Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 676 643
  • 33 829

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli koluat aina koko Finnkinon tuotannon Titi-nalleista Harry Pottereihin?
Minä olen sen verran vajavainen ihminen, ettei minulla ole aikaa koluta läpi koko Finnkinon tuotantoa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Eli koluat aina koko Finnkinon tuotannon Titi-nalleista Harry Pottereihin?

Kommentoin väliin, että itse käyn leffassa joskus yksin, joskus vaimon kanssa ja joskus lapsien kanssa, niin kyllä se katsottavien elokuvien kirjo voi olla hyvin moninainen ja sisältää paljon leffoja, mitä nyt ei kyllä yksin menisi katsomaan.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Piilottele ennemmin jotain koiralle vähemmän epäterveellistä etsittävää. Konsepti on kyllä loistava, että siitä täydet pisteet.

Joo no vanha kaveri jo kyseessä täyttää 11 syksyllä. Se juustonaksu sen takia, että se oli sen lempiherkku kun joskus pentuna haettiin se Savosta. Nyt taitaa olla vanhalle herralle aika epämieluisat kelit tiedossa niin taidan hakea jonkun ilmastointilaitteen kaveriksi.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Kaikki tietävät seuraavat eläimet:
Riekkometso
Kanahaukka
Susikoira
Muurahaiskarhu

Tänään kuulin ensimmäistä kertaa Kaniinimäyräkoira sta.
Tää on tätä jalostuksen tuotantaa toki.
Itsehän en toki koiraani mäyrälle päästäisi, vaikka kuinka ois luolakoirakouluja käynyt.
Vois jäädä kakkoseks.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää on tätä jalostuksen tuotantaa toki.
Itsehän en toki koiraani mäyrälle päästäisi, vaikka kuinka ois luolakoirakouluja käynyt.
Vois jäädä kakkoseks.
Minulle on mysteeri se, mitä on tapahtunut ja missä järjestyksessä sekä erityisesti miksi?
Näin kuvan, se ei näytä kaniinilta, se ei näytä mäyrältä, se ei näytä koiralta - niinpä se on kaniinmäyräkoira.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaikki tietävät seuraavat eläimet:
Riekkometso
Kanahaukka
Susikoira
Muurahaiskarhu
Tästä tulee mieleen erilaisia meren eläviä joille on annettu jonkun maalla elävän nisäkkään nimi ja sitten lyöty eteen vain meri. Merileijona ja merilehmä esimerkiksi. Sitten on catfish ja dogfish englanniksi. Siellä on biologian laitoksella jossain kohtaa kyllästytty lajien nimeämiseen ja todettu "vitut tästä".
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Koronaketjun trolli tarjoaa nyt Rapalaa Hallitusketjussa. Toiset saa tällä kenkää ja toiset saavat trollata ketjusta toiseen.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Moottoritie pohjoiseen Lahden ja Heinolan välissä on aika piukassa autoa ja jono jopa mateli jossain kohden kävelyvauhtia. Itse en ollut "rallissa" mukana vaan satuin ajamaan toiseen suuntaan. No onneksi ei tarvinnut siellä jonossa madella vaan sai ajaa toiseen suuntaan 120 km/h.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Elisa on sulkenut Usenet news-palvelunsa nyt huhtikuussa ja yksi Internetin aikakausi Suomessa on tullut päätökseen. Olisi voinut laittaa vaikka rip-ketjuun, mutta kuolluthan tuo on ollut jo pitkään. Nyt vaan irrotettiin letkuista. Haikeita muistoja jäi. Aikanaan tuli seurattua Bruins - Oilers finaalisarjaa ja Kurrin viimeistä cupia rec.sport.hockey-ryhmästä. Teksti-telkkaria ei itsellä ollut ja aamulla piti ensi töiksi mennä pääteluokkaan katsomaan, kuinka yön pelissä on käynyt ja lukemaan fanien kommentit. Silloin jo oppi, että Toronton fanit olivat ne suurimmat idiootit.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Laha
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Elisa on sulkenut Usenet news-palvelunsa nyt huhtikuussa ja yksi Internetin aikakausi Suomessa on tullut päätökseen. Olisi voinut laittaa vaikka rip-ketjuun, mutta kuolluthan tuo on ollut jo pitkään. Nyt vaan irrotettiin letkuista. Haikeita muistoja jäi. Aikanaan tuli seurattua Bruins - Oilers finaalisarjaa ja Kurrin viimeistä cupia rec.sport.hockey-ryhmästä. Teksti-telkkaria ei itsellä ollut ja aamulla piti ensi töiksi mennä pääteluokkaan katsomaan, kuinka yön pelissä on käynyt ja lukemaan fanien kommentit. Silloin jo oppi, että Toronton fanit olivat ne suurimmat idiootit.
Hyvä nosto. Kauan sitten yliopisto-opintoni aloittaneena sain samalla pääsyn yliopiston UNIX-koneiden kautta internetin maailmaan, ja sitä myötä myös Usenetin uutis- ja keskusteluryhmät tulivat tutuiksi. Lynx taisi tulla vähän myöhemmin, joskus 1992-1993 ryhdyin käyttämään sitä heti kun sain siitä vihiä. Ysäri oli newsien kulta-aikaa; käyttäjiä oli paljon, ja kun huomattava osa heistä oli akateemista sivistyneistöä ja korkeakouluopiskelijoita, joten tietoa ja fiksuja keskusteluja löytyi. Toki myös kevyttä juttua ja ihan paskaakin, mutta newseissä sai sosiaalisen utelias löytöretkeilijä kulumaan aikaa vaikka loputtomiin.

Mutta aikansa kutakin. En ole käyttänyt newsejä vuosiin, ja kai tuonne jotain kautta edelleenkin pääsee, mutta osana elämääni sen aika meni jo 20 vuotta sitten. Historiallisesti tärkeä palvelu kuitenkin, ehdottomasti. Usenet news avasi minulle ja monelle muullekin maailman oman kämpän ja yliopistokampuksen ulkopuolella. Vastaavaa rajojen avautumista eivät myöhemmät sukupolvet pääse ainakaan tiedon saannin ja kommunikaation saroilla kokemaan.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Lidlin coleslow ei ole hyvää. Ei jatkoon...
Mä en niinkään ole koskaan ollut coleslaw'n tai ylipäätään noiden majoneesisotkujen ystävä!

Lidlin kesäuutuus majoneesiton kaali-paprikasalaatti on aivan tajuttoman hyvää.
Atrian Vinaigrette kaali-paprikasalaatti on lähes yhtä hyvää.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Mä en niinkään ole koskaan ollut coleslaw'n tai ylipäätään noiden majoneesisotkujen ystävä!

Lidlin kesäuutuus majoneesiton kaali-paprikasalaatti on aivan tajuttoman hyvää.
Atrian Vinaigrette kaali-paprikasalaatti on lähes yhtä hyvää.

Tulee itse laitettuu coleslawia aika useinkin.
Laitan majon tilalle aina kreikkalaista luonnonjugurttia.
Vinkin sain joskus Kyproksella, kun ihmettelin miksei majo jää kitalakeen.
Pikkubaarin pitäjä kertoi, että siellä se tehdään noin. Hyvää tulee kun itse tekee.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös