Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 715 052
  • 33 934

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tämän avautumiseen on mennyt aikaa. Vihdoin olen tajunnut että jääkiekon MM-kisat paikan päällä on kuin heteromiehen Euroviisut. Hassuja asuja, semikarnevaalitunnelmaa, saa kyynelehtiä ja halailla muita herroja ilman että homoksi huudellaan. Televiisioorin välityksellä olen tämän huomion tehnyt.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Minulle avautui että aika moni perustaa arvionsa Suomen pelaajista höpö-höpö-Mertarannan hokemiin.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minulle avautui että aika moni perustaa arvionsa Suomen pelaajista höpö-höpö-Mertarannan hokemiin.

Jotta viesti ei sisältäisi silkkaa komppaamista totean näin kiertoteitse minulle avautuneen, että en näemmä ole yksin vastaavan päätelmän kanssa.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Avautui vuoden tauon jälkeen, etten vieläkään pidä Ville Niemisen kommentoinneista.
Sen sijaan ei avautunut, mitä on Lauri Karhuvaara tarkoitti, kun sanoi Suomen voittaneen rangaistuskilpailussa Latvian.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen sijaan ei avautunut, mitä on Lauri Karhuvaara tarkoitti, kun sanoi Suomen voittaneen rangaistuskilpailussa Latvian.
Oliko Suomella enemmän rangaistuksia? Jos oli, niin kai tuollaistakin meriittiä joku voi arvostaa ja puhua "voittona".
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui, että nerokas Kööpenhamina-taktiikka todella toimii. Tai en mä muista onko se nyt nimeltään juuri tuo, mutta ytimekkäästi se menee näin: Mies ilmoittaa vaimolle/naiselle, että lähtee ylihuomenna ison kaveriporukan kanssa viikoksi Ibizalle. Tästä seuraa painokasta mielipiteenvaihtoa, ja kompromissina päädytään siihen, että mies lähtee muutaman kaverin kanssa pitkälle viikonloppureissulle Kööpenhaminaan. Ilman tuota alkuperäistä ehdotusta ei Köpiksen reissulla tietenkään olisi ollut mitään mahdollisuuksia mennä läpi.

Käytännössä tämä toteutui omalla kohdalla näin:
Ilmoitin maanantaina vaimolle, että pitäisi ostaa vene, sellainen ei liian pieni matkavene, ei tartte olla edes ihan uusi, mutta ostetaanpa sellainen. Päädyimme kuitenkin rakentavan keskustelun päätteeksi sellaiseen lopputulemaan, että juuri nyt meille on järkevämpää ostaa avoauto kuin vene.

Nyt on Cabriolet tallissa.

Oliskohan jostain Andre Wickströmin setistä tuo sinänsä ikiaikainen idea minulle tuttu.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Meikäläinen on ajellut autolla vuosikymmeniä, mutta vasta tänään avautui rengasliikkeessä, että kesä-ja talvirenkaat ovat autossa erikokoisia. Lisää fyffeä piti tietysti lyödä tiskiin.
 

Lohipoika

Jäsen
Avautui noita jääkiekon MM-kisoja ja varsinkin Saksaa seuratessa, miksi moni ei halua uutta verta kotimaiseen SM-liigaan. Kyllähän se tuntuu jotenkin oudolta, kun joukkue, jonka olisi kuulunut pudota I-divisioonaan kaksi vuotta sitten, mutta säilyi A-tasolla kotikisojen vuoksi, kaahaa tällä hetkellä maksimipisten välisarjaan ja todennäköisesti Saksan takia joku perinteinen jääkiekkomaa, Suomi, Tshekki, Slovakia tai Venäjä, jää pudotuspelien ulkopuolelle.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mies ilmoittaa vaimolle/naiselle, että lähtee ylihuomenna ison kaveriporukan kanssa viikoksi Ibizalle. Tästä seuraa painokasta mielipiteenvaihtoa, ja kompromissina päädytään siihen, että mies lähtee muutaman kaverin kanssa pitkälle viikonloppureissulle Kööpenhaminaan.

Eihän tuo mitään ilmoittamista ole. Tuo on luvan kysymistä, pukee sen mihin muotoon tahansa.

Tuota benicion juttua lukiessa avautui, että minun ei ole koskaan tarvinnut kysellä hankinnoista sen paremmin vaimolta kuin keneltäkään muultakaan. Eikä vaimonkaan tarvitse kysellä omista hankinnoistaan minulta.

Mutta sikäli hatunnoston arvoista on, että jos on tuollaisia vaikeuksia / esteitä, on sitten keinoja niiden kiertämiseen.
 

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Tuota benicion juttua lukiessa avautui, että minun ei ole koskaan tarvinnut kysellä hankinnoista sen paremmin vaimolta kuin keneltäkään muultakaan. Eikä vaimonkaan tarvitse kysellä omista hankinnoistaan minulta.

Mulle avautui, että ihmiset tosiaan jaksavat olla tälläisissä suhteissa joissa pitää esim. avoauton hankinnan takia käyttää mitä erilaisimpia konsteja.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulle avautui, että ihmiset tosiaan jaksavat olla tälläisissä suhteissa joissa pitää esim. avoauton hankinnan takia käyttää mitä erilaisimpia konsteja.

Joo on tää hirveetä. Tänäänkin satoi.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Mulle avautui, että ihmiset tosiaan jaksavat olla tälläisissä suhteissa joissa pitää esim. avoauton hankinnan takia käyttää mitä erilaisimpia konsteja.

Joo, niinku esimerkiks keskustella vaimon kanssa tommosesta pikkuhankinnasta. Vittu mitä paskaa, tosimies ei olis noin tossun alla.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että Jalonen on suhteellisen keskinkertainen valkku vaikka olen yrittänyt miestä ymmärtää ja pitkäjänteisesti kannattaa. Nyt on pinna katkennut eikä pahemmin nappaa.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Joo, niinku esimerkiks keskustella vaimon kanssa tommosesta pikkuhankinnasta. Vittu mitä paskaa, tosimies ei olis noin tossun alla.

Niin, täsmennetään sen verran, että jos siihen auton ostamiseen tarvitaan puolison pääomia (joko kokonaan tai osittain), keskustelu on varmasti paikallaan. Mutta jos hankinnat tehdään omasta pussista ilman, että sillä on vaikutusta perheen jokapäiväiseen elämiseen, en näe tarvetta luvan kysymiseen.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui, että Teemu Pulkkinen on uusi jussijokinen.

Tähän vahva sama. Joukkueeseen on valittu kaksi SM-liigan parasta maalintekijää, mutta joukkueeseen olisi pitänyt valita maalintekijäksi Pulkkinen, joka olisi tehnyt jokaisesta paikasta maalin.

Avautui myös, että kun Tanska-Latvia pelissä jatkoaikalaiset kilvan kehuivat Tanskan maalivahti Andersenia, niin huikean tsekki-molarin torjunnat olikin sitten vaan Suomen paskuutta.

Avautui, että suomalainen itsetunto on kaunista katseltavaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Avautui, että suomalainen itsetunto on kaunista katseltavaa.
Suikkanen ja J.Koivukin oli ihmeellisen negatiivisia eilen studiossa. Toisaalta olihan siihen kyllä aihettakin kun Suomi hävisi ja Latviaakin vastaan meni rankkareihin, mutta siis kuitenkin. Kolmannessa erässä oli kaikki mahdollisuudet, mutta edelleen murehditaan ottelun alkupuoliskon tapahtumia. Pelaajatkaan eivät tunnu kunnolla osaavan pelata sitä "nolla-nollaa", vaikka eilisessä matsissa oli kyllä ihan hyvää yritystä. Pitäisi vissiin saada enemmän henkistä valmennusta esim. jo junnumaajoukkueisiin tai jotain.

Mutta fanien päteminen se vasta ärsyttääkin. Jos kerta valmennusjohto tuntee ne pelaajat sata kertaa paremmin kuin minä, niin en mä ainakaan kovin jyrkästi viitsi niiden valintoja kritisoida. Tuo kiekkopuolen keskustelu on pitkälti melko lapsellista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös