Autoiluketju

  • 3 312 202
  • 18 998

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vähän sama asia kuin suosikkijoukkuetta valittaessa.

Ei kukaan voi tulla minulle sanomaan, ettei Saab olisi laatuauto, koska minulle se on laatuauto. Olen ajanut jonkin verran Toyotalla, Skodalla, Fordilla, Mersulla ja Volkkarilla sekä kerran Volvolla ja Bemarilla, ja kyllä nuo ovat minulle alkuasukkaiden menopelejä aidon ja oikean ruotsalaisen Saabin rinnalla.

Oikea ruotsalainen Saab?

Vectran pohjalevylle tehty auto...eikös Saab ole nykyään kallis Opel? (tähän hymiö?)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Perustele jotenkin että mikä tekee Skodan itäautoksi? Jos se on vaan mutu pohjaa ja jotain perinteistä vanhakantaista ajattelutapaa, niin kannattaisiko sitten olla kommentoimatta?
Se on luotettavampi kuin Volkkari, se on hiljaisempi kuin esim. VW, Ford, Opel, Kia, siinä on samat moottorit kuin sun ylistämässä Audissa. Eipä jää hirveästi "itäautoa" tohon.

Luotettavampi kun VW, vaikka pohjalevy ja tekniikka on samaa...heh heh.

Skoda on nykyään ihan pätevä auto, mutta viimeistelyssä, materiaalivalinnoissa yms. se on kuitenkin edelleen ns. "halpa-auto". Ei VAG:lla ole mitään syytä tuoda kyseisissä asioissa Skodaa yhtään lähemmäksi VW:tä kuin mitä se jo nyt on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Luotettavampi kun VW, vaikka pohjalevy ja tekniikka on samaa...heh heh.

Näin on useampi tuntemani VAG-huollon työntekijä sanonut, että Skodissa työn laatu on emomerkkiä parempi ja Skodat on vähävikaisempia kuin esim. vastaavat Volsut. Kuulemma Skoda on VAG:n merkeistä luotettavin ja Seateissa taas on eniten vikoja.

Siitä olen kyllä samaa mieltä että Skodan materiaalivalinnat ovat edelleen hieman "halvemman näköisiä" kuin esim. Volsussa mutta siinäkin menevät koko ajan eteenpäin, ja enää ei todellakaan voi puhua mistään "itäautosta". Ja ainakin omaa silmääni Skodan muotoilu miellyttää eniten noista VAG:n merkeistä, tietenkin Audia lukuunottamatta. Mutta Skodaa tuskin nyt kannattaa Audiin verrata muutenkaan koska kyse on ihan eri hintaluokan kulkineista.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Oikea ruotsalainen Saab?

Vectran pohjalevylle tehty auto...eikös Saab ole nykyään kallis Opel? (tähän hymiö?)

Minä luulin, että se on nuorekas ja halpa Cadillac.
 

scholl

Jäsen
Minä luulin, että se on nuorekas ja halpa Cadillac.

Mistä tuo nuorekkuusluulo voi tulla? Saabillahan on ostajien keski-ikä kai kaikista merkeistä korkein. Uudet mallit kuten 9-3 farmari, katumaasturit ja 9-1 on tehty muuttamaan sitä "eläkeläisimagoa".

Skodasta sen verran, että pitää ottaa huomioon myöskin se, että valmistuksessa on otettu huomioon Itä-Euroopan huonot tiet. Se ei ole urheilullinen, vaan taloudellinen perusauto. Pyörät eivät välttämättä ole kulmissa, mutta tavaratila on iso. Sen takia ympäri Eurooppaa Octavia on yleinen taksissa. Ei sitä ole edes tarkoitus verrata mihinkään Audiin, vaan Volkswagenillä on erittäin selkeä työnjako eri merkkien välillä.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Luotettavampi kun VW, vaikka pohjalevy ja tekniikka on samaa...heh heh.

No kuten tuossa -OO- kirjoitti, niin kaverini on Laakkosella töissä ja enemmän siellä Volkkareita on korjattavana kuin Skodia. Että taas kerran mielikuva on tehnyt kummia.
Kumman luulet olevan parempi yhdistelmä:
Tsekkiläinen perusduunari joka tekee "oman maan autoa" ylpeydellä ja pelko perseen alla että jos ei tee hyvää jälkeä, niin perhe on ilman ruokaa.
Vai
Turkkilainen maahanmuuttaja joka saanu ylipalkatun homman Horstilta, ja jolla ei ole mitään mielenkiintoa lopputuloksesta, kunhan pääsee kotiin päivän päätyttyä ja saa palkan käteen. Ja jos homma kusee, niin takana on julmettu liittopamppu joka pitää huolen että palkka tulee jatkossakin käteen.

Tämä tosin erittäin kärjistetysti, mutta tuollaista tilanne on Wolfsburgissa. Suurimmat viat Skodissa on sähköpuolella ja ne on samat komponentit kuin koko Konsernissa. Mitään työnjäljen vikoja ei esiinny samassa mittakaavassa kuin VW:llä.

Edit:Hyvänä esimerkkinä tästä valmitusmaa asiasta on Fiat Panda joka on pikkuautojen luotettavuustilastossa viides. Sehän tehdään Puolassa. Punton luotettavuus on puolestaan aina ollut ihan paskaa. Miltei sama auto, toinen viidentenä ja toinen häntäpäässä, niin on siinä valmistusmaassa jotain vaikutusta.

Skoda on nykyään ihan pätevä auto, mutta viimeistelyssä, materiaalivalinnoissa yms. se on kuitenkin edelleen ns. "halpa-auto".

Tämä on totta ja tässähän sitä eroa toki tehdäänkin, onhan Skoda myös halvempi. Jostainhan se pienempi hintalappukin on tultava.


Edit:Lisäys Pandasta
 
Viimeksi muokattu:

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
kaverini on Laakkosella töissä ja enemmän siellä Volkkareita on korjattavana kuin Skodia. Että taas kerran mielikuva on tehnyt kummia.

Voisikohan vaikka johtua siitä, että Laakkosella on Volkswagenin merkkihuolto muttei Skodan? Tai kenties siitä, että Volkswagenia myydään aika paljon enemmän kuin Skodaa? Puhumattakaan siitä miten paljon sitä on aiempina vuosina myyty enemmän. Että taas kerran mielikuva on tehnyt kummia.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Voisikohan vaikka johtua siitä, että Laakkosella on Volkswagenin merkkihuolto muttei Skodan? Tai kenties siitä, että Volkswagenia myydään aika paljon enemmän kuin Skodaa? Puhumattakaan siitä miten paljon sitä on aiempina vuosina myyty enemmän. Että taas kerran mielikuva on tehnyt kummia.

Tämän paikkakunnan Laakkosella kyllä on molempien huolto saman katon alla. Ja en nyt sanoisi että Volkkaria myydään paljon enemmän kuin Skodaa. Katoppa myyntitilastoja. Ja en puhunu vanhoista malleista, vaan takuunalaisista korjauksista.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Voisikohan vaikka johtua siitä, että Laakkosella on Volkswagenin merkkihuolto muttei Skodan? Tai kenties siitä, että Volkswagenia myydään aika paljon enemmän kuin Skodaa? Puhumattakaan siitä miten paljon sitä on aiempina vuosina myyty enemmän. Että taas kerran mielikuva on tehnyt kummia.

On Laakkosella Skodan merkkihuolto useammassakin liikkeessä. Ja Skodan myyntihän on lisääntynyt todella paljon tämän Octavia II:n lanseeraamisen jälkeen, ja jos en ihan väärin muista niin Octavia oli viime vuonna koko VAG-konsernin myydyin automalli Suomessa. Eli ei se oikein silläkään enää selity. Kyllä minä luulen että sellaisilla tyypeillä, jotka autoja työkseen rassaavat, on aika hyvä tuntuma siitä miten hyvin eri autot on tehty. Ja aika moni näistä tyypeistä on sanonut samaa että Skodassa nimenomaan työn laatu, ja sitä myötä luotettavuus, on parempi kuin VW:ssä vaikka jotkut sisustusmateriaalit ei ehkä samaa tasoa olekaan.
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Setä sano joku aikaa sitten:
"Ennen oli häpiä, jos sokota meni ohi, nykyään se on melkein pakko päästää ohi."
Kuvaa sitä, että Skoda on noussun monen silmissä itä-auton maineesta hieman parempaan, ja itse en ajattele mitään pahaa ko. merkistä. Uusimmat Octaviathan ovat sitäpaitsi kauniita autoja!
 

scholl

Jäsen
Kyllähän se laatu riippuu siitäkin, jos on esim. tyyppivikoja jossain mallissa. Golf IV oli siinä mielessä esimerkiksi jossain määrin epäonnistunut auto. Sittemmin asia on korjaantunut ja ADACin uusimmat tilastot osoittavat, että nyt saksalaiset automallit ovat pääasiassa luotettavimpia.

Skoda käyttää myöskin pääasiassa vanhempaa tekniikkaa, joten se säästyy niiltä ns. lastentaudeilta, mitä joissakin uusissa ratkaisuissa saattaa olla. Niinhän japsitkin ovat iät ja ajat tehneet. Joku nykyinen Hiace on teknisesti hikisesti sodan jälkeiseltä ajalta ja sen osaa jokainen tummaihoinen Afrikassa halvalla korjata, jos korjaamisen tarvetta tulee.

Kyllä joku Octavia on varmasti parempi valinta kuin yksikään japsi, muttei se silti mikään luksusauto ole, vaan perustyökalu.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Kyllä joku Octavia on varmasti parempi valinta kuin yksikään japsi, muttei se silti mikään luksusauto ole, vaan perustyökalu.

Jos joku pitää muita VW-konsernin autoja kuin Audia mukavampana kuin yhtäkään vaikkapa vain perusjapsia, tai oikeastaan mitä tahansa muutakaan peruspeliä, niin päässä on vikaa IMO.
Uusi diesel-Passat koeajossa: "Hetkinen, mitäs vittua.. Nyt on vuosi 2008, mutta miksi tämä auto käyttäytyy ja _varsinkin_ kuulostaa tänne sisälle ihan vanhalta traktorilta - eihän täällä perkele kuule edes omaa ääntänsä. Joo, eiköhän tää 5km riitä tätä."

Kaikilla on hirveä tarve haukkua Opeleita ja japanilaisia, mutta kyllähän VW:hen istahtaessa tulee niin back to 80's mieleen kuin vain jostain tulla voi. Eihän siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta vastaavat ominaisuudet löytyvät ihan oikeastakin 80's autosta, ja niitä voi saada omakseen ihan muutamilla kympeillä.

Jos multa kysytään, niin otan jonkun Astran ihan minä päivänä tahansa ennemmin kuin VW:n, vaikka jälkimmäisestä lohkeaisi ihan mukavat alennukset.
Louskuja mitä louskuja.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
...Uusi diesel-Passat koeajossa: "Hetkinen, mitäs vittua.. Nyt on vuosi 2008, mutta miksi tämä auto käyttäytyy ja _varsinkin_ kuulostaa tänne sisälle ihan vanhalta traktorilta - eihän täällä perkele kuule edes omaa ääntänsä. Joo, eiköhän tää 5km riitä tätä."

Kaikilla on hirveä tarve haukkua Opeleita ja japanilaisia, mutta kyllähän VW:hen istahtaessa tulee niin back to 80's mieleen kuin vain jostain tulla voi. Eihän siinä sinänsä mitään pahaa ole, mutta vastaavat ominaisuudet löytyvät ihan oikeastakin 80's autosta, ja niitä voi saada omakseen ihan muutamilla kympeillä.

Jos multa kysytään, niin otan jonkun Astran ihan minä päivänä tahansa ennemmin kuin VW:n, vaikka jälkimmäisestä lohkeaisi ihan mukavat alennukset.
Louskuja mitä louskuja.

Pitkälti samaa mieltä. VW:n maine "laatuautona" on vahvasti yliarvostettua. Omistanut -00 Passatin, alusta souti puolelta toiselle kuin vesisänky ja TDI:n kun laittoi talviaamuna käymään niin ei kojetaulua paljon tärinältä nähnyt. Sähköt renasi ja ovet sulkeutuu kuin yrittäisi laittaa kerran avattua säilykepurkkia uudelleen kiinni.

Ironista kyllä, nyt on perheessä kaksi Golfia. Toinen -04 1.6 farkku, aivan mitätön kauppakassi. Toinen -91 Mk 1 Cabrio, arvatkaa kummasta tykkään enemmän??

Onneksi on BMW...
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Skoda käyttää myöskin pääasiassa vanhempaa tekniikkaa, joten se säästyy niiltä ns. lastentaudeilta, mitä joissakin uusissa ratkaisuissa saattaa olla.

Octavia kakkoseen laitettiin koko konsernissa ensimmäisenä se uusi 103 kW:n turbodiesel, joka sittemmin istutettiin Volkkariin ja perään vielä Audiinkin. Siihen asti nuo kaksi menivät niillä eri viritysasteisilla 1.9 tdi -koneilla. Kyseisestä kaksilitraisesta dieselistä kun tuli sitkeytensä, tehojensa ja pienen kulutuksen vuoksi suosittu moottorivaihtoehto. Jopa bensakoneille. Itsellä sattui muuten hassusti Octavian kanssa, että kun siinä piti olla se tehtaan vakio 140 heppaa (103 kW) ja viedessäni autoa uudelleen ohjelmoitavaksi auto laitettiin penkkiin ja kuinka ollakaan, koneessa oli 170 kaakkia. Kulutus oli maantieajossa 4.2 l / 100 km.

Se tässä ihmetyttää, että kuinka ammatikseen autoja ajavat ja testaavat henkilöt eri puolella Eurooppaa voivat olla niin paljon eri mieltä jatkoaikalaisten kanssa: http://www.skoda.fi/press/octavia_vertailut.php

Siellä espoolaisia lainatakseni näytetään hauista niin BMW:lle, Mersulle kuin Audillekin. Kaikkea sitä rämisevillä alustoilla ja halvoilla Audin jämäosilla saadaankin aikaiseksi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mistä tuo nuorekkuusluulo voi tulla? Saabillahan on ostajien keski-ikä kai kaikista merkeistä korkein. Uudet mallit kuten 9-3 farmari, katumaasturit ja 9-1 on tehty muuttamaan sitä "eläkeläisimagoa".

No varmasti Saabin ostajien keski-ikä on matalampi kuin Cadillacin vastaavien. Toki Cadillac pyrkii myös myös pois tuosta pappamobiilin maineesta, mutta hidasta taitaa kehitys olla. Toki räppärit ajaa Escaladella blingit kiiltäen.
 

12961

Jäsen
Olen antanut kertoa itselleni, että ysi-kolmosissa vuosimalli 2000 on viimeinen aito. Sen jälkeen autoista alkoi löytyä volkkaria ynnämuuta.


Itse asiassa viimeinen saab missä ei ole minkään muun auton kanssa samoja osia on vanha 900. 9000:n perusrakenne taas suunniteltiin yhdessä fiat croman, jonkun lancian ja alfa 166:n kanssa (tosin saab painaa noin 300kg enemmän kuin muut em autot eli eroja on paljon), 900/9-3:ssa on samoin kuin 9-5:ssäkin käytetty joitain GM komponentteja. Toisaalta uudessa 9-3:ssakin on saabin oma moottorinohjaus, trionic, eli siinä mielessä osa niistäkin on "aitoja" saabeja.

Itse pidän nelisylinterisiä, Trionic-ohjattuja turbomalleja (bensa vaan tietty) aitoina saabeina. B205E/L/R B235E/R- moottorit 9-5:ssä ovat samaa perusrakennetta kuin 9000:ssa esitellyt moottorit ja siinä mielessä voisi sen "aitouden" rajata niihinkin.

Trionic löytyy myos nykyisen opel vectran 175-hevosvoimaisesta turbokoneesta, eli siinäkin on saabin peruja ja suunnittelua oleva motti keulilla.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Jännät väännöt täällä VW:stä, joten heitetään omaa "tietoa".

Perheellä on 2 volkkaria. 02 bora ja 07 TDI Passat sedan. Bora nyt on laiska lähtemään jos tehoissa mitataan, sekä Borasta tuppaa ajovalot toisinaan palavan. Joskus eestä joskus takaa. Muuta vikaa ei ole ollut.

Passatissa ei ole ollut myöskään mitään vikaa. Määräaikaishuollot ovat riittäneet toistaiseksi. Eikä muuten myöskään meillä niissä 2:ssä muussa passatissa, mitkä oli ennen tuota nykyistä, ole ollut ongelmia.

Joillekin vikoja vain tulee, joillekin ei.
 
9000:n perusrakenne taas suunniteltiin yhdessä fiat croman, jonkun lancian ja alfa 166:n kanssa (tosin saab painaa noin 300kg enemmän kuin muut em autot eli eroja on paljon)

Saab 9000, Fiat Croma, Alfa Romeo 164 sekä Lancia Thema. Tuo oli aikanaan luokkansa edistynein autonelikko.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Itsellä sattui muuten hassusti Octavian kanssa, että kun siinä piti olla se tehtaan vakio 140 heppaa (103 kW) ja viedessäni autoa uudelleen ohjelmoitavaksi auto laitettiin penkkiin ja kuinka ollakaan, koneessa oli 170 kaakkia. Kulutus oli maantieajossa 4.2 l / 100 km.

Jos ostit käytettynä, niin taisi olla ohjelmat jo sisällä. Jos taas uutena, niin penkissä varmaan vähän toleransseja. Noista 103kW-koneista tehdään käden käänteessä 125kW koneita. Kyseisen 2.0TDI:n (pumppusuutin) järkyttävä ominaisuus on täysin kelvoton alavääntö, ja tsippaus vaikuttaa vain yläkiekoille, jolloin kontrasti alavääntöön kasvaa entisestään. Toki koneelle tulee vähän luonnetta, kun siellä ylempänä vedon tosiaan tuntee, mutta jotkut taas eivät moisesta tehopiikistä välitä. Toki yläkiekkojen pirteys (yläkiekat= kiekat - alakiekat, eli 2000-4500) on maantieajossa aivan huikea juttu, ja kyseinen 2.0TDI (pumppusuutin) onkin maantieajossa huikea kone, varsinkin verrattuna siihen 1.9TDI:hin, joka on täysin hengetön 2500 jälkeen. Ja tietty tuo 2.0TDI:n tsippaus parantaa tätä maantieajo-ominaisuutta kosolti.

Uusissa VAGin common raileissa toki alavääntöongelma on korjattu, ja se vastaa esim. Bemun ja Mersun koneita näiltä osin. Kuulin joskus jonkun perustelun, miksi VAG on pumppusuutindisuja käyttänyt näinkin pitkään, mutta vähän selittelyltä se kuulosti. Selkeä miinushan tuo on ollut, äänet ja kaikki. Lisäksi kun kyseistä konetta yhdistetty DSG:hen (Passat), niin tulos on melko kelvoton, ei ne sovi yhtään yhteen. Jotenkin se loota ei osaa käsitellä tuota alaväännön puutetta, ja koittaa heti päästä paremmille kiekoille. Ajosta tulee nykivää jne.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos ostit käytettynä, niin taisi olla ohjelmat jo sisällä. Jos taas uutena, niin penkissä varmaan vähän toleransseja. Noista 103kW-koneista tehdään käden käänteessä 125kW koneita. Kyseisen 2.0TDI:n (pumppusuutin) järkyttävä ominaisuus on täysin kelvoton alavääntö, ja tsippaus vaikuttaa vain yläkiekoille, jolloin kontrasti alavääntöön kasvaa entisestään. Toki koneelle tulee vähän luonnetta, kun siellä ylempänä vedon tosiaan tuntee, mutta jotkut taas eivät moisesta tehopiikistä välitä. Toki yläkiekkojen pirteys (yläkiekat= kiekat - alakiekat, eli 2000-4500) on maantieajossa aivan huikea juttu, ja kyseinen 2.0TDI (pumppusuutin) onkin maantieajossa huikea kone, varsinkin verrattuna siihen 1.9TDI:hin, joka on täysin hengetön 2500 jälkeen. Ja tietty tuo 2.0TDI:n tsippaus parantaa tätä maantieajo-ominaisuutta kosolti.

Uutena ostin. Penkitys oli Toijalan autosähkössä, eli Special Tuning Harisella. Lienee valtakunnan parhaimpia tuon alan firmoja, eli toleransseihin en usko. Juttelin silloin auton myyneen henkilön kanssa, nin hän ei hämmästynyt yhtään. Auto oli tulossa esittelyautoksi, kun tein tilauksen ja se oli haluttu ilmeisesti laittaa vähän reippaammaksi. Vääntö oli muuten 395 Nm. Nuo samat arvothan ovat muuten RS-tdi mallissa.

Maantieajossa oli kuusivaihteisena hiukan arpomista lähteäkö nelosella, vitosella vai kutosvaihteella ohittamaan. Kierrokset kun piti saada siihen reiluun kahteen tonniin, ehkä kahteen ja puoleen. Mutta sitten se lähtikin hyvin. Esimerkiksi maantieajossa kierrokset esimerkiksi 80 km/h:n vauhdissa olivat parissa tuhannessa, eli pikkuisen piti nostaa ennen ohitusta, jos oli tiukka väli.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Uutena ostin. Penkitys oli Toijalan autosähkössä, eli Special Tuning Harisella. Lienee valtakunnan parhaimpia tuon alan firmoja, eli toleransseihin en usko. Juttelin silloin auton myyneen henkilön kanssa, nin hän ei hämmästynyt yhtään. Auto oli tulossa esittelyautoksi, kun tein tilauksen ja se oli haluttu ilmeisesti laittaa vähän reippaammaksi. Vääntö oli muuten 395 Nm. Nuo samat arvothan ovat muuten RS-tdi mallissa.

Siis hetkinen....ostit siis auton joka oli alunperin tilattu liikkeeseen esittelyautoksi ja liike/tehdas oli laitattanut sen vähän reippaammaksi kuin mitä papereista ilmenee ? Eli jos auto olisi päätynyt esittelykäyttöön, olisi taas apinaa koijattu ja auton koeajaneet ja vastaavan tilanneet olisivat sitten saaneet tehtaalta auton joka olisi nimellisesti ollut sama malli mutta todellisuudessa esittelymallia pienemmillä tehoilla. Hieman kyseenalaista toimintaa ?
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Siis hetkinen....ostit siis auton joka oli alunperin tilattu liikkeeseen esittelyautoksi ja liike/tehdas oli laitattanut sen vähän reippaammaksi kuin mitä papereista ilmenee ? Eli jos auto olisi päätynyt esittelykäyttöön, olisi taas apinaa koijattu ja auton koeajaneet ja vastaavan tilanneet olisivat sitten saaneet tehtaalta auton joka olisi nimellisesti ollut sama malli mutta todellisuudessa esittelymallia pienemmillä tehoilla. Hieman kyseenalaista toimintaa ?

Täsmennyksenä vielä, että tehtaalla tiedettiin auton tulevan minulle, eli tein tilauksen ennen auton menoa hinalle ja siihen tehtiin eräitä pyytämiäni muutoksia alkuperäiseen, esittelyautokäyttöön tulevaan malliin verrattuna.

Sen verran Harisella silloin juttelin, että kyllä miltei jokainen penkissä käynyt Octavia on ollut pirteämpi kuin se virallinen 140 hv. keskimäärin tehot olivat 155 hv:n paikkeilla. Eikä tämä minun 170 hv ollut ensimmäinen, vaan jollakin muulla oli aiemmin ollut samanlaiset tehot. Tuosta on jo aikaa, joten noita tapauksia on varmaan enemmänkin.

Mutta myyntitoimenpiteenähän tuo olisi erinomainen. Suurin osa autoilijoista tuskin käyttää autoaan penkissä asiaa varmistaakseen, vaikka puhiseekin mielessään, että "jotenkin se liikkeen esittelyauto tuntui liikahtavan ripeämmin". Eikä siltikään pääse todentamaan, että siinä esittelyautossa oli oikeasti enemmän tehoa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös