Asia, joka ei avaudu minulle

• 1 311 633
  • 7 626
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onkos siihen tullu muuten mitään selkoa miks niitä jenkkituristeja lakos kun ryssää talvisodassa siälä Dominikaanisessa Tasavallassa? Niitähän oli lyhyeen aikaan ties kuinka monta ja kaikki "luonnolliisia" eikä liity toisiinsa...

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Onkos siihen tullu muuten mitään selkoa miks niitä jenkkituristeja lakos kun ryssää talvisodassa siälä Dominikaanisessa Tasavallassa? Niitähän oli lyhyeen aikaan ties kuinka monta ja kaikki "luonnolliisia" eikä liity toisiinsa...
Kolme kappaletta kuoli ja välissä ensimmäisen ja kahden seuraavan välillä viisi päivää? Luonnolliset syyt ilmeisesti kyseessä, mikäli uskomme paikallisia viranomaisia.

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö myös ruotsalaisia suunnistajia kupsahdellut yhteen aikaan röykkiöittäin metsiin? Vai oliko ne ruotsalaisia, suunnistajia kuitenkin olivat.

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikö myös ruotsalaisia suunnistajia kupsahdellut yhteen aikaan röykkiöittäin metsiin? Vai oliko ne ruotsalaisia, suunnistajia kuitenkin olivat.
En tiedä oliko tuo sitten se todellinen syy.

Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Keskellä tietä kävelevät ihmiset, jotka eivät tajua väistää jommalle kummalle reunalle edes siinä vaiheessa, kun huomaavat että joku tulee takaa. Harvinaisen ärsyttävää toimintaa.

PS. sori @vilperi , ehit juuri tykätä tästä mutta huomasin samalla hetkellä että laitoin tämän vahingossa väärään ketjuun sillä tämä nimenomaan ei avaudu mulle.

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Keskellä tietä kävelevät ihmiset, jotka eivät tajua väistää jommalle kummalle reunalle edes siinä vaiheessa, kun huomaavat että joku tulee takaa. Harvinaisen ärsyttävää toimintaa.

PS. sori @vilperi , ehit juuri tykätä tästä mutta huomasin samalla hetkellä että laitoin tämän vahingossa väärään ketjuun sillä tämä nimenomaan ei avaudu mulle.

Ai, en edes kiinnittänyt sen kummemmin huomiota missä ketjussa kyseinen viesti oli. Olin silloin ruokatauolla ja selailin vain nopeasti nettiä lävitse. Sitten silmiini osui tämä ihan aiheellinen "ihmetyksen" aihe ja kun olen itse joskus samaa asiaa miettinyt niin päätin tykätä siitä.

Minuakin välillä nimittäin pänninyt nämä ihmiset jotka kulkevat teillä niin että peittävät sen koko tien. Jotkut jopa kulkevat ensin tien toisessa reunassa ja sitten kun vaikka pyörällä päätät tietenkin ohittaa tällaisen kävelijän sieltä puolelta missä se ei kulje niin eikö tämä päätä just silloin vaihtaa tien puolta.

Mutta nämä ovat kyllä yleisempiä tapauksia että tiellä kuljetaan niin keskellä että ohittaminen on hankalaa.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kolme kappaletta kuoli ja välissä ensimmäisen ja kahden seuraavan välillä viisi päivää? Luonnolliset syyt ilmeisesti kyseessä, mikäli uskomme paikallisia viranomaisia.

Näitä on ollut paljon enemmän kuin 3 kappaletta. "Dozens of tourists have gotten sick after visiting the country’s resorts and several more have died, prompting the FBI to begin looking into the matter."
Taisi olla yli 10 viime kerrallan kun asiasta luin. Myrkkyviina hotellien minibaareissa (siellä ei tuossa maassa yleensä ole pulloja, vaan viina-annostelijat joita sitten täytetään... helppohan tuossa on tehdä massia sivussa, ottaa laatutavara ja vaihtaa paikalliseen pontikkaan tms.)
Lisäksi monissa muissa maissa turisteja on kuollut hyönteismyrkkyihin jotka ovat kiellettyjä, mutta silti käytetään satunnaisesti esim hotelleissa.
Metyylibromidi ja Klorpyrifossi ovat vahvoja myrkkyjä joita käytetään hyönteismyrkyissä. Varsinkin tuo Metyylibromidi on aika ikävää tavaraa. Useimmissa maissa se on ollut kielletty jo kauan.
Hajuton, väritön ja lähes mauton. Käytetään sumutteena. Oireina oksentelua, pahoinvointia, rintakipuja, hengen ahdistusta ja huimausta. Sen jälkeen nopeasti kouristuksia ja kramppeja, jopa kuolema.

Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
"Syynä uudistukselle on Always-terveyssiteitä valmistavan Procter & Gamblen mukaan se, että he haluavat ottaa huomioon kaikki asiakasryhmänsä, jotka elävät kuukautisten kanssa."
Kyllä parisuhteessa elävä äijäkin "elää kuukautisten kanssa." Kutsutaan myös hullun lehmän taudiksi.

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Always-terveyssiteistä poistuu naissymboli

"Syynä uudistukselle on Always-terveyssiteitä valmistavan Procter & Gamblen mukaan se, että he haluavat ottaa huomioon kaikki asiakasryhmänsä, jotka elävät kuukautisten kanssa."

Eli onko miehilläkin kuukautiset vai mitä tässä nyt haetaan?

Vaikuttaa hyvältä markkinointitempaukselta, sillä sosiaalisessa mediassa etenkin miehet tuntuvat nyt levittävän Alwaysin nimeä ja kuvia sisältävää materiaalia runsain määrin.

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS

Ensinnäkin olen tässä hetken pyöritellyt always-pakkauksia ja mietin että missä se ihmeen naissymboli oikein on kunnes tajusin että noissa on suojakääreissä on näköjään naissymboli. Anaways, ketä haittaa. No on se tietty hienoa että saadaan sukupuolineutraaleja terveyssiteitä kauppoihin. Ja toisekseen jokainen järkevä, ympäristötietoinen ja itsensä kanssa sinut oleva nainen käyttää kuukuppia eikö mitään siteitä. Näin olen kuullut näiden kuukuppi-intoilijoiden sanovan.

Viimeksi muokattu:

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vasemmistolainen ajatusmalli. Se ei ole koskaan avautunut, eikä tule koskaan avautumaan. Itse en ole koskaan pystynyt käyttämään rahaa enempää kuin sitä on, enkä koskaa ole kuvitellutkaan että jonkun, jolla menee hyvin, pitää maksaa minun elämä.

4

444

Eli onko miehilläkin kuukautiset vai mitä tässä nyt haetaan?
Varmaan tässä haetaan sitä, että moni naisen sukupuolielimistön omaava henkilö kokee olevansa jotain muuta kuin nainen sanan perinteisessä merkityksessä. Eli ei ole omasta mielestään nainen eikä mies, vaan jotain muuta, mutta kuukautiskierto on ja pysyy, koska pelit ja pensselit vain toimivat niin.
Se että koskeeko tämä edes kovin suurta osaa kohderyhmästä (ne joilla on käyttöä kuukautissuojille) ei ole olennaista, sillä sukupuolineutraalius on tätä päivää yhä enenevässä määrin.

Täysin toinen kysymys sitten on, että miksi se merkki on siihen laitettu alun perinkään. Mitä sillä on haluttu viestiä? Ellei markkinoilla ole ollut vastaavia tuotteita miessymboleilla (ja pienillä fyysisillä eroilla), niin ko. symboli on ollut täysin tarpeeton, sillä sekaantumisen vaaraa ei ole ollut.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Maustetytöt. Kummallisen päälleliimatun ja väkinäisen oloista Kainuu-Punavuori-meemeilyä ja/tai pop-satiiria, jonka (itse)ironiataso jää epäselväksi.

Lisäys: Halloween-kohkaus Suomessa. Pyhäinpäivän vietto on vaalimisen arvoinen perinne.

Viimeksi muokattu:

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ensinnäkin olen tässä hetken pyöritellyt always-pakkauksia ja mietin että missä se ihmeen naissymboli oikein on kunnes tajusin että noissa on suojakääreissä on näköjään naissymboli. Anaways, ketä haittaa. No on se tietty hienoa että saadaan sukupuolineutraaleja terveyssiteitä kauppoihin. Ja toisekseen jokainen järkevä, ympäristötietoinen ja itsensä kanssa sinut oleva nainen käyttää kuukuppia eikö mitään siteitä. Näin olen kuullut näiden kuukuppi-intoilijoiden sanovan.
Mä ihmettelin aina tuota kuparin symbolia niissä.

Ei vaan, en ole tainnut huomatakaan koko symbolia. Kai se niin on, että ne, joille asialla on jotain erityistä merkitystä huomaavat ja muut eivät juuri kiinnitä huomiota asiaan.

Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Mä ihmettelin aina tuota kuparin symbolia niissä.
Vaan tiedättekös, mistä tuo naiseuden (ja kuparin) symboli on juonnettu? Kreikkalaisen mytologian Venuksen käsipeilistä. Kollegani kertoi tämän jokin aika sitten.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vaikuttaa hyvältä markkinointitempaukselta, sillä sosiaalisessa mediassa etenkin miehet tuntuvat nyt levittävän Alwaysin nimeä ja kuvia sisältävää materiaalia runsain määrin.
Seuraakohan Volvo nyt perässä? Ihme, että tiedostavassa ja feministisessä Ruotsissa ei ole nostettu suurempaa meteliä Volvon miehisestä logosta.

4

444

Ei avaudu, miksi radio-ohjelmissa jauhetaan jatkuvasti paskaa tv-ohjelmista. Eikä ihan mistä hyvänsä ohjelmista, vaan tosi-tv-paskasta. Analisoidaan kaiken maailman bb:t, selviytyjät, tempparit. Miksi? Eikö niillä riitä puhuttavaa mistään muusta?

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Ei avaudu miksi käsittämättömiä asioita noin kulttuuriin liittyen annetaan tapahtua ja kukaan ei sano mitää. En edes alota uskonto jne ihmeellisyyksistä.

Tällä kertaa tuo tikuilla syönti. Mikä helvetin innovaatio tuokin on? Fakta on että haarukka ja veitsi on kätevämpi yhdistelmä. Miksi pitää vetää erikseen riisi ja lisuke ja sitte liemi vielä ryystää?

Eiks ne saatana oo kuullu ruokailuvälineistä? Sitte ryystetää ku koirat kiposta. Ylimäärästä tiskiä ku kaikki on eri kupeissa tarjolla.

Oon itekki matkustellu, mut nyt taas katoin jonkun pätkän ja ei voi tajuta.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Ei avaudu miksi käsittämättömiä asioita noin kulttuuriin liittyen annetaan tapahtua ja kukaan ei sano mitää. En edes alota uskonto jne ihmeellisyyksistä.

Tällä kertaa tuo tikuilla syönti. Mikä helvetin innovaatio tuokin on? Fakta on että haarukka ja veitsi on kätevämpi yhdistelmä. Miksi pitää vetää erikseen riisi ja lisuke ja sitte liemi vielä ryystää?

Eiks ne saatana oo kuullu ruokailuvälineistä? Sitte ryystetää ku koirat kiposta. Ylimäärästä tiskiä ku kaikki on eri kupeissa tarjolla.

Oon itekki matkustellu, mut nyt taas katoin jonkun pätkän ja ei voi tajuta.
Esimerkiksi Sushin syöminen tikuilla on vaan saakelin paljon helpompaa kuin veitsellä ja haarukalla. Siis oikein syönti - soijaan dipataan se päällä oleva kala/täyte, ei koko Nigiriköntti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy