Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 767 507
  • 34 067

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Koeaikana puretun työsuhteen syyksi jos ilmoittaa "koeaikapurku" eikä mitään muuta niin homma on selvä.
Nimimerkillä Camel bootseissa useampi lovi vuoltu korkoon ja näitä asioita on lakimiehen kanssa varmistettu kun ihmisiä olen laittanut pihalle.
Kyllä, on totta että työntekijälle ei tarvitse muuta perustetta antaa kuin "koeaikapurku". Mikäli kuitenkin mennään oikeuteen (eli käytännössä työntekijä haastaa), niin siellä täytyy pystyä perustelemaan tarkemmin.

Jos esim. purkaa raskaaksi tulleen naisen työsopimuksen koeaikana heti, kun hän on kertonut raskaudestaan, ottaa suuren riskin tulla tuomituksi syrjinnästä. Jos taas on ehtinyt purkaa työsopimuksen ennen kuin työntekijä on kertonut raskaudestaan, on hieman turvallisemmilla vesillä. Tietenkään raskauskaan ei suojele purkamiselta, mikäli taustalta löytyy niin aito henkilön työsuoritukseen liittyvä syy, että oikeusistuinkin sen uskoo.

Minulle on useampikin lakimies (yleensä työnantajan edustaja) vakuuttanut, että suomalainen työoikeusjärjestelmä on yllättävänkin käytännönläheinen - siis kiinnostunut enemmän siitä mitä oikeasti on tapahtunut kuin miten asioiden muodollinen puoli menee.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että Suomiviina on tehty ruåtsissa.

Mitä vittua?
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Avautui, että Tiina-kokki ei ole yhtään niin kuuma, seksikäs ja muutenkin pantava, jos hän ei puhu ruotsia, vaan englantia.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Minulle avautui sellainen asia, että Katy Perrylla, Miley Cyruksella sekä muutamalla muullakin kuolaamallani naisjulkkiksella on todella järkyttävässä kunnossa oleva alahammasrivistö. Jos on kerta sitä rahaa enemmän kuin kauppias Keskisellä, niin luulisi silloin tuollaisen naisen satsaavan enemmän ulkonäköönsä. Kauneus lähtee hampaista.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Avautui, että Jääkärimarssissa on jotain samantyyppistä melodiaa kuin jossain Joel Hallikaisen biisissä, jonka sävelkorva muistaa 90-luvun radion pakkosyötöstä. Onko Sibeliuksen nimi jossain sävellys-krediiteissä, vai ovatko jo vanhentuneet?
 

Saloxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, KGB ja RK-62
Avautui tuossa eilen yksissä juhlissa ja vielä ihan empiirisesti testattuna, että SE linnan booli ei sinänsä ole kovin erikoista, mutta nestemäisyydestä johtuen oiva janojuoma tanssien välillä. Bileet sinänsä olivat hyvät ja ei se linna ole niin sokkeloinen kuin ihmiset väittävät.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Avautui tuossa eilen yksissä juhlissa ja vielä ihan empiirisesti testattuna, että SE linnan booli ei sinänsä ole kovin erikoista, mutta nestemäisyydestä johtuen oiva janojuoma tanssien välillä. Bileet sinänsä olivat hyvät ja ei se linna ole niin sokkeloinen kuin ihmiset väittävät.
Helvetin huonosti naamioitu brag. Olisit suosiolla laittanut johonkin toiseen ketjuun ja hehkuttanut sitten huolella.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Selailin erästä toista ketjua, josta aukeni, että Jani Toivola on musta homo! Kaikkea sitä oppii.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Avautuipa taas asioita.

Linnan bileisiin kutsutuille oli tarjolla ilmainen VR:n matka, jos kelpasi. Mikko Alatalo oli tullut Tampereelle opiskelemaan yhteiskuntatieteitä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Avautui, että maksikirjeen lähettäminen Englantiin ja vissiin muuallekin Länsi- tai Keski-Eurooppaan on halvempaa kuin Suomeen. Kuvittelin asian olevan toisinpäin mutta kai se jakelun poisjääminen pudottaa niin paljon kustannuksia.

Kirjeissä tai paketeissa sama ei mielestäni sitten enää toimikaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ei kannata syödä tällä iällä enää kymmentä joulutorttua päivässä. Vatsa ei siedä ja pömpöttää kun ilmapallo. Pakko mennä tyhjennysharjoituksiin. Jos huomenna vaikka vain kahdeksan.
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Katsellessani itsenäisyyspäivän juhlia minulle "avautui", että jos on homo/lesbo, niin se riittää linnanjuhlien kutsun syyksi. Jos on tummaihoinen homo, niin se on plussaa...
 

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Katsellessani itsenäisyyspäivän juhlia minulle "avautui", että jos on homo/lesbo, niin se riittää linnanjuhlien kutsun syyksi. Jos on tummaihoinen homo, niin se on plussaa...

Katsellessani itsenäisyyspäivän juhlia, minulle "avautui", että joku tulee tästäkin avautumaan joko tänne tai vitutusketjuun. Seksuaalivähemistöjen edustajia oli ehkä prosentti vieraista.

Eli jos tuo lainaamani kohta ei ole paska läppä tai provo, niin eipä voi muuta sanoa, kuin että oletpa, nimimerkki Hanson, aivan VITUN kujalla.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Katsellessani itsenäisyyspäivän juhlia minulle "avautui", että jos on homo/lesbo, niin se riittää linnanjuhlien kutsun syyksi. Jos on tummaihoinen homo, niin se on plussaa...

Itse en nähnyt juhlia joten oliko siis paikalla kaikki Suomen homot/lesbot? Varmasti ainakin jokaikinen tummaihoinen seksuaalivähemmistöön kuuluva oli paikalla?
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Katsellessani itsenäisyyspäivän juhlia minulle "avautui", että jos on homo/lesbo, niin se riittää linnanjuhlien kutsun syyksi. Jos on tummaihoinen homo, niin se on plussaa...

Lukiessani ylläolevan viestin minulle avautui ymmärrys asioiden suhteellisuudesta. Jos oletamme, että väestöstä noin viisi prosenttia on homoseksuaaleja, tulisi Linnan juhlien 1800 vieraan joukossa olla 90 homoseksuaalia. Olikohan edes tuota määrää?

Kaappihomoja ehkä hyvinkin, siis näitä ihmisiä, joita myös homofoobikoiksi kutsutaan.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Olit siis itse kirjoittanut toiseen ketjuun jotain Janista ja luettuasi oman tekstisi tulit huomanneeksi, että mielestäsi Jani on homo .. mustaihoinenkin vielä?

Nyt ei jussi tainnut ymmärtää lukemaansa...

Selvennykseksi: mixun viestit on niin täynnä huonoa läppää, että tyhmempää ne vituttaisi.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Scholl on pehmennyt tässä viime, öh, päivinä. Kirjoitteli juuri RIP-ketjuunkin. Naisasioihin jamppa raapusti jopa asiallisen kirjoituksen, tsemppasi toista ja jumankauta kirjoitti homoista jos ei nyt positiivisesti, niin ainakin sen suuntaisesti. Mihin tässä enää voi luottaa?

Edit: Huh huh. Gellner kirjoittaa positiivisesti talvesta Sää-ketjussa. Mitä täällä tapahtuu? Itsehän olen lapseton homoateisti ja juon vaaleapaahtoista kahvia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös