Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 714 387
  • 33 934

abianos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, suomalaiset
Helsinki on suomalaisen jääkiekon Mekka.

Totta, siinä missä muilla paikkakunnilla pelataan jääkiekkoa vuosimallia 2014, niin me stadilaiset/hesalaiset hoidetaan hommat yhä ikivanhojen ja homehtuneiden tapojen mukaan.

Onko Tampere sitten Jerusalem?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Onko Tampere sitten Jerusalem?

Voihan se ollakin. KooVee on juutalaiset, Ilves on kristityt ja Tappara muslimit. Mutta toisaalta Ilveksellä ja Tapparalla on sama pyhättö, KooVee siinä varjossa. Ei se ehkä ihan noin kuitenkaan toimi.

Ehkä Tampere on Kaksoisvirran maa. Täältä se suomalainen jääkiekko kuitenkin lähti liikkeelle.
 

Paastainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP & 80-luvun HoNsU
Totta, siinä missä muilla paikkakunnilla pelataan jääkiekkoa vuosimallia 2014, niin me stadilaiset/hesalaiset hoidetaan hommat yhä ikivanhojen ja homehtuneiden tapojen mukaan.

Onko Tampere sitten Jerusalem?

Eipä siellä pelata muitakaan maalaisten lajeja kuten koripalloa tai lentopalloa.
Onneksi potkupalloliiga alkaa ennätysaikaisin tänä vuonna, niin stadilaiset pääsee jännään Klubin matseissa siitä, että mikä joukkue tulee toiseksi.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En ole varmaan koskaan lukenut yhtään erkun viestiä, joka ei päättyisi kysymysmerkkiin tai sisältäisi muuten kysymystä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kesken äidinkielen yo-kokeen avautui yksi juttu. Kirjoitin nimittäin anteeksipyynnön ja -annon merkityksestä. Jotenkin siinä avautuu silmät, kun itse joutuu monta tuntia pohtimaan tätä aihetta.

Pyydän siis anteeksi kaikilta kanssakirjoittajilta. Olen ollut paska kirjoittaja syksystä lähtien, ajoittain lapsellinen ja varmaan aika mulkku apina monelle.

Kaikki muuttuu. Uusi alku! Anteeksi.

Avautui, että nimimerkki Jaws on käynyt transformatiivisessa valmennuksessa.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Avautui, että nimimerkki Jaws on käynyt transformatiivisessa valmennuksessa.

Nyt ei kai puhuta niistä animaatioroboteista. Kun en minä missään ole käynyt, koulussa toki tyhjentämässä mieleni konseptipaperille. Tässä tapauksessa olin itse transformatiivinen valmentajani ja opiskeluvälineenä toimi ylioppilastutkintolautakunnan tehtävänanto. Valmennuksellisia transformoitumistapoja on siis monenlaisia ja itseäänkin voi valmentaa transformatiivisesti jopa tietämättään.

Miksi kielessämme on noin pitkiä sanoja? Kiva juttu sinänsä, mutta avautuipa tämä juuri.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Aina näihin aikoihin keväisin nimimerkit, joista ei ole koskaan kuullutkaan, tekevät nousunsa parrasvaloihin eli toisin sanoen Moderaattoreiden pelikieltolistalle. Kyseessä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.
 

Brett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Peliitat, kehä-III:n ulkopuolinen Suomi
Juuso Saros onkin Juuse Saros. Katsoin ällistyneenä Jatkoajan uutisotsikoita: Tuossahan on osunut sama virhe, jolle eilen naurettiin kun Jussi Saarinen taas puhui hölmöjä Urheiluruudussa HPK-Jokerit -peliä raportoidessaan: "Juuse Saros". Hah hah haa, kyllä toi Saarinen on aina yhtä hauska. Oli pakko avata oikein uutinen ja juu, se siellä luki.

Kokonainen SM-liigakausi ja jonkin verran seuratut nuorten MM-kisat meni ja aina olen sekä kuullut että lukenut Juuso Saros. Tämä kuuluu vähän samaan sarjaan kuin joku Biltema. Se oli ensimmäisestä kuulemasta asti vain Biltema, ihan samalla lailla kun Jouko on Jouko, tarkoittamatta mitään, kunnes joku ruotsinsuomalainen totesi joskus: "Kävin Biil Teemassa". Ohoh, tuo ei ollutkaan vain tylsä erisnimi firmalle, vaan siinähän viitataan johonkin asiaankin :( Muita vastaavia avautumisia ei enää kehtaa kertoakaan. Laput silmillä ja tulpat korvissa on pelottavan helppoa taivaltaa...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
On kyllä harvinaisen lapsellisia noi tytöt tuossa Au pairit Lontoossa -ohjelmassa. Toisaalta ymmärtäähän sen kun tuollaisilla tunteilijoilla saa draamaa telkkariin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nyt ei kai puhuta niistä animaatioroboteista. Kun en minä missään ole käynyt, koulussa toki tyhjentämässä mieleni konseptipaperille. Tässä tapauksessa olin itse transformatiivinen valmentajani ja opiskeluvälineenä toimi ylioppilastutkintolautakunnan tehtävänanto. Valmennuksellisia transformoitumistapoja on siis monenlaisia ja itseäänkin voi valmentaa transformatiivisesti jopa tietämättään.

Miksi kielessämme on noin pitkiä sanoja? Kiva juttu sinänsä, mutta avautuipa tämä juuri.

Joo ymmärsin tämän. En vaan malttanut olla hyödyntämättä tässä ketjussa pari sivua ollutta itsellenikin avaavaa juttua tuosta mainiosta uudesta valmennusmetodista, jossa siirrytään horisontaalisesta valmennuksesta vertikaaliseen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Avautui, että olen vieraillut Jokeri-osiossa viikon aikana useammin kuin aiemmin yhteensä. Ei, Jokerit ei edelleenkään kiinnosta minua joukkueena. Sen sijaan huomasin, että minua kiinnostaa, mitä Jokereiden fanit tällä hetkellä ajattelevat. Ja hyvää keskustelua siellä nyt onkin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Suomi-sarjan kärkijoukkue FPS:n eräs ykköshyökkääjistä on Juhani Tamminen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaiketi kolmessa ketjussa jauhetaan yhden palstalaisen kirjoitusten päätymistä katastrofiin - Svetlá na!
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kaiketi kolmessa ketjussa jauhetaan yhden palstalaisen kirjoitusten päätymistä katastrofiin - Svetlá na!
Ja lopuissa palstamarsalkat vetelevät rintamalinjoja Laatokalle. Saattaa olla pikapuoliin tauon paikka.
 

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Kaiketi kolmessa ketjussa jauhetaan yhden palstalaisen kirjoitusten päätymistä katastrofiin - Svetlá na!

Kiva kumminkin, että porukkaa kiinnostaa ja kertovat mielipiteensä. Ehken ihan näin laajaa keskustelua osannut odottaa, kun tympääntyneisyyttäni pari riviä tekstiä palstalle naputin. Eiköhän tuo ole nyt loppuunkäsitelty, niin pääsee porukka jatkamaan sitä hauki on kala -keskustelua - viittaan siis tähän monen sivun pituiseen kalakeskusteluun, vai pitäisikö sanoa kalabaliikkiin (ehhehe).

Avautui, että huomenna alkaa "kesäloma" - na zdravie!
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Aina näihin aikoihin keväisin nimimerkit, joista ei ole koskaan kuullutkaan, tekevät nousunsa parrasvaloihin eli toisin sanoen Moderaattoreiden pelikieltolistalle. Kyseessä tuntuu olevan enemmän sääntö kuin poikkeus.

Tästä on tullut nyt parikin uutta esimerkkiä sen jälkeen kun tämän kirjoitit. Taitaa tosiaan olla sääntö eikä poikkeus, ja osoitus jostain kevätkiimasta, joka ajaa tuntemattomampia nimiä kohti parrasvaloja ja osaa kohti exit-kylttiä.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Raitiovaunumatkalla Ruoholahdessa avautui, että Sir Pentillä on edelleen [liite]aika kovankin tason haastajia[/liite] tässä maassa.
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    89,3 KB · kertaa luettu: 698

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Tämän viikon aikana on tullut käytyä aika monta kertaa Kampissa, Eirassa, Punavuoressa ja Hietalahdessa ja näillä retkilläni olen huomannut, että aika moni kivijalkafirma on lopettelemassa noilla seuduilla toimintaansa. On mattofirmoja, nahkaliikkeitä, ravintoloita, käännöstoimistoja, rengasliikkeitä yms. yms. yms. Tulee melkein Malmi mieleen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Todella harvalla täällä on huumorintajua. Katsoo esim. tuota ketjun otsikko ja viimeinen postaaja jne.-ketjua. Nyrkkisääntönä olisi hyvä pitää: jos joudut sen vitsisi selittämään, se ei ole hauska.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kärpillä on "kohtuullisen" hyvät reservit pelaavan kokoonpanon takana. Nimimerkki Roger Moore ynnäsi yhteen Kärppien "vitosketjun" Liiga-osiossa:

Kärpillä olisi itse asiassa reservissä yksi ihan kova kentällinen kokonaisuutena:

Komulainen-Viuhkola-Mäenalanen
Lehtonen-Eminger...

Aika kova on jengin rosteri kyllä, huhhuh.

Viuhkolalla toki ollut pientä vammaa (taas), mutta silti.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Raitiovaunumatkalla Ruoholahdessa avautui, että Sir Pentillä on edelleen [liite]aika kovankin tason haastajia[/liite] tässä maassa.
Tuohan on vielä melko konservatiivinen versio. Juurikin sporalla matkatessa tulee aika ajoin törmättyä noin nelikymppiseen, isokokoiseen ukkeliin, jonka fledatyyli on melko lailla tämän näköinen, mutta blondina versiona. Uskomatonta muotia kyllä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Futiksen matsiseurantaketju pärjää miltei kiekon vastaavalle. Kiivaimpina kukkoina tunkiolla VilleLeino ja Grainger.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös