperäiset ensiapupakkaukset ja radion käyttöohjeet löytyys.

Hauska peli kertakaikkiaan. Kuin jousisohvalla ajelisi.Koneestakin löytyy 136 heppaa, joten tämän hintaluokan riisikipot voi työntää sinne minne aurinko ei paista.

Meikä on Mersumies !

K

Ps.

Pitääkö mun nyt tilata mersu-huppari ja mersu-kello ? Mistäs mersu-krakoja saa ??
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hitto...

Viestin lähetti Nännimäinen
Mikäli sporttia haluat on valintasi tuosta valikoimasta 306. XSi liikkuu jo varsin mukavasti S16 ja GTi6:sta (vai mikä se 2-litrainen, 16-venttiillinen ja kuusivaihteinen malli olikaan) puhumattakaan.

Heikomman jälleenmyyntiarvon vuoksi saat tehokkaamman & vähemmän ajetun pirssin perusvolkkarin hinnalla. Tärkein argumentti on kuitenkin 306:n loistava ajettavuus, mutkapätkillä eivät Golfit, Ventot tai Astrat Peugeotille pärjää.

Lääke autokuumeeseen: osta auto! Auttaa tosin vain hetkellisesti.

Lääke kuumeeseen kuitattu, kiitti Nännimäinen. Hankittua tuli ehkä liiankin pirtee golffi... ja lainaa pankista.
douh.
 

1900

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal ja Lahden Reipas
Viestin lähetti 1900
Nyt tuli taas se hetki, jolloin oli aika mennä autokauppiaan kusetettavaksi. Kolme vuotta vanha Golffi meni vaihtoon ja joskus kahden kuukauden päästä pitäisi Lahteen saapua uusi samanmoinen. Ja ensi kesänä ei sitten tule olemaan yhtään hellepäivää; tuli meinaan ilmastointi hommattua.

Tulihan peruttua sitten tuo Golf-tilaus jokin aika sitten ja tutun vinkistä käännettiin katse Saksan maalle. Sieltä luotettavalle ukolle toimeksianto ja tulos seisoo nyt pihalla.

Eli vuoden 2001 mallinen Volvo V70 2,5TDI tuli hommattua. Auto oli ollut Bremenissä jonkun firman edustajan käytössä täyshuoltoleasingilla, joten huollot on ainakin kohdallaan. Mittari näyttää 161000 ja auto on päällisin puolin kuin uusi. Hyvää kuntoa todistavat myös kaikki moottorin ohivuoto, päästö yms. testit.

Varustetaso on kunnossa; automaatti-ilmastoinnit, cruise, ajotietokoneet sun muut tilpetöörit. Turvallisuus ja luistonesto, ajonvakaus sun muita systeemiä löytyy, pitänee tutustua niiden toimintaa. Lohkolämppäri ja sisäpistoke pitänee asentaa ennen talven tuloa, kuten myös talvirenkaiden hommaaminen on edessä. Ja vaikka varustetaso on hyvä, niin pari hauskaa puutetta löytyy; autossa ei ole penkinlämmittimiä ja radio on Volvon oma, integroitu malli. Ja tottakai varustettu ainoastaan C-kasettisoittimella. CD-soitin ei maksa kuin 700€, saatana.

Saas nähdä, miten Volvo toimii. Itse olen todella tyytyväinen ostokseen, varsinkin kun Volvo veroineen oli 2000€ tuota uutta Golfia halvempi.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Tässä ketjussa on jo jonkin verran puhuttu uusista kaksilitraisista Focuksista, Astroista, Xsaroista ja muista vastaavista. Mutta onko kenelläkään kokemusta noin 2-5 vuotta vanhoista 1,6-1,8-litraisista sellaisista? Vuodenvaihteen paikkeilla kun aion vaihtaa autoa. Mondeo on muuten kiva, mutta se on jo vähän vanha eikä siinä ole ilmastointia. Uusi auto olisi siis ns. pienempää perhekokoa, ilmastoitu, hintaluokka max. 16000€.

Minkälaisia kokemuksia on kuvailun kaltaisista autoista? Hyvät ja huonot kokemukset ovat yhtä tervetulleita. Niin, ja jos joku tarvitsee hyvää käytettyä autoa vuodenvaihteen paikkeilla, niin yv tännepäin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kalossin mittarissa on vajaat 8000 kilometriä, eikä valittamista ole. Auto toimii kuin pipo. Konekin on piristynyt hieman alkukilometreistä, vaikkei mikään raketti ole edelleenkään kyseessä. Ihan mukava ajettava pikkuautoksi pitemmälläkin matkalla, vain kulutus on se ainut huono puoli. Edelleenkin yli seitsemän litraa sataselle kuluu, vaikka miten päin ajaisi. Muuten kelpo peli hintaansa nähden, ja huoleton ajettava takuunsa vuoksi.
 

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
Peugeot 206 XRD 1.9

Nyt kaivataan laajan kenttäkokemuksen omaavaa Peugeot hemmoo. Eli kiikarissa on Peugeot 206 XRD 1.9. Itselläni on pahoja ennakkoluuloja Ranskalaisista autoista, joten haluaisin hivenen kuulla kokemuksia 2000-luvun Peugeoteista ja nimen omaan 206-mallisista. Olen kuullut 307:sta pelkää huonoa, mutta miten on 206:n laita?
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Peugeot 206 XRD 1.9

Viestin lähetti TBK
Eli kiikarissa on Peugeot 206 XRD 1.9. Itselläni on pahoja ennakkoluuloja Ranskalaisista autoista,

Meikäläinen on KAKSI kertaa elämässään jäänyt tien poskeen helvetilliseen pakkaseen palelemaan auton petettyä. Kummallakin kerralla perseen alla oli diesel-moottorinen Peugeot. Nämä tosin tapahtuivat jo 1980-luvun puolivälissä, joten en tiedä Pösöjen (varsinkin diesel-koneella varustettujen Pösöjen nykytilasta mitään), tosin eräällä kaverillani on kaksi vuotta vanha Peugeot Expert-paku turbodieselillä - se pamautti öljyt pihalle viime talven reippailla pakkasilla eräänä rapsakkana aamuna.
Noh, nythän minä haukun vain ranskalaisia tiisseleitä. Tosin tuon edellä mainitun Expertin peltipinta tuntuu olevan NIIN ohutta kamaa, että japanilaiset, riisipusseiksi haukutut autot ovat siihen verrattuna umpiterästä - on kokemusta nääs tuon kaverin Expertin peltien pullisteluista ja klommoista heti kun vähän autoon nojaa. Siis KEVYESTI nojaa - ja kyseessä on sentään pakettiauto, jonka ei käsittääkseni pitäisi olla klommoilla heti tavallisen lastausta ja lastin purkamista sisältävän duunipäivän jälkeen?

Siinä hieman mietittävää Pösöä harkitsevalle.
 
Viimeksi muokattu:

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Jo tuli loppu tällekin huopaamiselle. Vuoden (periaatteessa) autottomana olleena piti kiesi nyt alle saada.

Ensin oli kohteena eräskin Golffi, hyvin varusteltu ja hyvän hintainen. Kaverin vanha leasing-kärry, eli historia tiedossa. No, yllättäen sen hinta sitten kalkkiviivoilla pompsahti, eikä se tuntunut enää niin houkuttelevalta.

Tässä välissä sitten kävin koeajamassa kaiken maailman uusia pikkurimpuloita Cliosta 206:een. Ajattelin, että samaan hintaanhan saa uuden, on takuut ja kaikki. Clio tuntui näistä pikkukoslista parhaimmalta, mutta täysin apinoille tarkoitettu taustapeilin sijoitus (jos yli 190cm kuski, ei näe oikealle) ja oikeasti maailman pienimmät tilat olivat liian suuri kynnys. Uudessa autossa se "joo, kiitos nähdään moi - 20% hävisi arvosta" -skenaario ei myöskään innostanut.

Clion hinnalla olisi saanutkin jo myös uuden 130hv Stilon, jossa tilaa ja varusteita piisaa. Mutta penkki oli tässä aivan kauhea, 15 minuutin ajon jälkeen oli alaselkä kipeä. Penkin korkeuden säätö ei vaikuttanut selkänojaan ollenkaan. Tiedä sitten onko hyvä vai huono, mutta mulle ei sopinut. Lisäksi Myyjä Konalan Deltassa oli aika ylimielinen. Kaveri uhkasi, että kohta nousee Stilojen hinnat takaisin sinne "normaaliin" (eli 19k€ -> 24k€), mutta jos ei niitä kukaan tuohon hintaan osta, niin mihin sitten. Fiat ei ollut enää vaihtoehto. Nähtävissä oli jo tutun vauhtisokeuden piirteitä.

Olin nostanut haarukkani sieltä 15k€:sta 20k€:hen, kunnes kaverini vihdoin laittoi autonsa, V6 Passattinsa myyntiin. Tiesin tämänkin vehkeen historian, mutten niin hyvin kuin Golffin. Oli kaikki namut isot murinat ja hinta 22k€ - kaupassa näistä pyydetään 27-30 k€.

Olin jo näin ->| |<- lähellä, etten ostanut Passattia. Edellinen autoni oli Passat (In VAG we trust!), ja tykkäsin pappamobiililla kyllä seilailla. Nyt olisi tehoa pellin alla ja tosi iso penis. Hinta oli vielä suht ok, kun oli jo uusia Golffejakin katsottu.

Mutta, tulin järkiini kun kuvittelin sitä 15l/100km - omastapussista ja sitä turhuuksien roviosta. Lisäksi vaikka auto oli ns. "edullinen", niin olisiko siitä ikinä saanut kuin pennosia joskus vuoden parin päästä? Niin iso ja pitkä (48kk) laina, joten lyhennykset olisivat vuoden aikana olleet pelkkiä korkoja.

Näin tipautin budjettini taas sinne 15k€ korville. Tuohon hintaan löytyy kyllä Golffeja vaikka kuinka paljon, joku niistä on mun oltava. Mutta voi sentään miten säälittävillä varusteilla! "Sähköpeilit, ohjaustehostin, niskatuet takana", on usean myynnissä olevan vm. 00 Golfin varustelista. Nykyään kun jokaisessa uudessa autossa on esim. ilmastointi, ja se alkaa olla jo kynnyskysymys autoa ostettaessa (ja siitä ollaan myös valmiit maksamaan), ei tuollaiselle ilmastoimattomalle autolle voi povata isoa kysyntää. Siksi vaikka varusteltu Golf maksaisikin nyt vähän enemmän ja jatkossa sen arvo ehkä euroissa tippuu enemmän kuin jonkun halvemman, on se kuitenkin huomattavasti helpompi myydä kuin muut vastaavat.

Tarjontaa tulee olemaan vuoden - parin päästä juuri Golffeista aivan tolkuttomasti; eniten niitä on nyt parin viime vuoden aikana ostettu. Mutta mulla ei ole nyt aikaa odotella, ja se sama kohteena ollut kaverin Golffi päätyi tuohon pihaan (tai päätyy huomenna). Varusteita on paljon, ja tuolla ajelee niin kauan kun kersat mahtuu takapenkille. (Nyt ne mahtuu sellaiseen puolikkaan nyrkin kokoiseen tilaan, riippuu vähän lämpötilasta.) Mutta toki se tulee aiemmin vaihdettua kunhan alkaa se iänikuinen laskeminen.

Popit pitää olla kohdallaan, ja Saksasta saa vimosen päälle MP3-soittimia edullisesti. Mitään CD-bokseja ei tarvitse, rokki soi yhdeltä levyltä vaikka aamuun asti.

Automarkkinat ovat tällä hetkellä hieman vääristyneitä. Kaikkialla toitotetaan, että kauppa käy kuin rajuilma - käytettyjen varsinkin. Tätä on kovin on vaikea kuitenkin uskoa. Esim www.oikotie.fi listaa yli 350kpl vm 98-02 Astroja. Kovasti suosittuja olivat uutena juuri vuoden 2000 korvilla ja sitä ennen. Nyt on uusi korimalli tulossa (edellinen onkin jo vuosia pysynyt samana), ja näillä alkaa muutenkin olla kilsoja jo 100tkm päälle. Ja Opelin satatonnia on aika paljon. Vaikea kuvitella, että näille kaikille löytyy ostajat. Ja nämä ovat vain liikkeessä olevat kärryt. Saksassa Astrat eivät kyllä maksa mitään.

Nykyinen näennäinen hyvin käyvä kauppa painottuukin sinne varusteltujen ja isojen autojen luokkaan. Nämä pienemmät, vähän karummin varustellut kärryt (joista tietysti vielä pyydetään linjan mukaista summaa) jäävät kokonaan myymättä. Siksipä on varmasti kohta mahdollista löytää todellisia löytöjä, jos vaisut varusteet eivät haittaa. Ehkä näistä tulee korvaajia niille 80-luvun 323:sille ja muille, jotka jo mätänevät käsiin. Mutta se onkin vain hyvä asia.

Tämän murroksen maksajina taitaa vain olla ne, jotka ostavat pari-kolme vuotta vanhaa autoa nyt. Minä koitan pienellä investoinnilla selvitä pienemmällä laskulla. Aika näyttää miten käy. Ennusteet näissä ei nyt koskaan kummoiset ole, mutta pakko on koittaa! Toivottavasti uudet Golf V:t ovat ylihintaisia, niin pysyy käytettyjen Golffien kysyntä kovana!

EDIt: Jaha, Stilo olikin viidenneksi eniten myydyin automalli elokuussa.
 
Viimeksi muokattu:

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Uusi pirssi tilattu

Tilasinpa tuossa uuden Primera Travellerin (1.8). Pysyin Nissanissa, kun edellinenkin oli samaa merkkiä ja hyväksi todettu. Mikä parasta, sain entisestäni saman, minkä olin maksanut siitä kaksi ja puoli vuotta sitten, vaikka käytettyjen autojenkin hinnat tippuivat 7 prosenttia. Nyt onkin sitten edessä huoletonta takuuvarmaa ajelua seuraavat kolme vuotta. Sen jälkeen taas uusi auto jos töitä ja kiinnostusta riittää.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Uusi pirssi tilattu

Viestin lähetti jpet
Tilasinpa tuossa uuden Primera Travellerin (1.8). Pysyin Nissanissa, kun edellinenkin oli samaa merkkiä ja hyväksi todettu. Mikä parasta, sain entisestäni saman, minkä olin maksanut siitä kaksi ja puoli vuotta sitten, vaikka käytettyjen autojenkin hinnat tippuivat 7 prosenttia. Nyt onkin sitten edessä huoletonta takuuvarmaa ajelua seuraavat kolme vuotta. Sen jälkeen taas uusi auto jos töitä ja kiinnostusta riittää.

Onnea, ja kauanko ne Nissania toimittaa?
 

jpet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks
Re: Re: Uusi pirssi tilattu

Viestin lähetti pasil
Onnea, ja kauanko ne Nissania toimittaa?

Kiitti vaan. Toimitusajaksi luvattiin semmoiset kaksi viikkoa. Auto on kuulemma jo maassa, mutta Hangosta ne voivat sen aikaisintaan luovuttaa eteenpäin reilun viikon kuluttua.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Autokaupoissa eroja

Tuli siinä kierreltyä melkein kaikki merkkiliikkeet läpi parissa kaupungissa ja törmäsin ilmiöön, joka pisti ihmettelemään. Yleensähän vaihtoautosta saatava hyvitys on parempi, jos tarjoat autoa saman merkin edustusliikkeeseen, mutta näin ei tälläkertaa ollutkaan. Vanha kiesi oli -98 mallinen Golf farmari ja turbodiesel, kilsoja 92000. Merkkiin tykästyneenä ajattelin vaihtaa -00-02 malliseen farmari Golffiin ja eikun kauppaan.

Tarjouksia pyydeltyäni, huomasin oman auton arvon olevan noin 10000 euroa ja välirahaa jäisi maksettavaksi 7000-8000 euroa. Sitten iski älynväläys, kysyn ihan uuteen autoon tarvittavan välirahan suuruutta ja kaikilta valtamerkeiltä. Varusteina olisi vähintään ilmastointi, cd-soitin, kahdet renkaat, lohkolämppäri+sisätilapistoke ja ehkä jotain pikkuekstraa...

Vanhan auton arvo pysyi kutakuinkin samana vain väliraha kasvoi, mutta sitten yksi kauppias "haistoi" tilaisuutensa, Volkkarin arvo nousi 15000 euroon ja väliraha pysyi 7000 eurossa. Varustelista jatkui lämpöä heijastavalla tuulilasilla, tummenetuilla takalaseilla, koiraverkolla, metallivärillä ja tavaratilan lattialla on muotoon leikattu muovimatto suojaamassa verhoilua. Kauppa ratkesi aikas helposti, en ole ihan niin merkkiuskollinen, että maksaisin reilut 3000 euroa "ylimääräistä" vain merkin vuoksi.

Nyt seisoopi uusi Opel Astra kotopihassa ja Volkkari jäi odottelemaan uutta omistajaansa kaupan pihaan. Tekniikka vaihtui bensakoneeseen, mutta korimalli pysyi samana.

Volkkarikauppias kehui jälkeenpäin, että merkinvaihdon takia ei saa sitäkään, jos 2-4 vuoden päästä meinaan vaihtaa Opelin taas Volkkariin, mutta aika näyttää, mihin sitten päädytään. Ja kyllähän sitä voi saada Opelista hyvän kaupan Opeliin, ehkä tämä on vain Volkkarin tapa toimia, että omaakaan merkkiä ei aseteta muiden edelle hintapolitiikassa. Ovatko muut törmänneet vastaavaan ilmiöön kauppoja hieroessaan?

Toisenlainen kokemus autokaupasta oli keväällä, kun kävin katsomassa Pontiac Trans Amia eräässä liikkeessä ja soitin myyjälle ennenkuin lähdin emännän kanssa ajelemaan kohti naapurikaupunkia. Puhelimessa hävisi jo reilusti hintaa ja kun sitten koeajon jälkeen totesimme auton olevan ostokuntoinen kesäpirssi, niin kaupasta neuvoteltiin todenteolla. Hinta putosi kokoajan ja lopulta kauppa lyötiin lukkoon alle puolella, mitä pyynti alunperin oli ollut. Auto ei todennäköisesti sopinut heidän imagoonsa ja auto piti myydä myydä pois mihin hintaan hyvänsä, kun vain joku urpo (siis minä) olisi kiinnostunut ostamaan sen. Kesä soljui rattoisasti pörräillen ja valtion taloutta tukien.

Totuushan on se, että autokaupassa tuskin koskaan voittaa, mutta itse voi valita, kuinka paljon häviää.

Talvinopeusrajoituksia kuiville teille odottaen Joukka.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
VRUM VRUM!

Kai sitä pitää vähän lesoilla uudella lääkkeellä. Kuumetta on jo pari viikkoa onnistuneesti parantanut Toyota Corolla 1.6 5ov. pystyperse vm. 2002. Kaikin puolin pirteä, taloudellinen ja laadukkaan oloinen peli. Ei nitise, eikä natise mistään (vrt. Almera) ja takuutakin vielä 1,5 vuotta jäljellä.

Eivät kelpuuttaneet Adidaksia vaihdossa.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Odotus palkittiin, ja perjantaista (10.10) asti on ruumista kuljettanut tuo edellä mainittu Octavia. Kaikinpuolin tyytyväinen olen, vaikka kaikkia paukkuja en vielä ole testannut (myyjä neuvoi himmailemaan "pari tonnia vähintään").
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Sampio teki paluun (etkös ollut vähän pidempään pois?) palstalle, joten odotan innolla raporttia siitä, miten Kalos on toiminut. Voitko suositella muille?

Minullahan on jatkuva autokuume päällä. On vain sellainen ongelma, että pankkitilini purskahtaa aina itkuun, kun selailen autonmyynti-ilmoituksia.
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Sampiohan valitteli Kaloksessaan kovaa bensakulutusta. Olisiko käynyt niin, että hän on ostanut sen 8 venttiilisen mallin? Isot pojat juttelivat, että jostain kumman syystä Daewoo toi pari ensimmäistä erää Kalosta tuona kahdeksan venttiiliin versiona. Nykyisin myytävissä peleissä on sentään jo 16 venttiiliä. Ilmeisesti noita myytiin jopa samaan hintaan (!).

Mutta itsekin odotan Sampion raporttia. Uskalsin ostaa jo Daewoon 69 euron DVD-soittimen, joten nyt olisi helppo ottaa looginen askel ja ostaa 12 490-16040 euron auto samalta valmistajalta.
 

Puster

Jäsen
Taitaa olla kesä tullut. On meinaan sen verran suuri autokuume iskenyt, että työpäivät menevät pelkkään autoliikkeiden sivuilla surffailuun ja koeajoilla käymiseen.

Vanha paska fiatti lähtee vaihtoon ja joku sopivasti sisäänajettu täytyisi löytää tilalle. Muutama vuosi saisi olla ikää, korkeintaan tollaset 50 tonnia ajettu, ilmastointi olisi kiva ja hinnan pitäisi olla siinä 15 kiloeuron tuntumassa. Mikään farmari ei todellakaan iske vaan mieluiten sellainen kompakti kolmiovinen. Sillä eihän minun tarvitse sinne takapenkille könytä enkä siis niillä takaovilla mitään tee!?

Harkittuja vaihtoehtoja on tähän mennessä ollut ainakin Corolla, Almera, pösö 307, Roverin joku malli, Hyundaillakin oli joku kiva, VW:n Polo&Golf, Stilo (tiedän, sekin on hiiappi), Astra ja onhan näitä vielä joitain. Sopivaa ei ole vielä eteen tipahtanut mutta kyllä se oikea vielä joltain jobbarilta löytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös