Itse olen käynyt 2000-luvun alussa Heinolassa kun sain lipun. Olihan siellä hienon näköistä, aurinko paistoi, ihmisiä oli paljon. Jos en väärin muista niin joihinkin taloihin oli jonot... Minua ei vain kiinnostanut ja lähdin pian pois. Eikä minusta ole hölmöä eikä väärin järjestää asuntomessuja koska ne todellakin kiinnostaa ihmisiä. Ne ei vain aukea minulle... En koe niitä kiinnostavina.
Kyllähän ihmiset rakentavat/rakennuttavat taloja. Joka vuosi. Asuntomessuilla kai löytyy niitä uusimpia juttuja ja vaihtoehtoja eri ratkaisuihin.
Mutta miksi kommentoin: koska myös tasan kerran käynyt asuntomessuilla ja oli myös nuo Heinolan (2004) messut. Ja juuri siksi käytiin, koska oli tontti hommattuna ja siihen nousevan talon suunittelu tulilla.
Kyllähän tuolta mukaan tarttui pari säkillistä materiaalia (95% turhaa), mutta muistaakseni osan materiaalin (talotehtaiden kuvastojen) perusteella raakattiin vaihtoehdot firmasta/mallista kahteen kolmeen ja sitten paikallisien myyjien kanssa hoidettiin loput.
Keli oli kyllä hieno, tosin yksi ukkoskuuro osui kohdille. Mieleen jäänyt rivari (tai paritalo), josta olohuoneen ovesta alkava terassi oli sama kuin laituri ja siitä suoraan järvi Ruotsalainen. Ei kyllä varmaan kovin hyvä pienten lapsien perheille mutta vesillä viihtyville oiva koti. Aika harvassa kämpässä on olohuoneen ovelta vesiyhteys mm. Lahteen ja Jyväskylään.