Vakuutusyhtiöstäsi kannattaa vihreä kortti tilata mukaan.
Riippuu pitkälti vakuutusyhtiöstä, ainakin Ifillä ei tarvitse Pohjoismaissa vaan vakuutustiedot näkyy suoraan rekkarin perusteella.
Vakuutusyhtiöstäsi kannattaa vihreä kortti tilata mukaan.
Joo, ja esim POP vakuutuksella oli niin että muistaakeni vain EU:n tai Schengen alueen ulkopuolella tarvitsee tuon green cardin.Riippuu pitkälti vakuutusyhtiöstä, ainakin Ifillä ei tarvitse Pohjoismaissa vaan vakuutustiedot näkyy suoraan rekkarin perusteella.
Meikäläisen erinomaisesti palvellut Toyota Corolla Verso jätti tielle tuossa juhannuksen alla. Auton alla rusahti Kehä kolmoselle kiihdyttäessä. Vetoakseli oli poikki, akselin vaihdon jälkeen/yhteydessä kävi sitten ilmi, että vaihdelaatikko oli hajonnut samalla. Remontista tulikin kerralla sitten vähän kalliimpi. Mutta hittolainen sentään, että on vaikea löytää tilalle korvaavaa vaihdelaatikkoa. Autolla on ikää 10 vuotta ja mittarissa 220 000 km, joten kyseeseen tulee tietenkin käytetty laatikko. ”Kunnostettuja” laatikoita on kyllä myynnissä, mutta hinnat huitelevat sen verran korkealla, että ei oikein kiinnosta. Olen plarannut näitä sivustoja liki päivittäin löytämättä mitään soveltuvaa.
-Autovahinkokeskus (www.avk.fi)
-autopurkaamot.com
-varaosahaku.fi
Ja vielä Ruotsista
www.bildelsbasen.se/
Olisiko palstaveljillä ehdottaa vielä kanavia, joista laatikkoa voisi metsästää. Ongelmahan on vielä se, kun en itse mikään automies ole, niin minulle on todella vaikeaa tietää, että mitkä laatikot olisivat sopivia autooni. Kyseessä Toyota Corolla Verso -07, 1.8l bensiini ja 5 vaihteen manuaali. Corolla Verson II sukupolvi on kyseessä, eli -04 – 07 valmistetut. Näitä olen kytännyt.
Japanimports - Japanilaisten autojen ja varaosien erikoisliike. Tuonti suoraan JapanistaOlisiko palstaveljillä ehdottaa vielä kanavia, joista laatikkoa voisi metsästää.
Olisiko palstaveljillä ehdottaa vielä kanavia, joista laatikkoa voisi metsästää. Ongelmahan on vielä se, kun en itse mikään automies ole, niin minulle on todella vaikeaa tietää, että mitkä laatikot olisivat sopivia autooni. Kyseessä Toyota Corolla Verso -07, 1.8l bensiini ja 5 vaihteen manuaali. Corolla Verson II sukupolvi on kyseessä, eli -04 – 07 valmistetut. Näitä olen kytännyt.
Auto hommattu Laakkoselta. Firma sai hyvän diilin ja minä uuden, vähäpäästöisen Volkswagenin testivoittaja Hakkapeliitoilla. Halusin siihen lohkolämmittimen, niin nyt sitten odottelen että joku Ilpo palaa lomiltaan ja saa aikaiseksi asentaa sen. Vähän hönttiä odottaa pari viikkoa sen vuoksi (en ole 100% varma, että johtuu siitä), mutta olen yrittänyt suhteuttaa tätä vastoinkäymistä esim. Estonian uppoamiseen, mutta pahalta tuntuu edelleen.Mikä tahansa iso autoliike, Laakkonen, Veho ym pitää palkoillaan yritysautomyyjiä. Mieti ensin merkki ja mahdollisesti malli ja marssi autoliikkeeseen.
Pyydä tarjous valitusta autosta niin että siinä näkyy vapaa käyttöetu sitten pyydät autoliikettä pyytämään tarjouksen leasingyhtiöltä (esim 60.000km/36kk) esim ALD, Secto tai vastaava jotka tekevät yritysten leasing rahoituksia autoille. Pyydä myös optio loppulunastukseen ja sen arvo.
Sitten lyöt paperin pomolle.
Toinen vaihtoehto on että pyydät tarjouksen ja firma ostaa auton ja sovit pomon kanssa loppulunastuksesta.
Hieno homma että järjestyi. Minä sain vahvistuksen Superbin tilauksesta pari päivää sitten, eli 29.12 tulossa myöhäinen joululahja.Auto hommattu Laakkoselta. Firma sai hyvän diilin ja minä uuden, vähäpäästöisen Volkswagenin testivoittaja Hakkapeliitoilla. Halusin siihen lohkolämmittimen, niin nyt sitten odottelen että joku Ilpo palaa lomiltaan ja saa aikaiseksi asentaa sen. Vähän hönttiä odottaa pari viikkoa sen vuoksi (en ole 100% varma, että johtuu siitä), mutta olen yrittänyt suhteuttaa tätä vastoinkäymistä esim. Estonian uppoamiseen, mutta pahalta tuntuu edelleen.
Uusi superb on yllättävän hyvä matkavaunu, oikeasti vertailukelpoinen luokkaa isompiin saksalaisiin. Design ei ole uusien saksalaisten veroinen, vaan ennemmin arkinen, mutta low statementissa on puolensa.
Meikäläinen saa torstaina odotetun 280-heppaisen nelivetoisen version farkkuna ja sportline-paketilla. Panoraamakatto ja jotain muutakin tuli rastittua. Minulla skoda oli suorana vaihtoehtona 5-sarjan uudelle G30-baijerilaiselle.
Tässä valinnassa oli vähän samaa henkeä kuin saab-hankinnoissa aikanaan. Matalan showoff-arvon laitteita molemmat, tehokkailla moottoreilla ja hyvin varusteltuina.
No maksoitko? Vai ilmoititko vaan että joku toinen ajoi, kuten Suomessa on tapana?Mulle on tullut kerran pysäköintivirhemaksu Ruotsista. Aikaa tähän meni noin 7 kuukautta, mutta perille löysi. Kyseessä oli kaverin ottama sakko, kun hän oli lainannut mun pyörää Ruotsin reissulle. Sanoi kyllä, että saattaa jossain kohtaa lappu tulla, et ilmoittele sitten, jos tarvii maksaa.
Unohda DSG-vaihteet ja kysy onko moottorin öljynkulutus kohdillaan tai onko korjattu. Noissa on ollut vikaa sen kanssa, eli noin 1L/1000km ja osa on korjattu maahantuojan piikkiin. Saattaa saada jälkikäteenkin mutta voi olla melkoinen vääntö ja vaaditaan aukoton merkkiliikkeen hultokirja. Remontin hinta liikkuu 4000-6000€ välillä.Itsellä olisi auton hankinta edessä. Hintaa saisi olla maksimissaan noin 10k€. Ajoa tulee noin 15-20k kilometriä. Ei mielellään mikään pieni kippura, mutta ei tarvitse olla mikään jättifarmari. Itse olen miettinyt 2010+ vuosimallin Octaviaa, sillä tykkään kyseisen mallin ajettavuudesta, mutta koska itse en juurikaan autoista tiedä ajattelin kysyä täältä löytyviltä paremmin tietäviltä hieman vinkkejä.
Unohda DSG-vaihteet ja kysy onko moottorin öljynkulutus kohdillaan tai onko korjattu. Noissa on ollut vikaa sen kanssa, eli noin 1L/1000km ja osa on korjattu maahantuojan piikkiin. Saattaa saada jälkikäteenkin mutta voi olla melkoinen vääntö ja vaaditaan aukoton merkkiliikkeen hultokirja. Remontin hinta liikkuu 4000-6000€ välillä.
Ykistyiseltä en ostaisi vaan liikkeestä eli takuu autolle ja 6kk virhevastuu.
Itse itseäni lainaten, vielä 4500km jälkeen todella tyytyväinen tsekkivaunuun.
Muutamia koriste/peitelistoja ym sai painella käsipelillä kunnolla kiinni kun rämisivät, viimeistelyssä se hintaero saksalaisiin premiumlaitteisiin ja ehkä volkkariinkin näkyy.
Säädettävä iskunvaimennus on hieno. Comfort-asetuksella keinutaan melkein kuin vanhassa jenkkiautossa, sport on merkittävästi jäykempi muttei kova. Kallistuksenvakaajat saisivat olla jämäkämmät.
Softa laitettiin tänään ja kulkupuoli muuttui sopivasti kiivaammaksi. Ei tunnu enää laiskalta kakkosautona toimivan 335d:n verrattuna. 350hp ja 420nm lupaavat MTM:lla, eivätkä laadukkaalla 10hz gps-palikalla mitatut 5,3s 0-100 ja 3,4s 80-120 jätä (kuin vähän) toivomisen varaa.
Miten tuo säädettävä jousitus on toteutettu? Tuskin kokonaan Ilmajouset sentään on vai?
Autokuume vei lopulta voiton ja keskiviikkona lähti tilaukseen Mercedes Benz E 350e eli ladattava plug-in hybridi. Auton luovutus on näillä näkymin huhtikuun 2017 lopussa. Tuli heti parempi olo, kun sai laitettua nimen paperiin.