Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Päristelettekö te aina ajaessaenne vai miksi se ikkuna sisäpuolelta likaantuu?

No joo, itse olen käyttänyt valmiita liinoja ko. tarkoitukseen. Niitä on eri merkkejä tarjolla esim. Anttilassa. Ja ihan hyvää jälkeä tuntuvat tekevän.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Axel K.
Päristelettekö te aina ajaessaenne vai miksi se ikkuna sisäpuolelta likaantuu?


Eiköhän se ole lähinnä tuuletus tuulilasille, mikä juuri nimenomaan tuulilasin likaa. Ja se, että jäätyy/huurtuu, sulaa, jäätyy/huurtuu, sulaa. Muita ikkunoita ei ole joutunut sisäpuolelta puhdistamaan.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Würthilta saa ainakin sitä ikkunan pesuvaahtoa. Muistaakseni nimellä "tehokas ikkunanpesuspray". Sillä juuri eilen oman koslani ikkunan sisä- ja ulkopuolelta puhdistin ja nyt näkyy hyvin. Jos taas likaa menee hieman hihankulmalla pyyhkäisemään, niin mukavasti leviää ja jää juuri sellainen paskajälki, joka huurtuu mukavasti auton ollessa kylmä. Tuolla spraylla voi myös muoviosat puhdistaa rätin kera mainiosti. Itse tutustuin kyseiseen tuotteeseen ollessani kesätöissä mm. polttoainemittareita sekä automaatteja puhdistamassa. Tarrat/liimat lähtee kätevästi saman puljun "pro clean" -tuotteella.

Kuinkas usein te ihmiset huollatte tiivisteet autoistanne? Eilen ikkunanpuhdistuksen yhteydessä Lista -merkkistä aktiivista silikonia tiivisteisiin levittelin. Harmi vain, että kuskin oven tiivisteessä oli pieni halkeama. Taiinut tulla edellisellä omistajalla.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Nettineuvottelu

Viestin lähetti mysteeri
Ja autokuumeesta sen verran että Honda Accordin voisi vaihtaa hieman tehottomampaan mutta muutaman vuoden uudempaan Honda Jazziin.

Niin, vai vaihdetaanko sittenkin Civic Jazziin? Vai Civic Civiciin? Kunhan Hondassa pysytään, niin ihassama.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
window-puhdistusliinoilla

Viestin lähetti Tommy
Ei varsinaisesti autokuumeeseen liity pätkääkään, mutta kertokaa te autoilevat jatkoaikalaiset kuinka pesette / puhdistatte autonne ikkunat sisältäpäin mahdollisimman siististi ettei jää sen kummempia jälkiä?

Tipsejä kaivataan.

Sellaisilla valmiilla puhdistusliinoilla window +jotain.... ja niitä myydään ainakin Citymarketissa, Prismassa ja muissa hyvin varustetuissa kaupoissa ihan niillä osastoilla missä on kodin muidenkin pintojen puhdistusaineita ja ovat sellaisessa paketissa (en siis tarkoita mitään pulloa mistä suihkutetaan ja sitten pyyhitään).
Näin pysyy puhtaana ja samalla liinalla vetelen muutkin pinnat kuten kojelaudan, oven sisäpinnat, jne.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Nettineuvottelu

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, vai vaihdetaanko sittenkin Civic Jazziin? Vai Civic Civiciin? Kunhan Hondassa pysytään, niin ihassama.

Täältä tähän

Tähän perheneuvotteluumme voisin vastata että vaihdetaan sekä Accord Jazziin että Civic Jazziin, sitten meillä on kaksi Jazzia.
Kaksi samanväristä vai eri värisiä??
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Nettineuvottelu

Viestin lähetti mysteeri
Tähän perheneuvotteluumme voisin vastata että vaihdetaan sekä Accord Jazziin että Civic Jazziin, sitten meillä on kaksi Jazzia.
Kaksi samanväristä vai eri värisiä??

Niin, ehkä eriväriset, niin ei mene Jazzit sekaisin. Hommataan enemmin samanlaiset tuulipuvut.

Täältä tähän
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Re: Re: Nettineuvottelu

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, ehkä eriväriset, niin ei mene Jazzit sekaisin. Hommataan enemmin samanlaiset tuulipuvut.

Täältä tähän

No kuulostaa hyvältä,
jos vaikka Adidaksen samanlaiset verkkarit? Tai Rukan tuulipuvut? Tai Marimekon raitapaidat?

Jazzitkin vois olla saman väriset, ei ne sekaisin mene kun ostaa eriväriset karvanopat, sulle siniset, mulle punaiset.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Re: Re: Nettineuvottelu

Viestin lähetti mysteeri
...Tai Marimekon raitapaidat?


Niin, ilmoitan nöyrimmiten kieltäytyväni pistämästä Marimekon raitapaitaa julkisella paikalla päälle. Hinttihumanistina pitävät.

Täältä tähän
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Teille kahdelle kyyhkyläiselle vinkiksi, että Hondalla lienee myös hieman isompia malleja. Jopa ihan oikeita farmareja. Takakonttiin mahtuu vaunut ja takapenkille turvakaukalo ja sen viereen jää hyvää tilaa huoltohenkilölle. Jazz ja autot liittyvä toisiinsa vain siten, että autossa voi kuunnella jazzia, kaikki muu näiden välinen yhteys kannattaa unohtaa.

Niin joo, ja onneksi olkoon.

Silikonia tulee siveltyä ovien tiivisteisiin aina syksyisin ensimmäisten yöpakkasten jälkeen, ja sitten vielä jos tarvetta ilmenee. Vielä kun saisi keskuslukon olemaan jäätymättä.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Viestin lähetti Designer
Jazz ja autot liittyvä toisiinsa vain siten, että autossa voi kuunnella jazzia, kaikki muu näiden välinen yhteys kannattaa unohtaa.

Taidat muistaa Honda Jazzin vain 80-luvun autona? Eihän tästä montaa kuukautta ole kun Honda Jazz voitti TM:n testin.

Että sikäli.

Niin ja mainittakoon vielä että itsehän ajan -04 Jazzilla.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viestin lähetti Tommy
Taidat muistaa Honda Jazzin vain 80-luvun autona? Eihän tästä montaa kuukautta ole kun Honda Jazz voitti TM:n testin.

Että sikäli.

Niin ja mainittakoon vielä että itsehän ajan -04 Jazzilla.

Onhan se mukava peli kauppakassiksi, mutta ei sillä isolle tielle uskaltautuisi ;). Miksi muuten jäädä Accordiin kun sama tehdas ulostuottaa CRV:n. Siin on auto.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti Tommy
Taidat muistaa Honda Jazzin vain 80-luvun autona?
Olen sellaisen -04 Jazzin kyydissä ollut, mutta itse en ole ajanut. Olisihan se ihan ok kauppakassi, jos vain kaupungissa tulisi ajeltua. Mutta etenkään perheautoksi en voi suositella. Jos nyt ostaisin Hondan, olisi valinta joko Accord Tourer tai Stream.

Vaan eipä autoa hankkiessa liikaa kannata muiden puheita kuunnella. Itse ne omat tarpeensa ja kriteerinsä kuitenkin tietää parhaiten.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Siirapin poisto

Onko mitään ainetta, millä saa poistettua näyttöpäätteen reunoilta valuvan siirapin ja hunajan kätevästi? Jotain liinoja tms.?

Eikö BTW Honda Jazz ole nykyään "luokkaansa isompi monikäyttöauto"? Enää ei voida lukea pelkästään pikkuautoluokkaan.
 

mysteeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
kotijoukkue HPK (TPS saa sympatiat)
Re: Siirapin poisto ja Honda Jazz

Viestin lähetti Axel K.
Onko mitään ainetta, millä saa poistettua näyttöpäätteen reunoilta valuvan siirapin ja hunajan kätevästi? Jotain liinoja tms.?

Eikö BTW Honda Jazz ole nykyään "luokkaansa isompi monikäyttöauto"? Enää ei voida lukea pelkästään pikkuautoluokkaan.

Itse suihkutan ko. tyyppisiin tahroihin yleispuhdistusainetta tai ikkunoiden/peilejen puhdistusainetta ja irti lähtee kun antaa hetken vaikuttaa.

Olen samaa mieltä Honda Jazzista kanssasi, kun olen nähnyt miten ihmeen tilava takakontti siinä on, kun sinne sujahtaa tuosta vaan isot lastenvaunut pyörineen kaikkineen naisen laittamana.
Lisäksi siellä on takana oikein hyvät tilat turvaistuimille.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Asiasta Foordeihin. Kävin tänään minäkin zekkaamassa uutta Focusta. Onpas hyvännäköinen auto. Huvittavaa on se, että eipä nuo hallintalaitteet paljon ole muuttuneet ja tuntuu siltä, että mallista toiseen käytetään samoja osia.

Ajamassa en käynyt, koska en ehkä kuitenkaan tuon tyypin autoista ole kiinnostunut. Sen sijaan olen kiinnostunut katumaastureista ja maastureista yleensä. Pääsinkin koeajamaan myyjän tyrkyttämänä uutta Maverick Fooorttia. Olihan mainio peli. Kyseessä oli vielä se 3.0 V6 Automaatti. Mulle sellanen, heti. No Okei, hinta on n. 45 k€, joka vähän rajottaa tuota unelmointia.

BTW, kiitos mysteeri vinkeistä!
 
Viimeksi muokattu:

Hupi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tänään tuli sitten pitkän harkinnan jälkeen tilattua uusi Peugeot 307 SW 1.6 S-edition! Varsin hyvin palvellut 6 vuotias Astra lähtee vaihtoon.

Toivottavasti kyseinen Pösö ei jää viimeiseksi Ranskanmaalla valmistetuksi ajopeliksi mikä meidän taloon tulee, lieviä ennakkoluuloja nimittäin oli. Pitkällisen tutustumisen ja renkaiden potkimisen jälkeen alkoi kuitenkin näyttää siltä, että hintaluokassaan auto on todella varteenotettava vaihtoehto (tilaa on riittävästi ja auto on todella muunneltava). Työn laatukin vaikutti hyvältä.

Saapas nähdä mitä kevät tuo tullessaan...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Hupi


Saapas nähdä mitä kevät tuo tullessaan...

Niin tai talvi. Kai mukana tuli keulan viimasuoja?

Terveisin isoveli 406 Executive Special Edition.
 

Axel K.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse koeajoin myöskin muutama kuukausi sitten vm. 2002 olevaa 307 SW:tä. Auto oli, kuten edellä mainittiin tiloiltaan yms. todella hyvä ja muunneltava, mutta laatuongelmat noissa ensimmäisissä sarjoissa arvelluttivat, joten en autoa hankkinut. Sitä en tiedä, miten tuo laatu on kehittynyt mallin vanhetessa. Jotkut ihmiset tuntuvat olevan todella tyytyväisiä, toiset manaavat ko. auton alimpaan helvettiin.

Toivotan onnea.

edit: 6 --> 7
 
Viimeksi muokattu:

Hupi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Axel K.
Itse koeajoin myöskin muutama kuukausi sitten vm. 2002 olevaa 307 SW:tä. Auto oli, kuten edellä mainittiin tiloiltaan yms. todella hyvä ja muunneltava, mutta laatuongelmat noissa ensimmäisissä sarjoissa arvelluttivat, joten en autoa hankkinut. Sitä en tiedä, miten tuo laatu on kehittynyt mallin vanhetessa.

Auto on ainakin myyjän mukaan muuttunut varsin paljon ensimmäisistä sarjoista vaikka ulkonäköön ei ole tullut muutoksia. Kuulemma esim. takapää on suunniteltu lähes kokonaan uusiksi ja mm. ensimmäisiä 307-malleja vaivannut käsijarrun jäätyminen talvisin on kuulemma saatu pois. Viimasuojaa en älynnyt edes kysyä. Meinaako varpaat palella pakkasella?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös