Kolmosbemari on perinteisesti ollut ärsyttävä arkiajossa liukkaalla, tuo kannattaa tosiaan kokeilla ennen ostopäätöstä.
Kyllä. Audit olisi ihan kilpailukykyisiä hinnoiltaan verrattuna Bemareihin, Volvoihin ja Mersuihin. Omilla kriteereillä (vähintään vm. 2012, ajettu alle 100.000, automaattiloota ja dieselkone) A4 ja A6 saa pikkasen halvemmalla vähemmän ajattejuja yksilöitä verrattuna muihin. Audi vaan ei jotenkin innosta, etenkin kun ovat olleet mukana päästöhuijaksessa. Lisäksi kulutuksessa ovat ilmeisesti Volvon tasolla eivätkä pääse esim. BMW:n lukemiin..
Renkaiden ulkonäköpelleily on vienyt ajat sitten voiton käytännöllisyydestä täällä Suomessa. Euroopan siloisella asfaltilla toimivat ratkaisut on meidän uraisilla ja karkeilla teillä toivottomia.
Älkää koskeko Audeihin, sisustuksen ja ohjaamon laatutaso 2010-2014 malleissa surkea verrattuna samantason bemuihin tai mersuihin. Ja A4 farkku on naurettavan pieni takakontiltaan (jos siis farkku haussa).
Älkää koskeko Audeihin, sisustuksen ja ohjaamon laatutaso 2010-2014 malleissa surkea verrattuna samantason bemuihin tai mersuihin. Ja A4 farkku on naurettavan pieni takakontiltaan (jos siis farkku haussa).
Älkää koskeko Audeihin, sisustuksen ja ohjaamon laatutaso 2010-2014 malleissa surkea verrattuna samantason bemuihin tai mersuihin.
Näin joulun luppoaikana voi vaikkapa lueskella merkkikohtaisia foorumeita, tässä tuore 2015 ketju asiasta: Takaveto, automaatti & talvi, millainen kombinaatio? - BMWforum.fiTämä takavetoisten autojen ongelmallisuus talvikeleillä näyttää kyllä jakavan voimakkaasti jengiä kahtiin.
Tosin todella usein noiden vuosimallien bemarit ovat olleet työsuhdeautoja jotka ovat sisältä erittäin ankeita. Bemareissa kun tuppaa kaikki hienoudet olemaan lisävarusteita ja niitä ei kovin paljon työsuhdeautoihin saa.
Aivan. Jossain vaiheessa menee mukavuus ulkonäön edelle ja sitten on vanha! C4 alla 55 sarjalaiset menee, kun on sen verran sporttia, mutta muuten nykymakuuni ja kotomaan urille kovin hakevat...Tämä on pitkälti ikäkysymys veikkaisin.
Takavedolla talvessa parasta on eteneminen kahva edellä, miksei noi älyä hyviä puolia?Yllättävän moni merkkiuskollinen puhuu tuollakin takavedon ominaisuuksista näin: "valoissa karkuun lähtevistä volvoista", "hiekkasäkki takaluukkuun", vetopito onneton", luistonesto surkea" "seuraavaksi xdrive" jne. Kuinka monella etuvetomerkin palstalla on edes tälläistä pohdintaa, en ole törmännyt juuri yhteenkään.
Tämä takavetoisten autojen ongelmallisuus talvikeleillä näyttää kyllä jakavan voimakkaasti jengiä kahtiin. Juuri eilen haastelin asiasta omassa kaveriporukassa. Eräskin kaverini, joka on ajellut viimiset kymmenen vuotta kolmossarjalaisilla, ei nähnyt asiassa mitään erityistä ongelmaa. Koskaan ei ole jäänyt mihinkään sutimaan yms.
Tosin todella usein noiden vuosimallien bemarit ovat olleet työsuhdeautoja jotka ovat sisältä erittäin ankeita. Bemareissa kun tuppaa kaikki hienoudet olemaan lisävarusteita ja niitä ei kovin paljon työsuhdeautoihin saa.
Sanoisin että merkittävin asia mikä nousi sisustassa esiin on se etupenkkien järkyttävä ero esim business -> sport, ne peruspenkit on yllättävän huonot "premium" auton penkeiksi mutta taas sportin penkit missä se reisituen säätö muunmuassa niin meneekin sitten jo heittämällä parhaiden penkkien joukkoon mitää tuossa hintaluokassa olen testaillut.
Jaa viivalta lähdettäessä ei etuveto ole yhtään sen parempi, pitää vain itse osata hallita kaasunkäyttö.
Juuri näin. Omalla C 200 CDI:llä ei ole mitään ongelmaa talvella, koska auto on niin tavattoman laiska.
Takavedolla kyllä pärjää talvella mainiosti. Joku ylempänä jo mainitsikin, että takaveto varoittelee tienpinnan olosuhteista, etuveto lähtee heti hanskasta. Jaa viivalta lähdettäessä ei etuveto ole yhtään sen parempi, pitää vain itse osata hallita kaasunkäyttö.
Aiemmin alla oli kohtalaisen tehokkaita Saabeja ja kyllähän noissa etuvedoissakin oli talvella omat ongelmansa, kun voimaa oli riittävästi ja vähän päälle. Etuveto ei ehkä heitä persettä, mutta kyllä sillä äkkiä saa sudittua nastat pilalle js paikallaan sekin jurrasi, kun yritti lähteä liukkaasti liikkeelle.
Saako kysästä, että minkä vuoden autosta puhutaan ja mitkä ovat käyttökokemukset? Meinaan kun itsellä on samanlainen kenties hakusessa.
Eiköhän ne nastat saa tuhottua takavedolla nopeammin koska sivuttaisliike on yleensä suurempi kuin etuvetoisissa?
Bemun sport-penkit on todella hyvät, nimenomaan tuon säädettävän reisituen takia.
Kokeilin myös sisälämmitintä ihan yksikseen tolppaan ja se toimi kyllä. Vika on ilmeisesti siis joka johdossa tai auton lohkolämmittimessä. Meneekö noita johtoja tuolla tavalla yht'äkkiä? Suhteellisen helpolla tässä pääsisi, jos vika olisi siinä.
Noista bemarin penkeistä: Ne sport-penkit on oikeasti ihan helvetin hyvät. Ja vähän tihkasee tämä sanoa, koska mersulasit on ollu päässä jo valovuodet, ja bemaria vihaan "periaatteesta". Mutta ne on ihan vitun hyvät. Tosin ei mersun sähkösäätöisissä ortopedipenkeissäkään mitään vikaa ole.
Takavedolla kyllä pärjää talvella mainiosti. Joku ylempänä jo mainitsikin, että takaveto varoittelee tienpinnan olosuhteista, etuveto lähtee heti hanskasta. Jaa viivalta lähdettäessä ei etuveto ole yhtään sen parempi, pitää vain itse osata hallita kaasunkäyttö.
Nyt täytyy avautua vuoden 2015 Volvo v70 D4D:stä. Olin luullut ostaneeni täydellisen auton mutta onhan se..lukuunottamatta huurun kertymisestä tuulilasiin. Ai perkele niin se vituttaa ajaa Keski-Suomesta Lappiin silmät kuivana kun perus 10-15 asteen pakkasella joutuu pitämään huurunpoistoa täysillä eikä silloinkaan kirkastu tuulilasi kunnolla. Saatana.
Nyt täytyy avautua vuoden 2015 Volvo v70 D4D:stä. Olin luullut ostaneeni täydellisen auton mutta onhan se..lukuunottamatta huurun kertymisestä tuulilasiin. Ai perkele niin se vituttaa ajaa Keski-Suomesta Lappiin silmät kuivana kun perus 10-15 asteen pakkasella joutuu pitämään huurunpoistoa täysillä eikä silloinkaan kirkastu tuulilasi kunnolla. Saatana.
Jaahas, aika kumma juttu. Itse en ole kuullut moisesta V70 kohdalla. Huurun poistamiseksi on riittänyt, kun on käyttänyt vähän aikaa sillä huurunpoistolla ja sitten himmannut sen normaalille tasolle. En tiedä mikä tossa voisi olla ongelmana.
Onko opelixilla tuulilasi miten likainen sisältä vaikka on uusi auto? Äkkiä kertyy likaa ja huurre tarttuu siihen. Minusta uusikin auto voi olla yllättävän likainen alussa, tai likaantuu nopeasti, kun n. 10tkm kohdilla lähti järkyttävän mustat vedet lasista kun sen pesi.