Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 723 235
  • 33 945

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Koira tykkää kuunnella Petri Nygårdia ilmeisesti, laittaa volumea kovemmalle kun biisi lähti soimaan. Mikäs siinä sitten, voi toki olla, että yritti laittaa hiljemmalle mutta kyvyt ei riittänyt. Hyvästi selvä päivä vaan sitten sillekin.
 

Splendide

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flygande fisktuppar
Ymmärrän nyt miksi Jethro Rostedt kirjoittaa blogia PAF:n sivuille. PAF kuulemma lahjoittaa jokaisesta lukijasta hyväntekeväisyyteen rahaa. Summa tuskin on iso, kuka nyt jaksaa lukea Jethron (?) itsestään selvyyksiä ...

No, kai se ajatus on tärkein ...
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Tähän riemuun yhtyä haluaisin, mutta....

Ymmärrän nyt miksi Jethro Rostedt kirjoittaa blogia PAF:n sivuille. .....
...keitä ovat Jethro Rostedt ja PAF. Minulle ovat tosin tuttuja RAF eli punainen armeija (saksalaisterroristeja 1970-luvulla) ja SAF eli Sir Alex Ferguson, mutta kuka/mikä ihmeessä on PAF?
 

Jättikukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Florida Panthers (HIFK symp.)
Ehkä Granlundin missi. Yllättävän helppo oli.

Mielestäni moraalitonta käydä laittamassa toisen omaa. Toisaalta aika kova suoristus päästä pukille Suomen tavoitelluimman poikamiehen tyttöystävän/hoidon kanssa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Granlund on yhtä mitäänsanomaton naisten kanssa kuin erätaukohaastatteluissa, niin en yhtään ihmettele että hän on poikamies jonka hoito on joku slovakkiblondi joka ei ymmärrä sanaakaan siitä että mitä se meidän Mikke siellä selittää. Hei beibi, Mikke Stadin kingeistä moro, saanko mä ilmaveivata sun edessä?


----


Avautui, että Stanley Cup ei ole mennyt Kanadaan Canadiensin 90-luvun mestaruuden jälkeen. Olin aivan varma että joku Flames tai Sens olisi sen pokannut, mutta lyhythän se ihmismuisti on. Finaalissa kanadalaiset ovat olleet neljä kertaa (neljällä eri seuralla) tuon jälkeen.
 

Rocco

Jäsen
Suomalaiset ovat todella herkkähipiäistä kansaa. Hieman jos sanoo jotakin konkreettitista koskien jääkiekon MM-kisoja kohtaan, saat heti ryöpyn kommentteja niskaasi.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Aiemmin tutkin DNA Welho Mix pakettiin valittavia kanavia ja aika ynseältä tuntui. Nyt kun on tutustunut kanaviin tässä kaikkien kanavien näkymisen aikana, niin avautui, että kyllähän tuolta 8 loistavaa kanavaa löytyisi kirkkaasti, vaikka osa näkyy jo ennestään.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Suomalaiset ovat todella herkkähipiäistä kansaa. Hieman jos sanoo jotakin konkreettitista koskien jääkiekon MM-kisoja kohtaan, saat heti ryöpyn kommentteja niskaasi.

Siis mitä vittua sä tolla tarkoitit? Etkö pidä itse lajista tai MM-kisoista...? Aivan turha tulla tänne asiasta avautumaan kun on tuore mestaruus plakkarissa.

Mitä tuolla tarkoitit...kerro missä leirissä sitten seisot. Palaa täysin käämit tuollaisista kirjoituksista.

Ja sitten saa nauraa...
 
Suosikkijoukkue
HIFK

Lohipoika

Jäsen
Juuri äsken huomasin, että Jeesus kannattaa Kärppiä:

Pasila-nimisen animaatiosarjan (Pasila | yle.fi) ylikomisario Rauno Repomies puolestaan on kertonut minulle, että Jumala kannattaa IFK:ta (ja kuuntelee Eino Gröniä).

Kapinoiko Jeesus siis isäänsä vastaan kannattamalla SM-liigan pohjoisinta joukkuetta, kun isänsä kannattaa eteläisintä?

SM-liigan eteläisin joukkue on kylläkin Espoo Blues ainakin kotihallin sijannin perusteella. HIFK on toiseksi eteläisin ja Jokerit kolmanneksi.
 
10 vuotta on tullut lähes päivittäin ajettua tunnelin läpi jota olen pitänyt Karkuvuoren tunnelina, mutta tänään avautui että se onkin oikeasti Karkunvuoren tunneli.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
10 vuotta on tullut lähes päivittäin ajettua tunnelin läpi jota olen pitänyt Karkuvuoren tunnelina, mutta tänään avautui että se onkin oikeasti Karkunvuoren tunneli.

Ja mä kun olen luullut, etä tuo on Karkvuoren tunneli...mut mää olenki turkulainen.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Tajusin juuri, että ensi kaudella nään niin paljon SM-liigan pelejä, kuin vain perse kestää maksamisen! Jonnekin SM-liiga paikkakunnalle muutto sijoittuu niin sehän kuulostaa vallan mainiolta! Harmi vaan kun SM-liigassa ei ole mitään suosikkijoukkuetta. Vielä.

Todellisuudessa kuitenkin varmaan jää katsomiset aika vähälle, jos ei kopeudukkaan hallille, mutta ainakin nyt kuulostaa hyvältä ajatukselta!
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Riku Helenius
Mikko Jokela
Martti Järventie
Perttu Lindgren
Tomi Mäki
Masi Marjamäki

Avautui se, että mitä yhteistä näillä herroilla on. Muutakin kuin se, että he pelaavat ensi kaudella SM-liigassa
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Katseltuani muutaman hetken "paskin bändi"-ketjua minulle avautui, että oma levykokoelmani saisi aika monet JA:n foorumisteista oksentamaan raivosta. Ei haittaa, sillä se on minun levykokoelmani.

Vinkiksi vaan, että pidän todella paljon U2:n, Maija Vilkkumaan, Michael Jacksonin, Kotiteollisuuden, Apulannan, Depeche Moden, Eminemin sekä muutaman muunkin kyseisessä ketjussa todella usein mainitun artistin tuotannosta.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Avautui, että Mikko Jokela on pelannut SaiPan A-junnuissa. Enpä olisi ihan heti lähtenyt veikkaamaan moista. Onhan noista ajoista toki jo reippaasti aikaa.
 
Vinkiksi vaan, että pidän todella paljon U2:n, Maija Vilkkumaan, Michael Jacksonin, Kotiteollisuuden, Apulannan, Depeche Moden, Eminemin sekä muutaman muunkin kyseisessä ketjussa todella usein mainitun artistin tuotannosta.

No eihän noista paskaa ole kuin U2 ja Apulanta.

Ymmärsin tänään bussissa istuessani vihdoinkin, noin kahdenkymmenen vuoden jälkeen, mitä urheiluseura Sievin Sisun nimi oikein tarkoittaa.

Kersana ihmettelin naisten pesäpallojoukkue (vai oliko kaukalopalloa? Jotain kuitenkin) Sievin Sisun nimeä. Siis että sievän superlatiivi ja sisukas meininki. Naiset ovat sieviä ja joukkueella on sisukas taistelumeininki, sehän vaan toimii kyseisessä yhteydessä. Miltei nerokasta.

Hieman kyllä ihmettelin, kun kävi ilmi että on olemassa Sievin Sisun nimeä kantavia miesjoukkueitakin, mutta ajattelin sen lievästä hintahtavuudestaan huolimatta olevan jotain hyvää huumoria.

Mutta tosiaan, Sievin kunta, urheiluseura Sisu, siis Sievin Sisu. Niinpä tietenkin.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
10 vuotta on tullut lähes päivittäin ajettua tunnelin läpi jota olen pitänyt Karkuvuoren tunnelina, mutta tänään avautui että se onkin oikeasti Karkunvuoren tunneli.

Ihmettelen, miksi monikin paikannimi pitää virallisesti vääntää erilaiseksi kuin käytössä oleva nimi on aina ollut. Karkuvuori on Karkuvuori, ei Karkunvuori. Samaten Tampereelta löytyy ihmeellinen Alasjärven eritasoliittymä. Perkele se järvi on Alasenjärvi tai Alanen ei mikään vitun Alasjärvi. Samanlaisia nimenmuutteluja löytyy Teiskosta paljonkin.

Hervantakin on hieman aina huvittanut. Nimittäin Hervantajärvi ja Hervannan kylä ovat oikeasti Lempäälän puolella nykyhervantaa jokusen kilometrin etelämpänä. En tosin ihmettele, ettei kaupunginosalle otettu sitä ikiaikaista paikannimeä, johon ensimmäiset talot rakennettiin. Harva varmaan haluaisi asua Paskovuoressa.

t. hanu
 

uljas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat, (HeKi-vainaa), Tinatuopit
Tex mex-salaattissa ei ollutkaan lihaa. Papuja ja oliiveja sitäkin enemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös