Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 244 212
  • 7 330

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mietin vain, että onko se some-aikakauden ilmiö nostaa omaa häntää sillä, että ei tiedä jotain ja suorastaan rehvastella asialla? Tietämättömyys on ok, sillä siitä on suunta vain ylöspäin. Jonkun asian painaminen alas sillä, ettei siitä tiedä, ei ole.
Ei ole uusi ilmiö. Jo 1980-luvulla ensimmäisessä työpaikassani muuan nainen esimerkiksi rehvasteli sillä, ettei tiennyt ketä ovat Björn Borg ja Ingemar Stenmark sekä sillä, ettei tiennyt kumpi on vahvempaa, III-olut vai IV-olut. HÄN oli asunut 2 vuotta New Yorkissa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tuo on kyllä jännä ilmiö. Ikään kuin se olisi jokin ylpeyden aihe ettei tiedä kuka on maailman tämän hetken suosituin muusikko.
En todellakaan tiedä hänestä sen enempiä, mitä tältä palstalta olen saanut lukea. En tunnistaisi jos kuva lyötäisiin eteen. Enkä haluakkaan vaan elän jännityksessä milloin häneen "törmään". En sillä keuli eikä hän ole yksin itselleni pimentoon jääneiden joukossa.

Jotain hän on kaiketi tehnyt oikein. Ja hyvin vissiin tehnytkin. Päässyt porukan ihon allekkin, kun olemustansa mollataan. Se on säälittävää se. Ihan kenen kohdalla tahansa. Kaikkee hyvää vaan Edille ja faneillensa mun puolesta. Jatkakaa, popatkaa, rokatkaa tai sitä mitä se juttu sitten onkaan. Nauttikaa ja eläkää hetkessä joka on nyt.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö yksikään kappale kuulostanut tutulta? Etkö osannut vain yhdistää niitä Ed Sheeraniin? Muuten on vaikea kuvitella miten on onnistunut välttymään jos on yhtään julkisilla paikoilla (ravintolat, vaatekaupat, ostokeskukset, linja-autot, baarit yms) liikunnut.
Minä perehdyin tähän musiikkiin siinä vaiheessa kun se keikka möi hetkessä loppuun. Ei tullut sellaista ahaa elämystä että "Hei olenhan minä kuullut tätä".. En tiedä johtuiko siitä että en todellakaan ollut kuullut vai onko Sheeranin kappaleet niin tyhjänpäiväisiä etteivät jää mieleen.

Se hyöty sessiosta oli että pubivisassa saatiin piste kun tiesin kenen biisi Shape of you on...
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mä itse asiassa mietin että tässä voisi olla vähän tällainenkin kuvio. Jotkut sanoo Beatlesista vähän samaa eli siis sekin on musiikkia ihmisille jotka ei oikeastaan kuuntele musiikkia. Toki aikakausi on erilainen ja huono verrata.

Häh? Beatlesien 50-100 suosituimman hittikappaleen analyysit on tuottanut kirjoja varmaan 1000 hyllymetriä, radio-ohjelmia 10 000 tuntia, tv-ohjelmiakin vaikka millä mitalla. Pikemminkin tuntuu siltä, että nämä pitkän linjan Beatles-fanit kuten Jake Nyman ei paljon muuta teekään kuin kuuntelee musiikkia.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Häh? Beatlesien 50-100 suosituimman hittikappaleen analyysit on tuottanut kirjoja varmaan 1000 hyllymetriä, radio-ohjelmia 10 000 tuntia, tv-ohjelmiakin vaikka millä mitalla. Pikemminkin tuntuu siltä, että nämä pitkän linjan Beatles-fanit kuten Jake Nyman ei paljon muuta teekään kuin kuuntelee musiikkia.
Joo siis varmasti näin. Olen vaan joskus kuullut joltain muusikkokaveriltani tuollaisen heiton. Tosin se on vähän sellainen äärimetallimies muutenkin ja ne on joskus vähän raskaita.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ed Sheeran on ollut mulle aivan tuntematon suuruus ennen ja kuuntelinpa jotain hänen materiaaliaan ja edelleen ei avaudu tämä suuruus. Hän kierrättää musiikissaan jo puoli vuosisataa sitten keksittyjä konsteja eli perustahtista ballaadia mies ja kitara - hengessä, varovaisen pehmeä ääni ihan korostetusti, yhteislauluun sopivia popahtavia kertosäkeitä jottei mene liian rosoksi sekä sopivan imeliä lyriikoita. Itse kitarointihan ei ole kaksista mitä minä pidän maailmanluokan kitarointia. Päälle sellainen massoihin uppoava hellyyttävä elovena-poika nörtti - look eikä mikään roskiksesta herännyt Dave Grohl, niin siinä se on. Kyllä näillä liput käy kaupaksi kun on poika ja kitara.

Mutta eihän tämä ole mitään verrattuna Kirka-maniaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulin tänään radiosta sattumalta Sheeranin kappaleen Blow, ja se oli ihan toimiva rokkipiisi. Kun miettii millaista nykymusiikki yleisesti nykyään on, minusta on ihan positiivista että Sheeran on maailman suosituin artisti. Täydellisessä maailmassa se olisi tietysti Pomo, mutta otan tämänkin.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Kuulin tänään radiosta sattumalta Sheeranin kappaleen Blow, ja se oli ihan toimiva rokkipiisi. Kun miettii millaista nykymusiikki yleisesti nykyään on, minusta on ihan positiivista että Sheeran on maailman suosituin artisti. Täydellisessä maailmassa se olisi tietysti Pomo, mutta otan tämänkin.
Tätä biisiä suosittelisin kyllä kaikille. Kaukana nyyhkyballadista.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kuulin tänään radiosta sattumalta Sheeranin kappaleen Blow, ja se oli ihan toimiva rokkipiisi. Kun miettii millaista nykymusiikki yleisesti nykyään on, minusta on ihan positiivista että Sheeran on maailman suosituin artisti. Täydellisessä maailmassa se olisi tietysti Pomo, mutta otan tämänkin.
No vittu menin ja sorruin ja klikkasin, kun kerran linkattiin? Ihanhan oli menevä viisu.
Luulin että ois kitara ja mies kuin Kumpulaisen Sepi aikanaan, mutta ei. Eli kuka noista oli Edi?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi niitä nuuskamällejä pitää heittää pisuaareihin? Eikö helvetti voi laittaa roskiin?

Muutenkaan koko nuuskaaminen ei avaudu. Mitä siitä saa, kun kulkee mälli huulen alla? Tuohan on helvetin tyhmän näköstäkin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muutenkaan koko nuuskaaminen ei avaudu. Mitä siitä saa, kun kulkee mälli huulen alla? Tuohan on helvetin tyhmän näköstäkin.

Siitä saa sen, kun ei saa päihteitä oman valintansa mukaan esimerkiksi lentokoneessa tai muussa tapahtumassa. Nuuska tuo sen pienen nousun kunnes sitten vihdoinkin saa juoda mitä haluaa ja milloin haluaa.
 

lasaleiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Nuuskasta tulee kuulemma "tosi hyvä, uskomaton fiilis" - kuulemma. Vai mitenhän se oli. Ei tästä ole montakaan kuukautta kun kaveri yritti tyrkyttää baarissa nuuskaa kerrottuani, ettei ole tullut edes kokeiltua. Ei "myyntipuheensa" vakuuttanut tarpeeksi. Eli ei avaudu minullekaan nuuskaaminen. Vaikka kai siitä jotain saa.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nuuska haisee pahemmalle kuin tupakan savu. Vitutti taannoin lentokoneessa kun edessä istuva käytti nuuskaa koko kolmen tunnin lennon ajan. Hirveä dunkkis
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tuli nuuskasta mieleen, että onko joku nähnyt jonkun alle 25-vuotiaan käyttävän jotain muuta nuuskaa, kuin odenssia? Tuota denssiä luukutetaan niin paljon, että en edes muista muita merkkejä. Ettan taisi olla joku toinen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei avaudu mikään päihderiippuvuus, oli sitten kyse nuuskasta, heroiinista, tupakasta tai alkoholista.
Jemmapullot, pakkoröökit yms ovat selkeitä merkkejä riippuvuudesta.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Tuli nuuskasta mieleen, että onko joku nähnyt jonkun alle 25-vuotiaan käyttävän jotain muuta nuuskaa, kuin odenssia? Tuota denssiä luukutetaan niin paljon, että en edes muista muita merkkejä. Ettan taisi olla joku toinen.
Ylipäätään denssiä käytetään Suomessa tolkuttomassa suhteessa muihin merkkeihin, esimerkiksi Ruotsissa tuo taitaa olla aika marginaalijuttu. Syynä taitaa olla moninkertainen nikotiinimäärä vaikkapa Göteborgs rapeen (mikä on toki komeamman kuuloinen tuote). Samoin Venäjällä taisi olla erittäin suosittua tuo denssi, muualla maailmassa tiedä miten innokkaasti porukka nuuskaa harrastaa ylipäätään.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miksi niitä nuuskamällejä pitää heittää pisuaareihin? Eikö helvetti voi laittaa roskiin?
Tämä on asioita joita en koskaan ole tajunnut. Varmaan vitun mukava sen siivoojankin niitä kusisia nuuskamällejä kaivella sieltä laarista.

Saisivat nuuskansa kusilaarin sylkevät paskiaiset noukkia nuuskat itse pois sieltä. Suullaan.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos on nuuskaajia paikalla niin voisi tulla ite selittämään myös miksi se nuuskapussi pitää sylkäistä pisuaariin? Eikö vaikka lattialle ennemmin jos vessan roskis ei onnistu. Onko syy sama kuin toisessa nikotiininkäyttäjien ominaispiirteessä, tupakka-askin heittämisessä tienpientareelle?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Röökaajat ja nuuskaajat eivät taida olla sitä terävintä sakkia, joten tuskinpa saatte pätevää vastausta kysymyksiinne.

Sori jos loukkasin niitä kahta fiksua nuuskaajaröökaajaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eikö yksikään kappale kuulostanut tutulta? Etkö osannut vain yhdistää niitä Ed Sheeraniin? Muuten on vaikea kuvitella miten on onnistunut välttymään jos on yhtään julkisilla paikoilla (ravintolat, vaatekaupat, ostokeskukset, linja-autot, baarit yms) liikunnut.

Minä kuuntelen vain Radio Suomea, ja lähikaupassa ei soi mikään, ostoshelvettejä ja muita välttelen. No kyllä se Shape of you, vai mikä se oli, kuitenkin oli ennestään tuttu, kai Radio Suomella sitten soinut.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos on nuuskaajia paikalla niin voisi tulla ite selittämään myös miksi se nuuskapussi pitää sylkäistä pisuaariin? Eikö vaikka lattialle ennemmin jos vessan roskis ei onnistu. Onko syy sama kuin toisessa nikotiininkäyttäjien ominaispiirteessä, tupakka-askin heittämisessä tienpientareelle?

Eiköhän tähän sovi vaan se, että osa ihmisistä vain on idiootteja. Heittelevät nuuskaa pisuaariin, röökintumppeja minne tahansa, jättävät koiranpaskat keräämättä, ajelevat toistuvasti ylinopeutta, jättävät roskansa luontoon, etuilevat jonossa jne.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Do diinh, minä päätin myös tutustua tämän Sheeranin musiikkiin, valitsin tämän kai hitin Ed Sheeran - Shape of You [Official Video] eli Shape of You.
Ei mullistanut musiikkimaailmaani lainkaan, Claptonin vai kenen se nyt The Shape You're In on parempi.
Videon hyvä puoli on, ettei siinä ole itsekeskeisiä rappi-ylipappeja jeesustelemassa autoineen ja naisineen.
Lisäplussa videosta: nyrkkeilijätär muistutti jostain kuvakulmasta upeaa Charmaine Sinclairea, muistoa menneistä ajoista kun kaikki oli aivan mahtavasti.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Miksi jotkut laittaa kuvan omasta pärstästään tänne? Itse en ainakaan toivo että kukaan pystyy millään tasolla yhdistämään pärstääni nimimerkkiini.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös