Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 719 389
  • 33 937

ace

Jäsen
@ace Räppiin ylipäänsä kuuluu aika olennaisena osana muiden biisien lainaaminen, joskus lainattu osuus voi olla joku sekunnin - kahden pätkä, joskus vähän pidempi. Tuo on ihan oma taiteenlajinsa ja Suomestakin löytyy muutamia todella taitavia kavereita tuolla saralla. Kyse ei ole ideoiden vähyydestä, vaan kunnianosoituksesta alkuperäisestä artistia kohtaan.
No joo, kun tarkemmin ajattelen niin juuri räppärit lainaavat vanhoja biisejä parhaiten ja tyylikkäimmin. Minulle vaan kaikki nykymusiikki on räppiä, vaikka ne edm/disco/tekno-bändit (mikä se oikea termi kyseiselle musiikkityylille onkaan) mash up biiseineen on ne jotka pistää vituttamaan. Muistan kuulleeni tälläisen nykyversion myös Stairway to Heavenista ja Smoke on the Waterista, mikä on täysin anteeksiantamatonta.

Räppiskeneä en tunne, mutta jos todella tekevät kunnianosoituksesta, niin saavat minulta anteeksi. Se ei kuitenkaan poista sitä että jonnet ja jonnettaret luulevat että nyt on seregallevilleela tehny uuden hienon melodian tai kertsin.

Tällaisen vanhan jarrun on turha taistella maailmaa vastaan, mutta täällä nettipalstalla voi onneksi kuitenkin kyräillä katkerana sen muuttumista.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Neulonen ja kutominen tarkoittavatkin ihan samaa asiaa, ja riippuu murrealueesta, että kumpaa sanaa missäkin käytetään. Lännessä kudotaan villasukkia, kun taas idässä niitä neulotaan.

Tämä(kin) avautui HS:n Kuukausiliitteen ansiosta. Lukeminen siis kannattaa aina.
 
K

Kiekkokatsoja

Sama juttu avautui, liekkö mones kerta. Ei kannata ostaa pahvisia punaviinipurkkeja. Kaataessa läikkyy, ja lähes aina. Plup plup, ja siivoappa ympäristö.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Avautui tässä bile-Sannan ördäykseen liittyneitä twiittejä jostain helvetin syystä selatessa, että ilmeisesti sormien napsauttaminen ravintolassa tarjoilijalle on nykyään äärimmäisen epäkohteliasta?

No en toki napsuttele, kun mulla on yleensä muutaman alkoholin jälkeen ehkä kuivat sormet tai se voi johtua ulkoilmastakin. Mutta sillain sormet vähän napsutusmaisessa asennossa kyllä yleensä viittelöin tarjoilijalle. Tämä on itsellä varmaankin isältä omaksuttu tapa. Mutta onko siis tarjoilijalle viittaaminen ylipäätään epäkohteliasta, vai ainoastaan sitten, jos sormista kuuluu napsahdus?
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Avautui tässä bile-Sannan ördäykseen liittyneitä twiittejä jostain helvetin syystä selatessa, että ilmeisesti sormien napsauttaminen ravintolassa tarjoilijalle on nykyään äärimmäisen epäkohteliasta?

No en toki napsuttele, kun mulla on yleensä muutaman alkoholin jälkeen ehkä kuivat sormet tai se voi johtua ulkoilmastakin. Mutta sillain sormet vähän napsutusmaisessa asennossa kyllä yleensä viittelöin tarjoilijalle. Tämä on itsellä varmaankin isältä omaksuttu tapa. Mutta onko siis tarjoilijalle viittaaminen ylipäätään epäkohteliasta, vai ainoastaan sitten, jos sormista kuuluu napsahdus?
Sää oot tommone rikas, joka voi ravinteliin mennä?! Paras tapa on huudahtaa tarjoilijaa tai henkilökuntaa. Ja jos ei kuule, niin kovemmin vaan. Joko tulee tarjouiu, tai ulosajo. Ja ei kun seuraavaan.
Tai niin se meni, kun viimeksi kävin. Joskus 90-luvulla.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Sää oot tommone rikas, joka voi ravinteliin mennä?! Paras tapa on huudahtaa tarjoilijaa tai henkilökuntaa. Ja jos ei kuule, niin kovemmin vaan. Joko tulee tarjouiu, tai ulosajo. Ja ei kun seuraavaan.
Tai niin se meni, kun viimeksi kävin. Joskus 90-luvulla.

No ei niissä nyt alvariinsa tule ravattua. Viimeksi olen viittelöinyt oikealle tarjoilijalle, en siis ironisesti jollekin kaverille, ehkä kolme-neljä vuotta sitten. Tai kauemmin. Mutta on se silti kumma ettei mitään saa enää tehdä, räh keh röh röh hähhähää.
 

Vahva tunne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No ei niissä nyt alvariinsa tule ravattua. Viimeksi olen viittelöinyt oikealle tarjoilijalle, en siis ironisesti jollekin kaverille, ehkä kolme-neljä vuotta sitten. Tai kauemmin. Mutta on se silti kumma ettei mitään saa enää tehdä, räh keh röh röh hähhähää.
Tuosta tuli mieleen, että ennen oltiin nuoria ja nättejä. Enää vaan ja.
Joskus saatiin ravintelissa paukut, vaikka pari ukkoo röhnötti pöydän alla, muut oli aivan töttöröö sohvilla. Oi niitä nuoruusaikoja. Jotenkin aina kotio löysi.
 
K

Kiekkokatsoja

Tuosta tuli mieleen, että ennen oltiin nuoria ja nättejä. Enää vaan ja.
Joskus saatiin ravintelissa paukut, vaikka pari ukkoo röhnötti pöydän alla, muut oli aivan töttöröö sohvilla. Oi niitä nuoruusaikoja. Jotenkin aina kotio löysi.
Koti onkin maailman paras paikka.
Toivottavasti jokaiselle.
-------
Mulle avautui, että pitäis mennä nukkumaan. Mutta kun ei nukuta. Onko pakko?
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Avautui tässä bile-Sannan ördäykseen liittyneitä twiittejä jostain helvetin syystä selatessa, että ilmeisesti sormien napsauttaminen ravintolassa tarjoilijalle on nykyään äärimmäisen epäkohteliasta?

No en toki napsuttele, kun mulla on yleensä muutaman alkoholin jälkeen ehkä kuivat sormet tai se voi johtua ulkoilmastakin. Mutta sillain sormet vähän napsutusmaisessa asennossa kyllä yleensä viittelöin tarjoilijalle. Tämä on itsellä varmaankin isältä omaksuttu tapa. Mutta onko siis tarjoilijalle viittaaminen ylipäätään epäkohteliasta, vai ainoastaan sitten, jos sormista kuuluu napsahdus?

Joskus 80-luvun puolivälin kinttailla oltiin kielikurssilla Lontoossa ja mentiin poikatten kanssa oikein ravintolaan. Joku meistä, saatoin olla minäkin, napsutteli sormiaan tarjoilijan huomion kiinnittämiseksi. Paikallinen herrasmies naapuripöydästä tuli asialliseen sävyyn ojentamaan nuoria kolleja, että sormien napsuttelu ei ole oikein sivistynyttä touhua. Otin tosta opiksi, enkä tuon jälkeen ole enää kertakaan tota tehnyt. Onhan napsuttelu ja muu suurieleinen viuhtominen tarjoilijan kutsumiseksi aika junttia. Tietty jos edekäypä ei ole noteerannu pöytää puoleen tuntiin, suuremmatkin liikkeet huomion saamiseksi voivat tulla kyseeseen. Tai sitten voi nousta pöydästä nykäisemään kyypparia hihasta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Avautui että Seremoniamestarin läpimurtobiisi Viestiin on lainattu/varastettu aika paljon Stingin vuoden 1993 biisistä Shape of My Heart.

Ja ihan itse huomasin. En varmaan ensimmäisenä, mutta kuitenkin.


Sere oli itselle yksin pään avaajia suomirapin suhteen silloin parikymmentä vuotta sitten. Kiva leppoisa flow, hienot Skillstersin biitit ja hauskat samplet, ml. edellä mainittu. Lisäksi Kappale kauneinta suomiriimiä kertoo jo nimessään, mistä on kyse.

Itse Seremoniamestari nimi on suora käännös ja tykkäsin myös Vanhempien holhous - selkeää lyriikkaa -tarrasta.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Okikos tämä nyt se Erkki Junkkariselta lainattu, vihellyksiä myöten?

Vihellysosio (esim. Moskovan valot), puheosio (esim. se joku Tapsa Rautavaaran kappale), lapsikuoro (esim. Lennä Juri Gagarin). Konstit on monet kun suomalaista hitti-iskelmää tehdään. Tuliskohan vielä isompi hitti, jos laitettaisiin kaikki yhteen kappaleeseen?
 

Nick Neim

Jäsen
Palstalta on sen historian saatossa poistettu yhteensä 233 626 viestiä. Se on iso luku se.
 

Nick Neim

Jäsen
Mistä sä ton tiedon kaivoit? Oon vissiin tyhmä.
Kun lainaat esimerkiksi tätä viestiä, niin lainauksessa näkyy monesko viesti yhteensä on kyseessä (esimerkiksi nyt lainaan sinun viestiä, post 9 973 749). Eli tuo ei ole mikään satunnainen luku mikä lainauksessa näkyy, vaan tosiaan kertoo yksinkertaisesti sen, monesko viesti tuo on ollut kaiken kaikkiaan palstalle. Pian se kymppi sieltä rikkoutuu.

Etusivulla sitten taas näkyy lukema, paljonko foorumilla on yhteensä viestejä. Eli miinustin nuo lukemat keskenään, koska poistetut viestit eivät etusivun lukemaan (luonnollisestikaan) enää sisälly.

Sen tosin myös tajusin, että tuo etusivun lukema ei päivity välttämättä joka sekunti, joten aktiivisena hetkenä noissa lukemissa saattaa olla jokusen viestin heitto. Yli 233 600 viestiä on kuitenkin riittävän tarkka, mennään sillä.
 

Nick Neim

Jäsen
QUOTE="Kari Runk, post: 9 973 780

-> 9 740 156 etusivulla

->> eli erotus olisi tällä hetkellä sen 233 624. Riippuu siis tosiaan tuosta etusivun päivitystahdista, mitkä lukemat saa, kun tuo ei ole reaaliaikainen.

Samalla tajusin, että mulla on kyllä ihan liikaa ylimääräistä aikaa. Saatana.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Kun lainaat esimerkiksi tätä viestiä, niin lainauksessa näkyy monesko viesti yhteensä on kyseessä (esimerkiksi nyt lainaan sinun viestiä, post 9 973 749). Eli tuo ei ole mikään satunnainen luku mikä lainauksessa näkyy, vaan tosiaan kertoo yksinkertaisesti sen, monesko viesti tuo on ollut kaiken kaikkiaan palstalle. Pian se kymppi sieltä rikkoutuu.

Etusivulla sitten taas näkyy lukema, paljonko foorumilla on yhteensä viestejä. Eli miinustin nuo lukemat keskenään, koska poistetut viestit eivät etusivun lukemaan (luonnollisestikaan) enää sisälly.

Sen tosin myös tajusin, että tuo etusivun lukema ei päivity välttämättä joka sekunti, joten aktiivisena hetkenä noissa lukemissa saattaa olla jokusen viestin heitto. Yli 233 600 viestiä on kuitenkin riittävän tarkka, mennään sillä.

9973780 on nyt viestimäärä! Seurantaketju? Kukayksi?

Tämä on hienoa. Pieni mieleni ilahtuu juuri tällaisista asioista. Kiitos.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
QUOTE="Kari Runk, post: 9 973 780

-> 9 740 156 etusivulla

->> eli erotus olisi tällä hetkellä sen 233 624. Riippuu siis tosiaan tuosta etusivun päivitystahdista, mitkä lukemat saa, kun tuo ei ole reaaliaikainen.

Samalla tajusin, että mulla on kyllä ihan liikaa ylimääräistä aikaa. Saatana.

Nyt 9973785. Äskenhän meillä oli samat lukemat. @Ylläpito ! Mitenhän nopeesti nuo päivittyvät?

Niin. Joo. Olisi. Töi. Täkin.
 

ace

Jäsen
Avautui että luultavasti olen aina sekoittanut näyttelijät John Candy


ja John Goodman


Samaa ikäluokkaa ja mielestäni samankaltaisia komediahahmoja molemmat, vain toinen valitettavasti on nykyään keskuudessamme.

Hienoa että toinen edes näyttää voivan hyvin ja olevan jopa elämänsä kunnossa.


E: Tiesin siis että toinen heistä on mennyt manan majoille jo ajat sitten, mutta yllätti uutinen John Goodmanista hyvässä kunnossa. Brainfuck parhaimmillaan.
 

El Gordo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Samaa ikäluokkaa ja mielestäni samankaltaisia komediahahmoja molemmat, vain toinen valitettavasti on nykyään keskuudessamme.

Hienoa että toinen edes näyttää voivan hyvin ja olevan jopa elämänsä kunnossa.


E: Tiesin siis että toinen heistä on mennyt manan majoille jo ajat sitten, mutta yllätti uutinen John Goodmanista hyvässä kunnossa. Brainfuck parhaimmillaan.

Aika yllättävä sekoitus minusta, Goodmanin kuitenkin laskisin kategoriaan "kaikki tietää" ja Candyn puolestaan "harva muistaa". Mutta sattuuhan noita.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: ace
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös