Mä oon ennenkin perinnöstä ihmetellyt, mutta nyt on suvussa taas tapetilla kun yks potkas tyhjää tossa keväällä. Siis miksi noissa perintöjutuissa ei voida jo siirtyä 2000-luvulle? Joskus 1800-luvulla on ollut se maanviljelysjuttu ja se että samassa talossa asui monta sukupolvea, jolloin tavallaan kaikki huolehti lapsista ja vanhuksista, mutta nykyään lapset muuttaa parikymppisenä omilleen, esimerkiksi maalta kaupunkiin töihin tai opiskelemaan. Vanhainkodit ja sellaiset on keksitty ja lapsillekin on erilaisia hoitopaikkoja ja vaikka mitä. Ei nykyihminen tarvitse mitään perunapeltoa kun se käy töissä ja ostaa kaupasta ne perunat. Ei nykynuoret ole enää mitään Möttösenpoikia siitä ison männyn juurelta vaan maailmankansalaisia ja muuttavat minne haluaa. Joillakin on sukunimetkin vaihtunut monta kertaa ja monet on asunut viidellä tai kymmenelläkin eri paikkakunnalla, jopa eri maassa kuten esimerkiksi mun serkut. Kun ruoka ja kaikki ei tule omasta pellosta ja navetasta, kaikki on toisin. Ja kun koko suku ei enää asu samassa pirtissä, mikä nykyään on oletus, se vastuukin hoitaa ja huolehtia on aivan erilainen. Ei muutenkaan kenenkään rahat kuulu toiselle ihmiselle enkä mä ainakaan halua mitään risukkoa ja vinoon kasvanutta puuta enkä mitään toisten taloja jostain hemmetin korvesta. Hirveä stressi ja riesa tulee omaisille. Miksi niitä kuolleilta käyttämättä jääneitä rahoja ei voida lahjoittaa vaikka hyväntekeväisyyteen? Tai palkattaisi ihmisiä töihin hoitamaan noita asioita niin ei sukulaisten tarvitsisi kun ei kait ne jutut enää nykyään oletuksena niille kuulu.
Joo siinä jossain S-ketjun mainoksessahan ne jotkut maalaisjuntit katseli peltoja tai metsää ja sanoivat että nää on meidän maita. Mä en ymmärrä miksi nykypäivänä kukaan haluaisi omistaa mitään maata. Siis multaa tai mitä lie savea, välillä risukkoa tai pusikkoa, neliömetrejä vaan jostain metikössä. Myisivät itse ne maat ja talot kun ikää tulee ja sillä rahalla tekisivät jotain mistä tykkäävät tai vaikka mikä helpottaa elämää eikä kituisi kiikkustuolissa lunastamattomien rahojen keskellä kuolemaa odotellen. Ei nykysukupolvi enää halua eikä varsinkaan tarvitse niitä. No ei ne tajua kun edelleen elävät vanhassa ajassa. Titanic on uponnut hei haloo pappa kuuletko kuuntelen.