Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 277 195
  • 7 475

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Stutzman ajaa autoa ohjaamalla oikealla jalalla ja käyttämällä polkimia vasemmalla. Stutzman sanoo, että pääsi sakoitta huumorin ansiosta.


Iso respect toki kyseiselle paraurheilijalle asenteesta, mutta en ymmärrä että miten ihmeessä kädettömällä ihmisellä voi olla ajokortti (jopa Pohjois-Amerikan kehitysmaassa)
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
PATRIK LAINEEN MONTREAL

Stutzman ajaa autoa ohjaamalla oikealla jalalla ja käyttämällä polkimia vasemmalla. Stutzman sanoo, että pääsi sakoitta huumorin ansiosta.


Iso respect toki kyseiselle paraurheilijalle asenteesta, mutta en ymmärrä että miten ihmeessä kädettömällä ihmisellä voi olla ajokortti (jopa Pohjois-Amerikan kehitysmaassa)
On varmaan silti parempi ja luotettavampi kuljettaja kuin iso osa "kädellisistä" autoilijoista. Varmaan silmä-käsi-koord... eikun siis silmä-jalka-koordinaatio on tuon tason jousiampujana selvästi kovemmalla tasolla kuin perustallaajalla.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On varmaan silti parempi ja luotettavampi kuljettaja kuin iso osa "kädellisistä" autoilijoista. Varmaan silmä-käsi-koord... eikun siis silmä-jalka-koordinaatio on tuon tason jousiampujana selvästi kovemmalla tasolla kuin perustallaajalla.
On kyllä itse asiassa jopa hämmästyttävää katsella, että miten hyvin nuo jalkojaan käyttävät. Siinä jos kädellinen olisi treenannut jalkojaan samalla tavalla, niin voisi loikkia menemään tuolla kuin mikäkin Spider-Man.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
PATRIK LAINEEN MONTREAL
On kyllä itse asiassa jopa hämmästyttävää katsella, että miten hyvin nuo jalkojaan käyttävät. Siinä jos kädellinen olisi treenannut jalkojaan samalla tavalla, niin voisi loikkia menemään tuolla kuin mikäkin Spider-Man.
Joo ja jos miettii liikenteessä, niin varmaan keskittyvät vammoistaan johtuen ajamiseen enemmän kuin normi-kädelliset. Jos nyt pelkästään siksi, etteivät ainakaan räplää kännykkäänsä ajon aikana.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tämä on ainoa palsta jonne näpyttelen silloin tällöin, koska en tarvitse (enää) X:ää tai mitään muutakaan ”julkista” foorumia. Mulle riittää pienet keskusteluryhmät kavereiden kanssa vaikkapa WhatsApp:ssa. Sitä voisin kutsua sosiaaliseksi viestittelyksi.
Ja mulle on myös ihan sama miten kukin aiheen näkee. Mutta jos vänkääminen ja toisten solvaaminen jossain X:ssä on jonkun mielestä sosiaalista, olkoon niin.
En kysynyt mielipidettäsi X:stä, vaan kysyin että näetkö sen olevan sosiaalinen media.

Toki nämä termistöt ovat lopulta aika yhdentekeviä, mutta ainahan sitä voi silti keskustella erilaisista näkemyksistä.
 

Alejandro

Jäsen
En kysynyt mielipidettäsi X:stä, vaan kysyin että näetkö sen olevan sosiaalinen media.

Toki nämä termistöt ovat lopulta aika yhdentekeviä, mutta ainahan sitä voi silti keskustella erilaisista näkemyksistä.
Mielestäni asian voisi tiivistää seuraavanlaisesti: Keskustelupalstat ovat sosiaalisia medioita, mutta sosiaalisista medioista puhuttaessa minulle ei tule mieleen keskustelupalstat, vaan Facebook, Instagram, Twitter/X ja Tiktok. Tämä siksi, että olen käyttänyt keskustelupalstoja ennen kuin koko termi sosiaalinen media on keksitty.

Näin se menee.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Ei avaudu, mitä varten Red Bullin Winter edition tulee myyntiin elokuun keskellä, kun ulkona on täys kesä :D
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
En kysynyt mielipidettäsi X:stä, vaan kysyin että näetkö sen olevan sosiaalinen media.

Toki nämä termistöt ovat lopulta aika yhdentekeviä, mutta ainahan sitä voi silti keskustella erilaisista näkemyksistä.
Jaa. ”Yleensä sitä pidetään malliesimerkkinä sosiaalisesti mediasta”, taisit kirjoittaa. No, minä en pidä. Sosiaalinen tarkoittaa yleensä muut huomioonottavaa. X on jotain ihan muuta. Se näkemyksestäni.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaa. ”Yleensä sitä pidetään malliesimerkkinä sosiaalisesti mediasta”, taisit kirjoittaa. No, minä en pidä. Sosiaalinen tarkoittaa yleensä muut huomioonottavaa. X on jotain ihan muuta. Se näkemyksestäni.

Vähän silleen olen tylsä että otin nyt tuosta wikipedian artikkelin jossa kuvataan X:ää sosiaaliseksi mediaksi. Kaikkialla muuallakin X/Twitter on katsottu olevan sosiaalinen media. Joku voi olla myös sitä mieltä että Opel ei ole automerkki, mutta se on silti sitä.
 

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu

Stutzman ajaa autoa ohjaamalla oikealla jalalla ja käyttämällä polkimia vasemmalla. Stutzman sanoo, että pääsi sakoitta huumorin ansiosta.


Iso respect toki kyseiselle paraurheilijalle asenteesta, mutta en ymmärrä että miten ihmeessä kädettömällä ihmisellä voi olla ajokortti (jopa Pohjois-Amerikan kehitysmaassa)
Tulee mieleen A.W. Yrjänän runo: "Istun työpöytäni ääressä runkkaamassa kun postiluukustani kolahtaa nippu kädettömien kirjoittamia postikortteja."
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Thaimaa.
Tai lähinnä se miksi melkein kaikki korostaa tuota h- kirjainta lausuessaan maan nimen. En tiedä mitään sanaa jossa hiljaista h:ta pitäisi erikseen korostaa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Thaimaa.
Tai lähinnä se miksi melkein kaikki korostaa tuota h- kirjainta lausuessaan maan nimen. En tiedä mitään sanaa jossa hiljaista h:ta pitäisi erikseen korostaa.
Jaa, onko se hiljainen h? En kyllä ole ollut tästä tietoinen kun olen ilmeisesti kuullut sen pääsääntöisesti väärin lausuttuna.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen, miksi Cora Schumacher tuntee olonsa niin kovin käytetyksi. Eikö hän tuntisi oloaan yhtä käytetyksi, jos ex:llä olisi uusi nainen ja toinen julistaisi maailmalle, että vihdoinkin olen löytänyt itselleni oikean ihmisen tyyliin mitä nyt tuon entisen kanssa olin vuosikausia naimisissa. Märkä rätti se voi olla kasvoille yhtä lailla, mutta jos on päässyt yli suhteesta niin tuskin se noin kovin tuntuisi.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ihmettelen, miksi Cora Schumacher tuntee olonsa niin kovin käytetyksi. Eikö hän tuntisi oloaan yhtä käytetyksi, jos ex:llä olisi uusi nainen ja toinen julistaisi maailmalle, että vihdoinkin olen löytänyt itselleni oikean ihmisen tyyliin mitä nyt tuon entisen kanssa olin vuosikausia naimisissa. Märkä rätti se voi olla kasvoille yhtä lailla, mutta jos on päässyt yli suhteesta niin tuskin se noin kovin tuntuisi.
Ei hän selvästikään ole päässyt yli. Näin lehtijuttujen perusteella päättelisin.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samat ihmiset menevät myös lentokentällä odottamaan portin aukeamista heti kun oma lento ruutuun lävähtää. Siinä sitten seisoskellaan mukavasti tunnin verran odottaen portin avautumista. Pääsee sitten ensimmäisenä istumaan koneeseen ja odottamaan muiden matkustajien saapumista sekä koneen lähtöä. Kai siinäkin jokin hohto on, että on ensimmäisten joukossa odottamassa sitä, että pääsee odottamaan lisää.

Jonkun verran tulee töiden takia matkustettua niin kyllä siinä on syynsä miksi ainakin Euroopan sisäisillä lennoilla kannattaa sinne koneeseen mennä heti, kun oma boarding pass mahdollistaa. Jos on joku käsimatkatavara jonka haluaa sinne ylähyllylle, niin viimeisinä koneeseen saapuvat joutuvat aika usein tunkemaan niitä varsin epäkäytännöllisiin sijainteihin, joka saattaa aika paljon hidastaa esim koneesta poistumista (jos vaikka istut rivillä 8 ja laukku päätyy hyllylle riville 20). Ja kun tarpeeksi matkustaa niin se alkaa vituttamaan jolloin sitä koittaa päästä töihin/kotiin mahdollisimman nopeasti sieltä koneesta.
 

pepsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukka Seppäsen pelipaikaton fantasia
joka saattaa aika paljon hidastaa esim koneesta poistumista (jos vaikka istut rivillä 8 ja laukku päätyy hyllylle riville 20). Ja kun tarpeeksi matkustaa niin se alkaa vituttamaan jolloin sitä koittaa päästä töihin/kotiin mahdollisimman nopeasti sieltä koneesta.
Oli kone minkä kokoinen tahansa, väittäisin että max. 5 minuutissa se on tyhjä. Eli melko marginaalinen juttu kotiinpääsyn kannalta, oli oma paikka ja käsimatkatavarat millä rivillä tahansa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko

Vähän silleen olen tylsä että otin nyt tuosta wikipedian artikkelin jossa kuvataan X:ää sosiaaliseksi mediaksi. Kaikkialla muuallakin X/Twitter on katsottu olevan sosiaalinen media. Joku voi olla myös sitä mieltä että Opel ei ole automerkki, mutta se on silti sitä.
Kas. Mukavaa kun päätit tuoda lisävalaistusta asiaan. Kaikki kirjoittamasi on minulle ihan uutta ja avasi silmäni.
Ja Opel on jonkin sortin kulkuväline. Samassa alkuperämaassa tehdään toki myös autoja. Niistä lisää Wikipediassa in case epäselvää.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Kun konservatiiviset ja monesti oikeistolaiset ihmiset kuuntelevat mielissään heidän omia arvojaan vastustavaa punk-musiikkia. Ei ole auennut ikinä.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun konservatiiviset ja monesti oikeistolaiset ihmiset kuuntelevat mielissään heidän omia arvojaan vastustavaa punk-musiikkia. Ei ole auennut ikinä.
Tämä on jännä juttu. Kyllä mäkin olen kuunnellut ja kuuntelen edelleen musikkia, esim. joissa sanoitukset ja naisiin kohdistuvat asenteet ja näkemykset eivät vastaa omia arvojani.
 

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK

Minulle ei avaudu herra Vihavaisen toiminta ja ajatuksenjuoksu.

Jos hän olisi saanut keskustella huoltokäynnin yhteydessä autollaan kaahanneen asentajan kanssa ja pitää "isällisen puhuttelun", niin kaikki olisi ollut hyvin ja elämä olisi jatkunut.

Kun tätä puhuttelumahdollisuutta ei tarjoutunut, teki Vihavainen rikosilmoituksen. Hän toteaa "Nuori mies syyllistyi törkeään liikennerikokseen ja sai siitä rangaistuksen. Mutta koska käräjille asti jouduttiin tavallaan työnantajan välinpitämättömyyden seurauksena, ei olisi paljon vaadittu, että he maksaisivat sakot työntekijänsä puolesta. Eiköhän tämä ole jo tapauksen opikseen ottanut."

MIhinköhän rikoslain mukaisiin rikoksiin Vihavainen rajaa "isällisen puhuttelunsa" riittävän seuraamukseksi? Törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta asteikko on sakkosta (30 päiväsakkoa) kahteen vuoteen vankeutta. Sama maksimirangaistus on esimerkiksi pahoinpitelyssä, lasta seksuaalisesti esittävän kuvan levittämisessä ja törkessä ratissa.

Alueloukkauksessa maksimi on vain vuosi! Nyt valtiovalta yhteyttä Vihavaiseen, niin voi isällisesti puhutella rajan yli eksyneet venäläislentäjät, niin säästyy esitutkintaan muuten menevät resurssit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös