Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 232 010
  • 7 298

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ei avaudu uskonnot, uskovaiset ja niitten ajatuksen juaksu. Siis viälä vuanna 2023 nää pellet on ihan oikeesti sitä miältä että joku ukko kattelee meitin meininkiä ylhäältä ja pistää merkille hyvät ja pahat teot niinkun joku joulupukki. Maailmassa on joku miljoona eri uskontoa ja kaikkien kannattajien mukaan se oma on ainoo oikee. Kuinka VITUN sekasin pitää olla päästään että uskoo johonkin jumalaan tai jumaliin? Mun mutsi on tämmönen sekopää. En oo missään yhteyksissä ollu siihen vuasiin. Ei saatana (onkohan se olemassa, hmmm) riitä taas sanat. Jännä muuten toikin että ulospäin kaikkein hurskaimmat kirkonmiähet, seurakuntien paimenet ja muut isossa roolissa olevat Jeesuksen edustajat ovat kaikista pahimpia huijareita, pedareita ja huono-osasten hyväksikäyttäjiä.

Halleluja!
Sama juttu tässä kun yleinen ajanlasku maailmassa menee Kristuksen syntymän mukaan, vaikka muitakin ajanlaskuja on. Myöskin tämä ajanlasku menee henkilön mukaan, jonka olemassa oloa ei ole 100 % voitu todentaa, vai onko?

Myöskin ennen ihmisillä oli enemmän ehkä tuota vapaa-aikaa, mutta nykyään melkein kaikki ovat korporaatioiden orjia, paitsi rikkaat ja KELAn jäsenkortin omaavat.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sama juttu tässä kun yleinen ajanlasku maailmassa menee Kristuksen syntymän mukaan, vaikka muitakin ajanlaskuja on. Myöskin tämä ajanlasku menee henkilön mukaan, jonka olemassa oloa ei ole 100 % voitu todentaa, vai onko?
Sen mitä mää oon historiaan perehtyny, niin kyllä siä aikanaan joku Jesse niminen puuseppä vissiin kävi kansaa kiihottamassa ja öyhöttämässä. Ja sai seuraajia vanaveteensä. Sitten suututti hallituksen ja sen vuoksi hiljennettiin sen aikasilla metodeilla. Legenda oli syntynyt.

Aikansa Hitler, ilman kansanmurhaa.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sama juttu tässä kun yleinen ajanlasku maailmassa menee Kristuksen syntymän mukaan, vaikka muitakin ajanlaskuja on. Myöskin tämä ajanlasku menee henkilön mukaan, jonka olemassa oloa ei ole 100 % voitu todentaa, vai onko?
No siis teknisesti Jeesuksen olemassaoloa ei voida 100% varmaksi todistaa, tämä johtunee käsittääkseni siitä ettei Jeesuksen elinajalta ole minun tietääkseni yhtään kirjoitusta jotka olisi tehty jo silloin kun hän eli. Toki myöhemmältä ajalta löytyykin sitten runsaasti.

Mutta kyllähän se Jeesuksen historiallinen olemassaolo nykytiedon mukaan on hyvinkin varmaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
No siis teknisesti Jeesuksen olemassaoloa ei voida 100% varmaksi todistaa, tämä johtunee käsittääkseni siitä ettei Jeesuksen elinajalta ole minun tietääkseni yhtään kirjoitusta jotka olisi tehty jo silloin kun hän eli.
Pistin jo Dannylle melko anteliaan tarjouksen hänen päiväkirjamerkinnöistään tuolta ajalta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Postuumisti hoitunut noi jutut, edelleen kiihottaa kansanryhmiä vastaan, mut voidaan tuomita vasta kun tekee luvatun combäkin.
Niin - jos kirjoihin on uskomista, teki jo yhden...

"Nousi kolmantena päivänä kuolleista..." jne...
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Eli joskus tuhannen vuoden päästä Jeesustellaan Aku Ankkaa, kun oli joku ankka (tai oikeesti joku vitun hanhi, joka paskantaa puistot vituilleen) ja siitä on sadat ihmiset postuumisti kirjoittaneet ja piirtäneet erilaisia satuja. Halle-kvaak-kvaak.

Juu, kyllä kaikki satuhahmoihin ja hatusta revittyihin teeseihin nojaavat uskonnot jaksaa vaan ihmetyttää näin 1800-luvun lopulla. Tai noh, menee kyllä ihan vitutuksen puolelle ne äärimmäisyydet. Vittu kun ihmiset on tyhmiä.

Katsokaa kaikki Hail Satan!, siinä on vahvaa näkemystä.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Sama juttu tässä kun yleinen ajanlasku maailmassa menee Kristuksen syntymän mukaan, vaikka muitakin ajanlaskuja on. Myöskin tämä ajanlasku menee henkilön mukaan, jonka olemassa oloa ei ole 100 % voitu todentaa, vai onko?

Myöskin ennen ihmisillä oli enemmän ehkä tuota vapaa-aikaa, mutta nykyään melkein kaikki ovat korporaatioiden orjia, paitsi rikkaat ja KELAn jäsenkortin omaavat.
Tämmönen vammanen saivartelu tähän väliin, mutta eikös ajanlasku mene päivien, kuukausien ja planeettamme kierron auringon ympäri mukaisesti. Vuosi nolla on toki sen keksityn heebon mukaan nimetty, mutta onpa noita tapahtumia myös ekr.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tämmönen vammanen saivartelu tähän väliin, mutta eikös ajanlasku mene päivien, kuukausien ja planeettamme kierron auringon ympäri mukaisesti. Vuosi nolla on toki sen keksityn heebon mukaan nimetty, mutta onpa noita tapahtumia myös ekr.
Jos nyt lisää saivartelen ennen ilta rukoustani, niin tämä käytössämme oleva ajanlaskuhan on jo itsessään pielessä. Ei ole aina tunnit tahi minuutitkaan olleet just silleen, saati että päivät ja kuukaudet.
No näillä toki menty jo tovi, ja mennään jatkossakin.

Amen.

ps. Jesus Nasaterilainen syntyi 4v. ekr.

Onneks kohta on joulu taas.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Sama juttu tässä kun yleinen ajanlasku maailmassa menee Kristuksen syntymän mukaan, vaikka muitakin ajanlaskuja on. Myöskin tämä ajanlasku menee henkilön mukaan, jonka olemassa oloa ei ole 100 % voitu todentaa, vai onko?
Eräässä entisessä työpaikassani ajanlasku meni ESP/JSP (ennen movaarin paloa/jälkeen samovaarin palon).
Osastopäällikkö oli jättänyt venäläisen sähkösamovaarin töpselin yöksi seinään, ja siitä aiheutuneen tulipalon takia konttoria oli tuuletettu ja rempattu kolme viikkoa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miksi aikaa pitää laskea? Voitasko olla vaan.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Pitäskö kokeilla huomenna tätä. Mitähän tuo pomo tuumaisi kun jättäisi menemättä töihin, toteaisi vaan että en mä enää jaksa laskea mitään aikaa, ajattelin olla vaan.
Eihän salaisen agentin työ mitään kellokorttihommaa ole. Kirjautuu vaan ulos samaan aikaan kun on pääpahiksen päämajassa ja lähtee kotiin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Pitäskö kokeilla huomenna tätä. Mitähän tuo pomo tuumaisi kun jättäisi menemättä töihin, toteaisi vaan että en mä enää jaksa laskea mitään aikaa, ajattelin olla vaan.

Tästä tulee mieleen edesmenneen ihan hyvän kirjailijan Matti Pulkkisen kertomus siitä, miten eräällä professorilla oli "x-läinen aikakäsitys", eli, no, aikaa ei ole ja tullaan ja mennään milloin sattuu huvittamaan. Sitä kirjailija vain ihmetteli, että mitähän opiskelijat ajattelivat professorin aikakäsityksestä tentin alkua odotellessaan.

En tarkenna, mihinkä suuntaan maantieteellisesti aikakäsitys vihjaa, ettei ikäväksi ihmiseksi sanota. Mutta sen verran paljastan, että kyseessä on manner ja se alkaa A-kirjaimella.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
En missään määrin hyväksy sitä, että henkilöön kohdistuvaa erittäin asiatonta kommentointia ilmenee ja kohdistetaan, kuten jutussa osaltaan mainitaan.

Silti en aivan ymmärrä sitä, että jos ruotsalaisessa alkuperäisversiossa yleistieto ja osaaminen on keskiössä, ja Yle toteuttaa samaa ohjelmaa ensi kertaa Suomessa, mutta päättääkin tehdä niin, että viihde ja hauskuuttelu ovat tuon hyvän tieto-osaamisen sijaan keskiössä, niin siitä Ylellä yllätytään, kun kansa kertoo mielipiteensä ohjelmasta eli pettyy odotuksiin nähden ja on harmissaan, että Yle vei tietoisesti ohjelmaa tällaiseen hauskuuttelusuuntaan. Pienikin otanta suomalaisesta tv-tarjonnasta kertoo, että sellaiselle ei Ylen illan primetimessä ole tilausta, vaan ennemmin juuri tuollaiselle tuossamäärin rauhallisemmalle ja tiedonosoittamiselle perustuvalle ohjelmaformaatille.

Samoin ohjelma sisälsi näiden vieraiden omaa vitsinheittoa noihin muutamiin nyt jälkikäteen ikäviksi koettuihin kommentteihin liittyen. Eli olivatko he jopa itse bensan liekkiin heittäjinä omalla toiminnallaan ja omilla sanavalinnoillaan ja hauskuuttelullaan? Sekin osaltaan vähän erikoista, että ohjelmassa nämä kisailevat ihmiset ottavat tietoisesti ja halutusti tuon "show-roolin" - sen osaamisen osoittamisen sijasta -, ja sitten jälkikäteen ihmetellään, kun siihen katsojat lähteekin mukaan, ja se koetaankin sitten vääränä. Toki rajansa sillä, millaista tekstiä kukakin saa palautteena antaa, mutta ei tuosta välttämättä noin kovin pitäisi yllättyä, että näin kävi, kun ohjelman katsoi. Ja kun vertasi siihen, mitä etukäteen odotti sen olevan alkuperäisen ruotsalaisen version pohjalta.

 

Glove

Jäsen
Ei oikein avautunut tuo ulkomaan elävien salitreeni. Jotain kuitenkin treenaamisesta ja valmentamisesta ymmärrän, eikä tuo oikein istunut mihinkään oppimaani. No, varmaan tuo mun prässi-mave-ylätalja-penkki treeni on jonkun mielestä jotain muuta kuin se on minun mielestäni.
 

Potku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Kivikova
Hengaillaan -kakkosjakso tuli tv:ssä tänään. Somessa on nyt kasapäin ihmetteleviä kommentteja tyyliin: "Katsoin nyt ohjelman. Mikä ihme tässä muka oli valittamisen aihetta?? Tämähän on hyvä ohjelma."

Kun se ongelma oli niissä ensimmäisen jakson vieraissa. Ja ne vieraat vaihtuu joka jaksoon. Ja tuo tuli luokkaa joka paikassa viime viikolla selväksi. Ongelmaa ei koettu silloin olevan ohjelmassa, ei kanavassa, ei esitysajassa, eikä juontajissa.

En ihan ymmärrä näitä tällaisia somejulkaisuja. Tuo ihmisten tarve pöyristyä julkisesti ja äänekkäästi somekanavissa on jotain hyvin mystistä. Etenkin, kun faktat olisi tarkistettavissa, jos viestien sisältö niiden puutteesta on muotoutunut.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Minun on hyvin vaikea samaistua siihen, kun jotkut nyt Suomen NATO-jäsenyyden varmistuttua puhuvat "unelmien täyttymyksestä" tai "pikkupojan unelman toteutumisesta". En tiedä, onko tässä ero kasvatuksessa, sukupolvessa, iässä, vai missä, mutta itselleni on todella vieraannuttava ajatus että minä olisin lapsena haaveillut suomen liittymisestä mihinkään sotilaalliseen toimintaan.

Tietyllä tapaa jopa surullista jos pikkupoikana on joutunut noin isoja asioita miettimään ja oikein haaveillut tuollaisista poliittisista päätöksistä. Itse söin paskaa hiekkalaatikolla ja leikin tinasotilailla.

Ja mikäli joku tästä nyt mielensä pahoittaa niin sanon sen, että mielestäni on hyvä juttu että suomi liittyy NATO:on, en vain oikein ymmärrä romantisointia asian tiimoilta.
 

Alejandro

Jäsen
Minun on hyvin vaikea samaistua siihen, kun jotkut nyt Suomen NATO-jäsenyyden varmistuttua puhuvat "unelmien täyttymyksestä" tai "pikkupojan unelman toteutumisesta". En tiedä, onko tässä ero kasvatuksessa, sukupolvessa, iässä, vai missä, mutta itselleni on todella vieraannuttava ajatus että minä olisin lapsena haaveillut suomen liittymisestä mihinkään sotilaalliseen toimintaan.
No sehän se tässä onkin, että Natoon liittyessä meidän ei tarvitse liiemmin miettiä enää "sotilaalliseen toimintaan liittymistä". Venäjän hyökätessä Ukrainaan minä ja monet kaverini seurasimme taukoamatta sotimista miettien, että miten tässä käy. Kiitos Ukrainan, pystyn nukkumaan yöni rauhassa.

Päättäjämme ovat vuosikymmeniä pelanneet typerää uhkapeliä, jossa on älyttömät panokset. Nyt se loppuu. Enää ei tarvitse pelätä, että nuoret joutuvat uusiin Venäjän valloitussotiin.

Muokkaus: Itse en kyllä lapsena vielä ymmärtänyt Naton päälle, mutta lukiossa aloin havahtumaan. Kirjoitinpa jopa ylioppilaskirjoitusten äidinkielen esseessä jäsenyyden puolesta. Kirjoitukseni lähti heikoin pistein, mutta YTL tuplasi ne. Kyllä tässä on monta vuotta ihmetelty, että miksi sitä jäsenyyttä ei haeta ja mikä ihme tämän maan poliittista ilmapiiriä vaivaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
No sehän se tässä onkin, että Natoon liittyessä meidän ei tarvitse liiemmin miettiä enää "sotilaalliseen toimintaan liittymistä". Venäjän hyökätessä Ukrainaan minä ja monet kaverini seurasimme taukoamatta sotimista miettien, että miten tässä käy. Kiitos Ukrainan, pystyn nukkumaan yöni rauhassa.
Olen samaa mieltä. Mielestäni Natoon liittyminen on pikemminkin maailman tilanteen aiheuttama välttämättömyys, kuin mikään ilon ja onnen päivä. Ideaali tilanteessa mitään Natoja ei olisi, saatika että siihen liittymistä juhlittaisiin tippa silmässä shamppanjalla skoolaten.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Olen samaa mieltä. Mielestäni Natoon liittyminen on pikemminkin maailman tilanteen aiheuttama välttämättömyys, kuin mikään ilon ja onnen päivä. Ideaali tilanteessa mitään Natoja ei olisi, saatika että siihen liittymistä juhlittaisiin tippa silmässä shamppanjalla skoolaten.

Tarkennan:

Ideaalitilanteessa ei olisi Venäjän kaltaisia rikollisvaltioita, joiden takia saa aina olla varuillaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös