Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 237 377
  • 7 315

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Meikkimainos Wheeler Dealersin katkolla. Ööö, tota joo...
Eikös tuo ole vähän seksististä... Itse kyllä välillä katson ko. ohjelmaa, olen nainen ja meikkaan lähes päivittäin. Että ehkei ne mainokset ihan turhia ole? Mutta tottahan se on että en kyllä kuulu varmaan ko. ohjelman ydinkohderyhmään. Jotenkin vaan on kiva välillä katsella miten se ostettu auto korjataan entistä ehommaksi. Asentajatyyppi myös kertoo ja näyttää minusta selkeästi mitä tekee... On helppo seurata homman etenemistä. Ja kyllä, tunnustan, löysin tämän ohjelman mieheni kautta mutta katson sitä myös yksinäni.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olet työssä X, mutta vaihdat omasta tahdostasi huonommin palkattuun työhön Y. Näin ollen työnantaja X joutuu maksamaan sinulle siirtokorvausta, koska ansiotasosi tippuu.

Ei avaudu minulle tällainen järjestelmä.
Tuttava pääsi aikoinaan Helsingissä aloittaneen EU:n kemikaaliviraston palvelukseen. Hän sai aloittaessaan useita satoja euroja/kk palkanlisää, koska hänen työssä käyvä vaimonsa sai niin paljon huonompaa palkkaa kuin tämä mies. Ei oikein mennyt jakeluun sekään. No sitten kyllä erosivat...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä miksei vuonna 2019 voi tehdä sellaisia laitteita, jotka toimivat kun ne laittaa kiinni

Chromecast on ihan mahdoton asennettava
 

ace

Jäsen
Olin alkukesästä ajamassa isoisäni kanssa mökille.

Tuttu juttu, oma isoisäni, Pappa hän oli minulle, lähti alzheimerpäissään ajamaan Keski-Suomesta Kuusamoon katsomaan vanhoja sotapaikkoja kertomatta kenellekkään. Kuusamon poliisi hänet korjasi parempaan talteen peltikolarin jälkeen ja lopullinen alamäki alkoi siitä.

Onneksi Muuramen terveyskeksuksen hoitoväki oli kaukaa viisaita ja puki Papan ylle paidan jonka selässä luki ”Olen karkuteillä, palauta minut Muuramen terveyskeskukseen.” Pari sotareissua tuon paidan johdosta jäi Papalta kokematta.

Rauha hänen muistolleen, oli tekemässä Suomesta itsenäistä valtiota. Hienoja olivat ne vähät sotajutut joita suostui kertomaan.
 

neks0n

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings, Juventus, HIFK, Darts
Tuossa pari viikkoa taaksepäin juttelin avopuolisoni sukulaisten kanssa elokuvista, kun päätin kommentoida heidän keskustelujaan nykyaikaisista kauhuelokuvista. Yritin viitata heille, että katsokaa niitä alkuperäisiä versioita niistä nykyaikaisista niin ymmärrätte vähän enemmän niistä. No, siihen tämä yksi nuori herra vastasikin että "ei kukaan halua katsoa mitään 80-luvun paskalaatuisia elokuvia". Olin todella hämmentynyt, ja kysyin samalla että jos olet sitä mieltä, että vanhat 80-luvun elokuvat ovat paskoja, niin kysyin mielipiteitä esimerkiksi Star Wars - saagasta tai Kummisedästä. Herralla sama argumentti kuin äsken, vanhoja elokuvia missä paska laatu. Tuohon kommenttiin ja järjenjuoksuun hyppäsi sitten vielä mukaan avopuolisoni veli. Meinasin jo hermostua veijareille, jotka sanovat nykyajan elokuvia paremmiksi kun vanhat klassikot, koska laatu. Heitä ei ilmeisesti tarinat ja henkilöt niin kiinnosta, vaan uusin laatu. Jouduin poistumaan keskustelusta pää täynnä vihaisia sanoja, jota olisin voinut heille sanoa. Sivuhuomautuksena vielä, että herrat ovat siinä 23-26 vuoden iässä.

Asiani ydin oli siis se, että en käsitä, miten jonkun pääargumentti miksi ei voi katsoa vanhoja klassikkoelokuvia on niiden huono laatu. Ei vaan mene jakeluun.

Eli saadaan viesti nyt oikeaan paikkaan. Olin tuonne Jypinkylän tattiotsa-osastolle kirjoitellu aluksi. Nyt onneksi oikeassa paikassa.
 

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eli saadaan viesti nyt oikeaan paikkaan. Olin tuonne Jypinkylän tattiotsa-osastolle kirjoitellu aluksi. Nyt onneksi oikeassa paikassa.
Mitähän tuo laatu sitten heidän mielestään tarkoittaa tai käsittää? Tuli juuri katsottua Apocalypse Now 4K HDR julkaisu ja kyllähän tuo remasteroitu versio päihittää monet nykyaikaiset blockbusterit laadullisesti. Toki nyt joissakin kohtauksissa hieman rakeisuutta, kun tuo 4K resoluutio alkaa olemaan parasta mitä noista vanhoista filmeistä saa tuotua ulos. Unohtamatta että nuo Tim Burtonin Batmanit ovat edelleen upeaa katseltavaa 4K HDR versioina.

Jos se laatu meinaa mahdollisimman virheetöntä kuvaa, niin joo silloin toki ovat "oikeassa". Ohjaus- ja kuvaystyön osalta Spider-Man: Far From Home on hyvä esimerkki. Kuva on varmaan teknisesti oikein laadukasta, mutta ohjaus- ja kuvastyö on sitä tasoa että hämis kiertää kaikissa maailman eksoottisimmissa kuvauskohteissa niin ne sijainnit ei tule juuri mitenkään kunnolla esille elokuvassa tai niitä hyödynnetään todella huonosti.

Unohtamatta kaikkea muutakin mitkä vaikuttaa, kuten vaikka erikoistehosteet. Nykyään kun tykätään taas käyttää CGI:tä lähes kaikkeen niin joissakin se taas pistää silmään. Nice Guys elokuvassa oli kohtaus jossa auto ajoi taloon sisään ja se oli kyllä toteutukseltaan niin karua CGI:tä kuin voi olla ja kyseessä kuitenkin on tuore elokuva. Ysärileffat taas tältä osin ongelmallisia kun silloin innostuttiin vähän liikaa käyttämään CGI:tä oikeiden fyysisten asioiden sijaan (tai tehostamaan oikeita kohteita) ja tuon takia esimerkiksi Blade elokuvat ovat vähän hankalia tapauksia kun elokuva on muuten hyvää viihdettä, mutta CGI erikoistehosteet ovat pahasti vanhentuneita ja häiritseviä jopa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Oheinen väliotsikko Karjalaisessa 28.9.2019.
 

Liitteet

  • Screenshot 2019-09-29 at 11.12.18.png
    Screenshot 2019-09-29 at 11.12.18.png
    59,4 KB · kertaa luettu: 323
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Jatkoajan ketjut jonne elämäänsä kyllästyneet kirjoittavat päiväkirjaa. "Heräsin aamulla kello X, join kahvia ja sitten menin haravoimaan pihaa. Sen jälkeen palkitsin itseni kuuntelemalla Led Zeppeliniä..." jne. jne.

Stop the madness, mä en kestä!
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jatkoajan ketjut jonne elämäänsä kyllästyneet kirjoittavat päiväkirjaa. "Heräsin aamulla kello X, join kahvia ja sitten menin haravoimaan pihaa. Sen jälkeen palkitsin itseni kuuntelemalla Led Zeppeliniä..." jne. jne.

Stop the madness, mä en kestä!
Never stop the madness!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Sprinttisuunnistus... Kaupungissa juostaan katuja pitkin lyhyitä matkoja. Metsässähän sitä pitäisi kirmata? Kehitys kehittyy...
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Sprinttisuunnistus... Kaupungissa juostaan katuja pitkin lyhyitä matkoja. Metsässähän sitä pitäisi kirmata? Kehitys kehittyy...

Tuohon pitäisi random-elementtinä laittaa liikennevalot satunnaisiin paikkoihin - punaisella ei saa ylittää katua, vaan pitää kiltisti odottaa vihreätä valoa.

Enemmän aidon kaupungin tuntua kisoihin.
 

ace

Jäsen
Sprinttisuunnistus... Kaupungissa juostaan katuja pitkin lyhyitä matkoja. Metsässähän sitä pitäisi kirmata? Kehitys kehittyy...
Juuri tällä viikolla seurasin suunnistajia duunipaikan pihalla täällä Budapestissa. Kovin tuntuivat tulevan erisuunnista sille yhdelle rastille, joka siinä meidän kulmalla oli. Joskus myös Yleltä seurasin suunnistuskisaa kaupungista, en muista missä se oli, mutta mielestäni paljon oli mielenkiintoisempaa kuin kuunnella sitä kuiskaavaa metsäselostajaa.

Suunnistuksesta en ymmärrä yhtään mitään, ilman GPS:ää ja Google Mapsia olisin itse hukassa tässä maailmassa. En siis tiedä oikeasti miten se puskasuunnistus eroaa tästä kaupunkisuunnistuksesta. Sen opin, että nykyisin kilpailijoilla on paikantimet ja kaikki harha-askeleet näkyy grafikassa tv:stä. Kuin myös ne oikein valitut reitit.

Vihasin koulun liikuntatunneilla suunnistamista.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
En siis tiedä oikeasti miten se puskasuunnistus eroaa tästä kaupunkisuunnistuksesta. Sen opin, että nykyisin kilpailijoilla on paikantimet ja kaikki harha-askeleet näkyy grafikassa tv:stä. Kuin myös ne oikein valitut reitit.

Vihasin koulun liikuntatunneilla suunnistamista.
Itse olen harrastanut suunnistusta ja juuri sitä metsässä juoksemista. Siksi ehkä tuollainen kaupungissa puikkelehdinta ja kahvilan läpi juoksut tuntuu vähän oudolta. Mutta kuten sanoin tämä on varmaan sitä lajin kehitystä kiinnostavampaan suuntaan.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei avaudu kuinka helvetin vaikeaa se on joillekin saada etäpalavereissa yhteydet toimimaan. Piti tänään osallistua muutaman tunnin koulutukseen etänä, mutta kun eivät saaneet 30 minuutissa ääniä toimimaan kunnolla ja kaikki oma energia meni puheen erottamiseen kohinan seasta, niin häivyin linjoilta.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei avaudu kuinka helvetin vaikeaa se on joillekin saada etäpalavereissa yhteydet toimimaan. Piti tänään osallistua muutaman tunnin koulutukseen etänä, mutta kun eivät saaneet 30 minuutissa ääniä toimimaan kunnolla ja kaikki oma energia meni puheen erottamiseen kohinan seasta, niin häivyin linjoilta.
Toi on muuten käsittämätöntä. Toki neukkareissa on usein mitä ihmeellisimpiä virityksia, mutta kyllä sitä nyt pitäisi siitä oman koneen asetuksista osata valita se mikrofoni ja skobet. Varsinkin kun on tehnyt sen 100 kertaa. Oma pomo on just tämmönen. Ei vittu mitä säätöä joka ikinen kerta.

Meillä on neukkareita, missä on joku logitechin kaijutinsysteemi. Lisäksi on joku telkkari seinällä, missä on myös skobet. Jos kytket läppärin telkkariin HDMI:lla, näkee läppäri myös telkkarin äänilähteenä. Sopii arvata, että kiertääkö ääni jos mikrofoni on logitech ja speaker on televisio. Sopii myös arvata, että kun merkonomi valitsee äänilaitteitaan, niin onko se 90% vai 95% kun skobe on telkkari.
 

Burtonn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käsittämättömin oli joku vuosi sitten Teknopoliksessa, olemme varanneet neukkarin av-tekniikalla (kaikki osallistujat ulkopuolisia kiinteistöön nähden), paikalla seitsemän osallistujaa mm. kolme lakimiestä ja yhdenkään osallistuja laskutus ei ollut alle 100 €/h. Teknopoliksen henkilökunta etsi melkein tunnin kaapelia heidän näyttöönsä, paikalle tuotiin jos jonkinlaisia muovikasseja josta johtoa yritetiin perata. Olisiko ollut että lopulta löysivät Macciin sopivan piuhan ja he kuitenkin mainostavat tilojaan täyden palvelun ja varustelun paikkana....
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ei avaudu kuinka helvetin vaikeaa se on joillekin saada etäpalavereissa yhteydet toimimaan. Piti tänään osallistua muutaman tunnin koulutukseen etänä, mutta kun eivät saaneet 30 minuutissa ääniä toimimaan kunnolla ja kaikki oma energia meni puheen erottamiseen kohinan seasta, niin häivyin linjoilta.
Tähän viestiin olisi muuten pernaveikolla paljon asiaa. Lepäile rauhassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös