Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 242 350
  • 7 330

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Mitä se tarkottaa kun moni aina puhuu että ne tekee jotain ja sit niillä pyörii joku leffa samaan aikaan taustalla. Eihän tossa ole mitään järkeä? Ymmärrän vielä että kuunnellaan musaa taustalla kun puuhataan muuta mutta leffahan menee ihan ohi

Leffoja minä katselen harvemmin mutta harrastan tuota samaa katsellessani urheilua. Ja toisaalta, vituttaahan se. Kun urheilun seuraaminen ei ole silloin niin tarkkaa. Toivon että oppisin keskittymään paremmin katselemiini lähetyksiin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mitä se tarkottaa kun moni aina puhuu että ne tekee jotain ja sit niillä pyörii joku leffa samaan aikaan taustalla. Eihän tossa ole mitään järkeä? Ymmärrän vielä että kuunnellaan musaa taustalla kun puuhataan muuta mutta leffahan menee ihan ohi
Ehkäpä joku muu katsoo sitä leffaa ja itse tekee jotain muuta tai katsoo jotain mielenkiintoisempaa. Lopullekin Kokemäen poikamiesyhdistykselle tiedoksi tämä @vilperi @Ollakseni @Smitty#41
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
White trash muijat, joiden mielestä on ok soitattaa täysillä räppiä kajareista ruokakaupan kassalla. Oksettaa tuollainen itsekäs ja täysin muista piittaamaton käytös ihmisissä. Ei voida edes ostoksen maksamisen ajaksi mutettaa sitä h**vetin musiikkia. Ja kyseessä siis kaksi nuorehkoa blondia, jotka ovat ikävä kyllä vakioasiakkaita kaupassa, jossa työskentelen. Myötähäpeäähän nuo tosin lähinnä ainakin minussa aiheuttavat.
Meilläpäin tuota tapahtuu myös kirjastossa siinä määrin, että sinne on erikseen palkattu valvoja.

Ja juu, seuraavaksi joku heittää jonkun setämies -läpän, mutta korostan, että maailma on pilalla, joten voisiko nyt edes jättää se kirjaston rauhaan, varsinkaan kun itse rakennuksen palveluja ei mitenkään käytetä hyödyksi. Muu onkin jo menetetty.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tohmajärven SETÄMIES (!!!), Seppo, puhuu joskus vähän kummia mutta paljon asiaakin. Mullekkaan ei ole ikinään missään avautunut tämä urheilun kylkeen tuotu pakkoviihde ja typerä show-meininki. Seppo IS:ssa:

Vuoden 1987 maailmanmestaria on ärsyttänyt erityisesti ”Dohan kisojen show-meininki”. Räty viittaa iltakilpailujen lopussa nähtyihin juoksustartteihin, joita ennen stadion on muun muassa hetkellisesti pimennetty, valoshow’n ajaksi.

"– Perkele, että ärsyttää tuollainen meininki. En tiedä nykysukupolvista, mutta itse ainakin katson paljon mieluummin suorituksia ja tuloksia kuin jotain vaivaannuttavaa hehkutusta. Ei jumalauta tuollaista hömppää tarvita, kyllä itse urheilun pitää riittää! Räty ärähtää"


Tämä on NIIN jumalan totta. Itse seuraan paljon kamppailu-urheilua ja suorastaan vituttaa nämä promottorien ja järjestäjien väkisin hakemat "beeffit" ja torat ottelijoiden välille ja kaikki näytellyt kilahtamiset ynnä muu hevonpaska. Teille joita tämmöset kiihottaa niin on vaikka pellepaini. Jenkkifutis ei voisi vähempää kiinnostaa mutta voi vaan kuvitella kuinka paljon jotain lajifania, joka ajattelee laillani, vituttaa katsoa jotain superbowlia. 99% lähetyksestä kaiketi urheilun ulkopuolista paskaa. Minä haluan nauttia nojatuoliurheiluni urheiluna, en halua mitään perkeleen showta ja saippuaoopperaa kylkeen. Kuinkahan moni urheiluihminen katselee jotain arvokisojen avajaisia? 2/10? Ja niistä jotka katselee avajaisjuhlallisuuksia niin kuinka moni seuraa aktiivisesti itse kisoja?

Sepon loppukaneetti kyllä pisti naurattamaan muakin:

"... tuloksia ei löydä mistään, ei enää edes teksti-tv:stä. Maksukanavilta varmaan tuloksia löytyisi, mutta mie en ala tulosten katselemisesta maksamaan."

Juu, itsekin monessa asiassa sitä mieltä että nykynen maailman meno on suurimmalta osin ihan perseestä, mutta ehkäpä pienen ihmisen tiedonhankintamahdollisuudet eivät tänäpänä kuulu näihin.

Internet. Seppo doesn't approve. *hymiö jos sellaasia käyttäsin*.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
On tuo Dohan show munkin mielestä jo ihan liian keinotekoista ja lähinnä tylsää, mutta toki urheilutapahtumat on viihdettä. Sitä ihmettelen, että miten Seppo ei tuloksia ole teksti-tv:stä löytänyt kun sieltä ne olen ainakin itse katsellut. Tai en mä nyt ihmettele, olipa kuitenkin ihan hauska kommentti jolla Seppo sai itselleen taas vähän näkyvyyttä.
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tiedättekö sen ilmiön, jossa asioille pitää jälkeenpäin keksiä perusteluita ja varsinkin, jos joku asia koetaan onnistuneeksi, koitetaan jälkeenpäin keksiä perusteet, kuinka se oli omaa osaamista ja näkemystä, vaikka päätöshetkellä vaakakupissa painoivat ihan muut asiat. Jotkut ihmisistä osaavat tuon taidon ihan helvetin hyvin, jossa ihan kaikki onnistumiset perusteellaan omalla visiönääriydellä ja hyvyydellä. Sitten kun tietää asioiden taustat ja vaikka ei tietäisikään, niin kyseinen ihmistyyppi muuttuu kyllä äkkiä raskaaksi. Kuinka vaikea se on myöntää, että jotkut asiat nyt vaan ovat sattuman tulosta.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Siis maikkari näyttää tänään Liigalive 360 ennakkostudion mutta ei kuitenkaan yhtäkään suoraa matsia ilmaiseksi. Eikös tuo nyt ole jo melkein vittuilua Telia TV:tä omistamattomia kohtaan?
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
TLC:n perinteinen ohjelmatarjonta. Hengenvaarallisesti lihava, Tohtori Paise, Apua mikä tauti! ...

Laattahan tuossa lentäisi alta aikayksikön kun itsensä pakottaisi tuollaista ällötystä katsomaan.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
TLC:n perinteinen ohjelmatarjonta. Hengenvaarallisesti lihava, Tohtori Paise, Apua mikä tauti! ...

Laattahan tuossa lentäisi alta aikayksikön kun itsensä pakottaisi tuollaista ällötystä katsomaan.

Mun mielestä tää kuulostaa lähes kaikkien muiden paitsi Ylen kanavien ohjelmistolta. Toi TLC on mennyt kyllä multa kokonaan ohi.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi kukaan koskaan mistään syystä menisi Venäjälle?
Tankkaamaan. Ja muutenkin Viipurissa oli ihan kiva viettää rentoa kesäpäivää. Vaikka ei ihan heti uskoisi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Siis maikkari näyttää tänään Liigalive 360 ennakkostudion mutta ei kuitenkaan yhtäkään suoraa matsia ilmaiseksi. Eikös tuo nyt ole jo melkein ...
MTV:llä on ollut aiemminkin näillä temppuja, esim. kanavien nimet MAX ja AVA (=MAXAVA, näistä ainakin toinen oli maksukanava).

Omaa luokkaansa oli kuitenkin tempaus ensimmäisellä kaudella formuloiden siirryttyä maksukanavalle (MAX?). Monacon GP:n ajopäivänä ohjelmatiedot olivat tuolloin ilmaiskanavalla seuraavat:

Klo 16:30 (tms.) Formula 1: Monacon GP, ennakkotunnelmat
Klo 17:00 Suora lähetys

Katselin, että hieno juttu, kun näyttävät edes perinteikkään Monacon kisan suorana yleisellä kanavalla. Klo 17 Maikkarilta alkoi...
Suora lähetys

"Broadcast News – suora lähetys (Broadcast News, myös nimellä Suora lähetys) on James L. Brooksin tuottama, käsikirjoittama ja ohjaama yhdysvaltalainen romanttinen draamakomedia vuodelta 1987. Televisioverkon uutisstudion työntekijöistä kertovan elokuvan pääosia näyttelevät William Hurt, Albert Brooks ja Holly Hunter." Semmoset suorat lähetykset sieltä.
 
Viimeksi muokattu:

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Miksi kukaan koskaan mistään syystä menisi Venäjälle?

Joo sitä mäkin olen monesti miettinyt. Maailmassa on niin älytön määrä mielenkiintoisempia paikkoja, ja toisaalta jos lähelle haluaa matkustaa, niin paljon mielummin tutustun entistä enemmän muihin Pohjoismaihin tai Viroon.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Festarirannekkeiden kerääminen ranteeseen. Epämielyttävä kahle, jonka napsautan poikki saman tien, kun sillä ei enää tee mitään. (Säilön tosin pöytälaatikkoon.) Joillain näkee jotain useampien vuosien kokoelmia ranteessa. Miettikää nyt kuinka monta kertaa ne on pyyhkineet perseensä todennäköisesti sillä kädellä ja rannekkeet ovat hinkanneet jotain ripulipaskan roiskeita.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Festarirannekkeiden kerääminen ranteeseen. Epämielyttävä kahle, jonka napsautan poikki saman tien, kun sillä ei enää tee mitään. (Säilön tosin pöytälaatikkoon.) Joillain näkee jotain useampien vuosien kokoelmia ranteessa. Miettikää nyt kuinka monta kertaa ne on pyyhkineet perseensä todennäköisesti sillä kädellä ja rannekkeet ovat hinkanneet jotain ripulipaskan roiskeita.
Muistelisin että kun olin lapsi niin jotkut toiset lapset pitivät ranteessa joitain huvipuistojen rannekkeita kunnes ne hajosivat. Oli sekin ihmeellistä, mutta nyt jumalauta ei kai aikuinen ihminen sentään...
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Festarirannekkeiden kerääminen ranteeseen. Epämielyttävä kahle, jonka napsautan poikki saman tien, kun sillä ei enää tee mitään. (Säilön tosin pöytälaatikkoon.) Joillain näkee jotain useampien vuosien kokoelmia ranteessa. Miettikää nyt kuinka monta kertaa ne on pyyhkineet perseensä todennäköisesti sillä kädellä ja rannekkeet ovat hinkanneet jotain ripulipaskan roiskeita.
Jotkut ompelee/liimaa noita rässiliiveihin kiinni. Raskaamman musiikin ihmisillä näkee välillä aika värikkäitä rannekekokoelmia.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Asiakkaat joille ei kelpaa vaihtoraha, vaikka heidät koittaisi pysäyttää asian tiimoilta ennen kuin poistuvat myymälästä. Mitä aktuaalista paskaa? Ei kai kukaan voi olla niin rahoissa että kieltäytyy vaihtorahan vastaanottamisesta vapaaehtosesti? Olkoonkin että päivän molemmissa tapauksissa kyseessä oli vaivainen viiden sentin kolikko niin kuitenkin. Emmä vaan tajuu tollasta.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Miksi minulla on (lähi)suvun suurin naisten kengännumero... 42. Ei kovin naisellinen. Lähimmäksi (naisista) pääsee äitini jolla kengänkoko on 39. Minulle ei avaudu mistä tämän kavion olen saanut kun isänikin on vain (miesten) 41. Olen voinut käyttää isäni ja veljeni kanssa samoja kenkiä... Minulle ei siis aukea miksi minulla on niin suuri jalka kun lähisuvussa ei ole niitä. Ehkä se tulee jostain kauempaa.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Miksi minulla on (lähi)suvun suurin naisten kengännumero... 42. Ei kovin naisellinen. Lähimmäksi (naisista) pääsee äitini jolla kengänkoko on 39. Minulle ei avaudu mistä tämän kavion olen saanut kun isänikin on vain (miesten) 41. Olen voinut käyttää isäni ja veljeni kanssa samoja kenkiä... Minulle ei siis aukea miksi minulla on niin suuri jalka kun lähisuvussa ei ole niitä. Ehkä se tulee jostain kauempaa.
Mäkin olen tällanen "lättäjalka". Pituutta mieheksi hikiset noin 170cm mutta kenkäkoko niinkin iso kuin 43. Isompi kuin faijallani, joka on kuitenkin mua sen 4-5 senttiä pidempi.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Mielenkiintoista, miten erilaisiksi geenit muokkaavatkaan meitä ihmisiä ihan yksilötasolla. Meikällä on mittaa melkein 190 senttimetriä, mutta kengännumero ei ole kovin paljon suurempi kuin teillä: jotakin luokkaa 45-46. Tai no, onko se kuitenkin suuri ero vai ei... paha sanoa, mutta sanotaan että ei.
Niin no toisaalta sanotaanko että se fyysinen kokoero näkyy yleensä kaikista vähiten käsien ja jalkapohjien koossa. Toki pidempien yksilöiden jalat ovat yleensä luonnostaan jonkin verran kookkoommat kuin lyhyiden tai keskipituisten ihmisten vastaavat. Mutta eiköhän ne merkittävimmät pituuserot eri ihmisten välillä ole siellä keskivartalossa ja raajojen seudulla.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Usein sitä toivoisi, että kengännumero olisi tosiaan jotain 46 tai alle, koska niitä kokoja on kaupoissa valikoimassa aina sadoittain ja joka kerta jossain tarjouksessa.
Aikuisten kokoja löytyy jos löytyy ja silloinkin ne ovat useimmiten jotain kalliimpia kenkiä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace

L. Paraske

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Suomi, Arttu Hyry, Hagaby Golf 2
Miksi minulla on (lähi)suvun suurin naisten kengännumero... 42. Ei kovin naisellinen. Lähimmäksi (naisista) pääsee äitini jolla kengänkoko on 39. Minulle ei avaudu mistä tämän kavion olen saanut kun isänikin on vain (miesten) 41. Olen voinut käyttää isäni ja veljeni kanssa samoja kenkiä... Minulle ei siis aukea miksi minulla on niin suuri jalka kun lähisuvussa ei ole niitä. Ehkä se tulee jostain kauempaa.

Ei millään pahalla, mutta Elviksen mielitiettyä susta ei olisi tullut, koska Elvis tunnetusti inhosi isojalkaisia naisia.

Minulla on eräs hyvä ystävä, jonka kanssa pelasimme joskus hyvin kauan sitten pesäpalloa. Jo e-junnuikäisenä (mitäs silloin ollaan...n. 10-v vanhoja) hänen kengännumeronsa oli 45. Oli hän toki pisimpiä meidän joukkueessa mutta ei pituudeltaan lähellekään mitään aikuisten mittoja, joten kohtuullisen huvittava kavio hänellä silloin oli. Ja omituista on, että se kengännumero ei siitä enää myöhemmin kasvanut, joten kaveri voi käyttää periaatteessa edelleen samoja kenkiä.

Itselläkin on hieman kenkätyypistä riippuen 44-45 kengännumero. Jos tuota saisi toivoa, niin hieman pienemmän jalan haluaisin omistaa, koska pituutta ei ole kuin karvan päälle 180 cm, joten jalkani näyttävät joissain tilanteissa turhan suurilta.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi Ed Sheeranista tuli suosittu, mutta Koop Arposesta ei? Nehän ovat käytännössä sama hemmo. Molempien musiikkikin soljuu yhtä huomaamattomasti ohi ilman että siitä jäisi minkäänlaista muistijälkeä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös