Autoiluketju

  • 3 224 778
  • 18 595

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaan toisaalta tuollainen klassisen tyylikäs (ja tylsä) muotoilukin on monesti parempi kuin sellainen väkisin väännetty "moderni" mitä esim. japanialaiset monesti harrastaa. Aina mennään trendien mukaan ja muotoillaan mukamas tuoreen näköisiä autoja jotka näyttää täysin vanhentuneilta heti kun uusi "tuoreella tavalla muotoiltu" malli tulee markkinoille. Volkkarin tyyli on kyllä tylsähkö mutta toisaalta kestävät ajan hammasta aika hyvin.

Mutta tuo Seatin Leon on kyllä minusta varsin onnistunut muotoilultaan. On räväkkä ja urheilullinen olematta mauton, ja edelleenkin ihan tuoreen näköinen vaikka on jo muutaman vuoden ikäinen. Yleensäkin nuo Walter de Silvan muotoilemat autot on aina miellyttäneet minun silmääni.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
http://www.globalmotors.net/wp-content/uploads/2009/10/seat-leon-cupra-r-6.jpg

Tätä väriä tarkoitin. Kyllähän toi nyt on aika kaukana jostaian "harmaa jokuvitun Seat". Mut niinku sanottua, kaikki ei tykkää. Meillä on ollu yks paska Seat jossa vaimo sai viikon jälkeen selän kipeeks, Cordoba Vario, ja sen jälkeen en saa sen päätä pyöräytettyä tohon Cupraan vaikka kuinka yrittäisin. :)
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ja jälleen kerran (niin kuin oikeastaan aina) farmarimalli on ihan järisyttävän paljon sedania makeamman näköinen. Ei tule kovin montaa automallia mieleen jossa tuo ei pitäisi paikkaansa. No ehkä Pösö 206 ja 207, mutta nuo ihan pikkuiset farmarimallit ovatkin sitten ihan oma lukunsa.

e39 bemari. Siinä farkku ei ainakaan mun silmään näytä paremmalta kuin sedan. Etenkään takaapäin.

Leonin miinuksina kova rengasmelu, radion huono kuuluvuus ja hieman muovinen pelkistetty kojelauta. Tämä siis perheemme tulevan auton koeajon perusteella. Ei miinukset painaneet hinnan ja kaikkien plussien päällä.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Volkkarin huollon merkkiääni

Mulla ois pikku Golfissa pikku ongelma, kai. Määräaikaishuollon tarvetta osoittava kilometrimäärä ja jakoavaimen kuva on palanut käynnistettäessä reilun kuukauden päivät, tämä siis ihan normaalia. Toissapäivänä määräaikaishuoltoon oli matkaa jäljellä vielä 3500 km.

Eilen kuitenkin käynnistettäessä syttyi pelkkä jakoavaimen kuva ja kuului tuo huollon merkkiääni ikään kuin auto pitäisi huoltaa saman tien, mitään kilometrimäärää ei enää näyttöön ilmestynyt. Ajaessa en huomaa mitään vikaa autossa, eli auto käy tasaisesti, käynnistyy ensimmäisellä yrityksellä jne. Myöskään ajaessa mitkään vikaa ilmoittavat merkkivalot eivät pala mittaristossa. Onko autoa siis syytä alkaa ajaa saman tien huoltoon?
 

Outsider

Jäsen
Mulla ois pikku Golfissa pikku ongelma, kai. Määräaikaishuollon tarvetta osoittava kilometrimäärä ja jakoavaimen kuva on palanut käynnistettäessä reilun kuukauden päivät, tämä siis ihan normaalia. Toissapäivänä määräaikaishuoltoon oli matkaa jäljellä vielä 3500 km.

Eilen kuitenkin käynnistettäessä syttyi pelkkä jakoavaimen kuva ja kuului tuo huollon merkkiääni ikään kuin auto pitäisi huoltaa saman tien, mitään kilometrimäärää ei enää näyttöön ilmestynyt. Ajaessa en huomaa mitään vikaa autossa, eli auto käy tasaisesti, käynnistyy ensimmäisellä yrityksellä jne. Myöskään ajaessa mitkään vikaa ilmoittavat merkkivalot eivät pala mittaristossa. Onko autoa siis syytä alkaa ajaa saman tien huoltoon?

Miten kauan viime huollosta on aikaa ja paljonko on tullut kilometrejä?
 

Outsider

Jäsen
Nyt on mittarissa noin 68000 ja edellinen huolto tehty 50000 km kohdalla, olikohan kesällä 2008. Tuolloin auto oli siis vielä edellisellä omistajalla.

Et kertonut auton ikää, mutta oletetaan nyt että siinä on Longlife huoltoväli, eli 30tkm/kaksi vuotta ja nyt on sitten se kaksi vuotta tullut täyteen.
 
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue
Et kertonut auton ikää, mutta oletetaan nyt että siinä on Longlife huoltoväli, eli 30tkm/kaksi vuotta ja nyt on sitten se kaksi vuotta tullut täyteen.

Korjataan sen verran aiemmin kirjoittamaani tuosta edellisestä huollosta, että se on tehty keväällä 2009, eli noin 1,5 vuotta sitten. Sen vuoksi ihmetyttääkin tuo huollon merkkiäänen yht'äkkinen päällemeno. Ja tosiaan pari päivää sitten oli mittaristossa matkaa se 3300 km määräaikahuoltoon.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuli hankittua tuontiauto ja nyt alkaa sen muokkaaminen Suomiautoksi maantiesuolalla. Täten vinkkejä kaivataan:

1) Edullinen ja luotettava Webasto-asennus Pirkanmaalla tai pk-seudulla (2,5 litraiselle moottorille)?

2) Linkki, josta voisi ladata suomenkielisen käyttöoppaan 5-sarjan Bemariin (vm. 2006)?
 

Bbird80

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuli hankittua tuontiauto ja nyt alkaa sen muokkaaminen Suomiautoksi maantiesuolalla. Täten vinkkejä kaivataan:

1) Edullinen ja luotettava Webasto-asennus Pirkanmaalla tai pk-seudulla (2,5 litraiselle moottorille)?

2) Linkki, josta voisi ladata suomenkielisen käyttöoppaan 5-sarjan Bemariin (vm. 2006)?

Onnittelut hyvästä valinnasta! Vaihdoin 3-sarjan bensavehkeen 5-sarjan dieseliin, ja kohdan 1 kysymys on mullakin ajankohtainen. Webaston asentaminen tulee omien kyselyideni perusteella maksamaan omaan autooni (-04 530d E61) yli 2 000 €. Ja Eberiä eivät edes kaikki asentajat suostu tuohon automalliin asentamaan, sillä vaarana on kojelaudan listojen/paneelien hajoaminen, kun koko kojelauta joudutaan purkamaan (kuulemma).

Olen itse ollut kääntymässä Webaston kannalle, mutta suolainen hinta vielä hirvittää.

Suomenkielisestä käyttöoppaasta en osaa sanoa, ellei Google auta.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Webaston C- tai P-malli Telestart T100:lla on ollut mielessä ja tuonne parin tonnin hujakoille se varmaankin asettuu, koska pelkkien laitteiden tarjoushinta on Kartokin sivuilla n. 1300-1400€ riippuen vaihtoehdosta.

Webaston parin vuoden takuun, joka koskee lämmitintä, varusteita ja asennusta, saa muuten vain, kun asennus on tehty valtuutetussa webastopisteessä (mikä on luonnollisesti ymmärrettävää). Tämäkin osaltaan vaikuttanee hintakilpailun vähäisyyteen, koska tuskin kovinkaan moni lähtee näitä nyrkkipajoilla asennuttamaan vähänkään arvokkaampiin kulkupeleihin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
2) Linkki, josta voisi ladata suomenkielisen käyttöoppaan 5-sarjan Bemariin (vm. 2006)?

Ainakin jotkut merkkiliikkeet/maahantuojat antavat suomenkielisen manuaalin veloituksetta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lisätään vielä sen verran että ei hopeaa tai harmaata autoa. Se on niin suomalaista ostaa sen värinen auto. Kaikki vitun corollat on aina hopeita tai tumman harmaita.
Höpö-höpö. Mulla oli eka itse valittu väri hopea, toki Toledo kakkoskorilla. Auton väri valkataan sen mukaan, mikä sitä parhaiten pukee. Siispä nykyinen C5 on metallinpunainen. Vanhemman Leonin olisin ottanut punaisena, uudesta en osaa sanoa.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Kesällä ostin 2008 vuoden Citroen Grand C4 Picasson.

Nyt tarvitsisin apua. En nimittäin osaa käyttää takalasin pyyhkijää. Ainut maininta minkä manuaalista löydän on, että kun (etulasin)pyyhkijät on kytkettynä päälle ja rupea pakittamaan, niin takalasin pyyhkijän pitäisi ruveta sutimaan. Ei muuten rupea. Voisko olla joku sulake mennyt? Mitään mainintaa en ole löytänyt, miten takalasin saisi pyyhittyä ihan normaalisti. Olen koittanut mielestäni aika monia konsteja, mutta ei tärppää.

Toinen asia, jonka joku voisi vielä opastaa on tuo jäähdytettävä lokero (BMP vaihteisessa). Aiemmin se toimi ihan hyvin, mutta kun käytin auton huollossa, ei lokero enää jäähdykkään. Manuaalissa mainitaan, että lokerossa pitäisi olla joku käsin säädettävä suutin, jolla homma hoituu, mutta empä löydä sellaista. Tietenkin olisi voinut kysyä huollosta, mutta kun huomasin asian vasta n. kk huollon jälkeen kun olin pidemmällä reissulla lämmittänyt eväitä lokerossa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kesällä ostin 2008 vuoden Citroen Grand C4 Picasson.

Nyt tarvitsisin apua. En nimittäin osaa käyttää takalasin pyyhkijää. Ainut maininta minkä manuaalista löydän on, että kun (etulasin)pyyhkijät on kytkettynä päälle ja rupea pakittamaan, niin takalasin pyyhkijän pitäisi ruveta sutimaan. Ei muuten rupea. Voisko olla joku sulake mennyt? Mitään mainintaa en ole löytänyt, miten takalasin saisi pyyhittyä ihan normaalisti. Olen koittanut mielestäni aika monia konsteja, mutta ei tärppää.
Jos se on yhtään samanlainen kuin C5:ssa, pyyhkijän viiksessä on se pyörivä osa. Siitä pyöräyttelemällä pitäisi lähteä liikkumaan. Ja kyllä sen tosiaan automaattisesti pitäisi ruveta suihkimaan pakitettaessa. Lienee rikki.
 

seisnauraa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit + muut kestomenestyjät
Jos se on yhtään samanlainen kuin C5:ssa, pyyhkijän viiksessä on se pyörivä osa. Siitä pyöräyttelemällä pitäisi lähteä liikkumaan. Ja kyllä sen tosiaan automaattisesti pitäisi ruveta suihkimaan pakitettaessa. Lienee rikki.

Jep, sitä pyöritettävää osaa minäkin ole pitänyt kaikkein potentiaalisimpana vaihtoehtona, mutta siitä ei tapahdu mitään. Eli tosiaan, taitaa olla huolto edessä.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jep, sitä pyöritettävää osaa minäkin ole pitänyt kaikkein potentiaalisimpana vaihtoehtona, mutta siitä ei tapahdu mitään. Eli tosiaan, taitaa olla huolto edessä.
Jees. Yksi pykälä eteenpäin -> "tihkutoiminto", kaksi pykälää (automaattinen palautus) -> vettä takalasille + jatkuva pyyhintä.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Höpö-höpö. Mulla oli eka itse valittu väri hopea, toki Toledo kakkoskorilla. Auton väri valkataan sen mukaan, mikä sitä parhaiten pukee.
Mun mielestäni taas tuo hopea ei pue kakkoskorin Toledoa ollenkaan, itselläni on tummansininen metalliväri. Makuasioita toki.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Defa vai Calix?

Pitäisi autoon hommata lohkolämmitin (sisäpistokkeella) kun ei sitä näköjään auton edellinen omistaja raaskinnut uutena ostaa mukaan.
Muutamasta liikkeestä pk-seudulla oon pyytänyt tarjouksen (asennettuna). Defa näyttäisi olevan n. 15-20% Calixia kalliimpi. Onko näiden valmistajien tuotteissa muuta eroa kuin hinta?
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kesäauto

Nyt tarvitaan ehdotuksia jatkoajan automiehiltä ja miksei naisiltakin. Tarkoituksena olisi hankkia noin 20k€ kesäauto Saksasta tai miksei Suomestakin, jos sopiva sattuu löytymään. Eli hakusessa olisi 2 paikkainen tehokas ja urheilullinen avoauto, mieluummin joku vähän erikoisempi. Tämän auton ei ole tarkoitus olla mikään muu kuin lelu, eli kaikki käytännöllisyys, taloudellisuus yms. voi saman tien unohtaa. Nettiautosta ei oikein hyviä ole löytynyt, asiaa tietenkin auttaisi jos tietäisi paremmin mitä etsii. Neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan ja niihin suhtaudutaan vakavasti. Eli antaa tulla ehdotuksia millaisella munanjatkeella pitäisi ens kesänä pitkin Suomea ajella.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Pitäisi autoon hommata lohkolämmitin (sisäpistokkeella) kun ei sitä näköjään auton edellinen omistaja raaskinnut uutena ostaa mukaan.
Muutamasta liikkeestä pk-seudulla oon pyytänyt tarjouksen (asennettuna). Defa näyttäisi olevan n. 15-20% Calixia kalliimpi. Onko näiden valmistajien tuotteissa muuta eroa kuin hinta?

Defa ehdottomasti. Calixin johdon liitos autossa on ongelmallinen. Jos johtoa vetää hiukan liian lujaa irti niin liitin saattaa irrota auton maskin takana ja sen kiinnittäminen on hankalaa (saati ettei sitä huomaa ennenkuin auto ei lämpiä..). Itsellä oli sama ongelma pari vuotta sitten ja kyselin tutuista autohuolloista tätä. Aika vahvasti Defaa suositeltiin.
Eipä silti, moitteetta tuo on toiminut.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Nyt tarvitaan ehdotuksia jatkoajan automiehiltä ja miksei naisiltakin. Tarkoituksena olisi hankkia noin 20k€ kesäauto Saksasta tai miksei Suomestakin, jos sopiva sattuu löytymään. Eli hakusessa olisi 2 paikkainen tehokas ja urheilullinen avoauto, mieluummin joku vähän erikoisempi. Tämän auton ei ole tarkoitus olla mikään muu kuin lelu, eli kaikki käytännöllisyys, taloudellisuus yms. voi saman tien unohtaa. Nettiautosta ei oikein hyviä ole löytynyt, asiaa tietenkin auttaisi jos tietäisi paremmin mitä etsii. Neuvoja ja ehdotuksia otetaan vastaan ja niihin suhtaudutaan vakavasti. Eli antaa tulla ehdotuksia millaisella munanjatkeella pitäisi ens kesänä pitkin Suomea ajella.

Mun ehdotus olisi Lotus Elise. Irtoaa noin 15 000€ + verot saksanmaalta vuosimalli 2000-2003 160hp. 0-100kmh 6sec ,400m 14.5s, kulutus vain 8-12 litr/100km ja sillä pärjää mukavasti ratapäivillä.
Vertailun vuoksi rata-aika Hockenheim shortilla on sama kuin tälläisillä vekottimilla:Mercedes CLS 63 AMG, Porsche Cayman 2.7,Mercedes SLK 32 AMG , Mini John Cooper Works.

Teho/painosuhde on kohdallaan kesäautoksi.



_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös