Leonilta aika päräyttävä vastaus. Hiljaiseksi veti.
Oisko ryytynyt pahasti Seatiinsa?
Leonilta aika päräyttävä vastaus. Hiljaiseksi veti.
Noh noh, ei nyt lähdetä tähän premium vastaan köyhät vääntöön koska varallisuuden kanssa tällä ei ole mitään tekemistä.Oisko ryytynyt pahasti Seatiinsa?
Niinniin mäkin vain seivasin omalla puheenvuorolla sen että Seat Leon Cupra kiinnostaa ja saattaa olla vaihtoehto mun seuraavalle premiumille. ;)@Jupe enhän mä edes tiedä mikä auto sillä on, kunhan heitin herjaa, kun nikki sattui sopivasti liippaamaan..
En ryytynyt. Mulla todella oli Seat, mutta sekin oli Toledo. Kiva auto, mutta koiran henkilökohtaisena autonkuljettajana päädyin vaihtamaan farkkuun. Sekin on jo päivitetty uudempaan, ja se koirakin on vaihtunut kahteen isompaan koiraan tässä välissä. Huumoria. Ajan halvahkolla autolla, vaikka tottakai olisi varaa kalliiseen. Mitään motiivia siihen ei tosin ole. Enkä ole koskaan ollut kenellekään kateellinen. Huumoria.Oisko ryytynyt pahasti Seatiinsa?
eihän niitä huoltoja edes tule juurikaan, oiskohan bemarin huoltoihin parissa kolmessa vuodessa mennyt alle 200€.
_
??? Boldaus mun, siis oikeastiko meinaat tuota? Ei sinne jarrunesteen sekaan ole omiin autoihini kertynyt kymmenessäkään vuodessa vettä tai muuta paskaa, nykyautoissa varmasti vielä vähemmän. Tuo on täysin turhaa rahanhaaskausta.
Käytännössä jarrunesteet on autossa "elinikäiset", ellei putket ruostu puhki tai jarrupalojen vaihdon yhteydessä suorita moottorinpesua nestesäiliö auki.
Täällä varmaan monilla kokemuksia Webastoista ja Ebereistä? Itselläni olisi tarkoitus Vitoon asentaa jompikumpi ennen ensi talvea. Osaatteko suositella jompaakumpaa? Itselläni ei ole kummastakaan aikaisempaa kokemusta, mutta nyt kun ei ole enää tolppapaikkaa käytössä, niin olisi esilämmittimelle tarvetta... siis ennen talven pakkasia. Jos joku osaisi vielä ehdottaa asiantuntevaa ja edullista asennusfirmaa Pirkanmaan läheisyydestä, niin saa mainostaa. Kolmeen paikkaan laitoin jo hintakyselyn ja yhdestä toistaiseksi vastattu. 1300€ antoivat hinta-arvion.
Tuosuhdeauto menee loppuvuodesta vaihtoon ja monta autoa on ollut testattavana tai mielessä.
Käyhän kattelemassa Subarun malleja. Niissä ei ainakaan pitäisi jälleenmyyntiarvosta kiinni jäädä. Mikä on hintapolitiikka? Paljonko saa maksaa?
Tuosuhdeauto menee loppuvuodesta vaihtoon ja monta autoa on ollut testattavana tai mielessä.
Uusi Peugeotin 3008. Ford Mondeo, Mazda 6, uusi Opel Insignia Grand Sport, Skoda Octavia, Skoda Superb.
Yksi kerrallaan on noita tippunut pois, osin omien makumieltymysten vuoksi, osin firman autosääntöjen (liian isot päästöt tai liian kallis leasing maksu verrattuna jälleenmyyntiarvoon)
Peugeot tippui firman sääntöjen vuoksi, liian huono jällenmyyntiarvo. Opel taas moottoreissa liian suuret päästöt.
Omien mieltymysten vuoksi pois tippui Madza, periaatteessa ei mitään vikaa mutta ei vaan jäänyt sellaista fiilistä että haluaisin 4 vuotta tuolla ajaa.
Mondeo, hinta nousi liikaa niillä varusteilla joilla olisin halunnut. Auto oli mukava ajaa kyllä. Octavia sitten tuntui liikaa pikkuautolle, eli ajotuntuma. Kävin RS ja L&K malleja testaamassa. Superb Elegance mallissa oli sitten lähes kaikki herkut vakiona ja miellytti todella paljon. Eli tuohon viimeiseen sitten luultavimmin päätymässä.
Uudessa Insigniassa päästöjen mittaaminen/ilmoittaminen perustuu muuten uuteen (totuudenmukaisempaan) WLTP-ajosykliin, jonka mukaan lasketut päästöt tulevat pakollisiksi tulevana syksynä. Veikkaan ettei monikaan merkki ole vielä ottanut uutta laskentatapaa käyttöön. Päästöthän tulevat siis kaikilla nousemaan WLTP:hen siirryttäessä. Siksi Insignian päästöt saattavat nyt näyttää hieman muita korkeammilta.Opel taas moottoreissa liian suuret päästöt.
Mondeo, hinta nousi liikaa niillä varusteilla joilla olisin halunnut. Auto oli mukava ajaa kyllä. Octavia sitten tuntui liikaa pikkuautolle, eli ajotuntuma. Kävin RS ja L&K malleja testaamassa. Superb Elegance mallissa oli sitten lähes kaikki herkut vakiona ja miellytti todella paljon. Eli tuohon viimeiseen sitten luultavimmin päätymässä.
Joo tiedän, ja olen myös lukenut testit jossa kerrotaan että uuden mittaustavan myötä diesel autojen päästöt nousevat 1-12%, mutta firma pitää kiinni arvoista... kai tuo olisi vääntämällä saatavissa kotiin, mutta... Itse yritän 1.4 TSI ACT bensakonetta vaikka diesel on ollut useimmilla. Pienet päästöt, pieni kulutus sylinterien lepuutuksen ansiosta, hiljaisempi kuin diesel ja 150 hv on ok tuon kokoluokan autoon. Pääsee ohi rivakasti muttei mikään tykki. Riittää minun ajotyylilleni mainiosti.Uudessa Insigniassa päästöjen mittaaminen/ilmoittaminen perustuu muuten uuteen (totuudenmukaisempaan) WLTP-ajosykliin, jonka mukaan lasketut päästöt tulevat pakollisiksi tulevana syksynä. Veikkaan ettei monikaan merkki ole vielä ottanut uutta laskentatapaa käyttöön. Päästöthän tulevat siis kaikilla nousemaan WLTP:hen siirryttäessä. Siksi Insignian päästöt saattavat nyt näyttää hieman muita korkeammilta.
Monissa firmoissa käytössä olevat tiukat päästörajat (n. 110-130 g/km) tarkoittavat kyllä jatkossa sitä, että työsuhdeautot ovat sitten pienempää kokoluokkaa ellei päästörajoja höllennetä. Toki hybridi voi olla sitten myös vaihtoehto, mutta sitten voi tulla hinta vastaan (ainakin nykyhinnoittelun mukaan).
Onko omassasi ns vakioalusta vai sporttialusta ja progressiivinen ohjaus? Olen tuota pähkäillyt kun vakio tuntuu vähän jenkkimäiseen tyyliin pehmeälle, ei keinuttaa jotenkin ajossa - ei huono mutta erilainen mihin tottunut. En ole missään päässyt testaamaan sporttialustaa.Vuoden olen työsuhde-Superbilla ajellut eikä pahaa sanaa sanottavana. Loistava auto ja perheelliselle hienot tilat. Koska silläkin oli omalla kohtaa talousvastuullista merkitystä on myös työnantajalle huomattavasti edullisempi liisaus kuin esimerkiksi Mondeo olisi ollut; pitänee siis hintansa hieman paremmin oletuksena.
Onko omassasi ns vakioalusta vai sporttialusta ja progressiivinen ohjaus? Olen tuota pähkäillyt kun vakio tuntuu vähän jenkkimäiseen tyyliin pehmeälle, ei keinuttaa jotenkin ajossa - ei huono mutta erilainen mihin tottunut. En ole missään päässyt testaamaan sporttialustaa.
Paljonko oli toverit ahkerimmin ajettu käytetty auto jonka olette ostaneet ja kuinka perseestä semmoinen oli omistaa?
Kiikarissa olisi 180Kkm ajettu kauppakassi, 1.6 litranen hyvällä huoltohistorialla. Ideana olisi ajella pari vuotta ja heivaa helvettiin. Onkohan tollasella vielä myyntiarvoa?