Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 771
  • 7 378

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä fok_it-sarjakuvia, siis siinä mielessä, että niissä olisi mitään hauskaa tai edes lähellä nokkelaa.

Esileikiksi hesarin nettisivuilta löytyy, linkki sinne.
Kohtalotoveri. Olen nauranut enemmän sille edellisen aukeaman Teehetkelle, tjsp. Se selittyy sillä, että kerran siinä oli kuva, missä jollain oli tapana ihastella suolla keekoilevia progemuusikoita aamun sarastaessa. Kuvan "Ian Anderson" oli aika hyvä veto. Sille nauroin. Tuolle toiselle en ole nauranut kertaakaan.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Nyt ei kyllä täysin avaudu minkä takia minun ex-tyttöystävän (jonka kanssa en ole ollut tekemissä 2,5 vuoteen) mutsi pyytää minun mutsin osoitetta tekstiviestitse...
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Nyt ei kyllä täysin avaudu minkä takia minun ex-tyttöystävän (jonka kanssa en ole ollut tekemissä 2,5 vuoteen) mutsi pyytää minun mutsin osoitetta tekstiviestitse...

Toivottavasti ei ole hääkutsu tyttären häihin. Jotkut saattavat vissiin tehdä sitäkin, ihan vain vittuillakseen.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Nyt ei kyllä täysin avaudu minkä takia minun ex-tyttöystävän (jonka kanssa en ole ollut tekemissä 2,5 vuoteen) mutsi pyytää minun mutsin osoitetta tekstiviestitse...

Älä nyt helvetissä kysymättä sitä osoitetta anna. Jotain kieroa tuossa on pakko olla takana.


Toivottavasti ei ole hääkutsu tyttären häihin. Jotkut saattavat vissiin tehdä sitäkin, ihan vain vittuillakseen.

Ei avaudu se, miksi joku tekee noin edes vittuillakseen. Tuossa on kuitenkin olemassa riski, että häihin saapuu ex-siippa jonkun kauniin/komean kanssa, toteaa "minä olen vittu lentäjä/toi on vittu lentäjä" ja sen exän hääpäivä voikin mennä vituiksi.
Tai sitten menin hieman liian pitkälle pohdinnan kanssa.
 
Viimeksi muokattu:

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olivatko keskenään aikanaan tekemisissä tai ystäviä? Joillakin tuo ystävyys voi säilyä, vaikka nuoriso eroaa.

Tai sitten laittoi viestin väärälle henkilölle, paitsi jos viestissä on nimiä mainittu. Ja toisaalta miksi ei kysyä suoraan äitiltäsi, ehkä haluaa yllättää.

Ehkä kerran ovat olleet samassa kahvipöydässä n. 4 vuotta sitten joten epäilen.

edit. Jaa tuli väärään numeroon. Kuulemma nykyisellä kihlatulla sama etunimi. Parempi näin.
 

Jeffrey

Jäsen
edit. Jaa tuli väärään numeroon. Kuulemma nykyisellä kihlatulla sama etunimi. Parempi näin.

Pääsi siis luontevasti kertomaan, että eksäsi on nykyään kihloissa.

Tuskinpa tuo mikään vahinko oli. Sinä todennäköisesti jätit naisen ja äiti kantaa tästä edelleen kaunaa. Nyt sitten vittuillakseen päätti vähän näpäyttää, että oikein kihlattu. Tarkistapa huviksesi jostain, että onko nimihommeli tosiaan tosi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
edit. Jaa tuli väärään numeroon. Kuulemma nykyisellä kihlatulla sama etunimi. Parempi näin.
Taustoja tuntematta ilmoittaisin itse tuossa tilanteessa tädille osoitteekseni Avenue Saint-Martin 3, 98000 Monaco ja kertoisin terveiset vaimoltani Madeleinelta.
 

rosba70150

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Pääsi siis luontevasti kertomaan, että eksäsi on nykyään kihloissa.

Tuskinpa tuo mikään vahinko oli. Sinä todennäköisesti jätit naisen ja äiti kantaa tästä edelleen kaunaa. Nyt sitten vittuillakseen päätti vähän näpäyttää, että oikein kihlattu. Tarkistapa huviksesi jostain, että onko nimihommeli tosiaan tosi.

No jaa. Eipä tuo meikäläistä vittuakaan kiinnosta. Lähen ennemmin jätkien kanssa Kallioon bisselle ja nauttimaan vapaudesta.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Paras ratkaisu minkä tiedän, melkein tilanteeseen kuin tilanteeseen. Siksi tykkään asua Kalliossa!

Hetkonen! Aika hämärä viesti tämä, kun toinen oli juuri pistänyt menevänsä Kallioon kaljalle. Ihan varmasti jokin taka-ajatus myös tässä viestissä. Ihan varmasti kohta tulee "voi että kun vapaailta ja tekis mieli mennä bisselle, mutta kun ei ole seuraa".

Nyt rosba70150 tarkkanan näiden viestien kanssa. Ei varmasti ole vahinko, että juuri nyt Iso-E heitti tälläisen viestin, vaan ihan laskelmoitua touhua nämä viestit on.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Kimi Räikkösen, Seppo Rädyn, Matti Nykäsen ynnä muiden aktiivi- ja ex-aktiiviurheilijoiden tapa kommunikoida median kanssa sekä erityisesti heidän letkautustensa saama hurja suosio.

En vaan jaksa ymmärtää, minkä takia niin moni hekumoi esimerkiksi noiden kolmen mainitun henkilön sanomisia vuosien ajan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Kimi Räikkösen, Seppo Rädyn, Matti Nykäsen ynnä muiden aktiivi- ja ex-aktiiviurheilijoiden tapa kommunikoida median kanssa sekä erityisesti heidän letkautustensa saama hurja suosio.

En vaan jaksa ymmärtää, minkä takia niin moni hekumoi esimerkiksi noiden kolmen mainitun henkilön sanomisia vuosien ajan.

Siksi, että erityisesti Rädyn lausumiset jäävät mieleen ja ovat omaleimaisia, ja omilla poluillaan ovat myös Kimi ja Matti. Ei ole turhaa tyhjänpuhumista, Jumalan ja sponsorin kiittelyä ja merkityksetöntä jargonia tiedossa. Mikään ei ole niin turhaa kuin urheilijan latelemat kliseet haastatteluissa.

Kun Seppo Rätyä pyydettiin sanomaan jotain painavaa, hän vastasi "katerpillari." Vaikea tuosta on pistää paremmaksi. Myös olympialaisten isällinen ohjeistus Heli Rantaselle eli "heitä niin, että vittu repeää" tuotti Helin kohdalla kultaa. Ei mitään joutavaa jaarittelua tai teknistä höpönlöpöä, eikä sukupuolineutraalia sievistelyä.

Minäkin pystyn siteeraamaan Rädyn lausuntoja ulkomuistista useita. Sen sijaan en muista ainuttakaan napakkaa lausuntoa, mitä esim. Tero Pitkämäki, Mikael Granlund tai joku muu HMV-haastattelulinjaa tiukasti ylläpitävä urheilija olisi sanonut. Teot ovat tietysti erikseen kuten Miken ilmaveivi, mutta kuka muistaa edes yhden Granlundin kommentin, joka olisi jäänyt mieleen?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Minäkin pystyn siteeraamaan Rädyn lausuntoja ulkomuistista useita. Sen sijaan en muista ainuttakaan napakkaa lausuntoa, mitä esim. Tero Pitkämäki, Mikael Granlund tai joku muu HMV-haastattelulinjaa tiukasti ylläpitävä urheilija olisi sanonut. Teot ovat tietysti erikseen kuten Miken ilmaveivi, mutta kuka muistaa edes yhden Granlundin kommentin, joka olisi jäänyt mieleen?
Fiksuimmat urheilijat antavat tyhmiin kysymyksiin tyhmiä vastauksia.

Ylipäätään hämmentää miksi juuri urheilijoiden pitää antaa nikijuuseloille tuoreita kommentteja ennen suoritusta ja heti suortuksen jälkeen, joskus saatana vielä suoritusten välilläkin. Kuvitelkaa nyt toimittajaa haastattelemassa tähtinäyttelijöitä teatteriesityksen jälkeen ja väliajalla, kyselemässä miltäs nyt tuntuu, mitkä ovat fiilikset ja mitä mieltä näyttelijä oli Kansallisteatterin yleisöstä tällä kertaa. Suurimman osan urheilijahaastatteluista voisi jättää ihan surutta pois lähetyksistä, ja itse asiassa jättää kokonaan tekemättä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Perkele kun pitikin taas mennä lukemaan näitä. Nyt mulla on päässäni kuva Niki Juuselasta Kätilöopistolla mikrofoneineen. "Miltä nyt tuntuu?"... "Koetamme saada tähän supistusten väliin lyhyet kommentit missä mennään."
 

ReijoRotta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Metsänreuna since 1975!!
Perkele kun pitikin taas mennä lukemaan näitä. Nyt mulla on päässäni kuva Niki Juuselasta Kätilöopistolla mikrofoneineen. "Miltä nyt tuntuu?"... "Koetamme saada tähän supistusten väliin lyhyet kommentit missä mennään."

Ei hitto joo. Nyt mä mietin mitä rakettireppumies kysyis papilta siunaamisen jälkeen. Ellei sit se kummelin kanttori olis heittäny meidän Mikkoa ennen sitä meneen.
Ei avaudu case Talvivaara. Jos ämpäri vuotaa niin kyllä se vuotokohta on nähtävissä alle parin päivän.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Myös olympialaisten isällinen ohjeistus Heli Rantaselle eli "heitä niin, että vittu repeää" tuotti Helin kohdalla kultaa.

Miten minä muistaisin, että olisi sanonut "heitä niin, että kusi lentää". Saatan toki muistaa väärin tai sitten on kyse kokonaan eri letkautuksesta.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Miten minä muistaisin, että olisi sanonut "heitä niin, että kusi lentää". Saatan toki muistaa väärin tai sitten on kyse kokonaan eri letkautuksesta.

Itse asiassa tarkemmin tutkailtuna kyse oli kahdesta sepporätyilystä yhden hinnalla ja samassa tilaisuudessa, eli Seppo ehti sanomaan nämä kummatkin viisaudet Helille Atlantan kisoissa. Lähteenä wikiquotes-sivusto, jonne on koottu muitakin Sepon sananpläjäyksiä. Ja tämän jälkeen joku vielä ihmettelee, minkä takia kansa muistaa vuosikausia Rädyn kommentit, mutta ei muista tuntiakaan jonkun PR-kiiltokuvaurheilijan jorisemia kliseitä.

Tässä pari klassista Seppoa:
"Suksi turisti vittuun."
(Rooman MM-kisoissa 1987 katsojalle, joka oli huudellut Rädylle lehtereiltä kesken suorituksen.)

"Atlantaan lähtiessä päätin, että en perkele puhu koko matkalla englannin sanaa - suomella on pärjättävä."
(Atlantan olympiamatkasta 1996)

"No voishan siellä käydä lämmittelemässä."
(Toimittaja kysyi Kalevan kisojen 1996 jälkeen että lähteekö Seppo mielellään olympialaisiin.)

"Halvarin kanssa ollaan ajeltu autolla, kun on ollut niin kylmä."
(Räty kertoo valmentautumisesta Barcelonan kisoihin jossa parhaillaan mitattiin lämpöennätyksiä.)

Nuo kaksi viimeistä kertovat varsinkin Pisimmän Kääpiönkin toteaman tosiasian, eli fiksut urheilijat antavat tyhmiin kysymyksiin tyhmiä vastauksia. Noissa on mukavasti yhteinen jatkumo, eli ensin kysellään tyhmiä olympialaisiin lähdöstä ja Räty kertoo lähtevänsä "lämmittelemään", ja sitten paikan päällä lämpöennätyksien aikana Räty kertoo ajelevansa autolla, kun on niin kylmä. Hienoa ja persoonallista sanankäyttöä!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Rädyn letkautuksista suosikkini on edelleen vastaus toimittajan kysymykseen tulevan vuoden tavoitteista: "Jos viistoistavuotiasta sais."
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Myös olympialaisten isällinen ohjeistus Heli Rantaselle eli "heitä niin, että vittu repeää" tuotti Helin kohdalla kultaa. Ei mitään joutavaa jaarittelua tai teknistä höpönlöpöä, eikä sukupuolineutraalia sievistelyä.

Minäkin pystyn siteeraamaan Rädyn lausuntoja ulkomuistista useita. Sen sijaan en muista ainuttakaan napakkaa lausuntoa, mitä esim. Tero Pitkämäki, Mikael Granlund tai joku muu HMV-haastattelulinjaa tiukasti ylläpitävä urheilija olisi sanonut. Teot ovat tietysti erikseen kuten Miken ilmaveivi, mutta kuka muistaa edes yhden Granlundin kommentin, joka olisi jäänyt mieleen?

Rantasen vastatsemppaus Rädylle ko. kisoissa ei liioin ollut huono, joskaan ei yhtä yleisesti tunnettu: "Saat, jos voitat.":)

Pitkämäki ja Granlund suojelevat itseään ja ovat mitä ilmeisemmin sekä luontojaan että kotikasvatuksensa takia sen tyyppisiä, että julkiset tai juuri muutkaan lausumat eivät saa loukata muita ihmisiä ja/tai antaa itsestä mulkvistin kuvaa. Ja Granlund on yhä puoliksi kakara:) ja ollut tunnetusti sen sortin myllyssä, johon harva suomalaisurheilija joutuu koskaan. Saati nippa nappa täysikäisenä.
Onhan se hmv-linja umpitylsä, mutta laillaan ymmärrettävä. Ja kyllä näistäkin kavereista löytyy se räväkämpi ja pilke silmäkulmassa -puoli - joskus jopa haastatteluissa. Se pitää vaan osata kaivaa esiin;).
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Rantasen vastatsemppaus Rädylle ko. kisoissa ei liioin ollut huono, joskaan ei yhtä yleisesti tunnettu: "Saat, jos voitat.":)
Nyt ymmärrän, miksi Sepon oli pakko jättäytyä pronssille.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Kuinka NHLPA uskaltaa sahata omaa oksaansa tuolla tavalla. Vitutusketjuun suorastaan kuuluisi, mutta on myöskin avautumattomien asioiden listalla. Olkaa pelaamatta sitten ahneet mulkut. Ettehän te saakaan kun vaan miljoonaliksaa siellä (tätä menoa se riemukulku kyllä loppuu).
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rullaan sätkän ja vanhempi kissa haluaa samalla tulla syliin. Kun saan sätkän valmiiksi ja laitan sen valmiiksi suuhun, kissa haluaa ja yrittää ottaa sitä itselleen suuhun. Oi miksi oi miksi?!
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Twilight-elokuvat.

Näin ensimmäisen elokuvan viime vuonna ja oli eittämättä yksi surkeimmista tekeleistä, mitä olen nähnyt. Aivan käsittämätöntä, että niinkin onnettomalla juonella, näyttelijätyöllä ja ennen kaikkea erikoistehosteilla on saatu aikaan valtavat rahasummat sekä näyttelijöille, koko tarinan luojalle että kaikkea tuotantoyhtiölle.

Minulle ei ole myöskään avautunut, miksi jotkut ihmiset menevät odottamaan monta päivää aiemmin jonkun artistin, näyttelijän, pelin tai jopa elokuvan alkua tapahtumapaikan ulkopuolelle. Otetaan esimerkiksi vaikka tuo alussa mainitsemani Twilight-sarja: nytkin sarjan vannoutuneimmat fanit ovat nukkuneet makuupusseissa leffateatterin ulkopuolella pitkälti yli toista vuorokautta. Miksi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös