Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 714 839
  • 33 934

jalperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa,sympatiat Itä-Kaakkois-Suomi-Turku akselille
Itselle avautui eilen, että sanan kuka taivutusmuodot(kutka,kuiden,kunka jne.) lukeutuu niihin joita kukaan ei käytä.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tää ei oo nyt yhtään semmonen Johnnymainen viästi. Mutta kyllä sitä aina välillä menee hämilleen. Olin taas vähän perseilly ja miälestäni en oo ollu viikonloppuna mikään unelmamies. Sitten vaimo tulee aamulla silittään päätä ja kysyy että onko hän tehny jotain väärää? Kyllähän siinä meinas herkässä tilassa itku päästä...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jehovan todistajat näemmä soittelee nykyään ovikellon pimputtelun sijaan. Onhan toi nyt ihan vitun perseestä häiritä ihmisten elämää tuollakin tavalla.
 

444

Jäsen
Avautui se, että menee vähän huonosti mulla. Tekisi mieli vetää naapuria turpaan, mutta kun en voi. Joo joo ja lässyn lässyn. Te ette tiedä tilannetta. Nyt olen ryypännyt neljä päivää ja vedän kamalla itseäni huonoon kuntoon etten tekisi mitään.
Tuu Lohjalle ryyppäämään. Pääset eroon naapurista ja palju toimii kaikkeen.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Mulle lähetettiin käsinkirjoitettu kirje viime vuonna jostain Jehovien toimistosta.
Oliko itse jeepus kirjoittanut vai täytyikö tyytyä apupoikien raapustuksiin? Minulle tuli joskus syksyllä jo erittäin mielenkiinstoista ja ehkä hieman ristiriitaistakin dataa sisältänyt lappunen jossa otsikkona taisi olla isolla että "ÄLÄ USKO VALHEISIIN!" ja teksti alkaa kysymyksellä: "Tiedätkö että moni henkilö on herännyt kuolleista meidänkin aikoinamme?". No enpä tiennyt ja vähän jäi auki että uskoako vai ei, mutta kun otsikossa oli kielletty niin en sitten uskonut. Mielenkiintoista ko. propuskassa että kaverin googlailujen seurauksena sitä julkaissut taho on joku melko pieni kultti, oliko jenkeissä muutamia satoja tuhansia uhreja tms. niin ihmettelen melkein että miten ovat saaneet käännettyä pamflettinsa suomeksi ja vielä jonkun vielä noita jakamaan maakuntakeskuksessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulihan se mullekin verotoimistosta kirje. Mä jo ehdin miettiä että onko ne jostain saanut selville etten aina availe niiden kirjeitä ja siten lakanneet lähettämästä, mutta ei
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Tulihan se mullekin verotoimistosta kirje. Mä jo ehdin miettiä että onko ne jostain saanut selville etten aina availe niiden kirjeitä ja siten lakanneet lähettämästä, mutta ei
Mulle tuli kans, kertoivat palauttavansa reilut 600€
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On avautunut moni asia sen jälkeen kun hankin uudet silmälasit. Vanhat lasit olivat jo oikeasti niin heikossa kunnossa että uudet lasit tulivat enemmän kuin tarpeeseen ja nyt on outoakin kun näkee kaiken paljon selkeämmin ja tarkemmin.

Luulin pitkään esimerkiksi että pitää hankkia jo uusi televisiokin kun vanhan telkkarin näyttö on jo niin sumea. Paskat ollut, vaan vika olikin silmälaseissa. Mutta pahinta on kun uusilla silmälaseilla näkee asuntoni liat ja kaikki murusetkin paljon tarkemmin. Oli vähän shokki että oliko asuntoni sittenkin näinkin sotkuinen? Kaikki pienemmätkin likajäljet näkyvät nyt keittiössäkin paljon tarkemmin. Ja niitä pieniä jälkiä on yllättävän paljon.

Tänään siivosin jo asuntoni lattiat. Josko sitten pinnat pyyhkisi vaikka maanantaina. Tai huomenna. Mutta avautui tuo kuinka paljon likaa asunnossani sitten lopulta onkaan. Olisi ollut helpompaa mennä ehkä kuitenkin vain niillä vanhoilla laseilla. Vitsi, vitsi...
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On avautunut moni asia sen jälkeen kun hankin uudet silmälasit. Vanhat lasit olivat jo oikeasti niin heikossa kunnossa että uudet lasit tulivat enemmän kuin tarpeeseen ja nyt on outoakin kun näkee kaiken paljon selkeämmin ja tarkemmin.

Luulin pitkään esimerkiksi että pitää hankkia jo uusi televisiokin kun vanhan telkkarin näyttö on jo niin sumea. Paskat ollut, vaan vika olikin silmälaseissa. Mutta pahinta on kun uusilla silmälaseilla näkee asuntoni liat ja kaikki murusetkin paljon tarkemmin. Oli vähän shokki että oliko asuntoni sittenkin näinkin sotkuinen? Kaikki pienemmätkin likajäljet näkyvät nyt keittiössäkin paljon tarkemmin. Ja niitä pieniä jälkiä on yllättävän paljon.

Tänään siivosin jo asuntoni lattiat. Josko sitten pinnat pyyhkisi vaikka maanantaina. Tai huomenna. Mutta avautui tuo kuinka paljon likaa asunnossani sitten lopulta onkaan. Olisi ollut helpompaa mennä ehkä kuitenkin vain niillä vanhoilla laseilla. Vitsi, vitsi...

Jep. Itse sain ensimmäiset lasit noin vuosi sitten ja onhan se kiva kun näkee mimmien perseet ja tissit HD-laadulla.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun silmät avautui niin avautui myös että täällä on maa valkeana. Ja lisää tulee taivaalta...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mut ei mitään muijien Partylitejä!
Ei ne muijatkaan niitä enää polta kun myynti on loppunut Suomessa eikä ulkomaiden verkkokaupat myy oman maansa ulkopuolelle. No ehkä jollain on isot varastot tavaraa himassa polteltavaa... "puhdasta pellavaa yms".
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Avautui, että Hammurabin lain mukaan ylihintaan olutta myyvä ravintoloitsija oli hukutettava. Wikipediasta ei tosin selvinnyt mihin hukutetaan, omaan olueeseensa vai johonkin muualle.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Avautui, että Columbuksen kausiketjuun tulee tavaraa yli 12 viestin päiväkeskiarvolla. Viime kaudella keskiarvo oli lähempänä #29:n nykyistä PPG-tahtia (joo, pitkä ajanjakso, mutta silti).

- Columbus Blue Jackets 2019–2020: 364 viestiä (577 päivässä)
- Columbus Blue Jackets 2020–2021: 1073 viestiä (88 päivässä)

- Winnipeg Jets 2019–2020: 467 viestiä (516 päivässä)
- Winnipeg Jets 2020–2021: 126 viestiä, tuorein viesti noin kolmen viikon takaa (179 päivässä)
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui, että kovalla tuulella jalkaisin, fillarilla tai soutuveneellä liikkuessa on 75% varmuudella vastatuuli. Vain kohtisuoraan veneen perän tai selän puolelta tulevasta tuulesta on apua.
Mä oon tätä sanonu aina! Aina kun fillaroi tai kävelee, on vastatuuli. Onneks on kohtalotovereita. Muut sanovat mulle vaan että "sulla on aina muki puali tyhjä, kun se on pualiks täynnä." Vittu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös