Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 243 030
  • 7 330
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Syynä uudistukselle on Always-terveyssiteitä valmistavan Procter & Gamblen mukaan se, että he haluavat ottaa huomioon kaikki asiakasryhmänsä, jotka elävät kuukautisten kanssa."
Kyllä parisuhteessa elävä äijäkin "elää kuukautisten kanssa." Kutsutaan myös hullun lehmän taudiksi.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Always-terveyssiteistä poistuu naissymboli

"Syynä uudistukselle on Always-terveyssiteitä valmistavan Procter & Gamblen mukaan se, että he haluavat ottaa huomioon kaikki asiakasryhmänsä, jotka elävät kuukautisten kanssa."

Eli onko miehilläkin kuukautiset vai mitä tässä nyt haetaan?

Vaikuttaa hyvältä markkinointitempaukselta, sillä sosiaalisessa mediassa etenkin miehet tuntuvat nyt levittävän Alwaysin nimeä ja kuvia sisältävää materiaalia runsain määrin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Always-terveyssiteistä poistuu naissymboli

"Syynä uudistukselle on Always-terveyssiteitä valmistavan Procter & Gamblen mukaan se, että he haluavat ottaa huomioon kaikki asiakasryhmänsä, jotka elävät kuukautisten kanssa."
Ensinnäkin olen tässä hetken pyöritellyt always-pakkauksia ja mietin että missä se ihmeen naissymboli oikein on kunnes tajusin että noissa on suojakääreissä on näköjään naissymboli. Anaways, ketä haittaa. No on se tietty hienoa että saadaan sukupuolineutraaleja terveyssiteitä kauppoihin. Ja toisekseen jokainen järkevä, ympäristötietoinen ja itsensä kanssa sinut oleva nainen käyttää kuukuppia eikö mitään siteitä. Näin olen kuullut näiden kuukuppi-intoilijoiden sanovan.
 
Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vasemmistolainen ajatusmalli. Se ei ole koskaan avautunut, eikä tule koskaan avautumaan. Itse en ole koskaan pystynyt käyttämään rahaa enempää kuin sitä on, enkä koskaa ole kuvitellutkaan että jonkun, jolla menee hyvin, pitää maksaa minun elämä.
 

444

Jäsen
Always-terveyssiteistä poistuu naissymboli

"Syynä uudistukselle on Always-terveyssiteitä valmistavan Procter & Gamblen mukaan se, että he haluavat ottaa huomioon kaikki asiakasryhmänsä, jotka elävät kuukautisten kanssa."

Eli onko miehilläkin kuukautiset vai mitä tässä nyt haetaan?
Varmaan tässä haetaan sitä, että moni naisen sukupuolielimistön omaava henkilö kokee olevansa jotain muuta kuin nainen sanan perinteisessä merkityksessä. Eli ei ole omasta mielestään nainen eikä mies, vaan jotain muuta, mutta kuukautiskierto on ja pysyy, koska pelit ja pensselit vain toimivat niin.
Se että koskeeko tämä edes kovin suurta osaa kohderyhmästä (ne joilla on käyttöä kuukautissuojille) ei ole olennaista, sillä sukupuolineutraalius on tätä päivää yhä enenevässä määrin.

Täysin toinen kysymys sitten on, että miksi se merkki on siihen laitettu alun perinkään. Mitä sillä on haluttu viestiä? Ellei markkinoilla ole ollut vastaavia tuotteita miessymboleilla (ja pienillä fyysisillä eroilla), niin ko. symboli on ollut täysin tarpeeton, sillä sekaantumisen vaaraa ei ole ollut.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Maustetytöt. Kummallisen päälleliimatun ja väkinäisen oloista Kainuu-Punavuori-meemeilyä ja/tai pop-satiiria, jonka (itse)ironiataso jää epäselväksi.

Lisäys: Halloween-kohkaus Suomessa. Pyhäinpäivän vietto on vaalimisen arvoinen perinne.
 
Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensinnäkin olen tässä hetken pyöritellyt always-pakkauksia ja mietin että missä se ihmeen naissymboli oikein on kunnes tajusin että noissa on suojakääreissä on näköjään naissymboli. Anaways, ketä haittaa. No on se tietty hienoa että saadaan sukupuolineutraaleja terveyssiteitä kauppoihin. Ja toisekseen jokainen järkevä, ympäristötietoinen ja itsensä kanssa sinut oleva nainen käyttää kuukuppia eikö mitään siteitä. Näin olen kuullut näiden kuukuppi-intoilijoiden sanovan.
Mä ihmettelin aina tuota kuparin symbolia niissä.

Ei vaan, en ole tainnut huomatakaan koko symbolia. Kai se niin on, että ne, joille asialla on jotain erityistä merkitystä huomaavat ja muut eivät juuri kiinnitä huomiota asiaan.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mä ihmettelin aina tuota kuparin symbolia niissä.
Vaan tiedättekös, mistä tuo naiseuden (ja kuparin) symboli on juonnettu? Kreikkalaisen mytologian Venuksen käsipeilistä. Kollegani kertoi tämän jokin aika sitten.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaikuttaa hyvältä markkinointitempaukselta, sillä sosiaalisessa mediassa etenkin miehet tuntuvat nyt levittävän Alwaysin nimeä ja kuvia sisältävää materiaalia runsain määrin.
Seuraakohan Volvo nyt perässä? Ihme, että tiedostavassa ja feministisessä Ruotsissa ei ole nostettu suurempaa meteliä Volvon miehisestä logosta.
 

444

Jäsen
Ei avaudu, miksi radio-ohjelmissa jauhetaan jatkuvasti paskaa tv-ohjelmista. Eikä ihan mistä hyvänsä ohjelmista, vaan tosi-tv-paskasta. Analisoidaan kaiken maailman bb:t, selviytyjät, tempparit. Miksi? Eikö niillä riitä puhuttavaa mistään muusta?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Ei avaudu miksi käsittämättömiä asioita noin kulttuuriin liittyen annetaan tapahtua ja kukaan ei sano mitää. En edes alota uskonto jne ihmeellisyyksistä.

Tällä kertaa tuo tikuilla syönti. Mikä helvetin innovaatio tuokin on? Fakta on että haarukka ja veitsi on kätevämpi yhdistelmä. Miksi pitää vetää erikseen riisi ja lisuke ja sitte liemi vielä ryystää?

Eiks ne saatana oo kuullu ruokailuvälineistä? Sitte ryystetää ku koirat kiposta. Ylimäärästä tiskiä ku kaikki on eri kupeissa tarjolla.

Oon itekki matkustellu, mut nyt taas katoin jonkun pätkän ja ei voi tajuta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei avaudu miksi käsittämättömiä asioita noin kulttuuriin liittyen annetaan tapahtua ja kukaan ei sano mitää. En edes alota uskonto jne ihmeellisyyksistä.

Tällä kertaa tuo tikuilla syönti. Mikä helvetin innovaatio tuokin on? Fakta on että haarukka ja veitsi on kätevämpi yhdistelmä. Miksi pitää vetää erikseen riisi ja lisuke ja sitte liemi vielä ryystää?

Eiks ne saatana oo kuullu ruokailuvälineistä? Sitte ryystetää ku koirat kiposta. Ylimäärästä tiskiä ku kaikki on eri kupeissa tarjolla.

Oon itekki matkustellu, mut nyt taas katoin jonkun pätkän ja ei voi tajuta.
Esimerkiksi Sushin syöminen tikuilla on vaan saakelin paljon helpompaa kuin veitsellä ja haarukalla. Siis oikein syönti - soijaan dipataan se päällä oleva kala/täyte, ei koko Nigiriköntti.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Esimerkiksi Sushin syöminen tikuilla on vaan saakelin paljon helpompaa kuin veitsellä ja haarukalla. Siis oikein syönti - soijaan dipataan se päällä oleva kala/täyte, ei koko Nigiriköntti.
Joku täällä osasi kertoa että oikeasti sushit pitäisi syödä sormin. Pikku kakkosessa oli ohjelma jossa japanilais-suomalainen perhe teki susheja. Lopussa lapset ja äiti söi sormin ja vain suomalaissyntyinen isä söi puikoilla. Ja tämä perhe laittoi ihan valtavasti täytteitä ja rullat oli tosi paksuja (just saivat levälevyn täytteiden ympärille). Eli ihan erilaisia kuin ne pienet rullat joita itse olen nähnyt Suomen ravintoloissa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei avaudu, miksi radio-ohjelmissa jauhetaan jatkuvasti paskaa tv-ohjelmista. Eikä ihan mistä hyvänsä ohjelmista, vaan tosi-tv-paskasta. Analisoidaan kaiken maailman bb:t, selviytyjät, tempparit. Miksi? Eikö niillä riitä puhuttavaa mistään muusta?

Radio- ja TV-kanavat kuuluvat usein samaan konserniin ja se on sisältömarkkinointia oman firman tv-tuotteille. En kuuntele juuri mainosradioita, mutta arvaisin että Rockilla ja Aallolla puidaan Nelosen sarjoja ja bb:tä ja Novalla sitten keskitytään tanssikisoihin.
 

444

Jäsen
Radio- ja TV-kanavat kuuluvat usein samaan konserniin ja se on sisältömarkkinointia oman firman tv-tuotteille. En kuuntele juuri mainosradioita, mutta arvaisin että Rockilla ja Aallolla puidaan Nelosen sarjoja ja bb:tä ja Novalla sitten keskitytään tanssikisoihin.
Joo siis tuo kaupallinen syy on toki hyvin tiedossa. Mutta mä en ymmärrä, miten tuon koetaan tuovan itse radio-ohjelmaan mitään lisäarvoa, etenkään kuulijan näkökulmasta. Esim. jonkun 4 tuntia kestävän iltapäiväohjelman ajasta voidaan helposti käyttää puolet siihen, että puidaan ennakkoon tai jälkikäteen jotain tapahtumia jossain helvetin turhassa sarjassa. Noiden juontajien juttuja on muuten ihan mukava kuunnella autossa istuessa, mutta tuossa kohtaa yleensä vaihtuu kanava ääntä nopeammin.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Joku täällä osasi kertoa että oikeasti sushit pitäisi syödä sormin. Pikku kakkosessa oli ohjelma jossa japanilais-suomalainen perhe teki susheja. Lopussa lapset ja äiti söi sormin ja vain suomalaissyntyinen isä söi puikoilla. Ja tämä perhe laittoi ihan valtavasti täytteitä ja rullat oli tosi paksuja (just saivat levälevyn täytteiden ympärille). Eli ihan erilaisia kuin ne pienet rullat joita itse olen nähnyt Suomen ravintoloissa.
Meillä käy duunissa Japanilainen Sushikokki vähän väliä. Joo Sushia syödään sormin - (tunnetaan tekstuuri) mutta tikuktin on hyväksyttävää, sashimia puikoilla, Nigiri sormin tai tikuin. Soijaan ei kasteta tosiaan riisiä, vaan vain kala joka on Nigirin päällä. Maki ja Sushi rullat, vain riisiä dipataan vähän kulmasta soijaan, ei koko klönttiä, eikä varsinkaan keskustaa. Syödään aina yhdellä kertaa ei eli näykitä tai rikota rullaa vaan kokonaan suuhun.
Wasabia ei lisätä! Kokki on laittanut juuri oikean määrän Wasabia kalan alle. Näin siis jos oikeasti hyvin valmistettuja syödään perinteisesti, kokin ammattitaitoa kunnioittaen.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei jumalauta avaudu että jostain helvetin syömisestäkin pitää olla ohjeistus ja koodisto.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Syödään aina yhdellä kertaa ei eli näykitä tai rikota rullaa vaan kokonaan suuhun.
Edellä mainitsemassani Pikku kakkosen ohjelmassa oli vähän "hassun" näköistä kun perheen äiti työnsi melkein minun ranteeni paksuisia rullia suuhunsa. En muista että saiko lapset ne rullat kokonaisina suuhun. Perhe laittoi rulliin paksun riisikerroksen lisäksi munakasta, kurkkua, avokadoa, surimia ja tonnikalaa (ehkä jotain muutakin jota en muista) eli kunnolla tavaraa....
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös