Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 240 391
  • 7 329

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Pitikin silloin joskus juottaa Villelle ekaa kännit. Slippery slope jne. Putkareissu on mun syytä.

Sä kyllä nautit mainitessas Ville Peltosen. Ja tää semmoinen hyväntahtoinen vinoilu vaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Sä kyllä nautit mainitessas Ville Peltosen. Ja tää semmoinen hyväntahtoinen vinoilu vaan.
Niin? Ja joo. Ja entä sitten? Juottaisin vieläkin. Pitäisi varmaan vaihtaa tyyliä ja allekirjoistuta.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ed Sheeranin suosio, joku hihittelevä nörtin näköinen poika ja landola.

J. Karjalaisessa sentään on jotain. En voi käsittää miksei J. Karjalainen vedä samanlaisia massoja lentokentille. Kertoo kaiken oleellisen ihmisten musiikkimausta. Aivan eri tason muusikko.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ed Sheeranin suosio, joku hihittelevä nörtin näköinen poika ja landola.

J. Karjalaisessa sentään on jotain. En voi käsittää miksei J. Karjalainen vedä samanlaisia massoja lentokentille. Kertoo kaiken oleellisen ihmisten musiikkimausta. Aivan eri tason muusikko.

Ei ole taustalla ahnetta agenttitoimistoa.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Tämä Ed Sheeran oli sen verran tuttu, että nimen olen kuullut ennen, mitä täältä on saanut lukea. Tietoisesti en ole musiikkiaan kuullut, kun vältän kaupallisia kanavia. Enkä kuvaakaan nähnyt, kun selaan iltapaskoistakin lähinnä urheilut. Eli hän ei avaudu minulle. Melkein tekisi mieli googlata, mutta elän mielummin aikaan saadun jännän kanssa ja en sitä tee.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Miten tulee mieleen tämä Viivi& Wagnerin strippi.

Mutta kovilla ammutaan Jatkoajassa tätä nykyä, kun edes nelivuotiaasta asti soittanut ja mm. Dylanin ja Joni Mitchellin esikuvikseen maininnut singer-songwriter ei kelpaa, tai olisi jotenkin vähäisempi muusikko. Kyllä, minullekin Sheeran on aivan yhdentekevä, mutta luulisi, että olisi saanut palstan kirjoittajilta edes muutaman "oikea ihminen, oikea soitin"-pisteen. :)
 

Liitteet

  • musiikkisnobi.gif
    musiikkisnobi.gif
    15,2 KB · kertaa luettu: 476
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Radion kuunteleminen ei avaudu minulle. Kaikki puhuvat siitä, kuinka siellä soi pelkästään huonoa musiikkia, juontajat ovat juntteja tai muuten vain ärsyttäviä ja mainokset aiheuttavat vitutusta.

Eipä avaudu myöskään ihmisten hämmästyminen siitä, että nuorison idolit ovat nykyään vähän eri porukkaa kuin ennen.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Radion kuunteleminen ei avaudu minulle. Kaikki puhuvat siitä, kuinka siellä soi pelkästään huonoa musiikkia, juontajat ovat juntteja tai muuten vain ärsyttäviä ja mainokset aiheuttavat vitutusta.

Eipä avaudu myöskään ihmisten hämmästyminen siitä, että nuorison idolit ovat nykyään vähän eri porukkaa kuin ennen.
Mä kuuntelen vaan töissä sen 4-8 tuntia päivässä. Vapaa-ajalla en ikinä.

Toi idoli juttu muakin välillä mietityttää, mutta kai mäkin kahdenkymenen vuoden päästä paheksun sen aikaisia idoleita suureen ääneen jatkoajassa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Snapchatin suosio ei avaudu minulle. Etenkin kun noita "stooreja" voi jakaa Instassa ja jopa Facessakin. En ole itse tosin koskaan yhtään stooria jakanut kummassakaan.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Se ei avaudu, miten ihmiset, ilman että on kuullut yhtäkään Ed Sheeranin kappaletta, tulee huutelemaan miten "ennen oli paremmin" ja "ei voi käsittää suosiota" yms. soopaa. Ottakaa asioista selvää.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Radion kuunteleminen ei avaudu minulle. Kaikki puhuvat siitä, kuinka siellä soi pelkästään huonoa musiikkia, juontajat ovat juntteja tai muuten vain ärsyttäviä ja mainokset aiheuttavat vitutusta.
Ei radion kuuntelussa mitään vikaa sinänsä ole, tosin itsekään en kuuntele juuri muuten kuin autossa tai sitten esim. iltavuoroviikoilla aamupalapöydässä. Musiikin takia en missään nimessä kuitenkaan kuuntele koska voin kuunnella omaan makuun parempaa musiikkia muualta.
 
Viimeksi muokattu:

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ottakaa asioista selvää.
Mistä siinä pitää ottaa selvää? Ei nuo hänen biisinsä nyt niin erikoisia sinänsä ole, mutta onhan tuo jotain tehnyt oikein kun noin helvetin suosittu on. Ja ihan hienoa että menestyy, eipä tuo minulta ole pois.

EDIT:

Olen nyt siis parin päivän aikana ihan mielenkiinnosta koekuunnellut muutamaa biisiä.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Mistä siinä pitää ottaa selvää? Ei nuo hänen biisinsä nyt niin erikoisia sinänsä ole, mutta onhan tuo jotain tehnyt oikein kun noin helvetin suosittu on. Ja ihan hienoa että menestyy, eipä tuo minulta ole pois.
No siitä että mistä suosio johtuu. Mies on niin paljon muutakin kuin vain biisit.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
No siitä että mistä suosio johtuu. Mies on niin paljon muutakin kuin vain biisit.
Googletin ihan suoraan "Ed Sheeran suosio" ja Me Naiset oli tehnyt jonkun jutun. Esille nousi "monipuolinen artisti, samaistuttava, tavallinen, uskomaton live-esiintyjä". Onhan nuo hyviä pointteja, ei siinä mitään. On vaan jotenkin niin uskomatonta että nykypäivän melko pinnallisessa musiikkimaailmassa tuollainen menestyy. Mutta ehkäpä juuri siksi.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Onhan nuo hyviä pointteja, ei siinä mitään. On vaan jotenkin niin uskomatonta että nykypäivän melko pinnallisessa musiikkimaailmassa tuollainen menestyy. Mutta ehkäpä juuri siksi.
Nimenomaan juuri siksi. Tekee kaiken itse, soittaa niitä kuuluisia oikeita instrumentteja ja on jättituloistaan ja suosiostaan huolimatta kuin kuka tahansa naapurin Jaska. Kannattaa katsoa youtubesta kaverin live-esiintymisiä, ne on aika ainutlaatuisia.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Tänään on varmastakin kädet täristen, sydän pamppaillen ja ehkä hieman vaahtoakin suussa odoteltu, että Ed Sheeran.... aiheiset jutut ilmestyvät iltapäivälehdistöön! Ja miksikö? No siksi, että pääsee ensimmäisenä, tai ensimmäisten joukossa kirjoittamaan kommenttikenttään, että "Kuka tämä edes on?", "Minä en ainakaan lähde kuuntelemaan tällaista roskaa (vaikken ole edes kuullut)!" ja sitä rataa. Asia, joka ei avaudu minulle on siis, että ketkähän tuonne vakituisesti kirjoittelee. Onko kyseessä joku tietty ryhmä, vai läpileikkaus kansastamme? Jos jälkimmäinen, niin emmehän me ole tuollaisia, emmehän? Minulle on aivan se ja sama mitä tästä artistista on mieltä. En osaa itsekään nimetä ainoatakaan hänen kappalettaan ja tietoisesti ainakaan en ole kuullut varmaan yhtäkään alusta loppuun. Mietin vain, että onko se some-aikakauden ilmiö nostaa omaa häntää sillä, että ei tiedä jotain ja suorastaan rehvastella asialla? Tietämättömyys on ok, sillä siitä on suunta vain ylöspäin. Jonkun asian painaminen alas sillä, ettei siitä tiedä, ei ole.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Googletin ihan suoraan "Ed Sheeran suosio" ja Me Naiset oli tehnyt jonkun jutun. Esille nousi "monipuolinen artisti, samaistuttava, tavallinen, uskomaton live-esiintyjä". Onhan nuo hyviä pointteja, ei siinä mitään. On vaan jotenkin niin uskomatonta että nykypäivän melko pinnallisessa musiikkimaailmassa tuollainen menestyy. Mutta ehkäpä juuri siksi.
Suomen Kuvalehden jutun mukaan - en ehtinyt lukea loppuun - kyse on miehestä, joka tekee musiikkia porukalle, joka ei musiikista välitä. Eli vähän kuin peruspizza, suurimmalle osalle kelpaa, varsinkin jos ruoka ei kuulu intohimojen joukkoon. Ja saattaa upota, vaikka kuuluisikin.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tänään on varmastakin kädet täristen, sydän pamppaillen ja ehkä hieman vaahtoakin suussa odoteltu, että Ed Sheeran.... aiheiset jutut ilmestyvät iltapäivälehdistöön! Ja miksikö? No siksi, että pääsee ensimmäisenä, tai ensimmäisten joukossa kirjoittamaan kommenttikenttään, että "Kuka tämä edes on?", "Minä en ainakaan lähde kuuntelemaan tällaista roskaa (vaikken ole edes kuullut)!" ja sitä rataa. Asia, joka ei avaudu minulle on siis, että ketkähän tuonne vakituisesti kirjoittelee. Onko kyseessä joku tietty ryhmä, vai läpileikkaus kansastamme? Jos jälkimmäinen, niin emmehän me ole tuollaisia, emmehän? Minulle on aivan se ja sama mitä tästä artistista on mieltä. En osaa itsekään nimetä ainoatakaan hänen kappalettaan ja tietoisesti ainakaan en ole kuullut varmaan yhtäkään alusta loppuun. Mietin vain, että onko se some-aikakauden ilmiö nostaa omaa häntää sillä, että ei tiedä jotain ja suorastaan rehvastella asialla? Tietämättömyys on ok, sillä siitä on suunta vain ylöspäin. Jonkun asian painaminen alas sillä, ettei siitä tiedä, ei ole.
Tuo on kyllä jännä ilmiö. Ikään kuin se olisi jokin ylpeyden aihe ettei tiedä kuka on maailman tämän hetken suosituin muusikko.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Suomen Kuvalehden jutun mukaan - en ehtinyt lukea loppuun - kyse on miehestä, joka tekee musiikkia porukalle, joka ei musiikista välitä. Eli vähän kuin peruspizza, suurimmalle osalle kelpaa, varsinkin jos ruoka ei kuulu intohimojen joukkoon. Ja saattaa upota, vaikka kuuluisikin.

Rumba luonnehti puolestaan artistia näin:

"Yhden kuuntelun perusteella oli ilmiselvää, että sama vanha kuvio toistuu. Ed Sheeran on 2010-luvun teineille sama kuin Elvis 1950-luvun teineille: hieman vesitetty ja pullapoikamaiseen maitopartaan pumpattu versio afroamerikkalaisesta alkuperäisestä luuytimestä. Musiikkia niille, joille Drake (Chuck Berry) on hieman liian musta ja Frank Ocean (Little Richard) hieman liian homo."
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Suomen Kuvalehden jutun mukaan - en ehtinyt lukea loppuun - kyse on miehestä, joka tekee musiikkia porukalle, joka ei musiikista välitä. Eli vähän kuin peruspizza, suurimmalle osalle kelpaa, varsinkin jos ruoka ei kuulu intohimojen joukkoon. Ja saattaa upota, vaikka kuuluisikin.
Mä itse asiassa mietin että tässä voisi olla vähän tällainenkin kuvio. Jotkut sanoo Beatlesista vähän samaa eli siis sekin on musiikkia ihmisille jotka ei oikeastaan kuuntele musiikkia. Toki aikakausi on erilainen ja huono verrata.

Tuo on kyllä jännä ilmiö. Ikään kuin se olisi jokin ylpeyden aihe ettei tiedä kuka on maailman tämän hetken suosituin muusikko.
Tiedän ja tiesin kuka on Ed Sheeran, mutta entä jos ihan käsi sydämellä voin sanoa että en tiennyt yhtään hänen kappalettaan ennen kuin niihin tutustuin viikonloppuna? En kuuntele radiokanavia josta Sheeranin musiikkia voisi kuulla ja en myöskään ennen tätä Suomen keikkaa ollut tarttunut hypeen niin paljoa että olisin kiinnostunut niin paljoa miehen musiikista.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Tiedän ja tiesin kuka on Ed Sheeran, mutta entä jos ihan käsi sydämellä voin sanoa että en tiennyt yhtään hänen kappalettaan ennen kuin niihin tutustuin viikonloppuna? En kuuntele radiokanavia josta Sheeranin musiikkia voisi kuulla ja en myöskään ennen tätä Suomen keikkaa ollut tarttunut hypeen niin paljoa että olisin kiinnostunut niin paljoa miehen musiikista.
Eikö yksikään kappale kuulostanut tutulta? Etkö osannut vain yhdistää niitä Ed Sheeraniin? Muuten on vaikea kuvitella miten on onnistunut välttymään jos on yhtään julkisilla paikoilla (ravintolat, vaatekaupat, ostokeskukset, linja-autot, baarit yms) liikunnut.

Ja tämä on siis aitoa hämmästelyä, en tarkoita tätä mitenkään ivallisesti. Sentään tiesit kenestä on kyse, etkä ole lähtenyt tuohon kuulematta paskaa- huuteluun. :)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Eikö yksikään kappale kuulostanut tutulta? Etkö osannut vain yhdistää niitä Ed Sheeraniin? Muuten on vaikea kuvitella miten on onnistunut välttymään jos on yhtään julkisilla paikoilla (ravintolat, vaatekaupat, ostokeskukset, linja-autot, baarit yms) liikunnut.
Sen Shape of Youn olen saattanut joskus kuulla, mutta rehellisesti sekään ei ainakaan ekalla kuuntelulla soittanut kelloja. Välttämättä en kiinnitä huomiota tuollaiseen musiikkiin jos se soi siellä taustahälynä ainoastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös