Asia, joka ei avaudu minulle

  • 1 257 663
  • 7 378
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Toisekseen, RAY on yhdistys, ei yritys, eikä yhdistyksiä omisteta. Tämä siis viittauksena tuohon "yhtiön omistajakansalaiset" kohtaan.

Sen toki ymmärrän. Joka tapauksessa y-tunnus, joka on kansallisesti omistettu, poliittisesti ohjattu ja jolle on asetettu tietty erityistehtävä yhteiskunnassa hukkaa tuottojaan liian kalliisti järjestettyyn hallintoon. Sellainen on minun oikeustajuuni sopimatonta.

Olen vuosien ajan tehnyt pienen lahjoituksen Kansanterveysyhdistykselle. Ensi keväänä en aio tehdä, koska jos yhdistyksellä on varaa majailla Kampissa, sillä on varaa tulla toimeen myös ilman minun vuotuista, 40-60 euron panostani.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sen toki ymmärrän. Joka tapauksessa y-tunnus, joka on kansallisesti omistettu, poliittisesti ohjattu ja jolle on asetettu tietty erityistehtävä yhteiskunnassa hukkaa tuottojaan liian kalliisti järjestettyyn hallintoon. Sellainen on minun oikeustajuuni sopimatonta.

Olen vuosien ajan tehnyt pienen lahjoituksen Kansanterveysyhdistykselle. Ensi keväänä en aio tehdä, koska jos yhdistyksellä on varaa majailla Kampissa, sillä on varaa tulla toimeen myös ilman minun vuotuista, 40-60 euron panostani.

Toisaalta taas jos yritys, yhdistys, säätiö tai muu järjestö pitää pääkallopaikkaansa jossain huitsin nevadassa, niin mahdolliset työmatkakulut yöpymisineen tulevat nekin kalliiksi jos toimiala tai firma/yhdistys/ym on yhtään sellainen joka vaatii aktiivisuutta pk-seudulla.
Varmasti järkevin ratkaisu olisi jonkinlainen kompromissi jolloin hallinto olisi sijoitettu jonnekin Keravalle tai Vantaalle.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
RAY:n pääkonttori muutti tai muuttaa Vantaalta. Tämä ei kuitenkaan tapahdu yhteisiä varoja, sillä niitähän ne ovat, suojelemalla vaan muutto tapahtuu Leppävaaraan! Kertokaa nyt typerälle maalaiselle, mitä operatiivisia syitä tällä yhtiöllä on sijaita maan kalleimmilla yritystonteilla ja varsinkaan muuttaa sinne vuonna 2016?

Onko Leppävaarassa tosiaan maan kalleimpia yritystontteja? Neekereitä, karvaranteita, narkkeja ja juoppoja täynnä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Toisaalta taas jos yritys, yhdistys, säätiö tai muu järjestö pitää pääkallopaikkaansa jossain huitsin nevadassa, niin mahdolliset työmatkakulut yöpymisineen tulevat nekin kalliiksi jos toimiala tai firma/yhdistys/ym on yhtään sellainen joka vaatii aktiivisuutta pk-seudulla.
Varmasti järkevin ratkaisu olisi jonkinlainen kompromissi jolloin hallinto olisi sijoitettu jonnekin Keravalle tai Vantaalle.

RAY:lla on niin paljon yhteistyökumppaneita ja sidosryhmiä, ettei pääkaupunkiseudulta poissiirtymisessä olisi mitään järkeä. Toki esim Tampere, Turku tai vaikka Oulu varmaan passaisivat.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
RAY:lla on niin paljon yhteistyökumppaneita ja sidosryhmiä, ettei pääkaupunkiseudulta poissiirtymisessä olisi mitään järkeä. Toki esim Tampere, Turku tai vaikka Oulu varmaan passaisivat.

Näin se on. Ja Veikkaushan aikoinaan "hajasijoitettiin" Stadin keskustasta Vantaalle, keskelle ei mitään. Ei se nyt vieläkään ihan kaikkein parhaalla paikalla ole, mutta eipä tuota nyt haja-alueeksikaan voine enää kutsua. Toki silloin kun tämä sijoitus tehtiin, henkilöstö sai (parisen vuotta sitten poistuivat, ainakin pääosin) aivan älyttömiä etuja, kuten jouluostosvapaan (0,5 työpäivää), juhlapyhien aattoina vain puolen päivän duuni, kesällä lyhyempi työaika... palkka toki pysyi samana.

RAY:sta en tiedä onko siellä tehty samoin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Aikuinen mies intoilee jalkapallosta. Jääkiekko se on miesten peli! Ymmärrän, jos ruotsalainen intoilee futiksesta mutta suomalainen...
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Viron presidentinvaalit. Joku ylen toimittaja näitä radiossa yritti selvittää, mutta ei auennut sitten yhtään. Kierroksia on useita ja ehdokkaat voivat vaihtua kierroksesta toiseen. En saanut edes selvää, että äänestävätkö tavan kansalaiset lainkaan.
 

Da-Capo

Jäsen
Vapaaottelun ottelumäärät. Makwan Amirkhanin naama näkyy jos missä viihdeohjelmassa, mutta miehellä ei ole otteluita kuin kerran vuoteen? En oikein urheilun seuraajana ymmärrä, mitä kilpaurheilua se tuollainen on.
 

Lavis

Jäsen
Snapchat ei aukea minulle. En ole ikinä ladannut sovellusta enkä myöskään käyttänyt sitä. Olen nähnyt, kun sitä käytetään tai katsotaan niitä videoita sieltä. Henkilö X kuvaa jalkojaan, kun kävelee johonkin. Ketä se kiinnostaa? Muutenkin näyttää tyhmältä, kun nykyään kaikki pitää kuvata ja jakaa palveluun, josta ne kuitenkin katoavat 24h(?) sisällä.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Vapaaottelun ottelumäärät. Makwan Amirkhanin naama näkyy jos missä viihdeohjelmassa, mutta miehellä ei ole otteluita kuin kerran vuoteen? En oikein urheilun seuraajana ymmärrä, mitä kilpaurheilua se tuollainen on.

Suurin osa tekemisestä on tappiin viritettyä treenausta, jotta matsissa on niin tikissä kuin urheilija voi olla sekä henkisesti, fyysisesti että taktisesti. Lisäksi ottelut ovat kaiken tekemisen suhteen niin intensiivisiä parhaimmillaan, että niistä palautumiseen menee pitkä aika.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Vapaaottelun ottelumäärät. Makwan Amirkhanin naama näkyy jos missä viihdeohjelmassa, mutta miehellä ei ole otteluita kuin kerran vuoteen? En oikein urheilun seuraajana ymmärrä, mitä kilpaurheilua se tuollainen on.

Mua huvittaa ihmisten suhtautumisen kaksoisstandardit. Suljettu liiga on hirviö, mutta ammattilaiskamppailulajien täysin mielivaltaisesti toimivat otteluasettelut ja systeemit hyväksytään sellaisenaan ja niistä innostutaan.

Makwan on kuitenkin hieno tyyppi ja kova urheilija. Omassa lajissaan ylivoimaisempi kuin kukaan suomalainen, ja olisi täten ollut ainoa oikea Vuoden urheilija 2015. Siitä suvereeneimmin ei olisi voinut omaa hommaansa enää hoitaa.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Snapchat ei aukea minulle. En ole ikinä ladannut sovellusta enkä myöskään käyttänyt sitä. Olen nähnyt, kun sitä käytetään tai katsotaan niitä videoita sieltä. Henkilö X kuvaa jalkojaan, kun kävelee johonkin. Ketä se kiinnostaa? Muutenkin näyttää tyhmältä, kun nykyään kaikki pitää kuvata ja jakaa palveluun, josta ne kuitenkin katoavat 24h(?) sisällä.

Tämä. Mutta nuorten jutut eivät ole koskaan auenneet varttuneemmille.
 

Nick Neim

Jäsen
Snapchat ei aukea minulle. En ole ikinä ladannut sovellusta enkä myöskään käyttänyt sitä. Olen nähnyt, kun sitä käytetään tai katsotaan niitä videoita sieltä. Henkilö X kuvaa jalkojaan, kun kävelee johonkin. Ketä se kiinnostaa? Muutenkin näyttää tyhmältä, kun nykyään kaikki pitää kuvata ja jakaa palveluun, josta ne kuitenkin katoavat 24h(?) sisällä.
Pitkään ihmettelin kyseisen sovelluksen tarkoitusta, mutta lopulta se sitten aukesi. Seurantaan kaikki isotissiset naiset, niin sovellusta seuraakin huomattavasti useammin.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Helsingin Sanomissa on juttu Maahanmuuttovirastosta ja pakolaispolitiikasta. Jutussa kerrotaan seuraavasti:

MIGRIN ylijohtaja Jaana Vuorio istuu toimistossaan ja juo vettä muovimukista. Viidennen kerroksen ikkunasta avautuu näkymä Suvilahden voimala-alueelle. Työpöydällä on puulintu ja seinällä tasavallan presidentti Sauli Niinistön virallinen valokuva.

Minulle ei avaudu, miksi valtion työntekijöiden työhuoneissa on tasavallan presidentin kuva. Eikö tuo kuulu maihin, joissa on epädemokraattisesti valittu valtion päämies.

Ja vielä linkki jutussa olevaan kuvaan Maahanmuuttoviraston ylijohtajasta tämän työhuoneessa. http://www.hs.fi/webkuva/taysi/960/1472791908270?ts=379
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minulle ei avaudu, miksi valtion työntekijöiden työhuoneissa on tasavallan presidentin kuva. Eikö tuo kuulu maihin, joissa on epädemokraattisesti valittu valtion päämies.
Ehkä se on vaan hassu perinne ja hiukan myös huumoria sikäli että kuvassa on valtionhallinnosta se ainoa jamppa joka on kansanvaalilla valittu ja hän sattumalta on myös ainoa josta on oikein lailla säädetty että tälle kaverille ei sitten mitään valtaa.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Ehkä se on vaan hassu perinne ja hiukan myös huumoria sikäli että kuvassa on valtionhallinnosta se ainoa jamppa joka on kansanvaalilla valittu ja hän sattumalta on myös ainoa josta on oikein lailla säädetty että tälle kaverille ei sitten mitään valtaa.

Kysymys on varmasti perinteestä, joka olisi pitänyt lopettaa Kekkoseen. Koivisto nyt oli vielä varsin komea, mutta luulisi viimeistään Ahtisaaren naamataulun osoittaneen, miten typerästä tavasta on kysymys.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kysymys on varmasti perinteestä, joka olisi pitänyt lopettaa Kekkoseen. Koivisto nyt oli vielä varsin komea, mutta luulisi viimeistään Ahtisaaren naamataulun osoittaneen, miten typerästä tavasta on kysymys.
Tästä tuli mieleen se kun ala-asteella oli ruokalan seinällä Halosesta kuva. Outoa se kyllä oli.
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Mua huvittaa ihmisten suhtautumisen kaksoisstandardit. Suljettu liiga on hirviö, mutta ammattilaiskamppailulajien täysin mielivaltaisesti toimivat otteluasettelut ja systeemit hyväksytään sellaisenaan ja niistä innostutaan.

Makwan on kuitenkin hieno tyyppi ja kova urheilija. Omassa lajissaan ylivoimaisempi kuin kukaan suomalainen, ja olisi täten ollut ainoa oikea Vuoden urheilija 2015. Siitä suvereeneimmin ei olisi voinut omaa hommaansa enää hoitaa.
Ei kai tuo Maku nyt kuitenkaan niin ylivoimainen lajissaan ole. Ufc:hen pääsee yllättävänkin heikkoja ottelijoita, kun tapahtumia alkaa olemaan paljon. Ja ei, en tarkoita nyt Makua vaan hänen vastustajiaan. Hyvällä tiellä on, mutta odototetaan nyt ensin, että ottaa edes matsia jonkun maailman top50 ottelijan kanssa.

T. MakuFan84
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Ei kai tuo Maku nyt kuitenkaan niin ylivoimainen lajissaan ole. Ufc:hen pääsee yllättävänkin heikkoja ottelijoita, kun tapahtumia alkaa olemaan paljon. Ja ei, en tarkoita nyt Makua vaan hänen vastustajiaan. Hyvällä tiellä on, mutta odototetaan nyt ensin, että ottaa edes matsia jonkun maailman top50 ottelijan kanssa.

T. MakuFan84

Niin. Mutta olisiko hän voinut hoitaa hommansa vielä ylivoimaisemmin? Ei. Se, ketä vastaan ottelee ei ole omissa käsissä. Se, kuinka siitä suoriutuu taas on. Maku hoiti oman ruutunsa suvereenisti, täydellisesti.
Kun muut urheiluansiot olivat mitä olivat, olisi minun mielestäni Maku ollut oikea henkilö vuoden urheilijaksi.

Tavallaan siinäkään kilpailussa ei ollut tarjolla vastustajia Top 50:stä...
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lainaukset Ärsyttävin sana tai termi -ketjusta, koska siellä tämä menisi täysin off-topiciksi.

Juuri näin. Ihmiskunnan menestyksen kannalta on ensiarvoisen tärkeää, että ihmiset osaavat kirjoittaa kynällä pullokuitteihin.

Oletko siis oikeasti sitä mieltä, että kouluissa pitäisi opettaa jotain helvetin kaunokirjoitusta? Newsflash: Se on lopetettu jo. Nykypäivänä täysin turha taito. Kohta ne työsopimuksetkin "allekirjoitetaan" digitaalisella varmenneavaimella.

Vittu sä oot kyllä kujalla.
Oletko siis oikeasti sitä mieltä, että käsin kirjoittaminen on turha taito, jota ei pitäisi opettaa kouluissa? Vai pitäisikö kouluissa opettaa kirjoittamaan vain tikkukirjaimin, koska kaunokirjoitus on se turha taito? Jos kyseessä oli vain nimenomaan kaunokirjoitus, niin sehän on vain nopein ja tehokkain tapa kirjoittaa käsin.

Jos kyseessä oli ylipäätään kirjoitustaito, täytyy kyllä kyseenalaistaa, että kuka täällä oikeasti on pihalla. Digitalisaatio ei tietenkään todellisuudessa syö työpaikkoja ja on muutenkin lähes ainoastaan hyvä asia, mutta joillakin tuo digitalisaation palvominenkin tuntuu lähtevän hiukan lapasesta. En lähde enempää avaamaan, miksi kirjoittaminen on hyödyllinen taito ja miksi sitä pitäisi kouluissa opettaa, koska alkuperäisessä ketjussa sitä on moni jo hyvin avannut, mutta tässä aiheesta kirjoitettua:
http://www.nytimes.com/2014/06/03/science/whats-lost-as-handwriting-fades.html?ref=science&_r=1
Vaihda näppäimistö kynään: ajattelet paremmin | Kirjoittaminen | HS
 

sinikettu

Jäsen
Oletko siis oikeasti sitä mieltä, että käsin kirjoittaminen on turha taito, jota ei pitäisi opettaa kouluissa? Vai pitäisikö kouluissa opettaa kirjoittamaan vain tikkukirjaimin, koska kaunokirjoitus on se turha taito? Jos kyseessä oli vain nimenomaan kaunokirjoitus, niin sehän on vain nopein ja tehokkain tapa kirjoittaa käsin.
Kyllähän se näin menee. Kynällä kirjoittaminen ei tule loppumaan ennen kuin ihmisen aivot on koodattu toimimaan huomattavasti erillä lailla kuin nyt. Konekirjoituksella on etunsa, mutta kaikkiin asioihin se ei vaan sovi niin hyvin kuin kynäkirjoitus. Opiskelu ja muistiinpanojen tekeminen näin esimerkkinä. Kuten tuossa mainitsit, tästä on ihan tieteellistä matskua luettavissa.

Kaunolla en kuitenkaan nykyään kirjoita oikeastaan mitään. Nopeaa se siltikin on.
 

BileTooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän se näin menee. Kynällä kirjoittaminen ei tule loppumaan ennen kuin ihmisen aivot on koodattu toimimaan huomattavasti erillä lailla kuin nyt. Konekirjoituksella on etunsa, mutta kaikkiin asioihin se ei vaan sovi niin hyvin kuin kynäkirjoitus. Opiskelu ja muistiinpanojen tekeminen näin esimerkkinä. Kuten tuossa mainitsit, tästä on ihan tieteellistä matskua luettavissa.

Kaunolla en kuitenkaan nykyään kirjoita oikeastaan mitään. Nopeaa se siltikin on.
Itse kirjoitan kaunolla lähinnä silloin, kun on todella kova kiire eikä tekstiä tarvitse kenenkään muun koskaan lukea. Pääasiassa esimerkiksi juuri luentomuistiinpanot, silloin pari kertaa vuodessa, kun niitä tulee tehtyä. Normaalisti tekstaten, mutta hätäisimpien luennoitsijoiden kanssa ei meinaa nopeus riittää ilman kaunokirjoitusta.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käsin kirjoittaminen on sikäli turha taito, että nykyään (kouluja lukuunottamatta) niitä tekstejä ei enää kukaan ulkopuolinen lue. Omia muistiinpanoja varten on ihan sama millaisia harakanvarpaita raapustaa kunhan niistä saa itse selvää.

Omalla kohdallani kaunokirjoitus ei todellakaan ole nopein tapa kirjoittaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse kirjoitan kaunolla lähinnä silloin, kun on todella kova kiire eikä tekstiä tarvitse kenenkään muun koskaan lukea. Pääasiassa esimerkiksi juuri luentomuistiinpanot, silloin pari kertaa vuodessa, kun niitä tulee tehtyä. Normaalisti tekstaten, mutta hätäisimpien luennoitsijoiden kanssa ei meinaa nopeus riittää ilman kaunokirjoitusta.
Aika harva kolmevitonen varmaan mitään kaunoa kirjoittaa, puhumattakaan mistään tekstauksesta. Itse asiassa mä oon aina ihmetellyt mistä ne jotkut on oppinut tonkin jutun. Peruskoulussa se kerran näytettiin että tällainenkin muuten on. Ehkä se on joskus aiemmin oikein opetettu kun mutsi käytti sitä pienenä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös