Autoiluketju

  • 3 310 308
  • 18 978

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti straiter
Tuntuvat tässä maassa olevat nuo sporttisen oloiset pienehköt dieselautot niin harvassa, että joutuu ilmeisesti väkisinkin siirtymään näihin VAG-konsernin kattiloihin.

Omasta halustahan tuo vain on kiinni. Vaihtoehdoksi näille VAG-konsernin kattiloille löytyy esim. 163 hevosvoimainen BMW 120d, jossa vääntöä on 340 Nm ja 0-100 km/h 7,9 s ja huippunopeus 220 km/h.

Tuosta diesel-koneesta kertoo muuten aika paljon se, että sitä käytetään myös uudessa 3-sarjassa ja sitkeys 80-120 km/h 4. vaihteella (manuaali) on 320d:ssä sama kuin kolmen litran kutoskoneella varustetussa 330i:ssä eli 6,5 s.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti Red Devil
Minkä värin otit?

Terv. Lippispäinen amis, jolla nappiverkkarit

Tämä lippispäinen Kimi Räikkönen sijoitti osan amisopintotuistaan satin silver metallic väriseen ärrään.

Sininen oli vahvasti mukana, mut punamustat jakkarat ei sovi trenditietoiselle sinisen kopan kanssa.
 

straiter

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Lahti, Werder Bremen
Viestin lähetti Ohmi
Omasta halustahan tuo vain on kiinni. Vaihtoehdoksi näille VAG-konsernin kattiloille löytyy esim. 163 hevosvoimainen BMW 120d, jossa vääntöä on 340 Nm ja 0-100 km/h 7,9 s ja huippunopeus 220 km/h.

Niin, kuten Top Gear-ohjelmasta tuttu Jeremy Clarkson sanoi:

BMW - designed by germans, driven by tossers.

No joo, tuohonkin kun lisää automaatti-ilmastoinnin (1.700 €), niin se hinta pompsahti 37.900 euroon, joka on aivan tolkuton hinta tuon kokoluokan autosta.

Saako muuten tuohon malliin jo ensi talvena Suomen oloihin soveltuvia talvirenkaita?
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti straiter

Saako muuten tuohon malliin jo ensi talvena Suomen oloihin soveltuvia talvirenkaita?

on vaikeata uskoa, etteikö löytyisi hyvää kitkarengasta noinkin yleiseen autoon. Pikkuveljelläni oli aikoinaan 320ci:ssä (E46) siis joskus silloin, kun ko. malli tuli markkinoille muistaakseni H-nopeusluokan kitkat ja niistä voi sanoa, etteivät oikein sopineet meidän oloihin, vaan joskus oli todellakin liukasta, eikä ylämäessä aina oikein pärjännyt, mutta siitäkin aina selvisi. Sen sijaan nämä Q-nopeusluokan Continental ContiVikingContact 3 tai Nokian Q:t ovat kyllä ykkössarjalaisessakin hyviä renkaita. Ihmettelen tosiaan, jos rengaskokoa ei muka löydy. Tai Nokian renkaathan taisi korvata Q:n uudella mallilla ja aivan varmaa pitäisi olla, että renaskokoja löytyy ykköselle. Ei se ole mikään erikoisauto, vaan siinä on ihan normaalirengaskoko.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti straiter
Niin, kuten Top Gear-ohjelmasta tuttu Jeremy Clarkson sanoi:

BMW - designed by germans, driven by tossers.

No joo, tuohonkin kun lisää automaatti-ilmastoinnin (1.700 €), niin se hinta pompsahti 37.900 euroon, joka on aivan tolkuton hinta tuon kokoluokan autosta.

Sekä vakionopeudensäädin n. 400€. Laadusta ja muotoilusta voi jokainen sitten olla sitä mieltä mitä haluaa olla. Ainakin omasta mielestä lähemmäs 40t€ autosta alkaa olla jo aika paljon. Vaikka suorituskyky olisikin huimasti sekunnin verran kovempi. Ai että se tuntuu hyvältä kun pääsee valoista valoihin kaksi sekuntia muita nopeammin. Huiputkin oikein 220 km/h. Eikös täällä suurin sallittu ole vieläkin 120 km/h?

on vaikeata uskoa, etteikö löytyisi hyvää kitkarengasta noinkin yleiseen autoon

Oliko se tuulilasi jossa oli juttua siitä ettei kyseiseen autoon löytynyt kuin yhdeltä valmistajalta autoon käyviä talvirenkaita.
 

Kapo

Jäsen
Joo, kyseisessä autossa kun on vakiona run-flat rengastus ja noita ei kunnollisina talvirenkaina vielä viime talvena ollut. Goodyearilta ainakin on tullut/tulossa parempaa jo ensi talveksi.

Mielestäni 1-sarja näyttää sivultakatsoen siltä, että sen kori on jo ennen ostoa väsähtänyt.. ks. kyljen alareunan pokkaus
 

MaV

Jäsen
Viestin lähetti Kapo
Joo, kyseisessä autossa kun on vakiona run-flat rengastus ja noita ei kunnollisina talvirenkaina vielä viime talvena ollut. Goodyearilta ainakin on tullut/tulossa parempaa jo ensi talveksi.

Jollen nyt ihan väärin muista niin joltain valmistajalta tuli jo ulos kohtuulliset nasta run-flatit. Tällä sektorilla tosiaan on ollut ongelmia, mutta eteenpäin ollaan menossa.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Viestin lähetti MetalMac
Type-R keskusteluun voisi todeta, että ajettavuus on kyllä todella paska. Kaupunki ajossa auto vetelee miten sattuu. Ja se sisä meteli on aika huimaa. Ei kiitos. Ulkonäkö on varsin sporttinen,etenkin kun vertaa IV Golffiin, mutta ajettavuus on niin toiselta planeetalta.

Auton "vetely" johtuu ainoastaan renkaista, jotka soveltuvat paremmin radalle. Myös äänet tulivat hiljaisemmiksi kun renkaat vaihtoi. Sisämeteliä kyllä löytyy, koska tässä mallissa on tarkoituksella "panostettu" vähän eri paikkohin, kuin "perhesporteissa".

Mutta se kenelle ei kelpaa, ostakoot VAGinan tai jonkun muun.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Viestin lähetti Red Devil
Auton "vetely" johtuu ainoastaan renkaista, jotka soveltuvat paremmin radalle. Myös äänet tulivat hiljaisemmiksi kun renkaat vaihtoi. Sisämeteliä kyllä löytyy, koska tässä mallissa on tarkoituksella "panostettu" vähän eri paikkohin, kuin "perhesporteissa".

Mutta se kenelle ei kelpaa, ostakoot VAGinan tai jonkun muun.

Nimenomaan. Juuri näin, siksi ostinkin "gti" "VAGinan". Itse kun ajelen autolla enemmän kaupungeissa ja maanteillä kun radalla.
 
Viimeksi muokattu:

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti straiter
Valmistaudu sitten kertomaan kokemuksistasi ensi keväänä. Silloin on oma HDI-Xsara menossa vaihtoon ja kananpää on ollut tällä hetkellä vakavasti otettavana vaihtoehtona seuraavaa autoa mietittäessä.

Auto on ollut nyt pari päivää ajossa ja rupean pikkuhiljaa ymmärtämään dieselien väännön hehkutuksen. Ei tarvitse paljoa kaasua polkasta jotta auton saa liikahtamaan.

Muutenkin ensivaikutelma on erittäin positiivinen. Jämäkkä ja hyvännäköinen peli jota on hyvä ajaa ja yllättävän hiljainen näinkin pieneksi autoksi. Kiihdyttäessä huomaa, että alla on diesel-peli mutta tasakaasulla eroa ei huomaa. Sisäänajon ensimmäinen vaihe kestää 1000km ja toinen 500km ja tämän jälkeen autoa saa vähän kurittaakin. Nyt mennään vielä hieman puolivaloilla.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Onko kenelläkään kokemusta seuraavasta kiesistä, Citroen C4 2.0i 16V VTR?

Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku edellämainitulla kulkuneuvolla liikkuu!
 
Elton kirjoitti:
Onko kenelläkään kokemusta seuraavasta kiesistä, Citroen C4 2.0i 16V VTR?

Olisi kiva kuulla kokemuksia jos joku edellämainitulla kulkuneuvolla liikkuu!

Auto tuli vastikään myyntiin Suomessa, joten tuskin kukaan vielä sellaisella ajaa. Koeajokokemuksia saattaa toki löytyäkin.
 
Amerikan matkalta on kotiuduttu ja reissun kohokohdasta ajattelin tänne skriivailla. Las Vegasista vuokrasin käheen kiesin vuorokaudeksi. Auto oli avomallinen Chrysler Crossfire. Kaksipaikkainen "roadsteri" antoi kyytiä koko rahalla. Peliä liikuttaa DaimlerChrysler yhteistyön tuloksena Mersun kyhäämä V6 215hv voimin. Harmittavasti auto oli automaattiversio mutta kyllä se silti ripeästi liikkui. Nevadan autiomaan suorilla teillä kykeni myös hieman luukuttamaan. 215km/h kulki helposti ja auto ei vielä edes köhinyt, eli kulku olisi kuskin kantin riittäessä jatkunut aina 242km/h asti (tehtaan lupaama huippu).

Pitkästä aikaa pääsin myös ajamaan takavetoisella. Crossfirestä löytyy vakiona ESP mutta sen sai kätevästi napinpainalluksella pois päältä, jotta kuljettaja pääsi nauttimaan myös kuminkärystä. Kyllä takaveto on poikaa. Amerikkalaistyylisesti varusteissa ei puutteita myöskään ollut. Katto samaten kuin penkitkin liikkuivat sähkösäätöisesti kaiken muun ohella. Automaatista pystyi valitsemaan vaihteen, jolla halusi ajella (eräänlainen sport toiminto) ja vaihde vaihtui pykälän suuremmalle vasta kun kierroslukualueen punainen tuli vastaan. Katto piti lopulta sulkea iltapäivällä kun oli liian kuuma (+40 C). Sanomattakin on selvää, että Vegasin Strippiä pitkin cruisailu illalla käheellä sporttiavolla on mieltäylentävää puuhaa.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Noi Gti luokan sahat oli joskus testissä ja Golffihan voitti sen testin. Type-Ärrässä oli muistaakseni liian kova melu ja huonot jalkatilat takana... Miten ne liittyy Gti testiin niin sitä en tiedä mutta perheautotestiinhän ne on ihan omiaan. Ei varmaan tarvi mainita, että type-r oli selvästi nopein ratakierroksella jonka taas luulisi olevan olennainen osa Gti testiä.
 

Serge

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi
Ouzala kirjoitti:
Brunberg kirjoitti:
Type-Ärrässä oli muistaakseni liian kova melu ja huonot jalkatilat takana... QUOTE]


Kyllä mä luulisin, että noi "viat" on ihan tarkoituksen mukaisia. Haettu tommosta rata-autoilun tunnelmaa ohjaamoon. Ja sehän on coupe, eihän niissä ikinä hyviä tiloja ole takana.


Edit. Off topic. Miks vitussa toi lainaus meni vituiksi??

Off....tuo viimonen QUOTE] pitäisi olla [ /QUOTE] ilman välilyöntiä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
ervatsalo kirjoitti:
Niin, itse olen sitä mieltä, että tässä on auto jonka jälkeen muut kiesit ja rillat tuntuvat perin tarpeettomilta:

http://www.honda.fi/models/?main=frv

Onko kenelläkään kokemuksia?

Täältä tähän
Ajokokemusta kyseisestä piilistä ei ole, mutta jos nyt yhtään Streamin ja CR-V:n linjoilla on, voin veikata FR-V:n olevan ihan ok ajeltava. Sen sijaan en olisi kovin haltioissani tuosta etupenkkijärjestelystä. Kolmea aikamiestä on turha kuvitellakaan tunkevansa tuolla järjestelyllä istumaan eteen, eikä yksinkään istuttaessa ole kovin kiva fiilistellä vasen hartia oven karmeissa kiinni, kolmas penkki kun väkisinkin syö kuljettajan tilaa. Tämä tällaisen 186 cm suht normaalikroppaisen jampan kokemuksena. Toki jos hartiat ovat mallia päärynä voi ajoasento olla siedettävä. Takapenkkitilatkin olivat yllättävän pienet, tosin niiden monipuoliset säätömahdollisuudet saattavat korjata hiukan tilannetta.

Ellei ole vaimoa ja 3-4 lasta en edes harkitsisi ko. autoa, mutta käy toki koeajamassa niin olet kaiketi itse viisaampi. Koeaja kuitenkin rinnalle jokunen muukin uusi auto, jotta saat hiukan vertailupohjaa, etkä viehäty vain FR-V:n uutuudesta ja sokaistu sen selkeille puutteille.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Bluesbrother kirjoitti:
Auto tuli vastikään myyntiin Suomessa, joten tuskin kukaan vielä sellaisella ajaa. Koeajokokemuksia saattaa toki löytyäkin.

Huomenna pitäisi tollainen itselle hakea, että ehkä sitä ajokokemusta siitä alkaa karttumaan!
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Niin siinä sitten taas kävi,

että vaimon auto päivittyi n. 6vuotta uudempaan ja ilmastoituun. Itse olisin vielä vähän fundeeranut, mutta kuulemma "tämä on just mulle tehty auto". Kyseessä on siis Mazda 323F vm.2002. Ja nyt on taas se tyypillinen jälkivitutus huipussaan, joka iskee joka ainut kerta, kun autokaupan on saanut päätökseen...
 

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Otin huvikseni koeajoon vm. -99 Saab 9-3:n. Olen aina pitänyt Saabbeja ihan surkeina louskuina, mutta täytyy sanoa, että tämä on aika hyvä peli.

Hyvä suorituskyky ja loistava ajettava. Kävin soratiellä päästelemässä 130 km/h, eikä tuntunut edes pahalta. Ajettu vain 100 tkm. Viat on ilmastoinnin puute(auto musta) ja ajotietokone sekoilee jonkin verran.

Tietysti virtalukkoviritys ja pakkilukko ärsyttää, mutta olin aika positiivisesti yllättynyt.

Saapa nähdä, tuleeko kaupat.
 

Brunberg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kyynärpäätaklaus
Ouzala kirjoitti:
Kyllä mä luulisin, että noi "viat" on ihan tarkoituksen mukaisia. Haettu tommosta rata-autoilun tunnelmaa ohjaamoon. Ja sehän on coupe, eihän niissä ikinä hyviä tiloja ole takana.

Mä haukuinkin tossa sitä testiä enkä Hondaa. Gti testissä haukutaan jotain jalkatiloja, haloo?

Mullekin iski hirveä autokuume ja tossa pari viikkoa sitten oli vielä pakko saada e38 730i mutta onneks meni ohi, olis joutunu ottaan muutaman tonnin piikkiä pankista. Ajelen tolla viiskolmevitosella tyytyväisenä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ouzala kirjoitti:
Noilla hinnoilla ei autokanta varmaan hirveesti vaihdu....

Minun mielestä listassa on todella halpoja autoja. Sitä kyllä ihmettelen mistä noitä 0 kilometriä ajettuja 80- ja 90-luvun autoja on oikein löydetty...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös