Luotettavampi kun VW, vaikka pohjalevy ja tekniikka on samaa...heh heh.
No kuten tuossa -OO- kirjoitti, niin kaverini on Laakkosella töissä ja enemmän siellä Volkkareita on korjattavana kuin Skodia. Että taas kerran mielikuva on tehnyt kummia.
Kumman luulet olevan parempi yhdistelmä:
Tsekkiläinen perusduunari joka tekee "oman maan autoa" ylpeydellä ja pelko perseen alla että jos ei tee hyvää jälkeä, niin perhe on ilman ruokaa.
Vai
Turkkilainen maahanmuuttaja joka saanu ylipalkatun homman Horstilta, ja jolla ei ole mitään mielenkiintoa lopputuloksesta, kunhan pääsee kotiin päivän päätyttyä ja saa palkan käteen. Ja jos homma kusee, niin takana on julmettu liittopamppu joka pitää huolen että palkka tulee jatkossakin käteen.
Tämä tosin erittäin kärjistetysti, mutta tuollaista tilanne on Wolfsburgissa. Suurimmat viat Skodissa on sähköpuolella ja ne on samat komponentit kuin koko Konsernissa. Mitään työnjäljen vikoja ei esiinny samassa mittakaavassa kuin VW:llä.
Edit:Hyvänä esimerkkinä tästä valmitusmaa asiasta on Fiat Panda joka on pikkuautojen luotettavuustilastossa viides. Sehän tehdään Puolassa. Punton luotettavuus on puolestaan aina ollut ihan paskaa. Miltei sama auto, toinen viidentenä ja toinen häntäpäässä, niin on siinä valmistusmaassa jotain vaikutusta.
Skoda on nykyään ihan pätevä auto, mutta viimeistelyssä, materiaalivalinnoissa yms. se on kuitenkin edelleen ns. "halpa-auto".
Tämä on totta ja tässähän sitä eroa toki tehdäänkin, onhan Skoda myös halvempi. Jostainhan se pienempi hintalappukin on tultava.
Edit:Lisäys Pandasta