Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 250 955
  • 7 359

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Mitäs palstan opettajat @TosiFani etunenässä ovat siitä mieltä, että päättäjät istuivat paskalla tehdessään päätöksiä? Valvoiko niitäkin joku ylhäisempi taho vai paskoiko joku kulhoon muiden oikeiden käsien läsnäollessa?
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Onhan toki olemassa häviävän pieni mahdollisuus, että opettaja on puhunut paskaa ja kussut siinä sivussa nuorisoa silmään.

Yhtä mahdollista kuin mikä tahansa opettajan kertoma, sillä ala-asteella opettajana toimi mm. sellainen joka kertoi mitä hän kysyy kokeessa. Tietysti sain 9½ koska opettelin ne asiat joita kysytään. Se olikin ainoa kerta kun osasin kokeessa jotain koko kouluhistoriani aikana. Mitä tästä opimme, opettajatkin ovat vain ihmisiä ja osa niistä puhuu paskaa ammatikseen. Paskakertomus sen sijaan on luotettavampi, koska sama opettaja antoi minulle nelosen kun huomasi etten osannut yhtään mitä hänen kurssillaan oli opetettu. Minulle jäi mieleen hänen kertomanaan vain hallitsija, joka paskantaa muiden läsnäollessa.
 
Viimeksi muokattu:

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Porukalla poken katsominen ? Juu, ei.Mielummin katsoo yksin ja tumputtelee.
Ajatus Petestä ja sukulaismiehistä alkoi kyllä hekotuttamaan.
Miksi tuli mieleen jotenkin sisäsiittoinen touhu?.. Siellä vaan pantu menemään kuin kanit konsanaan.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitäs palstan opettajat @TosiFani etunenässä ovat siitä mieltä, että päättäjät istuivat paskalla tehdessään päätöksiä? Valvoiko niitäkin joku ylhäisempi taho vai paskoiko joku kulhoon muiden oikeiden käsien läsnäollessa?
Briteillä kuninkaan perseenpyyhkijän tehtävä oli tavoiteltu homma. Tittelikin oli komea: Groom of the Stool. Tehtävän suosio ei johtunut niinkään siitä itse perseenpyyhkimisestä, vaan sitä kautta saavutetusta läheisestä suhteesta kuninkaaseen.

Lisätietoja kaipaaville linkki wikipediaan: Groom of the Stool - Wikipedia, the free encyclopedia
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Mitäs palstan opettajat @TosiFani etunenässä ovat siitä mieltä, että päättäjät istuivat paskalla tehdessään päätöksiä? Valvoiko niitäkin joku ylhäisempi taho vai paskoiko joku kulhoon muiden oikeiden käsien läsnäollessa?

Jaa-a, tämä on minulle täysin uusi tieto.

Jokainenhan meistä päätöksiä, suurempia tai pienempiä, voi paskalla tehdä, mutta eikös se ollut Lyndon B. Johnson noista jenkkipressoista, jonka on kerrottu posliinivaltaistuimella jonkinlaista tehtävien moniajoa harrastaneen. Muistaakseni ainakin kai asennutti puhelimen huussiin, jottei asioiden hoitaminen keskeytynyt liiaksi, mutta väitettiin myös shokeeranneen valkoisessa talossa vierailleita pyytämällä seuraamaan häntä hotelli helpotuksen puolelle ja jatkamaan keskusteluja samalla kun mies tyhjensi itsensä :D
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En käytä Twitteriä ja vastaavia, mutta silti en ymmärrä mitä kymmenet miljoonat "seuraajat" saavat irti esim. näistä Twitterissä 15 seuratuimman joukkoon kuuluvista, minkälaisia elämäm viisauksia niihin 160 merkkiin saavat mahtumaan:
Katy Perry
Justin Bieber
Taylor Swift
Rihanna
Lady Gaga
Devesh Mistry (???)
Justin Timberlake
Kim Kardashian
Britney Spears
Selena Gomez
Cristiano Ronaldo

Tissi- ja persekuvia? Viidentoista sakissa myös Barack Obama, Ellen DeGeneres ja Jimmy Fallon; nämä nyt joten kuten ymmärtää.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
En ymmärrä mitä hyötyä twitteristä on kenellekään ylipäätään.
Kyllä Twitter on ihan kelvollinen uutislähde. Kun "seuraa" oikeita henkilöitä ja organisaatioita saa usein uutiset vuorokauden tai ainakin puolikkaan etuajassa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Briteillä kuninkaan perseenpyyhkijän tehtävä oli tavoiteltu homma. Tittelikin oli komea: Groom of the Stool. Tehtävän suosio ei johtunut niinkään siitä itse perseenpyyhkimisestä, vaan sitä kautta saavutetusta läheisestä suhteesta kuninkaaseen.

Lisätietoja kaipaaville linkki wikipediaan: Groom of the Stool - Wikipedia, the free encyclopedia

Nuo eivät mitä tahansa perseenpyyhkijöitä tosiaan olleet vaan herttuoita ja muita ison kaliiberin aatelisia.

Olihan vastaavia myös Ranskassa, Aurinkokuninkaan (Ludwigin, ei Tamin) luona oli kaiken sorttista perseennuolijaa ja perässähiihtäjää yötä päivää. Ei ollut paljon yksityisyyttä monarkeillakaan tuolloin, kun ei edes paskalla saanut olla rauhassa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Kyllä mä sen tajuan että Belgian ja Irlannin välinen futismatsi menee Suomen lentismaajoukkueen matsin edelle, mutta se ei avaudu, miksi 20 minuuttia futisstudiota jyrää tuon lentismatsin jännittävien loppuhetkien edelle.

(Ylellä siis siirtyivät suorana tulevasta lentismatsista futisstudioon. No onneksi Areenasta näkee matsin loppuun, mä ainakin katselen mieluummin urheilua kuin puhetta urheilusta.)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kai tästäkin joku mielensäpahoittaja vetää herneet nenään, mutta mulle ei avaudu paralympialaiset. Sehän on toki hienoa että liikunta- ynnä muille rajoitteisille on järjestetty aktiviteettia mutta mitä järkeä on tulosurheilla/kilpailla? Ihan sama kun soudettaisiin kilpaa seulalla veneellä tai ilman airoja. Tai ajettais rallia eri tavalla paskana olevilla koslilla. Olis luokat jarruvikaisille, renkaat puhkotuille, vain kahdella pytyllä käyville jne. Fiateillekin voisi olla oma luokkansa. Toinen mikä ei avaudu on kilpakävely. Jokuhan joskus sanoi että se on aivan yhtä järkevää kuin se että kilpailtaisiin kuka kuiskaa äänekkäimmin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Kai tästäkin joku mielensäpahoittaja vetää herneet nenään, mutta mulle ei avaudu paralympialaiset. Sehän on toki hienoa että liikunta- ynnä muille rajoitteisille on järjestetty aktiviteettia mutta mitä järkeä on tulosurheilla/kilpailla?

Ei herneitä täällä. Ihmisellä on kilpailuvietti, eikä se minnekään katoa vaikka olisi fyysisesti vammautunut. Pelkästään se, että niin moni vammautunut urheilee, on riittävän hyvä syy paralympialaisiin. En ymmärrä, miksi kyseenalaistaa vain paraurheilu, koska kaiken kilpailemisen voisi kyseenalaistaa.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Tai ajettais rallia eri tavalla paskana olevilla koslilla. Olis luokat jarruvikaisille, renkaat puhkotuille, vain kahdella pytyllä käyville jne. Fiateillekin voisi olla oma luokkansa.

Jos Fiat-konsernin autoille olis ollut aina oma sarjansa niin ainakin citroenilla hypittäis riemusta kun sitten ne olis rallihistorian menestynein automerkki.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Ei avaudu hauskuuselementti tuossa vitjassa, jossa hekotellaan ketjun otsikon ja viimeiselle postaajan hassunhauskoille yhdistelmille. Eli kun satunnaiseen keskustelusäikeeseen kirjoittaa joku nimimerkki, niin tästä kombinaatiosta syntyy ilmeisesti monenkin mielestä naurettavaa 76 sivun verran.

Pelicansin uusi aika – kaarnalaivasta ...
Ötökkä
Johan sattui!
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sehän on toki hienoa että liikunta- ynnä muille rajoitteisille on järjestetty aktiviteettia mutta mitä järkeä on tulosurheilla/kilpailla?

Toisaalta onko suomalaisten järkeä pitää SM-kisoja monessakaan lajissa? Ei nekään yhtä hyvin vedä kuin maailmalla. Kuten Radiopää yllä sanoi, kilpailuvietti ei katoa mihinkään vaikka ihmisellä rajoituksia olisi. Aika moni ihminen noitakin kisoja seuraa, joten sanoisin että joku tarkoitus tai tarve niille kisoille on. En minä noita ole katsonut, mutta moni muu kyllä.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
En ymmärrä mitä hyötyä twitteristä on kenellekään ylipäätään.

Kyllä Twitter on ihan kelvollinen uutislähde. Kun "seuraa" oikeita henkilöitä ja organisaatioita saa usein uutiset vuorokauden tai ainakin puolikkaan etuajassa.

Itse seuraan twitterin kautta esim. turvallisuuspoliittista keskustelua (ja tiettyjä aktiiveja henkilöitä Suomessa), samoin Ukrainan, Venäjän ja muutamien muiden alueiden tapahtumia seuratessa pysyy paikoin hyvinkin reaaliaikaisesti kärryillä tapahtumista - usein asetelma on se, että lukee tapahtuneesta ennen ennenkuin se on minkään uutistoimiston tiedossa. Eräissä tapauksissa asetelma on se, että uutinen ei kantaudu koskaan Suomeen tai jos kantautuu, se nousee esille päivien tai viikkojen kuluttua.

Toisaalta sitten kontaktien kautta saa varmistuksia asioille ja tapahtumille, näin voi muodostaa paremmin kokonaiskuvaa tapahtuneesta. Omalla kohdalla tämä harrastus voi ruveta kantamaan jopa hedelmää.

vlad
 
"Öyhöttäminen". En tiedä mitä se tarkoittaa.
"metelöidä kännissä, kiroilla, tapella, häiriköidä, käyttäytyä uhkaavalla ja häiritsevällä tavalla julkisella paikalla, äännellä uhkaavasti, epäselvästi tai epäartikuloidusti."
öyhöttää | Urbaani Sanakirja


"Sanaa ei löytynyt muista tutkimistani sanakirjoista, sillä sana lienee kohtuullisen uusi eikä vielä kovin yleiseksi vakiintunut.
”Öyhöttää” saattaa olla jonkinlainen muunnelma verbeistä ”örveltää” ja ”öykkäröidä”. Kenties siihen ovat saattaneet vaikuttaa myös verbit ”vouhottaa” ja ”möykätä”, mutta tällaisten deskriptiivisten sanojen alkuperästä on vaikea saada mitään tarkkaa selkoa. Vokaaleita ”ä” ja ”ö” käytetään kuitenkin usein sävyltään kielteisissä ilmauksissa, joten niillä saattaa jo itsessään olla jonkinlainen kielteisyyttä tuova sävy."

| Kysy.fi
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
On olemassa eräs miesten kesäinen vaateparsi, joka saa näyttämään kantajansa lyhyemmältä/lihavammalta kuin hän välttämättä todellisuudessa onkaan.

Minulle ei kertakaikkiaan avaudu, miksi tätä kyseistä vaatetta käyttävistä miehistä kuitenkin vähintään 95% ovat nimenomaan lyhyitä ja/tai lihavia. Eipä sillä, että se paskankaan vertaa minulle kuuluisi miten ihmiset pukeutuavat, mutta en vain pysty käsittämään, miksi ihmiset tietentahtoen haluavat korostaa pukeutumisellaan huonoja puoliaan ts. kukapa haluaisi tarkoituksella näyttää lyhyeltä/lihavalta?

Tämä kyseinen vaate on tietysti sellaiset "nilkkapituiset"/säären puoliväliin saakka ulottuvat shortsit. Jos vielä kyseiset kauhistukset kohtaa mahdollisimman leveillä lahkeilla, niin johan on mieltäalentava näky. Tulee paha mieli vaatteen kantajan puolesta, koska ilmeisesti omasta mielestään niissä ei ole mitään vikaa.

Itse olen ruma läski ja tiedän yli 30v kokemuksella, miltä tuntuu näyttää rumalta ja läskiltä. En silti tykkää korostaa kyseisiä ominaisuuksia eikä kannattaisi kenenkään muunkaan.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Miksi lihavien suomalaisnaisten kansallisvaate on vuosikymmenten ajan ollut raitapaita, mikä saa heidät näyttämään entistäkin lihavammilta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös