Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 759 976
  • 34 058

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minulle avautui se, että parranajamisessa suihkussa ei ole suurin ongelma se, että karvat menee veden mukana haarusväliin eikä se, että kuivuttuaan ne karvat pistele saatanasti vaan se että kun vääntelehtii palaverissa tuolissa ja kaveri kysyy miksi niin totuudenmukainen vastaus että mulla on saakelisti partakarvoja munakarvojen seassa ymmärretään väärin.

Minulle avautui, että osa jengistä ei tajua, että kaikki karvat nenän alapuolella on turhia.
 

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Ruotsin maajoukkue
Minulle avautui, että osa jengistä ei tajua, että kaikki karvat nenän alapuolella on turhia.

Ei nyt ihan noinkaan. Häpykarvoitus muun muassa erittää hajuja, jotka kiihottavat parittelukumppania. Häpykarvoitus voi toimia myös "pehmusteena" yhdynnän aikana, sekä se suojaa emätintä bakteereilta ja naisilla virtsa sekä muu lika valuu sitä pitkin pois iholta. Lisää karvoituksen tehtävistä löytää täältä: http://fi.wikipedia.org/wiki/Karvoitus
 

SilsaUuhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings, Ruotsin maajoukkue
Melkoisen huvittava wiki sivu kaiken kaikkiaan. Vaikuttivat tosi faktapitoisilta kommenteilta maininnat kiitoradasta ja häpykarvojen ajaminen osana seksileikkejä varsinkin sadomasoilla ... aina sitä löytää uusia piirteitä itsestään.

Niin, lähdekritiikki tulee toki muistaa aina, enkä niin kovin luotettavina pidä kaikkia asioita tuolla...
 
Avautui, että Sasha Huttunen kirjoittelee varsin päteviä artikkeleita. Teksti on helppolukuista mutta rikasta ja säilyttää mielenkiinnon loppuun asti. Hyvä tyyli.

Keep it coming.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulle avautui, että osa jengistä ei tajua, että kaikki karvat nenän alapuolella on turhia.
Ei kai pääkarvatkaan sen tärkeämpiä ole. Ilman hiuksia on pärjätty ihan hyvin.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Järki ja tukka ei pysy samassa päässä, sanovat.

Entäs jos ihan itse vapaaehtoisesti luopuu tukastaan? Onko kyse keinoälystä, vähän kuten hiuksensa tummaksi värjäävän blondin tapauksessa?
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Entäs jos ihan itse vapaaehtoisesti luopuu tukastaan? Onko kyse keinoälystä, vähän kuten hiuksensa tummaksi värjäävän blondin tapauksessa?

Eiköhän se noin ole. Minä raavin aikoinanaan päätäni todella paljon, koska olen niin helvetin fiksu. Hiukset lähtivät ja nyt raavin päänahkaa sekä muniani. Munat ovat tietenkin karvaisemmat, kuin kuuppani.
 

DrAvalanche

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minulle avautui, että KalPan ja JYPin välillä on nykyään tarkalleen sama suhde kuin JYPin ja Kärppien välillä vielä pari vuotta sitten:

Samaa mieltä. tänään katkeaa kotivoitto- ja voittoputki. Ihan sama vaikka pelattais änhooällässä ja jyppi suomisarjaa,niin tämän pelin voittajastahan ei ole epäselvyyttä. Jyväskyän rumat paskahousut tän vie. Ainoa positiivinen asia KalPalaisittain tänään tulee olemaan loppuunmyyty halli. Että mä sitten inhoan niitä!

Viimeistään tämä nyt osoittaa, että meillä taitaa mennä tällä hetkellä oikeasti hyvin. Hieno kunnianosoitus!
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kaikkea uutta sitä oppii vielä vajaan 30v työkokemuksen jälkeen. Tänään tuli todettua, että koeajalla olevan työsopimuksen voi purkaa tekstiviestillä ja samaan syssyyn vielä se, että mitään syytä sopimuksen purkuun ei kuulemma kerrota ennenkuin raastuvassa. Näin toimii (ainakin Lahdessa) ISS.

Vituttaa kun saman kohtalon on kokenut ilmeisen moni täkäläinen nuori saman firman kanssa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Seikkailessani tänään Internetin kiehtovassa maailmassa törmäsin hieman omituiseen mainokseen. Tuo oli ilmeisesti suoramarkkinointiliiton mainos ja ideana sinä oli se, että jos liityn 6 euron vuosimaksulla heidän kannatusjäseneksi niin sillä pääsen eroon tuon liiton alaisten yritysten puheluista/markkinoinnista.

Nykyaika on ihmeellinen, mutta minun siis pitäisi maksaa kuusi euroa heille siitä, että eivät soittele puhelimeeni puheluita joita en halua ! Jos tämä on sitä ulkomaillakin niin tunnettua Reilua Meininkiä niin jopa tällaisen tavallisen pulliaisen businesmahdollisuudet kasvoivat juuri huomattavasti.

Suoramarkkinointiliitto pääsee 3000 euron nimellisellä vuosimaksulla kannatusjäsenekseni. Jäsenyysetuna lupaan jarrutella autollani (ainakin vähän ja osin) kohdatessani liiton henkilökuntaa ylittämässä suojatietä. Liiton jäsenten on huolehdittava siitä, että erottuvat joukosta, sillä enhän muutoin voi tietää, että kyse on juuri kannatusjäsenistäni.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kaikkea uutta sitä oppii vielä vajaan 30v työkokemuksen jälkeen. Tänään tuli todettua, että koeajalla olevan työsopimuksen voi purkaa tekstiviestillä ja samaan syssyyn vielä se, että mitään syytä sopimuksen purkuun ei kuulemma kerrota ennenkuin raastuvassa. Näin toimii (ainakin Lahdessa) ISS.

Vituttaa kun saman kohtalon on kokenut ilmeisen moni täkäläinen nuori saman firman kanssa.

Kyllähän koeajalla saa sopimuksen purkaa (vaikka sitten tekstiviestillä, vaikkei se erityisen tyylikästä olekaan) päättymään välittömästi syytä kertomatta, sehän on ihan normaali laillinen menettely. Koeajan tarkoitushan on ilman mitään irtisanomisaikoja kokeilla, toimiiko homma vai ei. Sama oikeus on myös työntekijällä, eli saa lähteä kävelemään saman tien ilman syytä ja irtisanomisaikoja, jos ei homma miellytä.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Kyllähän koeajalla saa sopimuksen purkaa (vaikka sitten tekstiviestillä, vaikkei se erityisen tyylikästä olekaan) päättymään välittömästi syytä kertomatta, sehän on ihan normaali laillinen menettely. Koeajan tarkoitushan on ilman mitään irtisanomisaikoja kokeilla, toimiiko homma vai ei. Sama oikeus on myös työntekijällä, eli saa lähteä kävelemään saman tien ilman syytä ja irtisanomisaikoja, jos ei homma miellytä.

Niinhän sitä voisi luulla (ja varmasti moni näin luulee). Itse asiassa tuo irtisanomisaika (tai siis sen puuttuminen) pitää kyllä täysin paikkansa. Lähinnä itse tarkoitin tuota irtisanomisen perustetta, joka tässä tapauksessa oli vain koeaika. Ei mitään muuta. Alla lainaus työsopimuslain kohdasta koeaika/irtisanominen:

Koeajan perusteella tapahtuva purkaminen ei saa perustua syrjiviin eikä koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisiin syihin. Työnantajan purkaessa sopimuksen perusteen tulee olla sellainen työntekijän henkilöön ja hänen työsuoritukseensa liittyvä syy, jonka vuoksi työnantajalla on peruste katsoa, että tehty työsopimus ei vastaa työnantajan sille asettamia vaatimuksia.

Eli kuten asiaa muualtakin varmistelin, niin pelkkä peruste koeaika ei ihan riitä. Toki lähes mikä tahansa syy, esim työsuoritus ei ole vastannut yrityksen asettamia normeja varmaan jo riittää. Aika harva lähtisi tuota vastaan taistelemaan työtuomioistuimessa.

Sopimusta ei tarkkaan ottaen voi purkaa tekstiviestillä. Miten työnantaja voi todistaa työntekijän edes saaneen tuon ilmoituksen? Tästä on jopa ennakkotapauksia olemassa.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kylpyhuoneen pistorasian ja suihkun välinen etäisyys tulee olla vähintään 120cm pitkä.

Vittu, pitää föönata letti vasta suihkun jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Niinhän sitä voisi luulla (ja varmasti moni näin luulee). Itse asiassa tuo irtisanomisaika (tai siis sen puuttuminen) pitää kyllä täysin paikkansa. Lähinnä itse tarkoitin tuota irtisanomisen perustetta, joka tässä tapauksessa oli vain koeaika. Ei mitään muuta. Alla lainaus työsopimuslain kohdasta koeaika/irtisanominen:

Koeajan perusteella tapahtuva purkaminen ei saa perustua syrjiviin eikä koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisiin syihin. Työnantajan purkaessa sopimuksen perusteen tulee olla sellainen työntekijän henkilöön ja hänen työsuoritukseensa liittyvä syy, jonka vuoksi työnantajalla on peruste katsoa, että tehty työsopimus ei vastaa työnantajan sille asettamia vaatimuksia.

Eli kuten asiaa muualtakin varmistelin, niin pelkkä peruste koeaika ei ihan riitä. Toki lähes mikä tahansa syy, esim työsuoritus ei ole vastannut yrityksen asettamia normeja varmaan jo riittää. Aika harva lähtisi tuota vastaan taistelemaan työtuomioistuimessa.

Sopimusta ei tarkkaan ottaen voi purkaa tekstiviestillä. Miten työnantaja voi todistaa työntekijän edes saaneen tuon ilmoituksen? Tästä on jopa ennakkotapauksia olemassa.

Ei ihan niinkään. Koeaika sinänsä riittää purun perusteluksi. Purkua ei saa tehdä koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisilla perusteilla, kuten esim. raskauden perusteella. Jos koeaikana purkuun päädytään niin eihän syy todellisuudessa voi ollakaan mikään muu kuin työntekijän henkilöön tai työsuoritukseen liittyvä syy, mutta sitä ei tarvitse työntekijälle ilmoittaa.

Ilmoitus työsuhteen päättämisestä voidaan toimittaa kirjeitse tai sähköisesti, eli siis myös tekstiviestillä. Yhtä huonostihan työnantaja voi todistaa työntekijän saaneen tai avanneen kirjeitse saadun ilmoituksen.
 

Bulvaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jos koeaikana purkuun päädytään niin eihän syy todellisuudessa voi ollakaan mikään muu kuin työntekijän henkilöön tai työsuoritukseen liittyvä syy, mutta sitä ei tarvitse työntekijälle ilmoittaa.

Näinhän se on pakko olla koska niin sanot. Palkan korjaamisellla koeajan jälkeen, pekkasvapaiden kertymisellä ja sillä, että kuten sanoin ko lafkan kohdalla vastaavia tapauksia on useita muutaman kuukauden sisään, ei tietenkään ole mitään tekemistä asian kanssa.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Avautui että sattuma on olemassa.

Porseland lähti telakalle Hämeenlinnassa Tepsiä vastaan ja seuraavassa kohtaamisessa Vahalahti telakoitui ehkä koko loppukaudeks. Kyse ei kuitenkaan kummallakaan heikoimmasta lenkistä, silmä silmästä ;-)
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos koeaikana purkuun päädytään niin eihän syy todellisuudessa voi ollakaan mikään muu kuin työntekijän henkilöön tai työsuoritukseen liittyvä syy, mutta sitä ei tarvitse työntekijälle ilmoittaa.
Minulla on selkeä muistikuva (mutta lähdettä en pysty juuri nyt antamaan), että olisi olemassa oikeuden päätös että, mikäli työnantaja ilmoittaa koeaikapurun syyksi tuotannolliset tai taloudelliset tekijät, niin hän rikkoo lakia. Myös koeajalla olevalla on tuollaisessa tilanteessa oikeus normaaliin irtisanomismenettelyyn (ja irtisanomisajan palkkaan). On kuitenkin totta, että "pelihenkinen" työnantaja ei tietenkään ilmoittaisi koeaikapurun perusteeksi "tuta" -syitä...
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Minulla on selkeä muistikuva (mutta lähdettä en pysty juuri nyt antamaan), että olisi olemassa oikeuden päätös että, mikäli työnantaja ilmoittaa koeaikapurun syyksi tuotannolliset tai taloudelliset tekijät, niin hän rikkoo lakia. Myös koeajalla olevalla on tuollaisessa tilanteessa oikeus normaaliin irtisanomismenettelyyn (ja irtisanomisajan palkkaan). On kuitenkin totta, että "pelihenkinen" työnantaja ei tietenkään ilmoittaisi koeaikapurun perusteeksi "tuta" -syitä...

Koeaikana puretun työsuhteen syyksi jos ilmoittaa "koeaikapurku" eikä mitään muuta niin homma on selvä.
Nimimerkillä Camel bootseissa useampi lovi vuoltu korkoon ja näitä asioita on lakimiehen kanssa varmistettu kun ihmisiä olen laittanut pihalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös