Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 425
  • 19 022

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Viestin lähetti mikse
Ei helvetti. Ei kai oikeesti joku ole sitä mieltä, että Citikan C2 VTS on rumempi kuin Sierra. Ei helvetti, ei nyt voi muuta sanoa.

Minä myös arvostan vanhoja autoja enemmän. Taunus on ihan hieno, mutta Sierrat hienompia, ainaskin viistoperät.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Se viimeisin sierra cosworth on kyllä ihan "hieno". Tosin se kauneus on peräisin ehkä jostain muualta kuin sen linjoista, ehkä auton legendaarisuus antaa sille jotain anteeksi, mitä suunnittelijat eivät ole aikoinaan osanneet piirtää.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Jaa, jos nyt vertaan tuohon pihalla seisovaa C3:seen, niin huomaan ainakin sen seikan, että ovia on liian vähän.
Myös väri on aivan hanurista, jos sitä vertaa metallinpunaiseen(rouge lucifer).
Valkoinenhan on huonoin väri heti huoneistokeskusoranssin jälkeen.

Lieneekö edes keskuslukitusta ja ilmastointia?
Stereokin on varmaan joku irtopaneeli Sony, jonka joku narkkari pöllii.
Eikä tuollaisella taida voida edes mennä Ursulaan caffelle, kun nuo rumat helmat jää siihen suojatielle.

Toki tunnustusta pitää antaa siitä, että siinä on vihreät suuttimet. Onhan jopa suurin suomalainen autoasiantuntija Matti "Kyllösen Matti" Kyllönen suuttimien suuri ystävä.
 

hermosillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Iirot
Viestin lähetti msg
Jaa, jos nyt vertaan tuohon pihalla seisovaa C3:seen, niin huomaan ainakin sen seikan, että ovia on liian vähän.

Kyllä 2 ovea autossa riittää mainiosti ;) Perheelliselle tilanne onkin sitten täysin erinlainen.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän tollanen 1.6L kiihtyy vallan mainiosti siihen 60km/h vauhtiin. Kuskistahan se on kiinni jos ei väliin pääse. Ja jos ei väliin pääse on rako auttamatta aivan liian pieni myös suuremmille koneille. Harvoin sitä moottoritiellekään liitytään ilman sitä kiihdytyskaistaa, jolla saadaan se 100-120km/h kelattua. Jos joku tulee sitten takaa 140km/h ja joutuu vuoksesi jarruttelemaan on se hänen oma vikansa, koska ajaa yli rajoitusten.

0-100km/h 10 sekuntiin on ihan riittävä arvo. Tosin on se hauskempaa kun se lähtee parikin sekuntia nopeammin. Joskohan tällä viikolla saisi korjattua auton ja sekin taas liikkuisi vähän ripeämmin.

Vituttaa nämä kevätkaaharit. Siis nämä, jotka ajavat 200km/h+ sekä nämä, jotka kaahaavat kaupungissa kuin nuoret varsat vain, koska ei ole liukasta. Järkeä perkele.

EDIT: tuosta alussa mainitsemastani jarruttelusta, mitä 140km/h takaa tuleva joutuu tekemään. Jos hän joutuu paniikkijarrutuksen tekemään on vika tielle tulijassa. Mutta mikäli tulija saa vauhdin nostettua lähes sinne rajoituksen tuntumaan ei vikaa hänessä mielestäni ole.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Riesa
Vittu mikä amisketju.

Liittyy kevät ja autokuume-aiheeseen miten? Käsittääkseni suurimman osan ketjun viesteistä on postannut joku ei-ammattikoulun käynyt. Vai löytyykö näitä syrjäkylien karvaturpia jopa siitä paremmastakin kansanosasta jota itse ilmeisesti edustat? Tämä se vasta olisikin uutinen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tommylle ja Särjelle (Särkille?) voisin suositella Autoglymin tuotteita. Työpaikallani joudun noiden kanssa välillä läträämään, jos autot tulevat kovin pahoina keikoilta takaisin, ja aika hyvin on aineet tepsineet tähän asti. Itse käytin viimeksi tänään oman autoni sisäpintoihin Autoglymin shampoota (käy muoville, metallille ja aika monelle muullekin pinnalle) ja viimeistelin jäljen saman puulaakin suojavahalla. Kyllä on Picasso kuin pakasta vedetty. Toinen pätevä neuvo on, että siivotkaa ne autonne useammin kuin kerran vuodessa. Eipähän tarvitse sitten kosanin kanssa ajaa loiseläjiä nurkista, kun vaikka kerran kuussa imuroi ja pyyhkii paikat.

Tuohon hajuongelmaan kuulin kerran sellaisen kotikonstin, notta laittaa johonkin avoimeen astiaan etikkaa ja tyrkkää astian vaikka auton takapenkille yöksi. Etikka kuulemani mukaan sitoo hajuja tehokkaasti. En ole tätä itse kokeillut, joten en ota vastuuta neuvostani. Jos homma toimii, voin kuitenkin ottaa kehut ja kiitokset vastaan.
 
Viestin lähetti Violaattori
Ikinä ei muuten tuosta autosta tule olemaan kokemusta!

Tama asiahan voidaan korjata. Pista Yyveeta tulemaan jos asut Espoon suunnalla. Lupaan tarjota sinulle kyydit yo autolla ensi viikolla kun kotiudun takaisin Suomeen. Sitten voit kommentoida autoa muutamaa kokemusta rikkaampana.

Ja kiitokset Riesalle asiallisesta kommentista. Nimimerkista tulee myos kiitosta. Nappiin meni valinta.
 
Viimeksi muokattu:

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Tänään koeajettu uusi BMW 320i, joka kokemuksena oli varsin miellyttävä, vaikka paatunut Audi-mies olenkin.
Tehoa ei tuntunut mitenkään ylitsevuotavasti olevan, mutta kaippa tuolla vielä pärjäisi...=)
Uusi käynnistysnappula oli hämmentävä...

Kaksi tuntia myöhemmin kävin katsastamassa uuden Audi A4 1.8T, jossa sitten tehoa tuntui olevan hieman paremmin (163hv), ajotuntumana ehkä aavistuksen raskaampi, mutta kuitenkin erinomainen...

Nyt vain sitten pohtimaan, että mitenköhän helvatissa saisin tämän autokuumeen junailtua vaimoni kanssa, koska ymmärrystä vuosittaiseen autonvaihtamiseen hallitukselta ei tahdo enää riittää...

Ei järjellä, vaan tunteella...

ps. molemmat olivat nuhapumppuja Audi S4:n rinnalla, jota kokeiltiin porukalla pari viikkoa sitten, 340hv tehoa. Pieksee lähes kaikki tarjollaolevat massatuotantoautot M5:sta lukuunottamatta (mukaanlukien esim. peruskoneella olevan Porshe 911:n)
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti ZOOM

ps. molemmat olivat nuhapumppuja Audi S4:n rinnalla, jota kokeiltiin porukalla pari viikkoa sitten, 340hv tehoa. Pieksee lähes kaikki tarjollaolevat massatuotantoautot M5:sta lukuunottamatta (mukaanlukien esim. peruskoneella olevan Porshe 911:n)

Ämmäfemman pieksentää vartenhan on tehty RS6 ;-)
 

Sid

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Maple Leafs, Liverpool F.C.
Viestin lähetti Violaattori
Kiertomäntämoottori eli wankel. Siinä on vain kaksi sylinteriä mikä selittää pienen tilavuuden.
En malta olla oikomatta. Renesis -moottorissa on kolme kammiota eli palotilaa per roottori. Ja roottoreita on kaksi, joten mikäli palotiloja haluat mäntäkoneiden sylintereihin rinnastaa, on RX-8:ssa sylintereitä kuusi kappaletta. Käy tasaisesti ja tykkää kierroksista.

Sierrasta en sano muuta kuin onhan se takaveto. Kardaanivetoa suosittelen ZOOMillekin.

Tupakan katkua koettaisin poistaa höyrypesurilla auton verhoiluista. Tuskin käsittely mahdottomia maksaa jossain meikkaajalla.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Asian vierestä, mutta varmaan kohtuullisen oikea ketju. Onko joku porauttanut tuulilasin halkeamaan, jotta leviäminen loppuisi? Mitä maksoi? Onko ehdotuksia Treen seudulla paikasta joka suorittaisi kyseisen toimenpiteen?

-ipa rules
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Viestin lähetti ipa rules
Asian vierestä, mutta varmaan kohtuullisen oikea ketju. Onko joku porauttanut tuulilasin halkeamaan, jotta leviäminen loppuisi? Mitä maksoi? Onko ehdotuksia Treen seudulla paikasta joka suorittaisi kyseisen toimenpiteen?

Espoossa Bergholm porasi ilmaiseksi. Vuosi taisi olla 1991.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti ipa rules
Asian vierestä, mutta varmaan kohtuullisen oikea ketju. Onko joku porauttanut tuulilasin halkeamaan, jotta leviäminen loppuisi? Mitä maksoi? Onko ehdotuksia Treen seudulla paikasta joka suorittaisi kyseisen toimenpiteen?

-ipa rules

Taisi olla Koeajo.tv, missä sanottiin, että nykyisille tuulilaseille tuota ei kannata enää tehdä. Nykyään tuulilasit ovat niin kaarevia ja ohuita johtuen painotekijöistä, että olivat sitä mieltä, että poraaminen ei enää onnistu samalla tavalla kuin ennen, vaan tuulilasi pitää vaihtaa.

Samalla sanoivat, että vaikka tuulilasi olisi ehjä, mutta naarmuuntunut vuosiensaatossa skrapaamisesta jne. niin kannattaisi vaihtaa. Näkyvyys on kuulemma himmeeksi menevän lasin läpi todella huono.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Viestin lähetti pasil
Ämmäfemman pieksentää vartenhan on tehty RS6 ;-)

Päteviä pelejä molemmat, mutta jossain muistelen lukeneeni jutun näistä kahdesta autosta ja mukana taisi olla vielä kolmaskin (olisko ollu mersu?). M5 selätti jokatapauksessa kilpakumppaninsa radalla, että suoralla ja kaikki olivat vakio-autoja.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Nebula
Päteviä pelejä molemmat, mutta jossain muistelen lukeneeni jutun näistä kahdesta autosta ja mukana taisi olla vielä kolmaskin (olisko ollu mersu?). M5 selätti jokatapauksessa kilpakumppaninsa radalla, että suoralla ja kaikki olivat vakio-autoja.

Tuntuu aika mielenkiintoiselta, ajatellen että audissa nelivedot yms. Kaveri kertoi (tm) nähneensä jonkun suorarepäisy videon jossa rs6 paineli ilman suurempia ongelmia m5:n jäädessä kuin tikku p*skaan. Itse en moista pätkää ole nähnyt.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti pasil
Tuntuu aika mielenkiintoiselta, ajatellen että audissa nelivedot yms. Kaveri kertoi (tm) nähneensä jonkun suorarepäisy videon jossa rs6 paineli ilman suurempia ongelmia m5:n jäädessä kuin tikku p*skaan. Itse en moista pätkää ole nähnyt.

Veikkaan, että pätkässä oli vanha M5. Itse en usko, että nykyiselle M5:lle RS6:lla olisi mitään jakoa. Siis jos ihan teknisesti autoja arvioidaan.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Viestin lähetti pasil
Tuntuu aika mielenkiintoiselta, ajatellen että audissa nelivedot yms. Kaveri kertoi (tm) nähneensä jonkun suorarepäisy videon jossa rs6 paineli ilman suurempia ongelmia m5:n jäädessä kuin tikku p*skaan. Itse en moista pätkää ole nähnyt.

Sellainen pätkä on netissä ollut missä RS4 jättää vanhan M5:n ja siinäkin Audi oli viritetty peli, bimmeri taasen ei.

En ole mikään autotietäjä, mutta käsittääkseni tuosta nelivedosta ei juurikaan ole hyötyä kiihtyvyyden suhteen, muutakuin talvella.

Myös muissa alan lehdissä M5:sta on mainostettu tehokkaimpana sarjavalmisteisena autona. Ainut, että nopeus on rajattu 250km/h, mitä tietääkseni ei Audissa ole tehty.

Vanhemmat M3:t ovat kuulemma todella kipeitä pelejä menemään mekaanisella ahtimella varustettuina.

Uusi M3 CSL taas hakkasi testiradalla ennätykset joita oli Porscheilla sun muilla urheiluvehkeillä tehty. Ko. autosta on ilmeisesti radiot ja muut "hyödyttömät" laitteet karsittu pois painon vähentämiseksi?
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Re: C2 VTS

Viestin lähetti Bluesbrother
Tama asiahan voidaan korjata. Pista Yyveeta tulemaan jos asut Espoon suunnalla. Lupaan tarjota sinulle kyydit yo autolla ensi viikolla kun kotiudun takaisin Suomeen. Sitten voit kommentoida autoa muutamaa kokemusta rikkaampana.

Joo, jos asuisin siellä niin voisinhan mä joskus kyydin pummatakin.



Mutta jos itse saisin valita joko Audi RS6 tai BMW M5 tavallisilla resurseilla, niin kyllä siihen Audiin päätyisi. BMW taitaa olla vähän kalliimpi kuin Audi? Ulkonäöllisesti Audi on paremman näköinen ja jos se Audi vielä on neliveto niin ehdottomasti silloin. Kiihtyvyys kummassakin uusimmassa mallissa pitäisi olla tasan. Nopeus taas on kaikissa saksalais-valmisteisissa autoissa rajoitettu muistaakseni "herrasmies-sopimuksella" siihen 250 km/h (ainoastaan Porschella taitaa olla lupa ohittaa se). Mutta saahan nopeudenrajoittimen aina poistettua.

BMW M6 sitten taas taitaa olla kumpaistakin kovempi...
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Nebula

En ole mikään autotietäjä, mutta käsittääkseni tuosta nelivedosta ei juurikaan ole hyötyä kiihtyvyyden suhteen, muutakuin talvella.

No sittenhän meitä on kaksi :-) Vakaasti MUTUlla sanoisin, että nelikosta on kyllä hyötyä mm. radalla. Ja miksipä ei suorallakin, tod.näk. takavedossa nakuttaa luistonesto rivakassa lähdössä -> aivot rajoittaa tehoa -> kiihtyvyys tyssää (taino, tässä tapauksessa ehkä hieman väärä sana).
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti scholl
Veikkaan, että pätkässä oli vanha M5. Itse en usko, että nykyiselle M5:lle RS6:lla olisi mitään jakoa. Siis jos ihan teknisesti autoja arvioidaan.

Jep, siis rs jäi nyt m5:n "päivityksen" yhteydessä hieman jalkoihin, mitä lie audi keksii vai keksiikö mitään.
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös