Suosittelisin kaikenkaikkiaan pankin vaihtoa. Op;ssa autolaina nimikkeellä ja järkevillä koroilla.Nordeassa kulutusluottoa ehdottivat, kun käytettyyn yksityiseltä ostettavaan autoon ei ihan varsinaista autolainaa saa - korko olis 3kk euribori + 8% ja viel avauskulut ja kuukausimaksut päälle (noin 200e lisäkuluja)
Eikös tässä Volvosta ollut kyse? Lämmitettävä tuulilasihan (siis ihan sähköllä) on Fordilla ollut jo vuosia lähes vakiovaruste ja minkä lie konsernisynergian kautta myös Volvon käytössä moinen on ollut. Muilla merkeillä vähemmän. Liekö jotain patenttijuttuja?
Ilmeisesti patentit rauenneet, tai sitten muut ovat vain keksineet laitteen hyödyt, kun nykyisestä ranskattarestanikin moinen löytyy. Ja on muuten ihan mukava varuste, kun siihen tottuu.
Et ole tavannut tuulilasin lämmitystä, siis samalla periaatteella kuin takalasit. No meillä pihassa yksi Mondeo, jossa se on. Samoin oli mun edellisessä Mondeossa. Pojan Jaguar X:ssä se on ( vm 2004), naapurin Volvossa se on..... Kyllä sitä on harrastettu jo useita vuosia eri merkeillä. Hyvä varuste, mutta ongelmallinen silloin jos tulee kiveniskemä lasiin. Pakkasilla lähtee halkeama etenemään liian helposti kun käyttää lämppäriä.
No eikö luottokortti ole just tämmösiä varten hyvä? Joustavat maksuajat, pienet kulut ja korko sama kuin kulutusluotoissa.
No se on pelkästään positiivista, ettet ole törmännyt Fordeihin tai VolvoihinJoo Fordissa noita on ollut, tarkoitin että itse en ole yhteenkään törmännyt siis ihan itse nähnyt käytännössä. Ford, Jaguar ja Volvo olivat samaa konsernia joten sieltä niitä löytyy, varmaan muistakin mutta todella harvoin käsittääkseni.
En ole huomannut koko lankoja pimeällä, minusta eivät siis häiritse ajamista millään lailla. Jossain olosuhteissa nuo kyllä näkyvät, mutta en nyt saa päähäni, mitkä olosuhteet ja miten paljon ne kiinnittivät huomiota. Ajan kyllä tosi vähän nykyään.Olen käsittänyt myös että ne langat saattavat häiritä pimeällä vastaantulevien valojen osuessa tuulilasiin mutta tämä on vain kuulopuhetta.
No mikä sitä kulutusluottoa sitten puoltaa? Noin pienessä summassa nyt ei ole kamalasti väliä onko korko 8 vai 6 prossaa (tuskin ero on edes noin iso) jos kulutusluoton perustamiskulu on kuitenkin jotain yli 100e ja laina varmaan tarkoitus maksaa jossain vuodessa pois.No ei se varmaan hirveästi auta jos about saman koron joutuu maksamaan. Eiköhän nuo kulutusluototkin voi maksaa pois aika joustavasti.
No se on pelkästään positiivista, ettet ole törmännyt Fordeihin tai Volvoihin
En ole huomannut koko lankoja pimeällä, minusta eivät siis häiritse ajamista millään lailla. Jossain olosuhteissa nuo kyllä näkyvät, mutta en nyt saa päähäni, mitkä olosuhteet ja miten paljon ne kiinnittivät huomiota. Ajan kyllä tosi vähän nykyään.
No mikä sitä kulutusluottoa sitten puoltaa? Noin pienessä summassa nyt ei ole kamalasti väliä onko korko 8 vai 6 prossaa (tuskin ero on edes noin iso) jos kulutusluoton perustamiskulu on kuitenkin jotain yli 100e ja laina varmaan tarkoitus maksaa jossain vuodessa pois.
Töissä puhuttiin tuulilasivakuutuksesta juuri Ford-miehiä kiinnostavan asian takia. En ole kummastakaan ottanut itse selvää, mutta ilmeisesti vakuutus maksaa mansikoita, kun taas lasin vaihto on yllättävän edullinen. Kuulemma n. 300 € vaihdettuna.Ok, eiköhän tuokin tekniikka ole kehittynyt vuosien saatossa. Paljonkohan muuten tuulilasin vaihto maksaa vs. normi jos ei ole tuulilasivakuutusta?
Höhö, nyt meni aika paljon ohi.Töissä puhuttiin tuulilasivakuutuksesta juuri Ford-miehiä kiinnostavan asian takia. En ole kummastakaan ottanut itse selvää, mutta ilmeisesti vakuutus maksaa mansikoita, kun taas lasin vaihto on yllättävän edullinen. Kuulemma n. 300 € vaihdettuna.
Töissä puhuttiin tuulilasivakuutuksesta juuri Ford-miehiä kiinnostavan asian takia. En ole kummastakaan ottanut itse selvää, mutta ilmeisesti vakuutus maksaa mansikoita, kun taas lasin vaihto on yllättävän edullinen. Kuulemma n. 300 € vaihdettuna.
Duunikaverilla on Mondeo, mulla Focus, molemmilla siis lämmitettävä tuulilasi. Hän oli kysynyt hintaa vaihdolle ja tuollaisen se mulle kertoi. Samoin Fordin keskustelupalstalla konsensus on huomattavasti lähempänä 300 € kuin merkkiliikkeiden 800-1000 €. Kannattaa ehkä kilpailuttaa tuo vaihto.Paikallinen Ford-liike tarjosi hinta-arvioksi 900€, lämmitetty lasi sadetunnistimella nelivuotiaaseen Mondeoon.
Juujuu, mutta se lasinvaihto on selkeästi kalliimpi, jos se tunnistin siellä köllöttää.Niin siis sadetunnistinhan ei ole siinä lasissa itsessään, vaan lasin sävytyksessä on huomioitu tunnistimen paikka autossa. Tuossa vanhempien tojossa, kuten suurimmassa osassa erimerkkisissä autoissa, se tunnistin on taustapeilin kiinnikkeessä.
Mielestäni lasivakuutus ei ole kovin kallis, varsinkin jos paljon ajaa. Vakuutusyhtiöstä ja vakuutuksesta riippuen se maksaa 50-150 €/vuosi.
Lasivakuutuksen pitäisi muuten korvata valoumpiotkin.
Näin juuri. Itselläni myös vakuutukset Ifillä ja vuodessa kertyy 40 € omavastuuetua jos ei ole korvattavia vahinkoja sattunut. Edellisen lasivaihdon omavastuuseen juuri käytin 120 € näitä kertyneitä bonuksia.Muistelisin että tuulilasivakuutuksen hinta oli luokkaa ~50€/v jos sen otti lisänä johonkin pakettiin johon se ei valmiiksi kuulunut, ainakin Ifillä se kuuluu automaagisesti täyskaskoon.
Epäilen kyllä kovasti tätä. Lasiturva korvaa kyllä rikkoituneet lasit, mutta ei umpioita. Umpiot menee kyllä kaskosta, jos kasko on olemassa.Onko tosiaan näin? En sikäli epäile, että varmasti noissa tosiaan on yhtiökohtaisia eroja. Meidän vakuutusyhtiöltä ei ainakaan saa sellaista vakuutusta joka korvaisi rikki menneen umpion. Tuohon kaskoon kuuluva "lasivahinkovakuutus" korvaa "ikkunalaseihin tulleet iskemät", ei muuta.
Epäilen kyllä kovasti tätä. Lasiturva korvaa kyllä rikkoituneet lasit, mutta ei umpioita. Umpiot menee kyllä kaskosta, jos kasko on olemassa.
Joo Fordissa noita on ollut, tarkoitin että itse en ole yhteenkään törmännyt siis ihan itse nähnyt käytännössä. Ford, Jaguar ja Volvo olivat samaa konsernia joten sieltä niitä löytyy, varmaan muistakin mutta todella harvoin käsittääkseni.
Olen käsittänyt myös että ne langat saattavat häiritä pimeällä vastaantulevien valojen osuessa tuulilasiin mutta tämä on vain kuulopuhetta.
Ei taida saada. Menee todennäköisesti juuri noin kuin sanoit.Eikös se niin mene, että lasivakuutus kuuluu joihinkin kaskoihin automaattisesti ja joidenkin yhteyteen sen voi ostaa, mutta ilman kaskoa ei lasivakuutusta saa?