Mainos

Autoiluketju

  • 3 336 679
  • 19 049

Fordél

Jäsen
^ Tuo on totta, mitä pienempään korimalliin mennään niin laatu/mukavuuskysymyksissä nousee nimenomaan sisämelu esiin. Varsinkin jos ajaa nastoilla niin saattaa nykyisillä isohkoilla rengastuksilla muuttua häiritseväksi. Mutta tämä on täysin makuasia mikä häiritsee ja ketäkin. Kun meillä taloudessa myös fiestaa joka jurnuttaa joka rengastuksella ja motarilla huudatetaan mankan ja auton ääniä kilpaa niin on juhlaa astua bemarin F31:seen ja nauttia rauhallisemmasta menosta vaikka rengastus on kesä 18" ja talvi 17" nasta, sukkasillaan mennään silti, ainakin omasta mielestäni. Niin ja nyanssi verrattuna edelliseen E91 bemariin niin F31:seen mahtuu enemmän rengasta alle, esim tuo talvirengastus kasvoi 225/45R17 -> 225/50R17 joka varmasti vaikutti desibelin pari ääneen.

Sinänsä se tuskin on makuasia, että harva varmasti tykkää kovasta sisämelusta autossa. Mutta eipä tähänkään asiaan kaikki välttämättä kiinnitä erityistä huomiota jos ei ole kokemusta hiljaisista autoista. Ja toisinpäin, kun on ajellut vuosikauden hiljaisella autolla, siirtyminen kovameluiseen autoon "avaa korvat".
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Fordél
Juu, tarkoitinkin juuri makuasialla sitä viilataanko sitä viimeistä desibeliä vielä näistä bemareista pois rengastuksella taikka sen vuoksi ostamalla isompi korimalli, kaikki ei sitä vaivaa jaksa nähdä. Rengastushan on todella merkittävässä roolissa, tuossa omassakin on todella iso rengastus mutta silti ihan ok suomen teillä. Perusbemariin ja mersuihin saa 16" rengastusta missä jo paljon rengasta vanteen päällä, silloin ollaan jo sillä parhaimmalla tasolla mihin näillä suomen epätasaisilla teillä päästään.
Oon istunut yhden taxi e-sarjan mersun kyydissä missä oli 15" rengastus, en ollut ennen 15 tuumaisia uudessa e-sarjassa nähnyt ja kun nousin autosta piti oikein käydä tarkistamassa. Hauskan näköinen rengastus isoon mersuun ja kokemuksesta voin sanoa että hiljainen oli, siitä se keskustelu lähtikin kuskin kanssa.

_
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Renkaiden ulkonäköpelleily on vienyt ajat sitten voiton käytännöllisyydestä täällä Suomessa. Euroopan siloisella asfaltilla toimivat ratkaisut on meidän uraisilla ja karkeilla teillä toivottomia.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kolmosbemari on perinteisesti ollut ärsyttävä arkiajossa liukkaalla, tuo kannattaa tosiaan kokeilla ennen ostopäätöstä.

Tämä. Oma 2000-luvun alun 325 oli kyllä aivan tuskaa varsinkin pienessä pöperössä ylämäkeen, nousukyky oli surkea. Luistonesto hakkasi ja ruksutti eikä auto edennyt mihinkään, piti vetää ns. perskaasulla ilman avustuksia jos halusi eteenpäin. Ja talvinakitkin oli hyvin maltilliset 16-tuumaiset nastat.

Kyllä. Audit olisi ihan kilpailukykyisiä hinnoiltaan verrattuna Bemareihin, Volvoihin ja Mersuihin. Omilla kriteereillä (vähintään vm. 2012, ajettu alle 100.000, automaattiloota ja dieselkone) A4 ja A6 saa pikkasen halvemmalla vähemmän ajattejuja yksilöitä verrattuna muihin. Audi vaan ei jotenkin innosta, etenkin kun ovat olleet mukana päästöhuijaksessa. Lisäksi kulutuksessa ovat ilmeisesti Volvon tasolla eivätkä pääse esim. BMW:n lukemiin..

Älkää koskeko Audeihin, sisustuksen ja ohjaamon laatutaso 2010-2014 malleissa surkea verrattuna samantason bemuihin tai mersuihin. Ja A4 farkku on naurettavan pieni takakontiltaan (jos siis farkku haussa).

Renkaiden ulkonäköpelleily on vienyt ajat sitten voiton käytännöllisyydestä täällä Suomessa. Euroopan siloisella asfaltilla toimivat ratkaisut on meidän uraisilla ja karkeilla teillä toivottomia.

Tämä on pitkälti ikäkysymys veikkaisin. Itsellä oli aikoinaan 325:ssa 18-tuumaiset "nauhat" (225/35 muistaakseni) kesällä koska se oli "cool", nykyään ei oikeasti tee mieli laittaa yli 16 tuumasta matalaprofiilia vaan mielummin nautin mukavasta ja hiljaisesta 55-sarjalaisesta, toki autokin on vaihtunut.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Älkää koskeko Audeihin, sisustuksen ja ohjaamon laatutaso 2010-2014 malleissa surkea verrattuna samantason bemuihin tai mersuihin. Ja A4 farkku on naurettavan pieni takakontiltaan (jos siis farkku haussa).

Tämä on totta. Surkeasti mahtuu tavaraa niin premiumverrokkeihin kuin muihinkin verrokkeihin, A4 on niin pirun "sporttinen" eli suomeksi matala. V60 sitten on taas paljon lyhyempi. A4 on ihan kiva auto, mutta mikään tilava perhefarmari se ei ole. Siihen käyttöön huono.
 

Fordél

Jäsen
Älkää koskeko Audeihin, sisustuksen ja ohjaamon laatutaso 2010-2014 malleissa surkea verrattuna samantason bemuihin tai mersuihin. Ja A4 farkku on naurettavan pieni takakontiltaan (jos siis farkku haussa).

Ok, kiitoksia tiedota. Tosin jos vaihtoehtona on V60 niin eiköhän A4:kin mene tilojen puolesta. Tässä ei ole haussa kuitenkaan mitään tilaihmettä ja roudausjuhtaa vaan laadukas ja luotettava vähäkulutuksinen auto hyvillä ajo-ominaisuuksilla. En ole Audeilla juurikaan ajellut, joten ei ole mitän kokemuksia niiden ajotuntumasta. Jotenkin kuitenkin Audit ei sytytä, kulutustasokaan ei ole parhaalla mahdollisella tasolla ja sitten on vielä tämä päästötapaus. Audit tippuu siis listalta pois.

Tämä takavetoisten autojen ongelmallisuus talvikeleillä näyttää kyllä jakavan voimakkaasti jengiä kahtiin. Juuri eilen haastelin asiasta omassa kaveriporukassa. Eräskin kaverini, joka on ajellut viimiset kymmenen vuotta kolmossarjalaisilla, ei nähnyt asiassa mitään erityistä ongelmaa. Koskaan ei ole jäänyt mihinkään sutimaan yms.
 
Viimeksi muokattu:

ElManazer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tepes-valtuusto
Älkää koskeko Audeihin, sisustuksen ja ohjaamon laatutaso 2010-2014 malleissa surkea verrattuna samantason bemuihin tai mersuihin.

Tosin todella usein noiden vuosimallien bemarit ovat olleet työsuhdeautoja jotka ovat sisältä erittäin ankeita. Bemareissa kun tuppaa kaikki hienoudet olemaan lisävarusteita ja niitä ei kovin paljon työsuhdeautoihin saa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä takavetoisten autojen ongelmallisuus talvikeleillä näyttää kyllä jakavan voimakkaasti jengiä kahtiin.
Näin joulun luppoaikana voi vaikkapa lueskella merkkikohtaisia foorumeita, tässä tuore 2015 ketju asiasta: Takaveto, automaatti & talvi, millainen kombinaatio? - BMWforum.fi

Yllättävän moni merkkiuskollinen puhuu tuollakin takavedon ominaisuuksista näin: "valoissa karkuun lähtevistä volvoista", "hiekkasäkki takaluukkuun", vetopito onneton", luistonesto surkea" "seuraavaksi xdrive" jne. Kuinka monella etuvetomerkin palstalla on edes tälläistä pohdintaa, en ole törmännyt juuri yhteenkään.

Paras olisi testata asia itse ennen kuin tekee ostopäätöstä, silloin tietää kokeeko asian itseä haittaavaksi tekijäksi, eli alkuvuodesta liukkaille koeajoille.

_
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tosin todella usein noiden vuosimallien bemarit ovat olleet työsuhdeautoja jotka ovat sisältä erittäin ankeita. Bemareissa kun tuppaa kaikki hienoudet olemaan lisävarusteita ja niitä ei kovin paljon työsuhdeautoihin saa.

Pari kuukautta sitten kartoitin koko bemarien valikoiman tuossa noin 2-3 vuotta vanhoissa, paljon on business tason lisäksi liikkeellä sporttia, limitediä, navi editionia ja jokunen m sportikin ihan perus kaksilitraisissa. Sanoisin että merkittävin asia mikä nousi sisustassa esiin on se etupenkkien järkyttävä ero esim business -> sport, ne peruspenkit on yllättävän huonot "premium" auton penkeiksi mutta taas sportin penkit missä se reisituen säätö muunmuassa niin meneekin sitten jo heittämällä parhaiden penkkien joukkoon mitää tuossa hintaluokassa olen testaillut.

Tuossa 2015 mallien varustetasoja summailtu hyvin:
BMW - Tutustu uusiin BMW Lines -varusteluversioihin | Autokeskus Oy

_
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tämä on pitkälti ikäkysymys veikkaisin.
Aivan. Jossain vaiheessa menee mukavuus ulkonäön edelle ja sitten on vanha! C4 alla 55 sarjalaiset menee, kun on sen verran sporttia, mutta muuten nykymakuuni ja kotomaan urille kovin hakevat...

Yllättävän moni merkkiuskollinen puhuu tuollakin takavedon ominaisuuksista näin: "valoissa karkuun lähtevistä volvoista", "hiekkasäkki takaluukkuun", vetopito onneton", luistonesto surkea" "seuraavaksi xdrive" jne. Kuinka monella etuvetomerkin palstalla on edes tälläistä pohdintaa, en ole törmännyt juuri yhteenkään.
Takavedolla talvessa parasta on eteneminen kahva edellä, miksei noi älyä hyviä puolia?

No vakavammin, takaveto varoittelee pääkallokeleistä sillä, että perä elää. Etoveto lähtee vain varoittamatta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tämä takavetoisten autojen ongelmallisuus talvikeleillä näyttää kyllä jakavan voimakkaasti jengiä kahtiin. Juuri eilen haastelin asiasta omassa kaveriporukassa. Eräskin kaverini, joka on ajellut viimiset kymmenen vuotta kolmossarjalaisilla, ei nähnyt asiassa mitään erityistä ongelmaa. Koskaan ei ole jäänyt mihinkään sutimaan yms.

No mielipiteitä on varmasti yhtä paljon kuin kertojiakin, itsellä on taas saksalainen takaveto enkä vielä ole jäänyt kiinni/ongelmiin mutta bemulla oli välillä ongelmia lumipöpperössä. Toisaalta takavuosina Volvo T4 kiipesi kitkoillakin tosi hyvin jäistä mäkeä eli oli selvästi parempi etenemään.

Tosin todella usein noiden vuosimallien bemarit ovat olleet työsuhdeautoja jotka ovat sisältä erittäin ankeita. Bemareissa kun tuppaa kaikki hienoudet olemaan lisävarusteita ja niitä ei kovin paljon työsuhdeautoihin saa.

Todella suuri osa Audi A4:stakin on business-varusteisia ex-työsuhdeautoja. Bemulla suurin osa työsuhdeautoista oli myöskin business-varusteisia ja niissä oli perusreleet muttei mitään ekstraa.

Navi puuttuu yllättävän monesta 3-sarjalaisesta ja A4:sta, Meseissä on perstuntumalla paljon useammin. Toki esim. C-sarjalaisissa suurempi osa on omalla rahalla ostettuja joka vaikuttaa.

Sanoisin että merkittävin asia mikä nousi sisustassa esiin on se etupenkkien järkyttävä ero esim business -> sport, ne peruspenkit on yllättävän huonot "premium" auton penkeiksi mutta taas sportin penkit missä se reisituen säätö muunmuassa niin meneekin sitten jo heittämällä parhaiden penkkien joukkoon mitää tuossa hintaluokassa olen testaillut.

Bemun sport-penkit on todella hyvät, nimenomaan tuon säädettävän reisituen takia.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Elvis Presley - Heartbreak Hotel
Noista bemarin penkeistä: Ne sport-penkit on oikeasti ihan helvetin hyvät. Ja vähän tihkasee tämä sanoa, koska mersulasit on ollu päässä jo valovuodet, ja bemaria vihaan "periaatteesta". Mutta ne on ihan vitun hyvät. Tosin ei mersun sähkösäätöisissä ortopedipenkeissäkään mitään vikaa ole.

Takavedolla kyllä pärjää talvella mainiosti. Joku ylempänä jo mainitsikin, että takaveto varoittelee tienpinnan olosuhteista, etuveto lähtee heti hanskasta. Jaa viivalta lähdettäessä ei etuveto ole yhtään sen parempi, pitää vain itse osata hallita kaasunkäyttö.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Jaa viivalta lähdettäessä ei etuveto ole yhtään sen parempi, pitää vain itse osata hallita kaasunkäyttö.

Juuri näin. Omalla C 200 CDI:llä ei ole mitään ongelmaa talvella, koska auto on niin tavattoman laiska. Nyt taas huomasi takavedon vaikeudet, kun vanhempieni huomattavasti isommalla koneella varustettu E-sarjalainen oli lainassa. Luistonesto toki estää persettä heittämästä, mutta samalla se estää kiihdyttämisen. Oma ajoni muodostuu pääasiassa 45 kilometrin työmatkasta, joten eipä tuolla takavedolla ole ongelmia ollut, maantiellä menee kivasti. Ymmärrän, että kenties jossain liikennevalohelvetissä voi rassata, jos on kovin liukasta.

Aiemmin alla oli kohtalaisen tehokkaita Saabeja ja kyllähän noissa etuvedoissakin oli talvella omat ongelmansa, kun voimaa oli riittävästi ja vähän päälle. Etuveto ei ehkä heitä persettä, mutta kyllä sillä äkkiä saa sudittua nastat pilalle js paikallaan sekin jurrasi, kun yritti lähteä liukkaasti liikkeelle.
 

Fordél

Jäsen
Juuri näin. Omalla C 200 CDI:llä ei ole mitään ongelmaa talvella, koska auto on niin tavattoman laiska.

Saako kysästä, että minkä vuoden autosta puhutaan ja mitkä ovat käyttökokemukset? Meinaan kun itsellä on samanlainen kenties hakusessa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Takavedolla kyllä pärjää talvella mainiosti. Joku ylempänä jo mainitsikin, että takaveto varoittelee tienpinnan olosuhteista, etuveto lähtee heti hanskasta. Jaa viivalta lähdettäessä ei etuveto ole yhtään sen parempi, pitää vain itse osata hallita kaasunkäyttö.

Eri mieltä molemmista. Etuveto ei lähde hanskasta ellei oikeasti yritä, se vain aliohjautuu mutkissa (joka tietysti ongelma sekin) kunnes painaa kytkintä/löysää kaasua. Takavedolla jopa luistonestosta/ajonvakautuksesta huolimatta voit saada auton poikittain kahva edellä menemään, tätä etuvedolla on paljon vaikeampi toteuttaa. Ns. osaavat tietysti heittelevät takavetoa mutkiin vastaheitoilla (tämäkin vaikeata jos ajonvakautus päällä) mutta normikuskille etuveto on paljon turvallisempi liukkaalla.

Ja liukkaalla normikuski pääsee viivalta huomattavasti ripeämmin etuvedolla koska normiautoissa painopiste on lähes aina etupainotteinen eli paino enemmän eturenkailla joka auttaa liikkeelle lähdössä.

Aiemmin alla oli kohtalaisen tehokkaita Saabeja ja kyllähän noissa etuvedoissakin oli talvella omat ongelmansa, kun voimaa oli riittävästi ja vähän päälle. Etuveto ei ehkä heitä persettä, mutta kyllä sillä äkkiä saa sudittua nastat pilalle js paikallaan sekin jurrasi, kun yritti lähteä liukkaasti liikkeelle.

Eiköhän ne nastat saa tuhottua takavedolla nopeammin koska sivuttaisliike on yleensä suurempi kuin etuvetoisissa?
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Saako kysästä, että minkä vuoden autosta puhutaan ja mitkä ovat käyttökokemukset? Meinaan kun itsellä on samanlainen kenties hakusessa.

No se on vanha kuin joulupukki, vuosimallia 2002. Mutta käyttökokemukset toistaiseksi erittäin positiiviset, sillä auto tuli talouteemme vähän alle 315 000 ajettuna ja nyt mittarissa on 410 000, eikä remonttiin ole mennyt rahaa kuin saturainen tai kaksi. ESP-, BAS- ja ABS-merkkivalot syttyivät joku vuosi sitten, eikä noista mikään tietenkään toiminut. Jarruvalokatkaisin vaihdettiin ensimmäisenä, mutta tuo ei vikaa korjannut. En muista mikä lopullinen tuomio oli, mutta satasen se osa muistaakseni maksoi ja olisiko jarruvalokatkaisin ollut samanhintainen.

Naftaa tuo ei liiemmin syö, koska meillä tosiaan pääasiassa maantieajoa ja kun töissä pitää päivästä toiseen säästää dieseliä, niin se on ajotapana myös pienemmillä kulkuvälineillä. Ei mikään tilaihme, mutta kyllä sen kanssa pärjää. Jossain vaiheessa tuntui, että jälkikasvu kasvaa ulos takapenkiltä, mutta syy taisi olla turvaistuinten malli, minkä vuoksi lasten jalat olivat typerästi eteenpäin, eivätkä alaspäin. Kohta 6- ja 4-vuotiaiden kanssa ei siis mitään ongelmaa takapenkin tilojen suhteen.

Joka tapauksessa sen verran positiivinen ilmestys, että samanlainen noin kymmenen vuotta uudempana on juuri etsinnässä.

Eiköhän ne nastat saa tuhottua takavedolla nopeammin koska sivuttaisliike on yleensä suurempi kuin etuvetoisissa?

Toki, tarkoitus oli vain todeta, ettei se etuvetokaan ole ongelmaton talvella. Olisi pitänyt kirjoittaa, että silläKIN saa nastat sudittua pilalle. Mutta kuten kirjoitit, normikuskille etuveto lienee parempi talvella. Jatkoaikahan tosin on täynnä meitä keskimääräistä parempia kuljettajia, joten takavetokin on vaihtoehto.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Bemun sport-penkit on todella hyvät, nimenomaan tuon säädettävän reisituen takia.

Kolmosen (e91) sport-penkkien ongelmana on niskatuki, jota voi säätää vain korkeussuunnassa. Harmittavan vähän on myös ristiseläntukea noissa jakkaroissa. Comfortit himottaisivat, mutta ihan vielä ei ole autonvaihdon aika. Ja comfortit tarkoittavat siirtymistä 5- tai X5-sarjaan.
 

Fordél

Jäsen
Vaihtoehtoja tutkiessa BMW:n 318d alkaa koko ajan tuntua yhä järkevämmältä vaihtoehdolta. Selkeä miinus kuitenkin taitaa tulla siitä, että BMW:n kohdalla varusstelutasot ovat näköjään järjestään heikot. Sellainen pieni asia (mutta käytönnön kannalta merkittävä juttu) näyttää puuttuvan kuin sähkökäyttöinen penkin säätö muistipaikoilla. Ei näytä löytyvän oikein mistään käytetyistä. Kun on kaksi hyvin erikokoista kuskia niin tällainen asia kyllä merkkaa, etenkin kun siihen on jo tottunut. Ei viitsisi joka kerta pumppailla ja säädellä penkkiä omaan ajoasentoon.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Lohkolämmittimessä/pistokkeessa on tapahtunut jotain mystistä vajaassa viikossa. Kaikki alkoi siitä, kun eilisaamuna ihmettelin auton olevan ihan pakastin, vaikka oli piuha kiinni ja sisälämmittimen piti ruksuttaa lasit kuivaksi. Huomasin sitten päivällä, että tuo kello ei toimi oikein. Nostin sulakkeen takaisin ylös ja ajattelin kokeilla vielä tänä aamuna, mutta sama homma.

Sitten soitin jo huoltomiehelle, joka antoi vinkkejä millä testata tolpan toimivuutta. Kävin sitten uudestaan autolla kokeilemassa näitä juttuja ja ilmeisesti tolppa on kunnossa. Kun laitan kelloon jonkun ajastuksen ja pyöritin ajan sen kohdalle, se lähtee kyllä käyntiin, mutta jos autossa on piuha kiinni, niin se vetäsee sulakkeen alas. Kokeilin myös sisälämmitintä ihan yksikseen tolppaan ja se toimi kyllä. Vika on ilmeisesti siis joka johdossa tai auton lohkolämmittimessä. Meneekö noita johtoja tuolla tavalla yht'äkkiä? Suhteellisen helpolla tässä pääsisi, jos vika olisi siinä.
 

Fordél

Jäsen
Kokeilin myös sisälämmitintä ihan yksikseen tolppaan ja se toimi kyllä. Vika on ilmeisesti siis joka johdossa tai auton lohkolämmittimessä. Meneekö noita johtoja tuolla tavalla yht'äkkiä? Suhteellisen helpolla tässä pääsisi, jos vika olisi siinä.

Niin siis vika on joko lohkolämmittimen virtajohdossa tai jossain lämmittimen/sisäpistokkeen johdotuksissa. Lohkolämmitin itsessään lienee toiminnassa? Mutta itse kysymykseen niin kyllä niitä johtoja ja johdotuksia menee hajalle yht'äkkiä. Meillä oli mennyt samalla kertaa sekä tuo virtajohto että irronnut jokin liitäntä autossa. Ei muuta kuin testaa vielä jollain naapurin yms. johdolla, onko vika siinä. Jos ei vieläkään selviä niin ei muuta kuin korjaamolle, jossa selvittävät syyn. Meillä uusi johto ja korjaus eivät maksaneet paljoa.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Nyt täytyy avautua vuoden 2015 Volvo v70 D4D:stä. Olin luullut ostaneeni täydellisen auton mutta onhan se..lukuunottamatta huurun kertymisestä tuulilasiin. Ai perkele niin se vituttaa ajaa Keski-Suomesta Lappiin silmät kuivana kun perus 10-15 asteen pakkasella joutuu pitämään huurunpoistoa täysillä eikä silloinkaan kirkastu tuulilasi kunnolla. Saatana.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Noista bemarin penkeistä: Ne sport-penkit on oikeasti ihan helvetin hyvät. Ja vähän tihkasee tämä sanoa, koska mersulasit on ollu päässä jo valovuodet, ja bemaria vihaan "periaatteesta". Mutta ne on ihan vitun hyvät. Tosin ei mersun sähkösäätöisissä ortopedipenkeissäkään mitään vikaa ole.

Takavedolla kyllä pärjää talvella mainiosti. Joku ylempänä jo mainitsikin, että takaveto varoittelee tienpinnan olosuhteista, etuveto lähtee heti hanskasta. Jaa viivalta lähdettäessä ei etuveto ole yhtään sen parempi, pitää vain itse osata hallita kaasunkäyttö.

Perus sport-penkitkin toimivat ihan hyvin ainakin meikäläisen makuun. Tuosta takavedosta sen verran, että pääkallokeleillä pitää luistonestoa vähän fiksailla, eli laittaa ns, semi-off asentoon, jolloin luistonesto antaa renkaiden sutia jonkin verran. Tämä esim. liikennevaloista lähdettäessä todella liukkaalla tienpinnalla. Tuo sama asetus antaa myös driftailla talvikeleillä "turvallisesti", kun oikaisee auton melkein itsestään luiston päätteeksi. Omasta 1-sarjalaisesta sai luistoneston kokonaankin pois päältä halutessaan.

Ilman lukkoperää suurimmat ongelmat ovat olleet parkkiruudusta lähdettäessä. Helsingin keskustassa on lumisena talvena tienvarsien parkkiruutujen vieressä järkyttävät vallit ja kerran jäin jumiin, kun automaatti ei salli tuota heijausliikettä. Etuvetoisella olisi päässyt helposti liikkeelle, mutta tuossa tapauksessa piti kaivaa takaloosterista keinosoraa ja lapio.
 

Fordél

Jäsen
Nyt täytyy avautua vuoden 2015 Volvo v70 D4D:stä. Olin luullut ostaneeni täydellisen auton mutta onhan se..lukuunottamatta huurun kertymisestä tuulilasiin. Ai perkele niin se vituttaa ajaa Keski-Suomesta Lappiin silmät kuivana kun perus 10-15 asteen pakkasella joutuu pitämään huurunpoistoa täysillä eikä silloinkaan kirkastu tuulilasi kunnolla. Saatana.

Jaahas, aika kumma juttu. Itse en ole kuullut moisesta V70 kohdalla. Huurun poistamiseksi on riittänyt, kun on käyttänyt vähän aikaa sillä huurunpoistolla ja sitten himmannut sen normaalille tasolle. En tiedä mikä tossa voisi olla ongelmana.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt täytyy avautua vuoden 2015 Volvo v70 D4D:stä. Olin luullut ostaneeni täydellisen auton mutta onhan se..lukuunottamatta huurun kertymisestä tuulilasiin. Ai perkele niin se vituttaa ajaa Keski-Suomesta Lappiin silmät kuivana kun perus 10-15 asteen pakkasella joutuu pitämään huurunpoistoa täysillä eikä silloinkaan kirkastu tuulilasi kunnolla. Saatana.

Jaahas, aika kumma juttu. Itse en ole kuullut moisesta V70 kohdalla. Huurun poistamiseksi on riittänyt, kun on käyttänyt vähän aikaa sillä huurunpoistolla ja sitten himmannut sen normaalille tasolle. En tiedä mikä tossa voisi olla ongelmana.

Itselläkin V70 Mk3 (D5) eikä kyllä pienintäkään ongelmaa huurtumisen tai huurteen poiston kanssa. Onkohan nyt joku ihan valmistuvirhe että ei toimi puhallus kunnolla? Sellaisestakin olen kuullut (en muista minkä merkkinen auto tämä oli) että tehtalla oli asennettu lämmityslaitteen putket ihan väärin päin sillä tavalla että se puhallus ei toiminut käytännössä ollenkaan.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Ei muuta ku liikkeeseen, kyllähän tuo huurunpoisto normaalisti toimii suht tehokkaasti, merkistä riippumatta.
Takuuseenhan se uudessa autossa menee jos siellä jotain vikaa löytyy
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös