Elämäsi paskinta aikaa, oletan.
Varissuolla asuin tasan tarkkaan vuoden ja yhden päivän vuodesta 2002 vuoteen 2003. Ei ollut kuitenkaan elämäni paskinta aikaa, vaikka helpolla voisi niin luulla. Toki miljöönä tuo on aika epämiellyttävää ja sain välillä tarpeekseni etnisestä moninaisuudesta, alempien sosiaaliluokkien jännittävästä työrajoitteisesta ja päihdepainotteisesta elämäntavasta sekä Itäkeskuksen pihalla jatkuvasti päivystävien mustalaisten "auton takaluukku"-kaupankäynnistä.
Asuin kuitenkin Turun ylioppilassäätiön asunnossa Pihkalankadulla, ja se oli kelpo kaksio, jossa oli ilmainen vesi, sähkö ja netti. Itse asiassa oli ensimmäistä kertaa elämässäni netin laajakaista käytössä aiempien asuntojen modeemivirityksien yms. sijasta.
Korkeakouluopiskelijoiden täyttämässä talossa oli joskus bileitä yms, mutta naapuritaloon verrattuna talo oli kuin paratiisi. Naapuritalo oli kunnan vuokratalo. Sen vuoden aikana kun Varissuolla asuin, niin ainakin pari ihmistä tuossa naapuritalossa taidettiin tappaa. Mitään kovempia ongelmia en kuitenkaan kohdannut, eli minua ei ryöstetty, raiskattu eikä tapettu.
Lisäksi sain tuossa asunnossa seksiä enemmän kuin koskaan olen yhden vuoden sisällä saanut. Tuolloin nimittäin oli elämäni suuri romanssi puhjennut kukkaan, ja silloisen tyttöystäväni kanssa nussimme alvariinsa asunnon joka kolkassa, joskus eteisen lattiallakin kun pidemmälle ei ulko-ovesta ehditty. Oi niitä aikoja, joita vieläkin joskus kaiholla muistelen.
Oli oikeastaan virheliike muuttaa tuolta sitten muualle ja naisen kanssa yhteen, avoliiton myötä kuuluisa "vaaleanpunainen vaihe" sitten haihtui ja vaihtui arjeksi. Tosin aluksi ihan hyväksi arjeksi muutaman vuoden ajaksi, sitten sekin lysti loppui ja totesin parhaaksi palata Turkuun.
Halpa vuokra, ilmainen laajakaista, unohtumatonta seksiä ja aikaa, jolloin elämä tuntui olevan vielä edessä. Tuolloin elin vielä opiskelijaelämää, opiskelutkin olivat mielekästä ja oppilaitoksen muista opiskelijoista muodostui hyvä ja kiinteä jengi.
Avautui, että Varissuon vuoteni oli itse asiassa yksi parhaimmista vuosistani koskaan ja että loppujen lopuksi tuon vuoden jälkeen onkin tultu enemmän tai vähemmän alaspäin. Elämäni onnellisin vaihe oli siis 12 vuotta sitten. Ei tämä oikeastaan niin hyvä muistelo ollutkaan, kun tajuaa, että parhaat päivät ovatkin jo kaukana takana. Ennen sai seksiä aamuin illoin, nyt voi kirjoittaa Jatkoaikaan aamuin illoin.