Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 240 528
  • 7 330

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Taisit joutua vain uhriksi, koska ei nyt vain voi antaa täysiä pisteitä sosioekonomisesta taustasta huolimatta.

Eivät ne itsekään tiedä mistä se tuli, mutta näin kuuluu tehdä. Siivoushommissa ollessani laadunvalvonnan taulukko oli 0-99, kukaan ei saanut satasta, vaikka oli miten puhdasta.
Näin voi olla. Olenkin viettänyt seuranneet 27 vuotta tiukasti uhriutumalla ja nillittämällä. Vähän kuin saman vuosikerran ylioppilaat Maija Vilkkumaa, Anni Sinnemäki ja Kalle (vittu miks miun omat levyt myy vain viissataa vaikka Don Huonojen levyt myi viiskyttuhatta, eikö ne juntit tiedä että MINÄ olin Don Huonot!?!) Ahola.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Tuota minäkin ihmettelen välillä... miksi niitä ei toivottuja vieraita hyysätään. Se on vissiin jokin sisäänrakennettu juttu että aina pitää olla korrekti eikä muita saa loukata... Ja sitten itseä vituttaa.

Paras ratkaisu kutsumattomien vieraiden ongelmaan on olla ikinä hankkimatta mökkiä. Ja jos ei sekään auta vaan vieraita tunkee kotiin, niin sitten pitänee turvautua johonkin turvajärjestelyihin ja Securitakseen. Sähköpaimen ja/tai saksanpaimenkoira voisivat olla myös paikallaan.

Toki sekin auttaa, ettei koskaan avaa talonsa ovea jos ei etukäteen tiedä kuka on tulossa ja ovikello soi. Korkeintaan voi vilkaista ovisilmästä, onko kyseessä esim. kahdesti soittava postimies.

En kyllä kestäisi hetkeäkään sellaista, että olisin jossain lomahuvilalla/mökillä rentoutumassa ja viettämässä tyytyväistä erakkoelämää ilman ylimääräisiä ihmisiä ja sitten sinne änkisi jotain puolituttuja, semi-sukulaisia tai kumminkaimoja.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Meinasin jo närkästyä, mutta olen näemmä närkästynyt samasta asiasta jo yli kuusi vuotta sitten:

HSL kirjoitti:
Jos joudut metrossa uhkaavan tilanteen silminnäkijäksi tai haluat hälyttää apua esimerkiksi sairauskohtauksen sattuessa, soita metron hätänumeroon (09) 310 12 112.

Minkä ihmeen takia 09-suunta on tuossa lainauksessa ja metrovaunujen seinilläkin suluissa, kun se on kuitenkin pakollinen? Tuskin kukaan tuolta kuitenkaan soittaa 09-alueen lankaliittymästä.

Eipä silti, edelleen tuo 09 on suluissa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei aukene, mihin tarvitaan tunnelin päättymisestä kertovaa liikennemerkkiä. Ehkä marras-joulukuussa voi olla pieni hetki tälle, mutta noin muuten.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Ei aukene, mihin tarvitaan tunnelin päättymisestä kertovaa liikennemerkkiä. Ehkä marras-joulukuussa voi olla pieni hetki tälle, mutta noin muuten.

Merkkihän ei kerro tunnelin päättymisestä vaan tunnelissa voimassa olleiden erikoiskieltojen päättymisestä esim rekkojen ohituskiellosta.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei aukene, mihin tarvitaan tunnelin päättymisestä kertovaa liikennemerkkiä. Ehkä marras-joulukuussa voi olla pieni hetki tälle, mutta noin muuten.
Entä tunnelin alkaminen? Joissakin maissa se tarkoittaa että valot päälle, mutta entä Suomessa...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuulemma päivä menee pilalle jos nukkuu liian pitkään.

Todellakin, ennen oli ainakin näin. Olin äidilläni punkkaamassa tuossa taannoin Suomessa käydessäni ja hän aina herää kuuden aikoihin niin kuin eläkeläiset tekee. Sain uneksia sinne kahdeksaan ja heräillä omia aikojani.

Taatusti olisi koputtelu alkanut, jos vaikka vielä kymmeneltä ei olisi poikaa näkynyt.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Kuulemma päivä menee pilalle jos nukkuu liian pitkään.

Tämän syyn minäkin muistan. Ja muistan miten raivosin porukoille, kun olisi väsyttänyt niin perkeleesti. Ja miksipä ei olisi väsyttänyt, sitä kun laittoi nukkumaan klo 03-06 väliin, niin kyllähän se aamulla 10.00 väsyttää. Muistan lukeneeni jutun (luotettava lähde), jossa hieno professori kertoi, miten teineillä tulee "tarve" mennä nukkumaan monta tuntia aikuisia myöhemmin, ja tämä siis ihan puhtaasti aivojen ansiota. Jotain siellä aktivoituu myöhemmin versus aikuinen, ja tämä professori kritisoikin koulun aikaisia tunteja, koska teinit ovat sitten niin helvetin väsyneitä koulussa. Jos joku haluaa, niin voin yrittää kaivaa tuon jutun, ettei nyt tarvitse vain minuun luottaa.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Muistan lukeneeni jutun (luotettava lähde), jossa hieno professori kertoi, miten teineillä tulee "tarve" mennä nukkumaan monta tuntia aikuisia myöhemmin, ja tämä siis ihan puhtaasti aivojen ansiota.

Tästä tunnistan itseni, vaikka en biologista syytä tiedäkään, mutta kenties psykologisen ainakin. Siinä tulee sellainen tunne nyt ne meni nukkumaan ja on ikään kuin omaa aikaa. Vähän kuin olisi käty.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ymmärrä miten joku edes pystyy nukkumaan yhdeksään asti. Enkä sitä miten pystyy nukkumaan yli kahdeksan tuntia. Normaalisti noin 4-5 tuntia riittää ihan hyvin mulle.

Ehkä tästäkin joku suuttuu, mutta pidän jet lagilla, valoisalla kesäyöllä, kaupungin äänillä, salkkareiden päätösjaksolla, kuun ja tähtien asennoilla, työstressillä ym. seliteltyä unettomuutta pääosin luulotautisina.

Silmät kiinni ja ala nukkumaan. Ei se ole yhtään sen vaikeampaa..
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Ehkä tästäkin joku suuttuu, mutta pidän jet lagilla, valoisalla kesäyöllä, kaupungin äänillä, salkkareiden päätösjaksolla, kuun ja tähtien asennoilla, työstressillä ym. seliteltyä unettomuutta pääosin luulotautisina.

Silmät kiinni ja ala nukkumaan. Ei se ole yhtään sen vaikeampaa..
Joo, toinen asia mitä en tajua on työttömyys. Senkun herää aamulla ja menee töihin. Vóila! Ei oo vaikeeta.

Ja nälänhätä Afrikassa, mitä? Miksei ne vaan syö.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Joo, toinen asia mitä en tajua on työttömyys. Senkun herää aamulla ja menee töihin. Vóila! Ei oo vaikeeta.

Ja nälänhätä Afrikassa, mitä? Miksei ne vaan syö.

Töitä nyt saa kuka tahansa, jos on valmis tekemään sen eteen jotain kuten vaikka muuttamaan. Koitapa pillua saada ilmaiseksi.

Nälänhätä on vähän kimurantimpi tilanne ja siihen olisi hyvä lääke alkuun, jos niille ei koko ajan sikiäisi lisää ruokittavia. En ole koskaan ymmärtänyt missä kohtaa niillä on edes koko ajan aikaa lisääntyä, kun luulisi olevan muutakin mietittävää.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
En ymmärrä miten joku edes pystyy nukkumaan yhdeksään asti. Enkä sitä miten pystyy nukkumaan yli kahdeksan tuntia. Normaalisti noin 4-5 tuntia riittää ihan hyvin mulle.

Sulla on varmaan joku ylivilkkaus-oireyhtymä ja huomaamattasi univelkaa. Itse menin puoliltaöin nukkumaan, nukahdin heti ja heräsin nyt aamulla yhdeksän jälkeen. Välissä olevasta ajasta ei ole mitään muistikuvia.
 
K

Kiekkokatsoja

Silmät kiinni ja ala nukkumaan. Ei se ole yhtään sen vaikeampaa..
Niin teki myös eräs armeijan tupakaverini, noin 100vuotta sitten. Muut pulisi ja touhusi ympärillä, ja tämä nuorimies meni pitkälleen ja nukahti. Joka ilta. Meni alle minuutti, ja ynituhinaa/kuorsausta kuului. Taitava tyyppi tässä asiassa.
 

redlate

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ketterä
Niin teki myös eräs armeijan tupakaverini, noin 100vuotta sitten. Muut pulisi ja touhusi ympärillä, ja tämä nuorimies meni pitkälleen ja nukahti. Joka ilta. Meni alle minuutti, ja ynituhinaa/kuorsausta kuului. Taitava tyyppi tässä asiassa.
Tästäpä tuli mieleen oma inttimuisto. Kaveri oli kovin nopea nukahtamaan ja kuorsasi kuin olisi moottorisahalla vedetty tukkia poikki. Aikamme sitä kuunneltuamme päätimme piestä miestä. Reiluina toki vaan tyynyillä. Aikamme hakattiin ja vihdoin kaveri herää ja ihmettelee touhua. Kysyttiin sitten, että etkö aiemmin huomannut meidän hakkaavan sua? Tämä siihen tyynesti, että joo, mutta sitten ajattelin, ettei kukaan toista lyö, jos toinen nukkuu.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Töitä nyt saa kuka tahansa, jos on valmis tekemään sen eteen jotain kuten vaikka muuttamaan. Koitapa pillua saada ilmaiseksi.
.

Sama pätee pillun kuin työn saamiseen, eli ronkelit runkkaa. Miehillä on tutkitusti yli korkea käsitys omasta älykkyydestään ja tämän palstan misogyynitkin todistaa, myös yli suuret luulot omasta viehätysvoimastaan. Tämä johtaa "kuuseen kurkottamiseen" naarasmarkkinoilla ja täten saamattomuuteen...
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Niin teki myös eräs armeijan tupakaverini, noin 100vuotta sitten. Muut pulisi ja touhusi ympärillä, ja tämä nuorimies meni pitkälleen ja nukahti. Joka ilta. Meni alle minuutti, ja ynituhinaa/kuorsausta kuului. Taitava tyyppi tässä asiassa.
Minä olen just tällainen. Kuula tyynyyn kiinni ja minuutissa alkaa kuorsaaminen. Veikkaan että kyseessä on puhdas omatunto. Kun ei ole suurempia syntejä valvottamassa, niin voi huoletta nukahtaa.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä olen just tällainen. Kuula tyynyyn kiinni ja minuutissa alkaa kuorsaaminen. Veikkaan että kyseessä on puhdas omatunto. Kun ei ole suurempia syntejä valvottamassa, niin voi huoletta nukahtaa.

Mitä kovempi kuorsaaja, sen nopeammin se nukahtaa. Ei ole avautunut, mistä tämä johtuu, mutta näin se vain menee ja herättää murhanhimoisia ajatuksia jos hitaammin nukahtavat joutuvat yöpymään samassa tilassa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitä kovempi kuorsaaja, sen nopeammin se nukahtaa. Ei ole avautunut, mistä tämä johtuu, mutta näin se vain menee ja herättää murhanhimoisia ajatuksia jos hitaammin nukahtavat joutuvat yöpymään samassa tilassa.
Vaimoni on kanssasi samaa mieltä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mitä kovempi kuorsaaja, sen nopeammin se nukahtaa. Ei ole avautunut, mistä tämä johtuu, mutta näin se vain menee ja herättää murhanhimoisia ajatuksia jos hitaammin nukahtavat joutuvat yöpymään samassa tilassa.

Tälläistä hypoteesia en olekaan kuullut, mutta noinhan se muuten on. Iän karttuessa tekee kyllä kaikkensa välttääkseen ryhmämajoituksia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Minä olen just tällainen. Kuula tyynyyn kiinni ja minuutissa alkaa kuorsaaminen. Veikkaan että kyseessä on puhdas omatunto. Kun ei ole suurempia syntejä valvottamassa, niin voi huoletta nukahtaa.
Perkele, ei saa palstatoverille muistuttaa wanhoja aikoja. Joskus teininä kävin faijan, kummisetäni ja hänen naapurinsa kanssa metsällä sen verran kaukana, eli nukuimme laavulla. No 2/3 herroista oli juuri näitä ”ei ole syntejä valvottamassa” ja ylipainoa oli sen verran että kaikupohjaa riitti. Nuku siinä sitten. Sanonta oli ja kait on vieläkin kummisedän mielisanontoja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös