Ymmärrän erittäin hyvin sen, että kulutus nousee yli EU-lukemien (koska testi on simuloitu ja esim. Suomessa olosuhteet, nopeudet, ajotavat, kuormat, renkaat, moottorin käyntilämpötilat yms. vaihtelee julmetusti), mutta tämä dieseleiden hiukkaspäästöasia on jokseenkin vähän oudompi juttu => DPF:n (Diesel Particle Filter) pitäisi toimia vähän kuin katalysaattori ja meikäläinen on ollut hyvin pitkälti siinä käsityksessä, että se blokkaa nuo oikeasti ihmisille vaaralliset myrkyt käytännössä pois... Noh, oppia ikä kaikki!
Saas nähdä mitä tällä koko jupakalla on vaikutusta Suomen automarkkinaan? Yritysauto-kauppa on ollut jo pitkään VAG:n temmellyskenttää (mitä nyt Bemari ja Ford on vähän pyristellyt vastaan) ja siinä sektorissa dieselautot ovat iso enemmistö => nyt kun on selvää, että VAG on huijannut (vaikka sillä ei ainakaan vielä ole todistetusti ollut vaikutusta CO2-lukemiin), miten isot yritykset reagoivat? "Business as usual" vai "me otamme sustainability-asiat vakavasti emmekä toimi NOx-huijareiden kanssa"...?