Juu niinpä.Toki siinä on sekin, että siellä maaseudulla ihmiset oikeasti tarvitsevatkin niitä autojaan, kun julkista liikennettä ei juuri ole ja etäisyydet ovat pitkiä. En siis juurikaan ihmettele, että auto voi maalla asuvalle olla samanlainen statussymboli kuin vaikkapa viihde-elektroniikka kaupunkilaiselle.
Helsingissäkin on toki näitä katvealueita, joista liikenneyhteydet ovat aivan kuraa ja oma auto helpottaa asioita kummasti. Suurimmassa osassa tapauksista kyllä ei näin ole, vaan niitä autoja käytetään ihan laiskuuttaan tai omistamisen ilosta. Noh, ehkä olen vaan onnekas kun oma työmatkani kestää metroa käyttäen n. 40 minuuttia ja henkilöautolla ei selviä alle tunnin ruuhka-aikaan.
Mulla on yksi pienellä paikkakunnalla asuva tuttu, joka ei eräästä syystä johtuen tarvinnut tai siis ajanut enää autoa, mutta ei millään malttanut luopua siitä, koska se ei ole mies eikä mikään jos sillä ei ole autoa, vai miten se sen sanoikaan. Ja joskus penskana kun mä menin muutamanakin kesänä viikoksi serkkujen luokse maalle, ne ihmettelivät kun mä en halunnut ajella mopolla. Etkö sä uskalla vai? Vähän sitten kokeilin niiden mieliksi. Joo onhan kyllä Pohjois-Helsingissäkin tätä mopojengiä, tai ainakin siellä koillisessa päin.