About 88-89 km/h (alle 90 km/h oli säädetty Volvon cruise-toiminto) ajettu ruuhkaisella 80 km/h Kehä III:lla. Kamera välähti, tulee vissiin postia. Minkähän suuruinen summa nollatuloiselle opiskelijalle? Eikö 10% ylitys sallita, mutta kuinka tarkkaa se sitten on, koska 89:hän olisi hieman yli sen kymmenen prossan...?
Ei perskele, missäpäin Kehä Kolmosta on kamera(t)? Pakko olla Tusarilta itään tai sitten oli pakumallin kamera. Huomaa, ettei ole tullut ajeltua pitkiin aikoihin niillä nurkin.
Muutenkin auton olemus oli laadukkaampi kuin olin odottanut. Oikeastaan ainoa ongelma oli se että polkimet ovat hieman liian lähellä toisiaan. Talvikloboilla ajaessa joutuu vähän sovittamaan jalkoja. Vakiovarustus on riittävä (mm. ESP). Ajoasennon saa myös tälläinen 192cm kuljettaja ihanteelliseksi.
Joo, hommasin kummatkin vaijerit ja vaihdan ne samaan rahaan niin ei sit katkea yhtäkkiä toinen.
Niin kuin Motorsporteissa aina niin ne koodinimellä "nettiautonhalvin" liikkuvat yksilöt kannattaa kiertää kaukaa (poikkeuksia on toki aina), jollei sitten todella halua HARRASTAA ja upottaa tuhansia euroja moottorin sekä alustan kunnostamiseen. Ehjänähän tuollaisella on sitten todellista nannaa tuupata kauniina kesäpäivänä menemään... BTCF:n foorumilta ainakin löytyy tietoa ensitarpeisiin.Itse autoistakin jotain, eli onko kenelläkään minkäänlaista tuntumaa 90-luvun M5 bimmereihin? Tekisi mieli harrastus-/kesäautoksi hankkia saksalaista käsintehtyä laatua. Tuntuisi aika halvalla niitä nykyään löytyvän (~10k€), mutta liekö sitten loppuun piiskattuja rakkineita vai voiko noilla vielä huoletta päästellä. Toisaalta sitä korjaillessahan se harraste-kohta täyttyisi.
Meikäläiselle tuli 85€ pikavoitto muutama viikko sitten ajettuani 48km/h neljänkympin alueella (Helsingin Sturenkadulla). Olenko voittaja - alhaisimmalla ylinopeudella sakko?Muijalle tuli viime syyskuussa kehä 1:llä 70€ rikesakko ajettuaan 89km/h kasikympin alueella.
Tässä tapauksessa sakottaja oli Helsingin poliisilaitoksen sivari, kameran ystävällisellä avustuksella. Oikeat poliisisedät ovat reilumpia - muutama vuosi sitten selvisin puhuttelulla maijan takapenkillä 20km/h ylinopeudesta, koska ei ollut aikaisempaa historiaa... Lisää poliiseja ja vähemmän sivareita!
Niin tai sitten ajaa haluamaansa nopeutta liikennetilanteita seuraten. Useimmiten muutkin jarruttelevat kamera-auton kohdalla ja kehällä parit samanaikaiset jarruvalot pitäisi saada aikaan jonkinnäköisen tilannekartoituksen kuskilla. Elävää valvontaa, jota ei voi välttää on Pääkaupunkiseudun teillä naurettavan vähän. Syynä on kai ainakin pääosin ruuhkaisemmat tiet, joissa on hankala järjestää rysiä.Kehä ykkösellähän se paku on verraten taajaan napsimassa kuvia. Mutta sen kun tietää, niin laittaa vakionopeuden säätimeen 83 km/h, niin ei tule fotoja postissa.
Taitaa olla Kehien yleisin paikka kamera-autoille.Kehän Mäkin ja Ala-Tikkurilan Shellin sillan kohdalla.
Vähän kummallinen asenne. Jos ajaa yli, niin silloin ottaa sen riskin, että välillä napsuu. Huomautuksella selviäminen on hyvää tsägää, joka joskus osuu kohdalle, ei mikään kansalaisoikeus. Ja edelleen, kamerat on ihan vältettävissä, jos tekee autossa muutakin kuin puhuu kännykkään. Jos jossain Hangontiellä ottaa sakot peltipoliisilta, niin samaan kuoreen pitäisi laittaa määräys uudesta inssistä.Muijalle tuli viime syyskuussa kehä 1:llä 70€ rikesakko ajettuaan 89km/h kasikympin alueella. Sinänsä aivan vitun koomista kun kyseessä on sillä kohtaa peräti nelikaistainen tie, sunnuntai iltapäivä eli ei muita autoilijoita näköpiirissäkään ja paras mahdollinen ajokeli. Mutta rupea nyt kameran kanssa väittelemään kohtuullistamisista. Muutenkin tekis mieli käydä kenkimässä jokainen näkemäni tolppa tuhannen pillun päreiksi.
Ei aina. Omassa tapauksessani oli pilkkopimeä ilta, ja siviilipoliisipaku pysäköitynä kadun varteen muiden autojen joukkoon. Ei olisi mitenkään voinut erottaa tavallisesta pakettiautosta. Edes väriä (tiedän Helsingin poliisilta ainakin punaisen ja vihreän Volkkarin) ei voinut erottaa. Salamavalon kyllä huomasi...Ja edelleen, kamerat on ihan vältettävissä
Kehä ykkösellähän se paku on verraten taajaan napsimassa kuvia. Mutta sen kun tietää, niin laittaa vakionopeuden säätimeen 83 km/h, niin ei tule fotoja postissa.
Itseä on alkanut sapettamaan ajaminen Tampereen ja Kangasalan välillä Lahdentiellä. Siellä on kelin mukaan muuttuvia nopeusrajoituksia ja viime aikoina ne ovat usein näyttäneet satasta kun tienpintakin on sula. Mutta ei, siellä nämä samat kuskit "jurnuttavat" kahdeksaakymppiä nopeusrajoituksesta riippumatta. Lisäksi tien tuntevat tietävät ettei siellä ole juurikaan mahdollisuutta ohittaa.
Eikö niiden muuttuvien nopeusrajoitusmerkkien pätevyyttä ymmärretä vai mistä on kyse?
Joo, meinasin kehäteitä yms, jossa ei ole pysäköintiä. Kaupungissa ei todellakaan pysty välttämään. Sturenkatu lienee aika potentiaalinen kohde.Ei aina. Omassa tapauksessani oli pilkkopimeä ilta, ja siviilipoliisipaku pysäköitynä kadun varteen muiden autojen joukkoon.
Vähän kummallinen asenne. Jos ajaa yli, niin silloin ottaa sen riskin, että välillä napsuu. Huomautuksella selviäminen on hyvää tsägää, joka joskus osuu kohdalle, ei mikään kansalaisoikeus. Ja edelleen, kamerat on ihan vältettävissä, jos tekee autossa muutakin kuin puhuu kännykkään. Jos jossain Hangontiellä ottaa sakot peltipoliisilta, niin samaan kuoreen pitäisi laittaa määräys uudesta inssistä.
Ja kun nämä monesti menevät vielä sitä "mittarikasikymppiä". Ihmettelen, eikö autoa voi jättää kotiin, jos ei ymmärrä muuttuvia nopeusrajoitusmerkkejä. Molemmilla teillä on vieläpä nopeusnäyttökin.
Ja turha mainita, että se on nopeusRAJOITUS. Ei sinne silti tarvitse tulla matelemaan, sillä hitaammille on vaihtoehtoiset väylät tai vaihtoehtoiset ajat olemassa.
Joku erityisesti ruostuva paikka tms?
Olisko jollain tietoa niistä tyyppiviosta tai muista mitä kannattaa katsoa ennen ostoa? Joku erityisesti ruostuva paikka tms?
E: Kuulemma korjauskehoitus.