Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 246 841
  • 7 347

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Ehkä siinä vaiheessa kun ollaan vitun rumia läskejä ei ole niin kauhean kova motivaatio panostaa estetiikkaan, jonka lopputulemana näyttäisi vain hitusen vähemmän rumalta ja läskiltä. Oliko se muuten Remu, joka oli sitä mieltä, että jos olet ruma, korosta sitä rumuutta. Esim. jos on iso nenä, niin korosta sitä saatanallista klyyvaria, äläkä yritä peittää sitä ja olla semiruma hiiri muiden joukossa.

Oma suositukseni on pitää vaatteita, joissa tykkää olla plus paskantaa jokaisen vastaantulijan suuhun.
 

sinikettu

Jäsen
Ehkä siinä vaiheessa kun ollaan vitun rumia läskejä ei ole niin kauhean kova motivaatio panostaa estetiikkaan, jonka lopputulemana näyttäisi vain hitusen vähemmän rumalta ja läskiltä
Suosittelen tässä kohtaa Ron Jeremy -taktiikkaa. Vaikka on ruma ja läski, voi siltikin kairata muita päivittäin kakkoseen. Kirjaimellisesti tai metaforisesti, kunhan laittaa vaan hippulat vinkumaan. Sellaiset jätkät ei paljon kuvia kumartele.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Muutenkin maailma on mennyt ihan sekaisin. Jumalauta turkkilaiset hikiset karvaset miehet ajelee kulmakarvansa, epäilemättä myös persereikänsä. Ketä nekin yrittää hämätä? Antakaa niitten persekarvojen kasvaa niin, että ne tulee housuista ulos, niinhän niiden on luotu tekevän. Te olette vaan vitun karvasia ja hikisiä ihmisiä, face it. Kaiken maailman ihmiset tekee epätoivoissaan kaikkensa näyttääkseen keskiverroilta. Eikö se olisi vaan perkele helpompaa kaikkien olla mitä ovat? Ettei olisi tällaista silmitöntä kilpailua täysin turhasta. Sitten kun mä pääsen valtaan, joka saatanan iikka ajetaan kaljuksi ja ollaan alasti. Kukaan ei pääse piiloutumaan minkään perkeleen kikan taakse. Siinä sitten mitataan mitä kukakin oikeasti on. Sitten ehkä ihmiset rupeaisivat käyttämään aikansa johonkin järkevään ja erottumaan jollain positiivisella tavalla.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Suosittelen tässä kohtaa Ron Jeremy -taktiikkaa. Vaikka on ruma ja läski, voi siltikin kairata muita päivittäin kakkoseen. Kirjaimellisesti tai metaforisesti, kunhan laittaa vaan hippulat vinkumaan. Sellaiset jätkät ei paljon kuvia kumartele.
Juu, mutta aivan joka läskillä ja lyhykäisellä jormalla ei hempukaan längissä kymppituumainen lemmenheinä. Saati että pystyisi sillä tykittämään ns. tunnin turpaan yhtä soittoa...
 

Ralph

Jäsen
Feministikaverini on Facebookissa jakanut jonkun toisen feministin päivityksen, jossa tämä feministi ihmettelee Aamulehden kirjoitusta "Raiskausepäily. Karu päätös kuubalaisten olympiaunelmalle". Tämä feministi sitten vinkuu, että miksi raiskaajia säälitään. Minulle ei aukea, että miten tuossa sitaatissa säälitään raiskaajia.

Faktahan se on, että Kuuba on unelmoinut menestyksestä olympialaisissa ja nyt se tuli päätökseen ennen kuin kisat edes alkoivat. Ja ei millään pienellä tavalla vaan tosiaan karulla tavalla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Feministikaverini on Facebookissa jakanut jonkun toisen feministin päivityksen, jossa tämä feministi ihmettelee Aamulehden kirjoitusta "Raiskausepäily. Karu päätös kuubalaisten olympiaunelmalle". Tämä feministi sitten vinkuu, että miksi raiskaajia säälitään. Minulle ei aukea, että miten tuossa sitaatissa säälitään raiskaajia.

Faktahan se on, että Kuuba on unelmoinut menestyksestä olympialaisissa ja nyt se tuli päätökseen ennen kuin kisat edes alkoivat. Ja ei millään pienellä tavalla vaan tosiaan karulla tavalla.
Viestistäsi kun lukaisin tuon otsikon niin kävi itsellänikin mielessä että onko varmasti päällimmäinen harmituksen aihe, kunnes tajusin että tässä tarkoitetaan kuubalaisia yleensä, eikä näitä raiskarikuubalaisia. Tuossa jos lukisi "Kuuban olympiaunelmalle" niin minkäänlaista sekoituksen riskiä ei olisi.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Ihmiset, jotka jäävät seuraamaan auto-onnettomuuden raivaustöitä. Kamerakännyköiden kera, tietysti. Nyt olisi kaikille vittupäille Hämeenlinnassa kuvattavaa. Toivottavasti joudutte menomatkalla liikenneonnettomuuteen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Feministikaverini on Facebookissa jakanut jonkun toisen feministin päivityksen, jossa tämä feministi ihmettelee Aamulehden kirjoitusta "Raiskausepäily. Karu päätös kuubalaisten olympiaunelmalle". Tämä feministi sitten vinkuu, että miksi raiskaajia säälitään. Minulle ei aukea, että miten tuossa sitaatissa säälitään raiskaajia.

Faktahan se on, että Kuuba on unelmoinut menestyksestä olympialaisissa ja nyt se tuli päätökseen ennen kuin kisat edes alkoivat. Ja ei millään pienellä tavalla vaan tosiaan karulla tavalla.

En tiedä ketä säälitään, mutta ketä vittu kiinnostaa Kuuban menestys jossain vitun lentopalloturnauksessa, jos joukkueesta puolet on joukkoraiskareita. Ilmeisesti pelaajat saaneet raiskata Kuubassa ihan oman palloliittonsa luvalla ja nyt tuli pelaajille yllätyksenä, että tämän vitun kehitysmaan ulkopuolella joukkoraiskaaminen on kielletty.
 

Ralph

Jäsen
En tiedä ketä säälitään, mutta ketä vittu kiinnostaa Kuuban menestys jossain vitun lentopalloturnauksessa, jos joukkueesta puolet on joukkoraiskareita.
Yksikään raiskauksesta epäilty ei ole mukana Kuuban olympiajoukkueessa. Ovat tällä hetkellä Suomessa vangittuna.

Joten ehkä sinuakin kiinnostaa Kuuban menestys nyt, kun joukkueesta puolet ei olekaan raiskaajia.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yksikään raiskauksesta epäilty ei ole mukana Kuuban olympiajoukkueessa. Ovat tällä hetkellä Suomessa vangittuna.

Joten ehkä sinuakin kiinnostaa Kuuban menestys nyt, kun joukkueesta puolet ei olekaan raiskaajia.

Mutta tämähän vaikutti Kuuban "olympiaunelmaan", mikä sinua näytti eniten tässä joukkoraiskauksessa surettavan. Tai ei ehkä edes joukkoraiskaus vaan se, että pojat jäivät kiinni ja näin Kuuban "olympiaunelma" kariutui.
 

Ralph

Jäsen
Mutta tämähän vaikutti Kuuban "olympiaunelmaan", mikä sinua näytti eniten tässä joukkoraiskauksessa surettavan.
Mistä sait sellaisen käsityksen, että minua surettaisi kyseinen asia? Tämä asia ei avaudu minulle.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Ihmiset, jotka jäävät seuraamaan auto-onnettomuuden raivaustöitä. Kamerakännyköiden kera, tietysti. Nyt olisi kaikille vittupäille Hämeenlinnassa kuvattavaa. Toivottavasti joudutte menomatkalla liikenneonnettomuuteen.
Tätä jouduin kanssa ihmettelemään, kun tulin pyörälenkilläni ohi tuon onnettomuuspaikan. Siellä oli ihmisiä kiivennyt mootoritien penkereelle ottamaan kuvia, kun kolaripaikkaa raivattiin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Mistä lähtien ihmisillä on ollut tapana nauraa ihmisille, joiden pyörät eivät pyöri normaaliin tapaan? Ihmiset jakavat Youtubeen videoita mielenhäiriöistä kärsivistä vanhuksista ja nauravat näille. En näe tähän mitään muuta syytä kuin sen, että oma elämä on niin surkeaa ja itsetunto täysin nollassa, niin iloa täytyy hakea muiden surkeudesta. Perussuomalaisten ketjussa on myös esimerkkejä siitä, kuinka selvästi heikkolahjaisille nauretaan vaikka oikea tunne pitäisi olla sääli.

Televisiossa pyörii ohjelma, joka kertoo kehitysvammaisista muodostuvan kaveripiirin elämästä. Ei sitäkään sarjaa varmaan esitettäisi ellei kehitysvammaiset olisi vielä tälläkin vuosikymmenellä tabu ja jopa nauramisen aihe.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mistä lähtien ihmisillä on ollut tapana nauraa ihmisille, joiden pyörät eivät pyöri normaaliin tapaan? Ihmiset jakavat Youtubeen videoita mielenhäiriöistä kärsivistä vanhuksista ja nauravat näille.

Minä ainakin nauran risumiehelle. Mielestäni ihan hauska pätkä, ja jos tuosta suuttuu, niin voi vedellä kukkahattua hieman syvemmälle päähän. Jos on juonut aivonsa pehmeiksi, sopii sellaiselle nauraa.

Vammaisissa ei ole sen sijaan mielestäni mitään erityisen hauskaa, elleivät heittele sitten hyviä vitsejä. Ihmisiä siinä missä muutkin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Erittäin nopeasti lukevat ihmiset eivät avaudu minulle. Tässä juuri yksi tuntemani kaveri kertoi lukeneensa yhden tiiliskiven paksuisen kirjan päivässä. Ei sitä leffaakaan halua millään pikakelauksella katsoa. Tai jos sitä jotain dekkaria lukee niin kyllä sitä ne tapahtumat ja dialogit suunnilleen ns. normaalitahtiin käy mielessään läpi. Opiskelutekniikkanakaan en jaksa uskoa pikaluvun paremmuuteen, ainakaan jos asiat haluaa muistaa pitemmälläkin aikavälillä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Erittäin nopeasti lukevat ihmiset eivät avaudu minulle. Tässä juuri yksi tuntemani kaveri kertoi lukeneensa yhden tiiliskiven paksuisen kirjan päivässä. Ei sitä leffaakaan halua millään pikakelauksella katsoa. Tai jos sitä jotain dekkaria lukee niin kyllä sitä ne tapahtumat ja dialogit suunnilleen ns. normaalitahtiin käy mielessään läpi. Opiskelutekniikkanakaan en jaksa uskoa pikaluvun paremmuuteen, ainakaan jos asiat haluaa muistaa pitemmälläkin aikavälillä.
Harjoitus tekee mestarin. En tiedä miten nopeasti luen, mutta uskoisin että melkoisen, koska lukutahti on noin 80 kirjaa vuodessa ja useimmat melkoiset kookkaita eepoksia. Kyllä minä pystyn sisäistämään luetun omalla tahdillani ja hitaammin lukeminen tuntuu pakotetulle. Vähän niin kuin kävelisi varpaillaan kun voi kävellä normaalisti reipasta tahtia. Jos nyt puhut varsinaisista pikalukutekniikoista niin olen niitäkin treenannut joskus, mutta en toki lue kirjoja läpi kys. tavoilla.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
...
. Opiskelutekniikkanakaan en jaksa uskoa pikaluvun paremmuuteen, ainakaan jos asiat haluaa muistaa pitemmälläkin aikavälillä.
Itse olen käsittänyt että pikalukeminen nimenomaan helpottaa asioiden muistamista ja yleensä niiden sisäistämistä koska aivot eivät ehdi väsyä tipottain saapuvasta tietotulvasta. Aivokapasiteetti siis riittäisi huomattavasti nopeampaan tiedonlataamiseen kuin mitä rivi kerrallaan lukeminen tarjoaa. Pitäisi opetella pikalukutekniikka kunnolla, joskus olen testaillut muutaman (2-3) rivin hahmottamista kerralla mutta ei tuo hirveän helppoa ole sisäistää omatoimisesti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
No joskus on kieltämättä pakko käydä jotain materiaaleja nopeasti silmäilemällä läpi, jos asian pihvi on upotettuna järkyttävään määrään muuta (turhaa) tekstiä. Yleensä kuitenkin luen sekä dekkarit että muutkin tekstit rauhassa läpi, jos vaan aika siihen antaa myöten. Varsinaisista pikalukutekniikoista en oikein osaa sanoa. Ehkä ne voivat toimia yhdessä muiden opiskelutekniikoiden kanssa.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Minulle ei avaudu miksi samat ihmiset jaksavat vääntää yhdestä helvetin Pekka Tuokkolasta JYPin puolella pari kuukautta putkeen. Tuntunut osalla menevän niin tunteisiin tuo Tuokkolan paluu, että ei voi yksinkertaisesti vain odottaa, antaa olla ja palata asiaan siinä vaiheessa, kun Tuokkolalla on näyttöjä tämän kauden osalta.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miten opiskelijat jaksaa ryypätä? Ite jos otan enemmän kuin kuusi niin seuraavana päivänä ei saa juuri mitään aikaan. Helvetti pitääkö tässä vetää loiventavia huomenna?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten opiskelijat jaksaa ryypätä? Ite jos otan enemmän kuin kuusi niin seuraavana päivänä ei saa juuri mitään aikaan. Helvetti pitääkö tässä vetää loiventavia huomenna?
Tänään en ryyppää kun lauantain jälkeen pistin korkin kiinni, mutta kahdeksan tossa join. Äsken loppui ja hitto mikä moka kävi. Mä luulin juovani toiseksi viimeistä, mutta se olikin viimeinen. Ei kaikki vissiin ymmärrä. Eilen join neljä.

Opiskelijana taas mä ryyppäsin kolmen päivän rytmillä. Ryyppypäivä (eli koulun jälkeen pullo auki, usein viskiä), krapulapäivä (iltaan asti sängyssä ja usein vasta kymmenen aikaan tuli haettua päivän ensimmäinen ja viimeinen safka eli Essolta Mega dog) ja sitten välipäivä (jolloin myös pääsi kouluun).

Mutta opiskelijaelämä oli rentoa. Vähän tekis vieläkin mieli mennä opiskelemaan, mutta viitsiskö sitä tässä iässä (35). Vasta pari päivää sitten muuten kurkkasin pitkästä pitkästä aikaa tota opiskeluketjua ja siellä se touhu oli jotenkin erilaista. Mulla ainakin oli opiskellessa selvää etten koskaan halua ammatikseen niitä hommia tehdä eikä muutkaan siitä hirveästi puhunut. Tietty tietojenkäsittely ja sellaiset on aika ympäripyöreitä juttuja eikä siinä edes ole mitään tiettyä hommaa kuten vaikkapa lääkäreillä. Muutenkaan en oikein osaa liittää työtä hikarointiin ja skarppina olemiseen kun se silloin häiritsee liikaa varsinaista elämää. EDIT. Kuten nyt tää keihään karsinta. Huomenna sitten silmät ristissä. Tietty jos ei ole urheilufani.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Nyt kun koulut alkoivat, niin oppilaat joutuivat ainakin omien yläkoululaisteni tapauksessa allekirjoittamaan sitoumuksen järjestyssääntöjen noudattamisesta. Varmaan joo hyvää tarkoittava idea, mutta edistääkö tuo haluttua käyttäytymistä, se jää nähtäväksi.

Vaan eipä avaudu, miksi yläkoulun järjestyssääntöjen viilaus on tehty ylimalkaisesti. Pykälässä 8 on määritelty, että koulun ruokalassa ei pidetä minkäänlaista päähinettä. Tämä on ymmärrettävää, ja näin tulee ehdottomasti olla, mutta minkä ihmeen takia tuo ruokalajuttu on järjestyssääntöjen ainoa maininta päähineiden käyttöä koskien? Pitääkin ottaa selvää, onko touhu jotenkin muuttunut, eli onko päähineiden pitäminen muualla koulun sisätiloissa ja jopa oppitunneilla nyt ookoo. Tosin järjestyssäännöissä on lihavoituna maininta lopussa, että Suomen lakeja ja hyviä tapoja noudatetaan muutenkin, ja lisäksi on noudatettava aikuisten antamia muitakin käskyjä ja ohjeistuksia. Vaan onko tarkoituksena enää noudattaa hyviä tapoja, mitä tulee lippapipon pitämiseen oppitunnilla? Saakeli, se rehtorikin taitaa olla yksi tossukka vätys. Kun viimeksi olin vanhempien infossa käymässä, niin ei se uskaltanut edes laittaa sitä yhtä rokotusvastaista mouhottajaa hiljaiseksi, vaan ihan muiden ihmisten piti huolehtia agendaan palaamisesta. Ei se rehtori varmaan uskalla edes huomauttaa paskafarkuille omassa koulussaan, että lätsä pois päästä sisällä, finninaamat.
 
Pitääkin ottaa selvää, onko touhu jotenkin muuttunut, eli onko päähineiden pitäminen muualla koulun sisätiloissa ja jopa oppitunneilla nyt ookoo.

Näin kannattaa ehdottomasti tehdä. Ja samalla on hyvä kysyä, että ei kai vaan musiikin tunneillakin ole Dallapén, Annikki Tähden, Olavi Virran ja muiden hyväksi havaittujen ja siveellisten nuoruutesi suosikkiartistien kappaleita korvattu tällaisten ruokottomien hattupääkekkuleiden renkutuksilla:
http://3.bp.blogspot.com/-MGkpm9WqZ...Qg2XCg/s400/slamdance-2012-neil-smile-hat.png
http://i441.photobucket.com/albums/qq134/LeeBschwed/1248.jpg
http://nightflight.com/wp-content/uploads/10-COMMANDMENTS-OF-GUITAR-PLAYING-5.jpg

Sillä sitä ei tolkun ihminen voi hyväksyä!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle on loppujen lopuksi ihan sama pitääkö joku pipoa tai hattua päässään sisällä tai ruokaillessa, en muutenkaan ole näiden ikiaikaisten etikettien ja tiukkojen käytössääntöjen ystävä ja orja, enkä pidä sitä sen kummemmin loukkaavana tai epäkohteliaana minua kohtaan jos joku Jonne istuu typerän näköinen suoralippalätsä päässään samassa sisätilassa minun kanssani. Mutta se mikä minulle ei tässä asiassa avaudu on että miksi joku yleensäkin haluaa pitää hattua päässään sisätiloissa? Varsinkin jos kyse on pipon päässään pitämisestä kesäkelillä. Helvetin epämukavaa ja alkaa vaan pää kutisemaan vaikka hiukset ovatkin mallia "kaikki pois koneella". No, teinit nyt ovat lähtökohtaisesti typeriä joten heiltä voi odottaa vaikka mitä typeryyksiä mutta kun aikuiset ihmisetkin istuu pipo päässä sisällä tai kesähelteessä niin pistää vaan ihmettelemään että miksi helvetissä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös