Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 715 812
  • 33 934

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Tuli tänään katseltua alppihiihdon MM-kisojen miesten suurpujottelua Cortina d'Ampezzosta.

Äsken avautui että Kalevi Häkkinen osallistui 65 vuotta sitten samassa paikassa talviolympialaisiin saavuttaen alppiyhdistetyssä 11. sijan. Taitaa olla vieläkin aika korkealla suomalaisten mutkamäkisaavutuksissa olympialaisissa.

En ole kovin tarkkaan katsonut näiden kisojen lähetyksiä. Onkohan tuota hogattu/muistettu kisalähetyksissä?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Veljet @Turha Kaukalo ja @Ishmael ovat ihan nöösipoikia palstalla. Mun mielestä he ovat olleet täällä aina.
Joten...
 

Liitteet

  • 19DC1D20-34F1-4872-9336-AA1D82C82C9A.jpeg
    19DC1D20-34F1-4872-9336-AA1D82C82C9A.jpeg
    20,9 KB · kertaa luettu: 272
K

Kiekkokatsoja

Katselin penkkipunnerruksen Suomenennätys lukuja. Huomasin, että oman painoluokan ennätys, oli vain +30 kiloa enemmän, mitä nuorena poikana sain.
Joo, siitä on kohta 100 vuotta, ja nyt olen nälkiintyneen näköinen. Ruipelo, ja keskivartalossa "mahalihas" erikoinen. Joo lähtee se.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Minulle avautui juuri, että Titanicin uima-allas on yli sadan vuoden jälkeenkin edelleen täynnä vettä.
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Tämä maskin käyttäminen töissä on kai tehnyt minusta nyt laiskemman parran höylääjän? Ennen höyläsin partani kerran viikossa, usein sunnuntaisin ennen uuden työviikon alkua. Nyt kun on huomannut että ei niin haittaa onko parta höylätty vai ei niin höylään sitä paljon laiskemmin. Laittaa maskin vaan naamalle niin ei se parta enää sieltä alta paljoa näy.

Toki olisi hyvä taas alkaa ahkerammin höyläämään karvat pois naamalla. Kun siten sen höyläämisen kanssa pääsee varmaan kuitenkin helpommalla. Ei ole koskaan sitten niin hitosti sitä höylättävää niin kuin ennen. Siis ennen kuin aloitin työt.

Uusi tyttöystävä sanoo "kutittaa kivasti sisäreisiä", joten annan kasvaa vaan.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Dannyhän laulaa "Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua"- kappaleessa hautajaisista. Onko toinen jalka jo haudassa... tai jotain ikäkriisii.
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Dannyhän laulaa "Sinä päivänä kun kaikki rakastaa mua"- kappaleessa hautajaisista. Onko toinen jalka jo haudassa... tai jotain ikäkriisii.

Varmaan ihan tervettä että 78-vuotias mies tiedostaa kuoleman tulemisen... Mutta siis tekstihän ei ole hänen vaan Janne Rintalan käsialaa, Danny oli pitänyt ideasta ja halusi esittää tämän kappaleen. Tosin en tiedä onko Danny itse paljoa sanoittanut laulujaan aiemminkaan. Varmaan siinä kappaleessa on joka tapauksessa sekä kirjoittajan että Dannyn mielestä sopivasti piikkiä paskalehtien ja naureskelijoiden suuntaan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Arttu Wiskari ei ole osallistunut kovinkaan paljoa biisiensä kirjoittamiseen. Jotenkin sitä olettaa, että tuollainen ei kilpailujen kautta pinnalle noussut, eikä nyt varsinaisesti adonismaisella ulkonäöllään myyvä artisti olisi ilman muuta biisiensä kirjoittaja.

E: Edellä mainittu Janne Rintala on siis monen biisin takan.
 
Viimeksi muokattu:

Glove

Jäsen
Arttu Wiskari ei ole osallistunut kovinkaan paljoa biisiensä kirjoittamiseen. Jotenkin sitä olettaa, että tuollainen ei kilpailujen kautta pinnalle noussut, eikä nyt varsinaisesti adonismaisella ulkonäöllään myyvä artisti olisi ilman muuta biisiensä kirjoittaja.

E: Edellä mainittu Janne Rintala on siis monen biisin takan.
Onkos tämä Rintala nykyajan Junnu Vainio? Biisejä vähän jokaiselle artistille?
 

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
Arttu Wiskari ei ole osallistunut kovinkaan paljoa biisiensä kirjoittamiseen. Jotenkin sitä olettaa, että tuollainen ei kilpailujen kautta pinnalle noussut, eikä nyt varsinaisesti adonismaisella ulkonäöllään myyvä artisti olisi ilman muuta biisiensä kirjoittaja.

E: Edellä mainittu Janne Rintala on siis monen biisin takan.

Onkos tämä Rintala nykyajan Junnu Vainio? Biisejä vähän jokaiselle artistille?

Janne Rintala on nimenomaan mies Arttu Wiskari -ilmiön takana ja sitä kautta saanut itsekin nousun siihen aseman mikä hänelle on nyt pönkittymässä suomen musiikkipiireissä. On tai ainakin oli Artun bändin kosketinsoittaja silloin pinnalle noustessa ja hittinikkari biisien takana. Osassa on myös ainakin Arttu ja tuottaja Olli Saksa mukana kirjoituskrediiteissä. Siitä silloin nousun aikaan puhuttiin että he, siis Wiskari ja Rintala, ovat yhtye jonka nimi vaan on Arttu Wiskari. Eli siinä mielessä Arttu Wiskari ei ole sooloartisti ollenkaan.

Kaiketi Janne biisit edelleen tekee pääasiassa Artulle, mutta tekee biisejä myös muille artisteille ja muuten hyörii sielä niiden levy-yhtiöllä mökkitie recordsilla muiden artistien kanssa yhdessä tuottaja/toimitusjohtaja Saksan kanssa. En tiedä keikkaileeko Rintala Wiskarin mukana nykyään enää vai onko sielä koskettimissakin joku palkollinen muusikko. Junnu Vainiosta en tiedä mutta lahjakas tekemään tuommoisia päähän jääviä renkutuksia kuitenkin.
 

Soutukorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
^^
Tästähän tuli kakkoselta muistaakseni tosi tv-sarja. Unelmia ja studiohommia tai siihen suuntaan. Silloin tällöin katselin. Aika kaukana siinä rock n roll oli kun tsiikailin. Nöösipojat nappipaidoissa funtsii toimistolla sävellyksiä Viskarin veivattavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

DTremens

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings, PattU, Wolves, Patriots
^^
Tästähän tuli kakkoselta muistaakseni tosi tv-sarja. Unelmia ja studiohommia tai siihen suuntaan. Silloin tällöin katselin. Aika kaukana siinä rock n roll oli kun tsiikailin. Nöösipojat nappipaidoissa funtsii toimistolla sävellyksiä Viskarin veivattavaksi.

Eihän sitä iskelmäpopparin kuulukkaan olla rokkenroll, heh. No joo, mutta semmoisia ihan tavallisia jannujahan nuo on. Rintala on ns. kaverinkaveri ja tuli aikanaan Helsingissä asuessa vedettyä päiväkännitkin poikain kanssa karaokebaarissa. Meikä oli ainoa joka kehtasi laulaa Wiskarin lisäksi, siinä me kaksi pulleaa poikaa vedettiin vuorotellen. Kevät 2011 ja Jokerit-HIFK sarja oli tulilla, koska sekä minä että Arttu oltiin kumpikin suuntaamassa areenalle katsomaan peliä. (Se on HIFK miehiä, hyi)

Mökkitie single oli siis julkaistu edellisvuonna ja saanut radiosoittoa ja sit 2011 kesällä alkoi tosissaan suosio ja ura musabisneksessä. Mutta tuolloin se oli vielä "laulava rautakaupan myyjä".
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Avautui että on keksitty joku uusi mailalla pelattava pallopeli joka on nyt tosi cool. Padel nimeltään. Mulle tulee nimestä mieleen joku viiksekäs, curryntuoksuinen seksuaalirikollinen joka väijyy Mumbain pimeillä kujilla.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Kerrostalon pyörävaraston pyörätelineen yllä on numerot 35-49. Kerrostalojen asuntojen numerot on 35-49. Ei taida olla pelkkää sattumaa vaan taitaa olla niin että jokaiselle asunnolle on varattu ainakin yksi pyörätelinepaikka.

Olen sen verran tyhmä vain että tämä avautui minulle vasta tänään. Tähän asti säilyttänyt pyörää ulkona pyörätelineessä. Ajatellut että onpa täyttä varastossa, sinne ei taida minun pyörä mahtua. Tänään vasta tajusin katsoa tarkemmin ja olihan siellä paikka numero 44 vapaana. Kyllä, sama kuin asuntoni numero.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Avautui, että tässä vajaan kuukauden aikana meille tänne "mualimannavan" seutukunnille on satanut yli 70 cm lunta.
No, mikäs se siinä, kunnon talvi ja silleen, mutta kun tuo lumimäärä pitää joka sateen jälkeen loppusijoittaa jonnekin - alkaa pikkuhiljaa tila loppua. En nyt kuitenkaan varsinaisesti valita, sillä mielummin liian paljon kuin liian vähän lunta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
On ehkä jo avautunut aiemminkin ja muistaakseni taisi äitikin tehdä aikoinaan näitä sen takia jouluksi hyvissä ajoin. Ei kuitenkaan liian ajoissa etteivät pilaantumaan ehdi.

Eli puhun taas näistä bebe-leivoksista. Olen aiemminkin pistänyt merkille että näiden leivosten maku vain paranee kun pitää pari päivää jääkaapissa ensin tekeytymässä. Syö vasta sitten ne. Tämä ei ole toki perustunut mihinkään muuhun kuin olettamukseeni ja luulooni.

Mutta nyt tein siis perjantaina bebejä taas. Lauantaina näissä ei ollut mielestäni tarpeeksi makua ja makeutta. Eilen kun sen sijaan söin saman erän leivonnaisia jotka olivat jo sen pari päivää jääkaapissa saaneet olla niin johan oli makua ihan eri lailla. Mielestäni olivat menneet eteenpäin maun kannalta.

Eli olettamukseni on yhä että bebe-leivokset kannattaa tehdä tekeytymään jääkaappiin paria päivää ennen herkuttelua. Noin viikonhan ne säilyy kyllä mutta kyllä niiden silti kannattaa minun mielestäni vetäytyä ensin sen pari päivää jääkaapissa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kun bostonilainen puhuu khakihousuistaan (käh kiis), luulen että hän puhuu auton avaimista (kah kiis).
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitkä muotikuvaukset täällä. Joku Vogue varmaan. Ja Cindy Crawford nuorena! Okei ei se. Joku instateini sit. Älkää häiriintykö. Ihan meitsi vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös