Autoiluketju

  • 3 226 503
  • 18 603

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tyhmä kysymys, mutta mites avaimen paristo? Usein tyhjentyvä paristo vaikuttaa kyllä kaikkeen toimintaan mutta kuitenkin. Meillä ainakin parani avainten toiminta kun vaihdoin patterit uusiin vaikkei mitään vikoja esiintynyt.
 

Tuamas

Jäsen
Tyhmä kysymys, mutta mites avaimen paristo? Usein tyhjentyvä paristo vaikuttaa kyllä kaikkeen toimintaan mutta kuitenkin. Meillä ainakin parani avainten toiminta kun vaihdoin patterit uusiin vaikkei mitään vikoja esiintynyt.

Voi sekin tietysti olla, mutta koska ovet avautuvat kakella ihan normaalisti, niin tuo siru kuulostaisi loogisemmalta.

Halvemmaksi varmaan tulee pariston vaihto ensin.
 

Veijari

Jäsen
Juu, lähetään helpoimmasta liikkeelle, eli parin euron pattereiden vaihto. Toi oli itseasiassa merkkiliikkeenkin ensimmäinen korjausneuvo kun sinne äsken soittelin.
 

Veijari

Jäsen
Voi sekin tietysti olla, mutta koska ovet avautuvat kakella ihan normaalisti, niin tuo siru kuulostaisi loogisemmalta.

Halvemmaksi varmaan tulee pariston vaihto ensin.
Joopa joo, ei auttanut patterin vaihto. Pakko kai se on viedä marmoritiskille hoitoon.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Itse kävin kerran koeajamassa erästä autoa. Avain ja vara-avain ootteli mukitelineessä ja nappasin siitä sitten päällimmäisenä olleen vara-avaimen. Yllätys olikin suuri kun auto koitti käynnistyä, muttei lähtenyt käyntiin. Bensaakin oli jne.

Myyjän juttusille ja ihmetteli hän itsekin. Otti sitten sen pääavaimen, koetti sillä ja voalaa. Heti hörähti. Vara-avaimessa oli jotain vikaa/ei oltu koodattu. Eli sirussa luulis olevan vika.
 

Fordél

Jäsen
Tuli teetettyä autoon kovavahaus. Hintaa oli 140 €, mutta pitäisi kestää vähintään kahdeksan kuukautta. Katsotaan, mikä on pesujen jälkeen kesto, mutta ainakin näin alkuun olen kyllä todella tyytyväinen jälkeen. Mielenkiintoisena juttuna sai kaupan päälle jonkinlaisen pinnotteen laseihin. En ihan ymmärtänyt, että mikä on idis, mutta vesi käyttäytyy kyllä pinnalla eri tavalla kuin aikasemmin.

Gasumilla oli muuten aika mukava kampanja. Maaliskuussa kaasuauton ostaneille kolmeksi kuukaudeksi ilmaiset kaasut. Huikeeta ja tulee juuri sopivaan saumaan, kun pääsee kevään ja kesän huristelemaan ilman polttoainekuluja.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Onhan näitä, mm. turtlen 5sateesta. Toimii kuin vaha, eli hylkii vettä. Ei tartte aina etes pyyhkijöitä.

Mutta sanottakoon tuosta mainitsemastani tuotteesta, että aamulla ikkunat aina huurussa, kunnes vähän auto lämpenee. Jättää semmosen kalvon siihen mikä sit huurustuu. Tiedä sit toimiiko muut samanlaiset tuotteet paremmin.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Nuo katsastus- ja hinaustilastot ovat ihan sitä itseään. Tämä Ilta-Sanomien hyvä uutinen muutaman vuoden takaa kertoo enemmänkin siitä, että mitkä pirssit oikeasti niitä kilometrejä kestävät. Mielelläni pomppaan jostain pallonivelestä ja käyn näyttämässä uudestaan, jos 440 000 kilometriä ajetulla Mersullani ajaa vielä muutaman saturaistuhantisen koneen ja laatikon puolesta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mulle riitti yksi e mese vieroittamaan johtotähdestä. Ostettaessa 165tkm mittarissa ja vikoja jatkuvasti. Ei jättänyt kuitenkaan tielle. Laadun puolesta yksi huonoimmista mitä mulla on koskaan ollut ja siinä sarjassa on myös paljon ajettuja romuja vanhoista fiestoista lähtien. Kyyti oli sinänsä OK, mutta kypsyin vehkeeseen muuten.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Tarttis lastenvaunut ja isohko koira mahduttaa takaluukkuun. Koira ei ole tottunut kulkemaan häkissä, joten onko kokemuksia auton tavaratilan kahteen osaan jakavista väliverkoista? Noita löytynee ainakin netistä mutta kuinkakohan on tuollaisen pysyvyys paikallaan? Äkkiseltään katottuna tuollainen kirrataan vaan kiinni paikoilleen ilman pysyviä ruuvikiinnityksiä, joka on tietysti hyvä ajatus, ettei tarvitse takaluukun verhoiluja pilata.
Esim. tuollainen: http://www.tarvikkeet.fi/pdf/files/8029.pdf

Travall:in tavaratilan jakajan kun ostat, niin tarvitset myös siihen sen ns. koiraverkon, jotta saat tuon jakajan kiinni. Kahdessa viimeisessä autossa (uusi Octavia ja uusi Superb) ollut/on tuo koiraverkko käytössä ja suosittelen lämpimästi. On helppo ja nopea asentaa, eikä tarvitse tehdä niitä pysyviä ruuvikiinnityksiä. Hintakin on edullinen verrattuna marmorin hintoihin.
 

Jindebyne

Jäsen
Golf farkku R, JÖSSES. Kiva lelu, ei kotiudu meille mutta pakko oli kokeilla kun oli tarjolla. Tsiisus

Minulla oli viikonloppuna 280hv Leon ST Cupra. Aika mieletön ajofiilis tuollakin oli verratuna omaan nykyiseen Audi A3 1.8TFSI Quattroon (180hv). Toki etuvetoinen ja sisustan viimeistely miten sen nyt sanoisin; nuorekkaampi? Kuitenkin todella maistuva ajettava ja tekisi mieli kokeilla myös tuota Golf ärrää. Hinta kuitenkin Golfissa karkaa liian kovaksi, joten ehkä parempi etten aja ollenkaan.

Leon meni kyllä vakavempaan harkintaan kuin osasin etukäteen ajatella, mutta katsotaan nyt kun ei tuolla nykyiselläkään autolla ole ikää kuin vajaa kaksi vuotta ja 45000km mittarissa.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Mulle ripaljon yksi e mese vieroittamaan johtotähdestä. Ostettaessa 165tkm mittarissa ja vikoja jatkuvasti. Ei jättänyt kuitenkaan tielle. Laadun puolesta yksi huonoimmista mitä mulla on koskaan ollut ja siinä sarjassa on myös paljon ajettuja romuja vanhoista fiestoista lähtien. Kyyti oli sinänsä OK, mutta kypsyin vehkeeseen muuten.


Millaista vikaa oli? Itselllä kutittelee todella paljon C-sarjalainen bensakoneella vuosimallin 2010 nurkilta.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Millaista vikaa oli? Itselllä kutittelee todella paljon C-sarjalainen bensakoneella vuosimallin 2010 nurkilta.
Ruoste, ruoste ja ruoste. Oikean takalasin nostin usein, puolia monta(bensa v6, joka pytyllä 2) nokkaketju venyi alta 200tkm vaihtoon, automaatista joku palikka simahti kahdesti (tasaisessa ajossa kierrokset vaelsi), antureita koneeseen, kulutusosia keulaan, kun keulapaino "söi" niitä, bensapumppu (se takana oleva), noi on muistissa, mut oil siinä vielä jotain murhetta. 201tkm oli mittarissa kun luovuin ja vuosimalli oli 2001. Penkinlämmittimet olisi pitänyt korjata, mutta oli liian kallista. Toisessa jakkarassa oli penkki ½ teholla ja selkänoja täysilla ja viereisessä päinvastoin. Ainoo katiska mulla koskaan, jossa on tarvinnut urputtaa penkinlämmittimistä. Mersu "laatua".
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
2000 luvun taitteessa nuo mersut ruostuivat. Sekä E, että C-mallit. Jostakin vuodesta 2006 ovat koriltaan parempia eivätkä enää ruostu. Muutenkin laadultaan ihan hyviä.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Millaista vikaa oli? Itselllä kutittelee todella paljon C-sarjalainen bensakoneella vuosimallin 2010 nurkilta.
Älä vaan mee viemään mun harkitsemaa autoa kaupasta, jos oma kuume vielä tästä sattuu pahenemaan ja kaupoille tulee ryhdyttyä:) CGI-koneinen automaatti itselläkin seuraavana varmaan vuorossa. Noh katsotaan, jos rahat menisivät sittenkin mp:n päivitykseen.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Älä vaan mee viemään mun harkitsemaa autoa kaupasta, jos oma kuume vielä tästä sattuu pahenemaan ja kaupoille tulee ryhdyttyä:) CGI-koneinen automaatti itselläkin seuraavana varmaan vuorossa. Noh katsotaan, jos rahat menisivät sittenkin mp:n päivitykseen.


Kilpajuoksuksi menee, soiteltu pitkin Suomea sopivien perässä...
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Minulla oli viikonloppuna 280hv Leon ST Cupra. Aika mieletön ajofiilis tuollakin oli verratuna omaan nykyiseen Audi A3 1.8TFSI Quattroon (180hv). Toki etuvetoinen ja sisustan viimeistely miten sen nyt sanoisin; nuorekkaampi? Kuitenkin todella maistuva ajettava ja tekisi mieli kokeilla myös tuota Golf ärrää. Hinta kuitenkin Golfissa karkaa liian kovaksi, joten ehkä parempi etten aja ollenkaan.

Leon meni kyllä vakavempaan harkintaan kuin osasin etukäteen ajatella, mutta katsotaan nyt kun ei tuolla nykyiselläkään autolla ole ikää kuin vajaa kaksi vuotta ja 45000km mittarissa.

Millaset kokemukset A3:sta? Mä harkitsen tässä uuden facelift-mallin hankintaa Polo GTn tilalle. Lienee nelivedon yhteydessä uusi 2.0 kone tarjolla. Golf R menee kanssa turhan kalliiksi ja en mene edes ajelemaan semmoisella ettei ala harmittamaan.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toki etuvetoinen ja sisustan viimeistely miten sen nyt sanoisin; nuorekkaampi?

Minä käyttäisin mieluummin sanoja "halpa" ja "lelumainen". Onhan nuo Seatit varsin hyviä ajaa ja varmasti alkaa kutittelemaan kun tuollaista melkein 300 hv "pikkukippoa" käy ajamassa, mutta en kyllä itse Audia Seatiin vaihtaisi vaikka olisikin se 100 hv enemmän. Toki jos tarkoitus ajaa vain pari vuotta niin sitten ehkä menee Seatkin mutta mitä nyt olen itse Seateilla ajanut ja kuunnellut tutun autokorjaamoyrittäjän "suosituksia" niin on kyllä huonosti tehtyjä autoja jotka alkaa yllättävän pienillä kilometrimäärillä menemään kovin käytetyn näköiseksi ja tuntuiseksi.
 

Fordél

Jäsen
Toki jos tarkoitus ajaa vain pari vuotta niin sitten ehkä menee Seatkin mutta mitä nyt olen itse Seateilla ajanut ja kuunnellut tutun autokorjaamoyrittäjän "suosituksia" niin on kyllä huonosti tehtyjä autoja jotka alkaa yllättävän pienillä kilometrimäärillä menemään kovin käytetyn näköiseksi ja tuntuiseksi.

Omien kokemusten perusteella tässä on yksi olennainen ero normiauton ja kalliimman auton välillä. Vaikka uutena autoissa ei olisi radikaaleja eroja, kilometrien ja vuosien myötä alkaa eroja syntymään. Halvemmat autot alkaa ajossa "löystymään", sisustan materiaalit kuluvat nopeammin eli auto aikaa olemaan tosiaan kovin käytetyn näköinen sekä tuntuinen. Kalliimmat autot pysyvät jämäkkinä pidempään ja materiaalit kestävät. Eli autoa ostaessa kannattaa miettiä myös sitä käyttöikää. Jos aikoo ostaa pidemmän ajan kaverin, kannattaa panostaa laatuun. Jos taas hakusessa on lelu muutamaksi vuodeksi, voi halvempikin vaihtoehto olla hyvä ratkaisu.
 

Jindebyne

Jäsen
Millaset kokemukset A3:sta? Mä harkitsen tässä uuden facelift-mallin hankintaa Polo GTn tilalle. Lienee nelivedon yhteydessä uusi 2.0 kone tarjolla. Golf R menee kanssa turhan kalliiksi ja en mene edes ajelemaan semmoisella ettei ala harmittamaan.

Pelkästään hyvää sanottavaa A3:sta, on jo kolmas korimalli peräjälkeen menossa. Itsellä on sportback-malli ja se on sanottava, että yllättävän nopeasti tulee kontin tilat vastaan verrattuna esim. duunikaverin Leon hatchbackiin, mutta jos suurehkoja harrastusvälineitä tms. ei usein tarvitse kuljetella niin on miellyttävä auto ajaa. Tämän hetkinen varustelutaso on Business Sport, jossa penkit saavat ison plussan liikutettavalla reisituella.

@-OO- samoilla sanoilla voisin itsekin kuvailla Seatin sisustaa, laitoin vaan hieman poliittisemman kuvannan. Jäi vähän sellainen mielikuva, että Leonissa voi yllättävänkin nopeasti alkaa kuulua niksettä ja naksetta sisätilan materiaaleista ajossa. Korjatkaa toki Seat-kuskit, mikäli näin ei ole.

En ole vaihtamassa nykyistä A3:sta Leoniin, mutta voimalinja ja ajettavuus teki kyllä vaikutuksen, joten varmasti on hyvä valinta hintaluokassaan jos haluaa mahdollisimman ärhäkän farkun.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Aikaisemmin ajelin A3:lla (vm. 2009). Muuten olin erittäin tyytyväinen, mutta sisämelu oli hemmetin kova + 1.8 TFSI kone vei helvetisti öljyä.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Aikaisemmin ajelin A3:lla (vm. 2009). Muuten olin erittäin tyytyväinen, mutta sisämelu oli hemmetin kova + 1.8 TFSI kone vei helvetisti öljyä.

Mulla oli kanssa viimeisin auto Suomessa vm. 2012 Audi A3 TDI2.0. Muuten loistava auto, mutta sisämelu oli aivan absurdi verrattuna A4 farkkuun.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@-OO- samoilla sanoilla voisin itsekin kuvailla Seatin sisustaa, laitoin vaan hieman poliittisemman kuvannan. Jäi vähän sellainen mielikuva, että Leonissa voi yllättävänkin nopeasti alkaa kuulua niksettä ja naksetta sisätilan materiaaleista ajossa. Korjatkaa toki Seat-kuskit, mikäli näin ei ole..

Kyllä sitä nitinää ja naksetta tuntuu olevan jo aika pienilläkin kilometreillä, ja esim. autokorjaajat on valitelleet sitä että sisustaa purkaessa/takaisin kootessa tuntuu hajoilevan kaikki käsiin vaikka miten varovasti käsittelee. Ja osien sovitukset on jo uudeltaan vähän mitä sattuu.

Minä melkein uskaltaisin väittää että kun ajetaan tuollaisella Seatilla 50 tkm ja samaan aikaan tuolla sinun Audilla samat 50 tkm niin tuon rupeaman jälkeen se sinun Audisi on paremmassa kuosissa vaikka siinä on jo lähtiessä melkein toinen mokoma mittarissa. Siinä on yleensä se suurin ero premium-merkkien ja "tavallisten" autojen välillä että materiaalit ja työn laatu on parempaa, vaikka sinänsä nämä premiumit ei taida olla yhtään sen viattomampia kuin halvemmatkaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Pari ilmoitusta laittanut Nettiautoon puolen vuoden sisällä ja molempiin vastannut heti vuorokauden sisällä klassinen nigerialaiskirjehuijari. Onko muilla sieltä vastaavia kokemuksia, olisi mielenkiintoista kuulla onko tarinat samat.

Uskomattomia ne ainakin on.
Puoli vuotta sitten mua lähestyi joku daami yhdysvaltain armeijasta, osoite oli johonkin tukikohtaan ja oli todella top secret touhua, mutta oli ilmeisen kiinnostunut mun bemarista.

Nyt tuorein tapaus. jokin muslimilta kuulostava nimi jätti yhteydenottopyynnön, noh menin siihen sähköpostiin vastaamaan tyyliin "haluatko autosta lisätietoja?", vastaus oli A4 mittainen ja alkoi "tervehdys rakas", harvoja autokauppoja olen tehnyt näin ystävällisen miehen kanssa.:)
Kyseessä syyrialainen lääkäri jolla massia 9.7milj euroa säästössä, lupasi mulle 15% siitä ja rahan siirrot onnistuu puinaisen ristin kautta kuulemma ihan ongelmitta, Vähän kyllä houkuttelisi kun jätkä tuntuu olevan pahassa pulassakin vielä, vaimo ja lapsi kuollut, veli mennyt ISIS-leiriin jne. Kovan onnen jätkä tämä sympaattinen syyrialaislääkäri.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös