pikkuvaimo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Miksi sitten ajat Hiacella? Vitolla olisi varman joutanut ajamaan mamujen päälle, Stuttgartin kone ja kaikkea.
Hiace on työautoni.
Miksi sitten ajat Hiacella? Vitolla olisi varman joutanut ajamaan mamujen päälle, Stuttgartin kone ja kaikkea.
Nyt on käyty koeajamassa uudestaan..
Nuo kaverisi peräongelmat haiskahtaa kärjistetysti suditellulta takavedolta. Näitä kalliita peräremontteja on ollut monissa euroopasta tuodossa takavedossa, mm yksi tutuntuttu vääntänyt kuukausia SCC:n tuontiauton kanssa asiasta. Suuttimet taas kuullostaa diiselsuuttimilta mitkä on monen diesel-koneen heikkokohta ja vaihtoja odotettavissa 100tkm-200tkm välillä.
Nyt isoimmalta erolta kuulostaa vetotapa sun vaihtoehdoissa, mä en mielellään ottaisi takavetoa, olen täällä joskus aiemmin todennut että herne menee nenään kun uusimmatkin takavedot on kiinni jopa meidän rinnetontilla joka ei ole edes kovin jyrkkä, työnnelty on taksimersua, naapurin lexusta, pakuja jne, yhtäkään etuvetoa ei olla työnnelty. Takavetobemarit ja mersut liukkaalla monesti ongelmissa tai ainakin meno ei niin luotettavaa(toki sitä todella liukasta saattaa olla vain 1-2kk vuodessa), jopa bmw forumilla jotkut kokeneet kuskit puhuvat talviajosta enemmän selviytymisenä kuin ajonautintona. Joten sun vaihtoehdoissa saattaisin itse päätyä jopa siihen volvoon jos neliveto ei sulle tule kyseeseen. Suosittelen ainakin liukkaalla käydä pyörittelee sitä takavetoa ja ylämäkistartteja jne, ei ole mielestäni liiottelua.
Ja tuohon laiskaan ohjaukseen vielä, vaikka en ole uusien ajodynamiikkavaihtoehtojen suuri ystävä, niin omassahan 2.0litraisessa bemussa on jo sport ja sport+ moodit mitkä terävöittää ohjausta ja automaattikin vaihtaa vasta yläkierroksilla, viimeksi mainittu ottaa luistonestonkin pois. Näistä on hyötyä tuohon ohjaustuntumaan. Sekä vielä lyhyt maininta bmw:n 8v-automaatista joka on ylivoimaisesti paras mitä olen ajanut, todella positiivinen yllätys ja ymmärtääkseni laadukas kestävyydeeltäänkin.
Kävin äsken poistamasta yhden autoistani liikennekäytöstä Trafin internetpalvelussa. Hinta olikin pompsahtanut 4€ -> 8€. Kova on inflaatiovauhti SovietFinlandissa.
Ostin jonkun neekerijenkin jenkeistä extempore tuosta. Onko mitään käsitystä siitä, mitä maksuja noista romuista joutuu maksamaan? ' 69 vuosimalli, ei mikään number match, eli normi käytetty romu kyseessä..
Kova on deflaatiovauhti SovietFinlandissa!Samalla toki hintoja muutettiin niin, että käyttöönotto on tästä lähtien ilmaista.
Kuten edellä mainittiin, alv 24% ja hitunen tullia menee kun laite ylittää rajan ja leimalle maksetaan autovero. Noin iäkkäässä sillä ei ole merkitystä. Max satasia.Ostin jonkun neekerijenkin jenkeistä extempore tuosta. Onko mitään käsitystä siitä, mitä maksuja noista romuista joutuu maksamaan? ' 69 vuosimalli, ei mikään number match, eli normi käytetty romu kyseessä..
Haussa sellainen 2010-luvun SUV, neliveto, alle 150tkm ajettu ja hintaluokassa 40-45 k€, tyyliin X3, Q5, XC60 jne. Aika usein tuo asetettu hintahaarukka on kyllä autokaupassa paukkunut yli. Auto tulee meikäläisen päivittäiseen taajama-ajoon ja satunnaiseen peräkärryn vetämiseen. Vielä en ole noista yhtäkään käynyt koeajamassa, mitä nyt työkaverin XC60:n kyydissä välillä hanttarin paikalla istunut. Jotenkin karsastan dieseliä, varsinkin 4-sylinterisenä, mutta kai dieselkin menisi jos koneessa on vähintään se 150 kW.
Itsellä 2010 XC60, D5 AWD R-Desing, ajettu nyt about 70 000, joista itse ajanut reilut 40 000.
Millaisia kulutuksia ollut teillä? Meillä on muuten sama mutta 2014 mallinen ja 63000 nyt ajettu.
Huonoina puolina sanoisin kulutuksen vs kilpailijat. 80-90kmh vauhdissa menee 5-6 litraa satasella mutta sitten jossain 130-140kmh motarivauhdeilla jo kympin. Koko ajan keskikulutus on 7,9, ajoista n. 25% kaupunkiajoa, muuten maantie ja pks:n ruuhkat. Lisäksi auto voisi olla hiljaisempi, esim. motarilla saa radio olla aika kovalla jos haluaa radiosta tulevaa puhetta kuunnella. ...
Tuli hetken mielijohteesta ostettua tuollainen W210 kun erittäin halvalla sain. En ole koskaan Mersua omistanut ja vain joskus satunnaisesti ajanut ja onhan tuo 98' malliseksi autoksi erittäin mukava ja hiljainen. Nyt kun autoa on tullut purettua hitsausten tieltä, niin kyllähän tuossa monet yksityiskohdat ovat todella hyvin mietittyjä ja äänieristystä on runsaasti. Akilleen kantapää tosiaan tuo ruostuminen, mutta siitähän selviää hitsaamalla. Ensin oli tarkoitus korjata pakolliset ja myydä eteenpäin, mutta nytpä tuota on tullut tehtyä siihen malliin, että taitaa jäädä itselle. Ei tästä taida parantua koskaan...@Jupe viestiin pitää ihan yleisesti tarttua, ja tuohon laatuvaikutelmaan. Itse olen mersumiehiä, ja voin myöntää että Stuttgartin väriset lasit päässä aina kommentoin. Mersulla esim. W210 E-sarja (96-02) tuntuu olevan se laadukkain (unohtakaa ne ruostehommat). Tottakai ajettavuus, varusteet ym. menee eteenpäin. Mutta yleinen laatuvakutelma vaikkapa sisustassa ei ole ainakaan parantunut. Ja tuon ikäinen E-sarjalainen mersu on takuulla yksi maailman hiljaisimpia autoja. Sama pätee kun vertaa saman aikakauden Audia ja Mercedestä. Ei ole vaikea sanoa kumman ovipahvit on tehty halvalla, ja kumman rahalla.
Hauskemmaksi muuttuu kun hommaat alle taka- tai nelivetoisen menopelin. Etuvedolla puskemisesta ei kuitenkaan saa ihan kaikkea riemua irti.Hitto se oli hauskaa. Aina jos oli ykkönen tai kakkonen silmässä niin auto suti niin vimmatusti, käännöksissä auto liusui ja jarruttaminenkin oli paljon hauskempaa..
Työmatka muuttuu seitsemään kilsaan suuntaansa, joten vaihdoin auton halvempaan. 2013 Volvo V40T3 vaihtui 2009 Focukseen. Molemmilla autoilla ajettu noin 60 tkm ja koneena molemmissa 1.6 bensa, mutta siihen yhtäläisyydet jäävät. Volvo noin valovuoden edellä kaikessa, mutta ei Focus sentään kamala ole. Millaisia kokemuksia palstalaisilla on tuollaisista? Tekninen laatu isoin kysymysmerkki. Kiesi on huollettu kerran vuodessa, toistaiseksi kaikki toimii. Mitään kolahduksia tai rutinoita ei kuulu, vaikka melua muuten riittää.
Täytyy kompata Fordelia. Meillä (isän autojahan nuo Focukset ovat olleet) on kahdesta eri Focuksesta kokemusta. 1,6l bensa ykköskoppanen -04 joka on meillä edelleen. Tekisi mieli sanoa että paras auto mitä meillä on ollut. Okei "kakkosautona" joten kilometrejä tulee maltillisesti, mutta mitään vikaa ei ole vielä (kop kop) ilmennyt vaikka 6v auto on meillä jo ollut. Ajettavuus on iha ok, tosin oma mielipide on että Ford Focus häviää ajettavuudessaan Volkkarin kilpailijoilleen Golfille, Octavialle jne.Kiitos Fordel, kun kirjoittelit kokemuksia!