Paljonko oli toverit ahkerimmin ajettu käytetty auto jonka olette ostaneet ja kuinka perseestä semmoinen oli omistaa?
Kiikarissa olisi 180Kkm ajettu kauppakassi, 1.6 litranen hyvällä huoltohistorialla. Ideana olisi ajella pari vuotta ja heivaa helvettiin. Onkohan tollasella vielä myyntiarvoa?
Olen täällä aikaisemminkin kehunut Focusta.Paljonko oli toverit ahkerimmin ajettu käytetty auto jonka olette ostaneet ja kuinka perseestä semmoinen oli omistaa? Kiikarissa olisi 180Kkm ajettu kauppakassi, 1.6 litranen hyvällä huoltohistorialla. Ideana olisi ajella pari vuotta ja heivaa helvettiin. Onkohan tollasella vielä myyntiarvoa?
@Sturm taloudessani ollut useampi auto, jolla on ajettu +200tkm ostohetkellä. Viimeisin oli Volvo v50 (pitkälti sama auto kuin uudemmat Focukset) jossa oli mittarissa ostohetkellä n. 260tkm ja pakko sanoa, että ylivoimaisesti toimivin auto ollut. Isoimmat huollot/kulutusosat oli tuohon ajomäärään korjattu, joten oli huoletonta ajoa niin kauan kuin auton omiston, kunhan muisti perus öljy ym. huollot tehdä. Riippuu toki yksilöstä mitä saa. Aikaisemmin oli toinen Volvo, jolla oli ostohetkellä ajettu 80tkm ja siinäpä sitten olis jonkinnäköistä remppaa juurikin n. 100tkm jälkeen.
Nyt olisi haussa bensavehje n. 15k€ hintakatolla. Joku järkevä pienehkö farkku, sedan tai pieni hatchback ajatuksena. Katselussa ollut BMW:n ykkössarjalainen, 318 tai 320. Audilta a3 tai a4. Järkevä ja kyseiset merkit eivät ehkä saman lauseeseen sovi, mutta omat ajokokemukset bemarista ovat todella positiiviset. Saakohan tuolla rahalla minkäkuntoisia vehkeitä? Nettiautossa monta kulkinetta tuohon alle 16k€ hintaan. Onko palstaveljillä kokemuksia kyseisistä merkeistä ja malleista? Vuosimalli jotain 2007 ylöspäin siis. Myös muita koko- ja hintaluokan autoja olen katsellut. Suosituksia?
Itsellä oli tuossa pari vuotta ajossa vm2007 318i ja oli kyllä ihan käypä peli, joskin vikoja alkoi ilmetä siinä 150k kilometrin kohdalla joten meni myyntiin. Tällä hetkellä ajossa vm2009 116i (90k ajettu) ja tästä autostakaan ei oikeastaan pahaa sanottavaa ole. Hinta oli tässä jälkimmäisessä n. 13k. Suosittelen kuitenkin bemareissa 3-sarjalaista, koska kuitenkin hiukan jämäkämpi ajettava ja jos vielä mahdollisuus ottaa 320 niin valitsisin tämän koska tehoja sen verran enemmän kuin 318 ja tilaa enemmän kuin 1-sarjalaisessa. Aikaisemmin oli myös ajossa vm2006 330xi farkkuna, jota suosittelen kyllä ehdottomasti jos vain tuohon hintaan löytyisi sopivilla kilsoilla. Ei ollut juurikaan vikoja ja olihan tuo 3.0l bensakone aika mukava. Tietysti keskikulutus oli siellä 12-13 litraa satasella.
Edit. 330 oli ajettu jo melkein 300k ja silti vikoja ei käytännössä ollut ollenkaan.
Nyt on kiikarissa esiomistettu Subaru Outback 2015 mallia (bensa) eli jos jollain jotain kokemuksia jakaa niin olisi kiinnostavaa kuulla...
3-sarjalaisessa on hiukan enemmän tilaa ja muutenkin todella kompakti ja mukava auto. Menee kuin juna raiteilla, kaupunkiin mun makuun hiukan liian painava.Nyt olisi haussa bensavehje n. 15k€ hintakatolla. Joku järkevä pienehkö farkku, sedan tai pieni hatchback ajatuksena. Katselussa ollut BMW:n ykkössarjalainen, 318 tai 320.
Paljonko oli toverit ahkerimmin ajettu käytetty auto jonka olette ostaneet ja kuinka perseestä semmoinen oli omistaa? Kiikarissa olisi 180Kkm ajettu kauppakassi, 1.6 litranen hyvällä huoltohistorialla. Ideana olisi ajella pari vuotta ja heivaa helvettiin. Onkohan tollasella vielä myyntiarvoa?
Tuollainen LCI e91 320iA oli nelisen vuotta ajossa ja oli kyllä mukava ajettava. Joskin sporttipenkki alkoi olla epämukava loppuvaiheessa. Miehestä kiinni, ei autosta. Jakopää tuohon korjattiin takuuseen ja auto on tälläkin hetkellä eräässä liikkeessä myynnissä. Jakopäärempan jälkeen ajoin reilu pari vuotta, kunnes tuli nelivedon ja comfort-jakkaroiden aika. Xenoneita tuossa ei tosin ollut. Enkä tiedä kuinka isompi koira tykkää tuolla takapaksissa olla.Tuommoinen 320iA olis oikeastaan juuri sitä, mitä tarttee. Koiraa tarttee kuljetella aika-ajoin, joten siinä mielessä farkku olisi fiksu valinta.
Tästä tuli mieleen että liki 2 vuotta ajettuani F31:llä jossa sporttipenkit löysin nyt vasta namiskan mistä säädetään sivuttaistukien napakkuutta, oiva lisä jo muutenkin loistaviin penkkeihin. On ollut niin kohdallaan etten ole osannut tuota kaivata, mutta tuollahan saa itsensä puristettua jakkaraan ihan kuin racing-hengessä. Muuten penkki on manuaali ei sähköä.Joskin sporttipenkki alkoi olla epämukava loppuvaiheessa. Miehestä kiinni, ei autosta.
Juu, kyllä tuli ilmapussejakin kokeiltua, mutta suurimmat miinukset puuttuneesta säädettävästä ristiseläntuesta sekä niskatuesta, jonka liikesuunnat olivat tasan ylös ja alas.Tästä tuli mieleen että liki 2 vuotta ajettuani F31:llä jossa sporttipenkit löysin nyt vasta namiskan mistä säädetään sivuttaistukien napakkuutta, oiva lisä jo muutenkin loistaviin penkkeihin. On ollut niin kohdallaan etten ole osannut tuota kaivata, mutta tuollahan saa itsensä puristettua jakkaraan ihan kuin racing-hengessä. Muuten penkki on manuaali ei sähköä.
_
Tämä jo hiukan toisen ketjun kamaa, mutta tätä säätöä ei enää silloin kaipaa kun laittaa selkänsä kuntoon ja nimenomaan syvät selkälihakset. Nim. kokemusta on tyristä ja monista penkeistä missä etsin säätöjä, mutta yht 'äkkiä selän vahvistuttua kunnon treenillä niin eipä ole enää kaivannut säätöjä.mutta suurimmat miinukset puuttuneesta säädettävästä ristiseläntuesta
Paljonko oli toverit ahkerimmin ajettu käytetty auto jonka olette ostaneet ja kuinka perseestä semmoinen oli omistaa? Kiikarissa olisi 180Kkm ajettu kauppakassi, 1.6 litranen hyvällä huoltohistorialla. Ideana olisi ajella pari vuotta ja heivaa helvettiin. Onkohan tollasella vielä myyntiarvoa?
Varmasti näin. Kun on paikat kunnossa sitä nukkuukin vaikka lattialla ja istuu kiven päällä. Laiskuuttaan kun ajankäyttö on sitä makaamista ja istumista, niin em. paikoilla sitä ei pysty tekemään.Tämä jo hiukan toisen ketjun kamaa, mutta tätä säätöä ei enää silloin kaipaa kun laittaa selkänsä kuntoon ja nimenomaan syvät selkälihakset. Nim. kokemusta on tyristä ja monista penkeistä missä etsin säätöjä, mutta yht 'äkkiä selän vahvistuttua kunnon treenillä niin eipä ole enää kaivannut säätöjä.
Mutta joo, ei siinä tuota säätöä ole, baijerissa näemmä ajateltu että bemaria ajaa terveselkäiset alfat. :)
_
Harmittavan ahtaita on Bemarit omaan makuuni. Omien kokemusten mukaan kolmossarjalaisessa (E91) ei mahdu oikein aikuinen mieshenkilö kartanlukijana matkustamaan, ja viitosessa (F11) ei kolme normaalikokoista naisihmistäkään matkusta takana pitempää matkaa ilman jatkuvaa narinaa. Muutenhan bemarit on ihan tyydyttäviä kulkineita, ja kuskillahan asiat on hyvin (siis ainakin tuossa 530xd:ssä).
Onko kellään kokemuksia oheisista linkitetyistä korjausmanuaaleista? Ovatko rahanhukkaa/huijausta, vai kannattaisiko sijoittaa muutama kymppi?
2004 SEAT ALHAMBRA MK1 SERVICE AND REPAIR MANUAL
Seat Alhambra Complete Workshop Service Repair Manual 2001 2002 200...
Seat Alhambra Official OEM PDF Workshop Manual Created From your VIN Number For Years 2001-2017 -
linkeissä siis kaupataan auton korjausoppaita (joo, ja mulla on siis Seat Alhambra johon ei löydy yksi yhteen Hanesin manuaalia...)
Nämä voi olla makuasioitakin, mutta jos unohdetaan ne takana istuvat niin miten ihmeessä te ette mahdu sinne E91/F31 etupenkeille?!Eipä tuon 3-sarjalaisen kokoluokan autoissa ole missään kunnolla tilaa(ainakaan itselleen vaikkei mittaa ole kuin 190cm) kartanlukijalle kunnolla.
Toisaalta olen myös miettinyt olisiko dieselauto järkevämpi, kun vuosittainen kilometrimäärä menee yli 20k todennäköisesti. Epävarmuus siitä, miten dieselautojen hinnat, verotus ja markkinat kehittyvät saa vähän varpailleen. Toisaalta, uudemmissa bensavehkeissä kulutus on jo maltillista, polttoaineiden hintaero on pieni ja verotuksessa selvä ero. Mietteitä tähän?
Audi A4 (b7) olisi kiikarissa. Olen jo tovin auton vaihtoa miettinyt ja nykyinen kiesi täyttää kohta pyöreitä vuosia (20v) joten olen ajatellut lahjoittaa rakkaan nipponin broidille ensi autoksi. Audista löytyy miljoona ketjua netistä, mutta tänne mulla on tunnukset niin kysellään täällä ensin.
Eli harkinnassa on porrasperäinen A4 (b7), manuaali ja 1.8T. Tuon setin pitäisi olla ilmeisen kestävä? Liikkeellä ollaan max. 10k budjetilla joten n. 100tkm ajettuun saa tyytyä. Tarkoitus on ajaa ainakin seuraavat 5v/100tkm. Onko välillä 100-200tkm odotettavissa paljonkin isoja huoltoja? Jarrut, alusta, jakopää, turbo tai vaihteisto? Onko järkevämpää katsoa vähemmän tai enemmän ajettua? Tiedän jo, että audin omistaminen ei välttämättä halpaa ole, mutta silti haluaisin välttää isoimmat huollot.. Kaikista vastauksista sekä vinkeistä olen jo etukäteen kiitollinen. Aina saa ehdottaa myös vaihtoehtoja, Audi ei merkkinä ole mitenkään pakollinen.