Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 254 567
  • 7 367

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämä HCH's Finest -ketju.

Kerrassaan kiehtovaa luettavaa, mutta mitään siitä ei kyllä tajua.


HCH-tuo suuri myyttinen- äärilaidan äänitorvi ja rakkaudesta lähtöihin.

.....

Siellä pesivät ilmiöt, selviytymistarinat ja loistavat pahat pojat.

Vaan ehkäpä se on kuin Saarikosken runous ja Yrjänän laulut, ei ymmärrettäväksi tarkoitettukaan. Kyllä sanoista voi nauttia, vaikkei niitä "ymmärrä".
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Mistä löytyy sellainen Jatkis-tilasto, josta näkee että kuinka paljon joku nimimerkki on johonkin ketjuun kirjoittanut?

Musta Nuoli ainakin käsittääkseni tietää....?...:)
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mistä löytyy sellainen Jatkis-tilasto, josta näkee että kuinka paljon joku nimimerkki on johonkin ketjuun kirjoittanut?

Musta Nuoli ainakin käsittääkseni tietää....?...:)
Viestiketjusivulta tuo selviää. Esim. Kierrätyskeskuksessa ensimmäisellä sivulla ylhäällä on Sekalaisten kysymysten ketju II. Sen tiedot ovat sitten (tällä hetkellä seuraavat: "Uusin viesti" (Balroq), Vastauksia (32.539) ja lukukertoja (3,213,534). Jos klikkaat tuota vastausten määrää (32.539), saat tietää kuinka paljon eri nimerkit ovat tuonne kirjoittaneet. Tämän hetken ykkösenä näkyisi olevan Ruutiveijari 446 kirjoituksellaan.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Miten joku voi olla niin tyhmä, että vaihtaa naisen paremmasta huonompaan? Ei aukene. Jos sulla on Aniston, pidä se Aniston.
 

J.Petke

Jäsen
Samaa mietin kun Ruotsin Madeleinen ex-sulho petti Maddea jonkun tusinalorton kanssa. Ei painu ymmärrykseen.

Tämä on kieltämättä yksi maailmankaikkeuden idioottimaisimpia tekoja. Käydä nyt vieraissa jonkun harvahampaan kanssa ja kusta elämä Ruotsin hovissa. Olis kelvannut minulle.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä on kieltämättä yksi maailmankaikkeuden idioottimaisimpia tekoja. Käydä nyt vieraissa jonkun harvahampaan kanssa ja kusta elämä Ruotsin hovissa. Olis kelvannut minulle.

Tähän voisi laittaa nyt sen Jenni Dahlman -argumentin.

Joillakin se vaan menee niin, että jos mahdollisuus pilluun on - esimerkiksi norjalaisen käsipalloilijaneitokaisen kanssa - niin se käytetään, riippumatta siitä odottaako kotona Madde vai Musti. Uusi pilde on uusi pilde, sen vaan tajuaa aina vasta jälkeenpäin, että jokainen pilde on vain pilde, ja vanha pilde parempi kuin tusina uusia.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miten joku voi olla niin tyhmä, että vaihtaa naisen paremmasta huonompaan? Ei aukene. Jos sulla on Aniston, pidä se Aniston.
Minulle taas ei avaudu, mitä joku näkee Jennifer Anistonissa. Kolkko ilmestys. Tunnettu juu, mutta niin on moni muukin nainen ja paljon seksikkäämpi ja ylipäätään kauniimpi. Jos Aniston olisi ihan nobody, niin kukaan tuskiin noteeraisi, koska niin täysin tavanomaisen näköinen tusinamuija kuin olla ja voi.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Minulle taas ei avaudu, mitä joku näkee Jennifer Anistonissa. Kolkko ilmestys. Tunnettu juu, mutta niin on moni muukin nainen ja paljon seksikkäämpi ja ylipäätään kauniimpi. Jos Aniston olisi ihan nobody, niin kukaan tuskiin noteeraisi, koska niin täysin tavanomaisen näköinen tusinamuija kuin olla ja voi.

Mustin kivesten nuolemisesta tässä taitaa olla kyse. Ei sun tartte Anistonista tykätä, päinvastoin. Jos kävelee vastaan niin sylje vaikka naamalle!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Samaa mietin kun Ruotsin Madeleinen ex-sulho petti Maddea jonkun tusinalorton kanssa. Ei painu ymmärrykseen.

Tämä on kieltämättä yksi maailmankaikkeuden idioottimaisimpia tekoja. Käydä nyt vieraissa jonkun harvahampaan kanssa ja kusta elämä Ruotsin hovissa. Olis kelvannut minulle.

Minä vähän luulen että tuo Madeleine on aika vittumainen akka, niin viehättävä kuin ulkoisesti onkin. Tässä jokin aika sitten taisi olla jotain juttuja että oli kohdellut veljensä tyttöystävää kuin paskaa kun ei hyväksy tätä koska tuo tyttö ei ole tarpeeksi hyvästä suvusta tms.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minä vähän luulen että tuo Madeleine on aika vittumainen akka, niin viehättävä kuin ulkoisesti onkin. Tässä jokin aika sitten taisi olla jotain juttuja että oli kohdellut veljensä tyttöystävää kuin paskaa kun ei hyväksy tätä koska tuo tyttö ei ole tarpeeksi hyvästä suvusta tms.

Vittumaisesta niin tiedä, mutta varsin hemmoteltu ja oman arvonsa tunteva kyllä. Perheen kuopus, joka on syntynyt kultalusikka suussa, mutta kuitenkin asemassa, missä on ollut suhteellisen helppo kuoria kermat kakun päältä. Eli, kun molemmat vanhemmat sisarukset ovat vastuuntuntoisia ja tunnollisia, Madden ei tarvitse olla. Jos ei huvita, systeri ja broidi hoitaa. Ja koska on niin hirrrrveen nätti, saa aivan varmasti anteeksi silläkin. Siihen, kun sitten sekoitetaan itsekäs ja hemmoteltu luonne, niin helpommallahan Madde on päässyt kuin sisarensa.

Mitä tulee Carl Philipin tyttöystävään, niin halveksuntahan ei johdu huonosta suvusta, vaan siitä, että tyttöystävä Sofia Hellqvist on paljastanut sulonsa muistaakseni Slitzissä. Eli tämän vuoksi ei olisi sopiva Ruotsin Hovin jäseneksi. Myös Madden läheiset välit Carl Philipin ex-tyttöystävä Emma Pernaldiin ovat varmasti painaneet vaakakupissa. Mutta Madeleinen puolustukseksi on sanottava, että myöskään kruununprinsessa Victoria ei alunperin ollut järin ihastunut Sofiaan, kuningasparista puhumattakaan. Sittemmin ovat hyväksyneet tissi-Sofian osaksi perhettään.

Asia, joka ei avaudu minulle on se, että miksi sunnuntai-iltana on vaikeampi mennä ihmisten aikoihin nukkumaan kuin minä muuna päivänä tahansa. Vaikka siis päivärytmi olisi ollut periaatteessa ihan samanlainen kuin arkenakin, pl. työpäivä (perheen kanssa oleminen väsyttää jopa enemmän). Onko se joku sisäänrakennettu juttu, että aivot nollautuvat viikon seitsemäntenä päivänä ja siksi sunnuntai-ilta on aina jotenkin levoton? Vaikka väsyttäisi ihan yhtä paljon kuin yleensäkin, unenpäästä ei saa kiinni kuin vasta vähintään tunnin normaalia myöhemmin. Muina iltoina samaa ongelmaa ei ole, vaan nukahdan heti, kun pistän pään tyynyyn. Mutta sunnuntaina usein tulee pyörittyä pitkät pätkät. En ymmärrä.
 

scholl

Jäsen
ED with extra bite stay focused -energiajuoma. Sitä mainostetaan hirveästi telkkarissa, joten kävin ostamassa sellaisen, kun luulin, että siinä on ihan simona kofeiinia. Nyt luen tölkistä selostetta niin kofeiinia 32mg/100ml. Toihan on sama määrä kuin muissakin energiajuomissa. Tapanani on kiskaista aamulla tuplaespresso, sen jälkeen yksi energiajuoma ja sitten lounaan jälkeen toinen tuplaespresso, jolla pärjään jo sitten loppupäivän. Anyway, nyt ajattelin, että tästä saa sikana kofeiinia, mutta olikin normimäärä. Ei avaudu mitä tuo extra bite tässä nyt sitten on?

Aikanaan muuten myivät jotain pieniä, oliko 150ml tölkkejä EDiä, joissa oli oikeasti paljon enemmän kofeiinia per 100ml.
 
Suosikkijoukkue
Vimpelin Veto, Roihuttaret, Kaljakylä Rangers, Fla
Ei avaudu, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että juovat kaiken maailman energiajuomia. Kahvin vielä käsittää, mutta tuommoiset typerät tekoainelitkut, hyi!
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Farkut, joissa lahkeet on tiukat.
Joskus on jäänyt farkkujen napitkin avautumatta, mutta se on eri tarina se.
 

julle-jr

Jäsen
Ei avaudu, että ihmiset ovat niin tyhmiä, että juovat kaiken maailman energiajuomia. Kahvin vielä käsittää, mutta tuommoiset typerät tekoainelitkut, hyi!
Mulle ei ole avautunut, mistä tulee tuo nimitys "energiajuoma". Eihän jossain Batteryssa, ED:ssä tai Red Bullissa ole sen enempää energiaa kuin vaikkapa Coca Colassa. Piristejuoma olisi parempi nimitys, koska piristevaikutuksen takia noita kai useimmiten juodaan. Energiaakin noissa juomissa toki on, mutta ei mitenkään merkittävästi. Varmaan bisseäkin voisi kutsua energiajuomaksi, koska siinä on energiaa?
 

scholl

Jäsen
Tähän voisi laittaa nyt sen Jenni Dahlman -argumentin.

Viittaatko hänen Turun aikaansa, jolloin hän huhujen mukaan oli ns. antelias.

Minulle taas ei avaudu, mitä joku näkee Jennifer Anistonissa. Kolkko ilmestys. Tunnettu juu, mutta niin on moni muukin nainen ja paljon seksikkäämpi ja ylipäätään kauniimpi.

En ole katsonut niitä Jennifer Anistonin ohjelmia, mutta minulle on tullut hänestä hieman sympaattinen kuva. Toisin sanoen häntä pidetään sellaisena ns. naapurintyttönä. Ero on suuri siihen Angelina Joliehen, joka on käyttänyt huumeita, ollut alastonkuvissa jo joskus 13-14 vuotiaana, ottanut tatuointeja, harrastanut jotain kummallisia seksijuttuja jne. Eli siis kyseessä on vertailu normaalinainen verrattuna friikki.

Vittumaisesta niin tiedä, mutta varsin hemmoteltu ja oman arvonsa tunteva kyllä. Perheen kuopus, joka on syntynyt kultalusikka suussa, mutta kuitenkin asemassa, missä on ollut suhteellisen helppo kuoria kermat kakun päältä. Eli, kun molemmat vanhemmat sisarukset ovat vastuuntuntoisia ja tunnollisia, Madden ei tarvitse olla. Jos ei huvita, systeri ja broidi hoitaa. Ja koska on niin hirrrrveen nätti, saa aivan varmasti anteeksi silläkin. Siihen, kun sitten sekoitetaan itsekäs ja hemmoteltu luonne, niin helpommallahan Madde on päässyt kuin sisarensa.

Carl Philip on kyllä hyvä tyyppi. Hänestä tulisi loistava kuningas. Ei ole sellainen demari kuin Victoria, vaan ostaa laadukkaita tuotteita, ajelee Porschella vauhdikkaasti ja osaa pitää hauskaa. On oikeasti kuninkaallinen. Sen sijaan Vickan on niin perussvensson kuin olla ja saattaa. En ymmärrä, miksi Victoriasta joku pitää. Mielestäni Maddessakaan ei ole vikaa, hän on juuri sellainen, millainen prinsessan tai kuninkaan pitää ollakin. Näyttää hyvältä, edustaa maataan ja käydä juhlissa/kutsuilla. Ei heidän tarvitse ratkaista mitään monimutkaisia asioita. Noista kolmesta sisaruksesta Vickan on se, joka ei sovi kuvaan kuninkaallisista henkilöistä, kaikki muut ovat hyviä omissa rooleissaan ja Carl Philipistä pitäisi tehdä kuningas niin Vickan voisi muuttaa hinttarimiehensä kanssa sinne, mistä se mies on kotoisin ja käydä ICA-Maxissa sekä IKEAssa ostoksilla kaikessa rauhassa.

Farkut, joissa lahkeet on tiukat.
Joskus on jäänyt farkkujen napitkin avautumatta, mutta se on eri tarina se.

Määrittele tiukkuus. Kyllä mulla on aika tiukkoja farkkuja, mutta ei mitään pillifarkkuja. Siitä on hyvä tarkistaa onko kondiksessa, eikä läski, kun housut mahtuvat päälle. Tosin tänään mulla on jalassa jotkut oleellisesti ei-tiukemmat Dieselin farkut, mutta eivät ne silti ole mitään räphinttareiden löysiä housuja. Joka pitää helvetin löysiä vaatteita, häpeää vartaloaan.
 

scholl

Jäsen
Mulle ei ole avautunut, mistä tulee tuo nimitys "energiajuoma". Eihän jossain Batteryssa, ED:ssä tai Red Bullissa ole sen enempää energiaa kuin vaikkapa Coca Colassa. Piristejuoma olisi parempi nimitys, koska piristevaikutuksen takia noita kai useimmiten juodaan. Energiaakin noissa juomissa toki on, mutta ei mitenkään merkittävästi. Varmaan bisseäkin voisi kutsua energiajuomaksi, koska siinä on energiaa?

Varmaan koska joku stimulant sana olisi sopinut tosihuonosti Red Bullia aikanaan mainostamaan ja ehkä ihmiset olisivat kuvitelleet, että siinä on jotain amfetamiinia. Tosin nimi olisi voinut olla myös vaikka powerdrink. Juomienhan mainostetaan (kuten Battery) antavan virtaa.

Pääasia, että on vakiintunut nimitys, jossa pysytään. Jotkuthan kutsuvat nykyään urheilujuomia kuten Gatorade nimillä energiajuoma. Siinä menee ihan sekaisin, kun ei tiedä, mitä puhuja tarkoittaa, kun termejä käytetään kuinka sattuu.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei avaudu asia miksi joku Suomalainen yleensäkään on kiinnostunut keskustelemaan mitä kukakin naapurimaan kuninkaallinen tekee tai ei tee, tai miksi yleensäkään asia ketään kiinnostaa.
 

kiljander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo. Susijengi. LAL. UTA. SoJy.
- Autot ja miesten kiinnostus niitä kohtaan (tuntuu kiinnostavan kaikkia muita miehiä paitsi minua). Joo, meillä on kaksi autoa. Kivasti pääsen liikkumaan.

- Jatkuva keskustelu asuntojen hinnoista. Nousooko vai laskooko. Joo mulla on omakotitalo, jossa asun.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei avaudu, miksi aika monikin näyttää haukkuvan omaa työnantajaansa. Jos omat työt/työnkuva ahdistaa tai tuntuu siltä, että olet väärässä paikassa duunissa, niin ei muuta kun uutta etsimään ja vaihtamaan sitä paikkaa. Turha vinkua jatkuvasti, sillä ei ole työnantajan vika, jos sen tarjoamat työt ei ole "itselle sopivia".

Turpa kiinni, sano herra x, kun häneltä laihdutusvinkkiä kysyttiin :)
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
- Autot ja miesten kiinnostus niitä kohtaan (tuntuu kiinnostavan kaikkia muita miehiä paitsi minua). Joo, meillä on kaksi autoa. Kivasti pääsen liikkumaan.

- Jatkuva keskustelu asuntojen hinnoista. Nousooko vai laskooko. Joo mulla on omakotitalo, jossa asun.

Nämä keskustelut kiinnostavat yleensä niitä, joilla ei ole ylenmääräisesti rahaa käytössään eikä elämä ole taloudellisesti huoletonta. Autoja (jos sellaiseen on ylipäätään varaa) ja niiden ominaisuuksia suhteutettuna hintoihin on pakko verrata, ja jos on asuntolainaa tai aikomus ottaa velkaa, niin asuntojen hintojen sekä korkojen nousu ja lasku kiinnostaa hyvinkin olennaisella tavalla. Esimerkiksi asuntojen hinnat ovat jatkuvasti nousseet sitä tahtia, että eipä asunnon ostamiseen ole kaikilla varaa edes velkarahalla, ainakaan ilman lainan takaajaa. Mutta jos on tilanne se, että on ylimääräinenkin auto ja omakotitalo, jonka hinnalla yms. ei ole väliä, niin se on toki oikein hyvä tilanne, onnittelen lämpimästi siitä.

Henkilökohtaisesti en myöskään ole erityisen kiinnostunut autoista muuta kuin sen vertaa, että mikä automerkki pärjää katsastuksessa parhaiten mahdollisimman vanhana ja mikä tulisi kulutukseltaan suht halvaksi. Tämä siis sillä oletuksella, että jos joskus auto olisi ihan pakko hankkia, niin "satsaisin" käytettyyn, vähän kuluttavaan kotteroon jonka saisi katsastuksesta mahdollisimman todennäköisesti läpi vielä silloinkin, kun auton ikä on 10-15 vuoden välillä. Joku Toyota Corolla kestää, vaikkei se varmaan niin trendikäs auto ole. Aikoina parempina minulla oli Chrysler Neon, jota oli mukavampi ajaa ja joka miellytti enemmän silmää, mutta vikoja siinä oli enemmän.

Mitä taloihin tulee, niin vaikka ihmettelenkin asuntojen hintojen nousua, niin tämä kysymys on kohdallani sikäli akateeminen, että eihän kaltaisellani yksin asuvalla ja nippa nappa alempaan keskituloluokkaan kuuluvalla ihmisellä ole omaan asuntoon varaa millään, ellei halua koirankopissa asua. Pankista saisi ilman takaajia asuntolainaa niin vähän, että sillä saisi Turusta jonkun paskaisen yksiön 30 vuotta vanhasta neukkukuutiosta "etnisen värikkäästä ja monikulttuurisesta" lähiöstä. Eipä oikein kiinnosta sellaiseenkaan sitoutua loppuelämäksi.

Pitäisi hankkia puoliso, ja puoliso voisi käydä töissä. Sitten olisi varaa.

Asia, joka ei avaudu minulle on se, että miksi Suomessa ei ole sopimusavioliittojen jaloa perinnettä? Minulle kelpaisi ihan hyvin sopimusavioliitto ilman ylenmääräistä Cosmopolitan-romantiikkaa. Periaatteena se, että kaksin olisi helpompi jakaa vuokra/asuntolainakulut, sähkönkulutus, nettimaksut, vesimaksut yms. sekä auton kulut (ja olisi ylipäätään järkeä ostaa se auto). Hyvässä sopimusavioliitossa olisi myös toisesta tarvittaessa seuraa sekä harrastuksien, keskustelun että erikseen sopimusliitteellä 69 sovittavan seksin suhteen, mutta kumpikin voisi mennä omia menojaan ilman toisessa takertumista ja nauttia vaikka lätkämatseista ilman "missä sä oot"-tekstareita ynnä muuta draamaa. Lisäpykälällä voisi hankkia vaikka lapsia tarvittaessa ja sopia niiden kasvatusperiaatteista. Tämäntapainen liitto luultavasti kestäisi paljon tavallista liittoa paremmin, koska se ei alkujaan perustuisi hetken hormonaaliseen huumaan vaan yhteisiin intresseihin ja molemminpuoliseen sopimukseen sitoutumiseen, jossa rakennettaisiin pidemmän aikavälin kiintymys ja kumppanuus.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Ei avaudu, miksi aika monikin näyttää haukkuvan omaa työnantajaansa. Jos omat työt/työnkuva ahdistaa tai tuntuu siltä, että olet väärässä paikassa duunissa, niin ei muuta kun uutta etsimään ja vaihtamaan sitä paikkaa. Turha vinkua jatkuvasti, sillä ei ole työnantajan vika, jos sen tarjoamat työt ei ole "itselle sopivia".

Tämä avautuu hyvinkin, sillä kyseessä on niin sanottu henkinen varaventtiili. Totuushan on, että aniharva töistään pitää tai niitä päivääkään tekisi jos ei olisi taloudellisesti pakko, mutta jollain lailla sitä työn aiheuttamaa vitutusta ja stressiä on purettava. Yksi keino siihen on haukkua työnantajaa vaikka nettipalstoilla, se purkaa paineita ja sitten taas jaksaa painaa töitä.

Purnaaminen ja nurkuminen on suomalaisen olennainen perusoikeus ja -ominaisuus, siitä lähdetään. Päässä on joko vikaa tai sitten on elämää suuremmassa kutsumusammatissa jos ei työnantaja/työpaikka välillä vituta.

Tosin onhan niitäkin, jotka lottovoitonkin jälkeen jatkavat jossain perusduunissa, koska heillä ei muutakaan elämän sisältöä ole kuin työ. Päässä vikaa, kuten sanoin. Jos tulisi tosiaan joskus lottovoitto ja riittävä määrä rahaa (=sellainen, jonka avulla ei tarvitsisi enää töitä tehdä ja jonka koroilla voisi elellä), niin päivääkään en enää töitä tekisi. Verokortti haettaisiin töistä heti seuraavana maanantaina jahka lottovoittorahat olisivat tilillä.
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
- Autot ja miesten kiinnostus niitä kohtaan (tuntuu kiinnostavan kaikkia muita miehiä paitsi minua). Joo, meillä on kaksi autoa. Kivasti pääsen liikkumaan.

- Jatkuva keskustelu asuntojen hinnoista. Nousooko vai laskooko. Joo mulla on omakotitalo, jossa asun.

Jep. Autoja on taloudessa kaksi. Mitään silmäteriä noi ei oo. Päissäni aurinkoisena päivänä saatan suorittaa puhdistuksen kerran-pari vuodessa. Käyttöesineitä. MUTTA ymmärrän kyllä että on joku jenkkirauta ns. kesäautona.

Joo, omakotitalo on täälläkin ja velkaakin sen verran että pystyn sen yksin hoitamaan vaikka meitä kaksi tässä asuukin. Toki omistan yksin koko paskan.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Hyvässä sopimusavioliitossa olisi myös toisesta tarvittaessa seuraa sekä harrastuksien, keskustelun että erikseen sopimusliitteellä 69 sovittavan seksin suhteen, mutta kumpikin voisi mennä omia menojaan ilman toisessa takertumista ja nauttia vaikka lätkämatseista ilman "missä sä oot"-tekstareita ynnä muuta draamaa. Lisäpykälällä voisi hankkia vaikka lapsia tarvittaessa ja sopia niiden kasvatusperiaatteista. Tämäntapainen liitto luultavasti kestäisi paljon tavallista liittoa paremmin, koska se ei alkujaan perustuisi hetken hormonaaliseen huumaan vaan yhteisiin intresseihin ja molemminpuoliseen sopimukseen sitoutumiseen, jossa rakennettaisiin pidemmän aikavälin kiintymys ja kumppanuus.

Intiassa tavataan sanoa, että länsimainen avioliitto on kuin kaataisi kiehuvaa vettä kylmään kattilaan, se jäähtyy vähitellen. Intialaisessa avioliitossa kaadetaan kylmää vettä kattilaan ja aletaan sitten lämmittämään sitä, kiehuu kuulemma sitten myöhemmin, tiedä sitten näistä :)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös