Autoiluketju

  • 2 964 175
  • 17 725

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings ja Montreal Canadiens
Nii mutku... onhan sellainen V-8 ihan kiva, mutta ei tavallisella ihmisellä ole varaa vierailla bensabumpulla kolme-neljä kertaa päivässä. Niin että se on pieni pakko tyytyä siihen "kämäseen nelipyttyiseen". Ja kun on melkein koko ikänsä ajellut jaappanialaisilla autoilla, niin kyllä tuo Cruiser liikahteli maantiellä ainakin minua tyydyttävästi.

No ok. Mutta edes sillä vee-kutosella, tuon auton "henki" kärsii siitä parilitraisesta pannusta :). Muuten kehuja on tullut, yksikin isäntä oli jo ostamassa sitä, mutta sitten kuuli moottorivaihtoehdot niin jäi chrysleri kauppaan.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kämmenet hikoavat, otsasuonet tykyttävät...

... nimittäin nyt se on tehty! Tänään klo 11-12 välillä minä ajan autoliikkeeseen Avensiksella ja tulen takaisin duunipaikalle "metallimustalla" PT-Cruiserilla! Eihän se nyt ihan uusi ole (10 000 km ajettu esittelyauto), mutta onhan se minulle uusi! Eipä tarvitse miettiä, että mitäs tänä vappuna touhuilisi... taitaa aika kulua hyvin pitkälti cruisaillessa... voi pojat mikä olotila, tuntuu niinkuin olisi pikkupoika päässyt yksinään karkuun karkkikauppaan...
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings ja Montreal Canadiens
Onnea Predator. Onhan Chrysler sentään Toyotaan verrattuna jo jotain :D
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Autokuumetta

Niin, ottamatta sen enempää kantaa näihin detroitin vehkeisiin, niin ilmoitan mitä kohteliaimmin poteneeni autokuumetta jonka johdosta tuli tuossa hommattua vähän uudenpaa kiesiä alle.

Nimittäin, ajelin tuossa monet vuodet sellaisella -85 mallisella Mitsubishillä. Tänä keväänä hommasin sitten tuollaisen 96-mallisen Honda Civicin ilmastoinnilla sekä muilla herkuilla ja täytyy todeta että ihan kuin olisi taivaaseen päässyt, ei ole juuri vanhaa tullut ikävä.

Ainoa "harmi" on se, että jos yksin ajelee HML-tzzadi väliä, niin meinaa ruveta torkuttamaan kun auto on niin hiljanen, niin hiljanen, siis ainakin entiseen verrattuna joka tosin oli ikäisekseen ihmeen hiljainen.

Täältä tähän
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Re: Re: Öh...

Viestin lähetti Old TJ


Tarkoittikos siskonpoika Chryslereitä yleensä vai PT:tä? Allekirjoittaneella on kohtalainen kokemus Chryslereistä (nykyinen malli ihan perhekokosyistä on Voyager) ja laatuongelmia ei ole kyllä tullut eteen yhtään. Eli pelkillä huolloilla on pelitelty eteenpäin. Toisaalta tuosta PT:stä ei ole kokemusta muuta kuin muutaman huollon sijaisautopäivän verran... Silloin se on ollut unelma :cool: Varsinaisesta kestävyydestä ei allekirjoittaneella ole tietoa.

Old TJ

Kysymys oli ihan vaan PT:stä.

Amerikkalaisethan ovat olleet pitkään askeleen jäljessä muutenkin kun on kysymys laadusta. Myös ihan tavalliselle asiakkaalle on epäkohtien huomioiminen helppoa muutaman viikon omistuksen jälkeen. Viime vuosina tilanne on tosin muuttunut paljon parempaan suuntaan. Varsinkin ympäristöystävällisyyteen on panostettu kovasti. Siinä amerikkalaiset ovat esim. Eurooppaa edellä (ei tosin välttämättä teknisesti, vaan enemmänkin lakisäädöin).
Homman kärjessä kulkee JD Power. JDP on kuluttajan asialla ja tekee armottomia tilastoja, joiden mukaan autotehtaat tanssivat. JDP on autotehtaiden laatumittari.

http://www.jdpower.com/auto/search/filter.asp?KeywordValueID=46&CatID=1

Nyt kun ollaan aiheessa... Fordin omistuksessa olevalla Lincolnilla on tänäpäivänä erikoinen ongelma. Heidän asiakkaansa nimittäin kuolevat pois! Merkkiuskolliset vanhukset ostavat vuosi toisensa jälkeen tehtaan tuotteita, mutta uusia nuoria asiakkaita eivät Lincolnin tuotteet kiehdo.

Laatuhan on monesti suhteellinen käsitys. Istuin muutama viikko sitten isossa mersussa, jonka kuljettajan penkki narisi....
Kaveri pesi korkeapainepesurilla Volvo S80:n. Katonrajassa kulkeva muovilista irtosi...

Sitten voidaan mennä laidasta laitaan. On maita joihin ei voi myydä farmarimalleja. Niissä on liikaa ilmatilaa sisällä! Näin pahat henget pääsevät liikkumaan siellä!

Eräs Intialainen halusi luovuttaa uuden Volvo S70:n takaisin. Hän unohti käsijarrun pysäköityään. Auto liikahti ja takapyörä rullasi hänen jalkansa yli. Hän ei loukannut jalkaansa sen kummemmin, mutta hänen mielestään autossa oli kirous. Hän kieltäytyi ajamasta metriäkään. Myyjä lunasti auton takaisin.

Tai sitten sheikki, joka ihastui S80:een ja osti heti kymmenen. Muutaman kuukauden kuluttua hänen ystävänsä halusi kokeilla. Kaikki autot olivat seisoneet muutaman kuukauden. Jokaisessa autossa oli akku tyhjä. Jälleenmyyjälle tuli hikinen homma....

Onhan näitä juttuja..:)
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Viestin lähetti Tykki



Muistelisin joskus kuulleeni, että tuo "uuden auton tuoksu" sisältää toista tuhatta (!) myrkyllistä kemikaalia. Että sikäli.


Toista tuhatta on ehkä hieman yläkanttiin, mutta kemikaalit tosiaankin näyttelevät suurta osaa autoteollisuudessa. Jokainen on pannut merkille sen, että tuulilasin saa puhdistaa sisäpuolelta useimmin kuin sivuikkunat. Kojelaudassa käytetty materiaali "hönkäilee" tuulilasiin kalvon.

Amerikkalaiset puhuvat tänäpäivänä paljon renkaista. Alan liikkeenhän haistaa jo kauas...

Tiesittekö muuten mikä saastuttaa tänäpäivänä eniten Kaliforniassa? Ei enää auto, vaan amerikkalaisten rakastama grilli takapihalla!
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Re: Re: Öh...

Viestin lähetti Old TJ


Tarkoittikos siskonpoika Chryslereitä yleensä vai PT:tä? Allekirjoittaneella on kohtalainen kokemus Chryslereistä (nykyinen malli ihan perhekokosyistä on Voyager) ja laatuongelmia ei ole kyllä tullut eteen yhtään. Eli pelkillä huolloilla on pelitelty eteenpäin.
Old TJ

Itse olen nyt kolme vuotta ajellut Chrysler Saratoga 3.0 V6:lla, eikä mitään ongelmia. (Mitä nyt vetoakseli kerran katkesi)

Auto on mukava yhdistelmä ylellisyyttä ja tehoa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Jokaisella automerkillä on vikansa. Avovaimon veljellä oli muutaman vuoden ajan Chrysler Stratus - 96 ja täytyy sanoa, että siinä niitä vikoja oli ja korjauskustannukset olivat todella törkeää luokkaa. Auto vaihtui tilanpuutteen takia Chrysler Voyageriin ja kyseinen auto on nyt vuoden ajon jälkeen toiminut täysin moitteetta.

Tuulilasin testaajat pitivät PT-Cruiserista, mutta eivät pitäneet 2 litraisen koneen tehottomuudesta. Taisi olla nyt viimeisimmässä Tuulilasissa, jossa testaajat saivat käsiinsä dieselmoottorilla varustetun cruiserin ja sitä ne kehuivat lähes varauksetta.

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Bob77
Ja nyt jäämme odottelemaan Predatorin tuoretta raporttia (hyvinonnistuneesta?) koeajosta? Predator, miltä nyt tuntuu?

>>> Ja että oikein raporttia? Noh, kun tuon Cruiserin hain, niin päätin hetioitis vähän testata biiliä. Ajoin ihan vaan huvikseni Porvoon moottoritietä pitkin Loviisaan. Siinä näki ja koki jo aika paljon, kun panin menemään sakon uhalla hetkittäin 140 km/t... noh, mittarivirheen suuruudesta en vielä tiedä. Ainakin tuolla nopeudella auto on yllättävän hiljainen. Vaikka Cruiser on aika korkea ja siinä on edessä paljon sitä tuultapäin puskevaa pinta-alaa, niin ei pahempia kohinoita huomannut. Suurin ero tuossa "mölyssä" oli verrattuna entiseen autooni Avensikseen siinä, että rengasmelua ei kuulu ohjaamoon oikeastaan ollenkaan, vaikka tuo Porvoon pikaväylä on urineen talven jäljiltä aika kamalassa kondiksessa! Olisi luullut möykän välittyvän kuskin korviin, vaan hiljaistapa oli!
Manuaalivaihteistosta sanoisin, että välitykset ovat kohdallaan. Siis ainakin meikäläisen ajotavalle. Minulla kun ei ole tarvetta jättää liikennevaloista lähtiessä mustaa kumivanaa asvalttiin, enkä myöskään vaadi auton kiihtyvän nollasta sataan kolmessa sekunnissa. Vielä kun oppisi käsittelemään tämän Cruiserin hassunoloista vaihdekeppiä... se on sellainen melko korkea kromattu tanko, jonka päässä jököttää valkoinen pyöreä pallukka (Avensiksessa oli tyypillinen japanilainen lyhyt kepakko).
Loviisasta takaisinpäin tullessa kävin ensin vähän pyörimässä Porvoon keskustassa. Huvittavia olivat kadunvarsilla jengin ilmeet... osa katsoi hymyillen ja osa vaan toljotti suu auki. Kai tämä "hoppafoordin" ulkomuoto vetoaa ihmisiin?
Sitten Porvoosta tulin takaisin Stadiin vanhaa tietä pitkin, siinä pääsi kokeilemaan vaihteita ja kytkintä pienemmillä nopeuksilla. Ei mitään valittamista.
Ainut mistä minä valitin jo myyjälle, oli se että autossa oli alla Goodyearin kitkarenkaat. Vaihdatin alle Cruiserin alumiinivanteille kunnon uudet suvikumit. Nyt minulla on sitten varostossa kitkarenkaat ilman vanteita! Ja talveksi haluan kuitenkin nastat alle, joten lisäkustannuksia vielä tulee...

PS. Ai joo, elämäni ensimmäinen auto, jossa on ilmastointi vakiona. Kesähelteellä pitää sitten välillä tulla autosta ulos lämmittelemään. Tähän asti kesäisin on saanut biilin sisällä aina hikoilla...
 

theref

Jäsen
Autokuume, voi hemmetti! Kaksi kertaa on autokuume pukannut päälle pahasti ja molemmilla kerroilla ei olekaan sitten pitkään mennyt kun uusi (eli käytetty, mutta minulle uusi) automobiili on ollut alla. Kummallakaan kerralla se ei kuitenkaan halvaksi ole tullut. En siis pidä autokuumeesta kun sellainen päälle iskee!

Toivotaan että ihan heti ei taas iske uusi kuume päälle.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti theref
Autokuume, voi hemmetti! Kaksi kertaa on autokuume pukannut päälle pahasti ja molemmilla kerroilla ei olekaan sitten pitkään mennyt kun uusi (eli käytetty, mutta minulle uusi) automobiili on ollut alla. Kummallakaan kerralla se ei kuitenkaan halvaksi ole tullut. En siis pidä autokuumeesta kun sellainen päälle iskee!

Toivotaan että ihan heti ei taas iske uusi kuume päälle.

>>> Jaaha, ei ole Päätuomarikaan vielä lähtenyt hankkimaan dagen efteriä ulkosalle? Tohtiiko The Judgelta kysyä, että minkäslaisella raaserilla sitä ajellaan ja samalla syötetään valtion ahneeseen kassaan euroja (bensakulut, käyttömaksu ym. kivaa) niin ja ne huikeat vakutuusmaksut...
 

theref

Jäsen
Predator

Ei kai sitä auton mallia saati rekkaria kehtaa tänne kertoa. Ties milloin joku jäähystä katkera tai täällä hankitusta pelikiellosta ikäväksi muuttunut ihminen päättää tulla autoa kivittämään. =)

Juu ja ei. Tuomarithan ovat raitista porukkaa joten ei täällä mitään kankkusia olla hankkimassa. Johan se erotuomareiden peruskurssillakin kerrotaan, että tuomarit ovat elämäntavoiltaan nuhteettomia ja näyttävät hyvää esimerkkiä muille.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Outoa kyllä, mutta PTC ei jostain syystä miellytä mua. Ehkä asiaan vaikuttais, jos pääsisin koeajolle :D. Mun isällä taitaa olla autokuume, vaikka vasta alkuvuodesta se yllätti ja vaihtoi kerralla vanhan 84-mallin Mazdan kymmenen vuotta nuorempaan. Voi olla, että työnteko pääkaupunkiseudulla ja vielä autokauppojen keskellä vaikuttaa jotenkin asiaan... Ja seuraavan kerran kommentoin tilannetta parin viikon päästä, kun palaan Helsingistä takaisin tänne sivistyksen (= tietokone ja nettiyhteys) pariin :rolleyes:.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti finnishninja
Toista tuhatta on ehkä hieman yläkanttiin, mutta kemikaalit tosiaankin näyttelevät suurta osaa autoteollisuudessa.

Löysyn tätä uuden auton tuoksua ja sen sisältöä koskevan artikkelin netistä:

http://www.yle.fi/teema/tiedeuutiset/arkisto/autonsisailma.shtml

Taas yksi lisäsyy olla ostamatta uutta autoa. Onneksi!

Vaan eipä silti mitään, eikös tuota samaa tuoksua myydä myös spray-pulloissa? Eli jos tarkoituksena on vaikkapa myydä käytetty kärry ja haluaa saada sen tuntumaan uudemmalta kuin onkaan, niin ei muuta kuin värivaha pintaan ja suihkaus tuota sprayta, niin avot kun on uuden uutukaisen tuntuinen ajopeli!
 

TouchAndGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Arvon Predator, voisitko laittaa nyt jonkin näköstä raporttia kun kuherruskuukausi on PTC:n kanssa ohi. Onko ollut ongelmia jne. Jos muuten haluat vähän mausteita kärryysi, niin käy http://www.pteazer.com ja laita VISA vinkumaan!
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti TouchAndGo
Arvon Predator, voisitko laittaa nyt jonkin näköstä raporttia kun kuherruskuukausi on PTC:n kanssa ohi. Onko ollut ongelmia jne. Jos muuten haluat vähän mausteita kärryysi, niin käy http://www.pteazer.com ja laita VISA vinkumaan!

>>> Dear KoskeeJaMenee...

Kuhertelu on ohi juu. Ei ole olllut PTC:n kanssa mitään ongelmia, jos ongelmaksi ei lasketa bensapumpulla käymistä. Kyllähän tämä PTC kuluttaa selvästi enemmän kuin se minun entinen Avensis. Eikös jenkin pidä kuluttaakin, vaikka tätä "pikkumoottoria" moni Chevrolet- tai Dodgekuski ei edes laske "oikeaksi jenkkimyllyksi". Noh, eihän tämä moottori mikään mylly olekkaan... minulla ei ole tarvetta lähteä liikennevaloista renkaat ulvoen.
Ja kuten jo aikaisemmin sanoinkin, niin tämä on yllättävän hiljainen suurissa nopeuksissa vaikka tuota tuultapäin puskevaa korkeata otsaa autossa riittää. PTC:n mataluus keulasta on hiukan tuottanut vaikeuksia mökkipolulla Savossa...

PS: Pitikö sinun nyt ihan välttämättä laittaa nuo varustelusivut tiedoksi? Nimittäin se kaksivärimaalaus ja kromivanteet pisti välittömästi mahan kuralle... tahtoo... tahtoo... tahtooooo.... sais vaan jostakin rahat tähän tahtomiseen..

EDIT: By the way... tiesitkö TouchAndGo että Chrysler on tuomassa markkinoille PT-Cruiseriin perustuvaa pick-up mallia! Auton etuosa etuoven takapilariin asti on samanlainen kuin tässä henkilöautossa... siitä sitten taaksepäin on raakasti pykätty kapea avolava, jossa on pulleat kurakaaret takapyörien päällä! Eihän siihen lavalle paljon tavaraa mahdu... mutta kun siihen asennetaan kromatut kaatumaraudat, niin moni poika auton nähdessään takuulla rupeaa kuolaamaan....
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
En tiijjä, ei oikein miellyttänyt meikäläistä tuo PT kun sillä viime kesänä ajelin. Jotenkin laiskanpulskea ja epäkäytännöllinen, karvalakkimallissa ei ole edes kelloa ja penkinlämmittimiä. Ja sisävalon katkaisin oli sijoitettu siten, että taustapeiliä säädettäessä valo syttyi lähes poikkeuksetta. Se kun oli vielä varsin himmeä, sai joka kerta autosta poistuessaan tarkistaa, ettei valo ole päällä. Pari kertaa auto hyytyi akun tyhjennyttyä.

Olihan sillä hauska ajella muuten vaan, kuten nimikin vähän viittaa ja ulkonäkökin on näyttävä, mutta käyttöautoksi en ostaisi. Samalla rahalla kun saa minun makuuni enemmän sopivia.

Ps. Kyseessä oli vuoden 2000 malli.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Peugeot 307

Koko elämäni pääasiassa saksalaisissa autoissa istuneena päätin tänään rohkaista mieleni ja kävin testaamassa ranskalaisten kaikki pikkuperheautotestit voittanutta yksilöä. Alle löytyi XSi 1.6 ja ulkoisesta pienuudestaan huolimatta ensimmäinen yllätys oli miten tilava auto oli sisältä. Muutenkin auto oli varsin positiivinen yllätys, ranskalainen pehmeys ja todella miellyttävä ajettavuus. Positiivisia puolia oli niin paljon että miinukset on helpompi luetella. Ne löytyvät tehoista, vaikka Peugeotin 1.6:n pitäisikin tarjota jonkin verran enemmän tehoja muihin saman luokan autoihin verrattuna (ainakin vanhempiin malleihin), niin silti auto tuntui hieman voimattomalta pienillä kierroksilla. Toinen pikku miinus löytyi aina välillä kuuluneesta ihmeellisestä sivuäänestä moottorilla jarrutettaessa. En tiedä sitten oliko yksilöllinen ääni, mutta sen sai esille aina haluttaessa. Onko kukaan muu huomannut samaa? Yksi hassukin piirre oli XSi:hin saatu, nimittäin sivupeilit kääntyvät ajoasentoon kun auto käynnistetään ja kylkien suuntaisesti kun sammutetaan. Tulipa vaan mieleen että kun Suomen talvessa sitä vetistä loskaa tulee taivaalta ihan riittävästi, niin sopivasti osuvan pakkasen takia joko jokin osa rikkuu tai sivupeilit jäävät siihen asentoon kun aamulla pitäisi lähteä töihin.

Silti kaiken kaikkiaan nautittava ajopeli, tehoahan saa rahalla lisää jos sitä tarvitsee. Oma autokuume nousi ainakin sen verran, että sitä ei taida parantaa enää kuin oikean uuden auton tuoksu...
Myyjä jutteli muutenkin 307:n yllätysmenestyksestä ja päivitteli 307 SW:n aiheuttamaa koeajo tulvaa ja sitä että alle kuukaudessa oli yhden esittelyauton mittariin tullut yli 5000 kilometriä koeajoa (Jyväskylässä). Ei ollut kuulemma oman automyyjän uransa aikana vielä nähnyt vastaavaa. Eikä autoa ollut pelkästään koeajettu, tilauskiintiökin oli kuulemma tämän vuoden osalta täynnä...
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Peugeot 307

Viestin lähetti calvin
Koko elämäni pääasiassa saksalaisissa autoissa istuneena päätin tänään rohkaista mieleni ja kävin testaamassa ranskalaisten kaikki pikkuperheautotestit voittanutta yksilöä. Muutenkin auto oli varsin positiivinen yllätys, ranskalainen pehmeys ja todella miellyttävä ajettavuus.

Tuo on ranskalaisissa yleinen juttu, ajettavuus on kunnossa, vaikka muuten voidaan olla montaa mieltä. Sama juttu Citikoissa.

307-mallin edeltäjällä tuli leikittyä joskus radallakin ja hyvä ajotuntuma oli todellakin sellainen asia mitä kaipaisi moneen paljon kalliimpaankin autoon vakiona.

Positiivisia puolia oli niin paljon että miinukset on helpompi luetella. Ne löytyvät tehoista, vaikka Peugeotin 1.6:n pitäisikin tarjota jonkin verran enemmän tehoja muihin saman luokan autoihin verrattuna (ainakin vanhempiin malleihin), niin silti auto tuntui hieman voimattomalta pienillä kierroksilla.

Kokeile isommalla koneella, 23% enemmän vääntöä, niin varsinkin alakierroksilla tuntuu ihan erilaiselta. Tulee huomattavasti ajonautintoakin lisää, kun ei tarvitse jatkuvasti antaa kierroksia niin paljon. Ei se isommalla koneellakaan mikään raketti ole, mutta sillä se alkaa tuntumaan jo enemmän autolta kuin mopolta.

Silti kaiken kaikkiaan nautittava ajopeli, tehoahan saa rahalla lisää jos sitä tarvitsee.

Mutta jos/kun hinnassa ei ole maailmaa mullistavaa eroa, niin kyllä moottoriin kannattaa heti satsata. Täytyy myös muistaa, että näkyyhän se isompi moottori myös vaihdon/myynnin yhteydessä ja silloin saa ainakin osan takaisin oston yhteydessä käytetyistä euroistaan.

Moottori on huono säästökohde siinäkin mielessä, että usein alkaa myöhemmin harmittaa pieni moottori, kun kyllästyy auton laiskuuteen. Tietenkin on selvää myös se, että pieni kone joutuu lujemmalle kuin isompi ja sitä kautta se saattaa näkyä huoltokustannuksissakin. Ajotyylistä ja autosta riippuen saattaa käydä joskus myös niin yllättävästi, että isommalla koneella auto kuluttaa käytännössä vähemmän polttoainetta kuin pienemmällä koneella. Pienellä koneella pitää antaa hanaa jatkuvasti kunnolla ja ajotyyli on repivää, mutta isommalla koneella auto kulkee nätisti pintakaasullakin.

Jos budjetti asettaa ehdottomat rajat, niin mieluummin tinkii jostain muualta kuin moottorista.

Oma autokuume nousi ainakin sen verran, että sitä ei taida parantaa enää kuin oikean uuden auton tuoksu...

Toisilla autokuume on lähes aina akuuttina. Uuden auton jälkeen se helpottaa reiluksi kuukaudeksi, mutta sen jälkeen alkaa taas iskeä uudestaan päälle. Ilman "hallitusta" olisin varmasti hankkinut autoja yhden parkkipaikan täyteen, kun mistään ei malttaisi luopuakaan. Tarpeeksi pahaksi kun autokuume kehittyy, niin alkaa kiinnostamaan uusien autojen lisäksi jo vanhat klassikotkin. Vanha Corvette aiheuttaa tällä hetkellä autokuumetta. :)

Mutta autokuumeen kourissakin kannattaa kuitenkin muistaa kokeilla useampaa merkkiä. Lehtien arvostelut ja muut on ainakin omalta osaltani yhtä tyhjän kanssa. En minä osta ruokaa tai juomaakaan sillä perusteella mitä joku muu siitä pitää. Vielä vähemmän uuden auton sillä perusteella mitä toimittaja siitä kirjoittaa. Suuntaa antaviahan ne lehtien jutut saattavat olla ja näkeehän niistä teknisiä tietoja yms.

Rohkeasti vaan koeajamaan mahdollisimman useita merkkejä, niin saa omaa vertailupohjaa ja löytyy oma suosikki joukosta. Joskus on tietysti paikallaan pohtia sitäkin, että kannattaako ostaa uutta ja halpaa autoa, jos samaan hintaan saa vähän käytetyn/ajetun kalliimman auton.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Peugeot 307

Viestin lähetti TheAnimal

Toisilla autokuume on lähes aina akuuttina. Uuden auton jälkeen se helpottaa reiluksi kuukaudeksi, mutta sen jälkeen alkaa taas iskeä uudestaan päälle. Ilman "hallitusta" olisin varmasti hankkinut autoja yhden parkkipaikan täyteen, kun mistään ei malttaisi luopuakaan. Tarpeeksi pahaksi kun autokuume kehittyy, niin alkaa kiinnostamaan uusien autojen lisäksi jo vanhat klassikotkin. Vanha Corvette aiheuttaa tällä hetkellä autokuumetta. :)

Niin, minulla on juuri tuo oireyhtymä, että kuukauden kuluttua uusi auto ei enää tunnu miltään. Aiheessa on lievää yhteyttä myös naismaailmassani.;)

Corvettea, vaikka vanhaakin, suosittelen lämpimästi. Kymmenen vuotta ajoin omallani ja täytyy sanoa, että sen minkä käytännöllisyydessä häviät, sen kaikessa muussa voitat. Jos mahdollista, ota samantien avo!:cool: Corvetessa on MUNAA!
 

TheAnimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: Re: Peugeot 307

Viestin lähetti Senior
Niin, minulla on juuri tuo oireyhtymä, että kuukauden kuluttua uusi auto ei enää tunnu miltään. Aiheessa on lievää yhteyttä myös naismaailmassani.;)

Naismaailmassa kahle sormessa rajoittaa vastaavaa kuumeilua kummasti. ;)

Corvettea, vaikka vanhaakin, suosittelen lämpimästi.

Uudet ei kiinnosta, mutta esimerkiksi '71 vette (vaikkapa Simo Veharannan entisöimänä) olisi todella tyylikäs. Parhaassa isolohkossa vakiona 425 hevosta potkimassa vauhtia, niin kyllä sillä jo Manskun valoistakin ehtii kerralla läpi.

Kymmenen vuotta ajoin omallani ja täytyy sanoa, että sen minkä käytännöllisyydessä häviät, sen kaikessa muussa voitat. Jos mahdollista, ota samantien avo!:cool: Corvetessa on MUNAA!

Eihän tuollainen todellakaan mikään käyttöauto olisi. Suomen ilmasto on mitä on, joten ajopäiviä ei kovin montaa tule. Mutta onhan noita käyttöautoja jo ja lisää saa kaupasta, jos loppuvat kesken.

Pojat on poikia, lelujen hinta vaan kasvaa, kun ikää tulee lisää.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kevättä pukkaa...

Miten taas keväällä löysikään itsensä Biliasta?

Volvo S40 classic oli kyllä herkku, mutta perheelliselle täysin sopimaton ja ihmeen pieni takapenkin tiloiltaan.
Niinpä piti ottaa suunta Renault-puolelle ja uutta Scenic premiumia kuolaamaan.
Pitää varmaan tilata koeajo. Riski on kyllä suuri, että taas tulee laitettua nimiä niihin papereihin....
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Kevättä pukkaa...

Faija on vaihtamassa autoa. Hintaluokkana 20 000 euroa. Ideana on kuulemani mukaan ostaa "melkein uusi", eli alle 30 000km ajettu malli.
Faija on tykästynyt Skoda Octaviaan. Itse hieman epäilen, olisiko tuo sitten fiksu ratkaisu..
Toinen vaihtoehto olisi Seat Cordoba. Löytyykö jollain kokemusta jommastakummasta?

Niin, jos minä tekisin päätöksen, ostaisin 100-150t km ajetun Volvo (S/V)40sen =)
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös