Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 767 006
  • 34 067

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kun on tässä jo monta päivää kuunnellut muutaman ihmisen valitusta, stressaamista ja panikointia siitä kuinka joulusiivoukset on vielä tekemättä, osa joululahjoista hankkimatta ja kuusikin vielä hakematta niin minulle avautui kuinka helpolla tässä oikeasti pääsee kun ei ole antautunut tämän jouluksi kutsutun hysterian vietäväksi. Sitten nämä samat ihmiset vielä puolustelevat joulunviettoaan sillä kuinka joulu on rauhoittumisen ja hiljaisuuden aikaa. Joo, uskotaan... Ensin stressataan kuukausi putkeen joululahjojen, -siivousten, -ruokien yms. kanssa ja sitten kun joulun pyhät lopulta koittaa niin minuuttiaikataululla painetaan tukka putkella kyläilemässä sukulaisten luona joita ei oikeasti haluttaisi edes nähdä mutta kun jouluna kuuluu tehdä niin. Sitten kirotaan joulun jälkeen kuinka ollaan väsyneitä ja rahatkin on loppu kun piti ostella niin vitusti lahjoja. Kukin tavallaan!
 

HemmoP

Jäsen
Maksoihan se toki melkein 900 euroa mutta sitli saman takin käyttäminen näin pitkään kertoo kyllä ihmisestä paljon. Ja sen, että laatutuotteet kestävät.

Minulle avautui, etten tiedä mitä saman takin pitkään käyttäminen kertoo ihmisestä. Itselläni yli kymmenen vuotta aktiivikäytössä ollut takki vaikka muitakin takkeja hengareissa roikkuu.

Maksoi aikanaan ihan V:sti, mutta ollut käyttökerroissa laskettuna ehkä edullisin vaatekappaleeni. Oikean puoleisen taskun sisäkangas on nyt kulunut puhki, ainoa vika rotsissa ja täytynee käyttää takkitohtorilla jossain vaiheessa.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Avautuipa minullekin näistä vaatteista se, että minulla on käytössä edelleen Marlboro Classics -takki, jonka olen ostanut joskus 90-luvun alussa. Tuolloin hintaa oli noin 1200 mk. Takki on aktiivisessa käytössä keväästä syksyyn, kesälläkin viileämmillä ilmoilla. Kestävä ja hyvä takki ja maksanut hintansa takaisin jo monta kertaa.

vlad.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Avautui juuri että vuodet ovat kohdelleet Eric Claptonin äänihuulia hellästi; Layla vuonna 2008 lähtee vielä komeasti.

Samaa ei valitettavasti voi sanoa esimerkiksi suurin piirtein saman ikäisestä Purplen Ian Gillanista, joka joutuu jo nieleskelemään joissakin kohdissa biisejä ja jotkut osat jää kokonaan laulamatta.

Hienoja miehiä, molemmat.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Avautui sellainen tosiseikka, että ns Millenium-hetkestä on jo kohta 10 vuotta. Eli kun jännättiin, miten suuri ongelma se "Y2K" tulee olemaan esim tietokoneille ym. Siis tuntuu, että sehän oli ihan tuossa äskettäin, mutta että vuosikymmen jo siitäkin. Vanhaksi kai tulossa jo.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Millenniumin kantasana on vuotta tarkoittava "annus". Jos millennium kirjoitetaan vain yhdellä n:llä, mikähän sen kantasana on?
Tätä varten on olemassa Sekalaisten kysymysten ketju. Ja mukahassutteluille omansa, joten valitse sopivin paikka jossa voit tuota yhden kirjaimen eroa pohdiskella.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Avautui sellainen tosiseikka, että ns Millenium-hetkestä on jo kohta 10 vuotta. Eli kun jännättiin, miten suuri ongelma se "Y2K" tulee olemaan esim tietokoneille ym. Siis tuntuu, että sehän oli ihan tuossa äskettäin, mutta että vuosikymmen jo siitäkin. Vanhaksi kai tulossa jo.

Sama avautui minulle. Pelottavaa kuinka nopeasti vuosikymmen vierähti enkä mitään ehtinyt saada aikaan. No, yhden tutkinnon ja sirpaleiksi menneitä parisuhteita muutaman kappaleen. Muistan vuosituhannen vaihtumisen kuin eilisen päivän. Ei kyllä millään voi uskoa, että siitä on jo kymmenen vuotta.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikä nyt oikein edes tunnu siltä, että vuosikymmen on vaihtumassa. Jotenkin sitä edelleen käsittelee 2000-lukua vain yhtenä könttänä. Kai sitä tarvitsee päästä ainakin 20-luvulle asti ennen kuin tämän vuosisadan vuosikymmenet alkavat hahmottua. Kun ei näistä kahdesta ensimmäisestä edes tiedä, miksi niitä kutsuisi. Nolkyt- ja ykskyt-luku?
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Eikä nyt oikein edes tunnu siltä, että vuosikymmen on vaihtumassa. Jotenkin sitä edelleen käsittelee 2000-lukua vain yhtenä könttänä. Kai sitä tarvitsee päästä ainakin 20-luvulle asti ennen kuin tämän vuosisadan vuosikymmenet alkavat hahmottua. Kun ei näistä kahdesta ensimmäisestä edes tiedä, miksi niitä kutsuisi. Nolkyt- ja ykskyt-luku?
Parinkymmenen vuoden kuluttua radioissa soi "klassikot nolarilta ja ygöseltä sekä parhaat uutuudet!" No, kyllä se uusi kasari sieltä taas tulee.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Avautuipa tässä sellainen asia, että selatessani George H Steinin Waffe SS ...-teoksen liitteenä olevien suomalaisten SS-miesten listaa, että listalla näyttää olevan isäni äidin sukuhaaraan kuuluva SS-panssarijääkäridivisioona 5:ssä palvellut III kersantti xx. Selvisi myös sodasta hengissä. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää...

vlad.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Avautui, että kun tekee toimitustyötä Jatkoaikaan, voi korottaa itsensä jääkiekkotietäjän asemaan myös keskustelupalstalla.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Eräs Jatkoajan nimimerkki sai yhteisen kaverimme kautta kasvot hieman ennen joulua. Aatonaattona kasvot saivat nimenkin. Nyt tässä kinkkua sulatellessani olen hänen kauttaan tunnistanut kaksi nimimerkkiä lisää ja kolmannestakin on vahva aavistus.

Asia, joka siis "avautui" on: piiri pieni pyörii!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Avautui, että kun tekee toimitustyötä Jatkoaikaan, voi korottaa itsensä jääkiekkotietäjän asemaan myös keskustelupalstalla.

Mulle sama-asia avautui parivuotta sitten. Avautui, jopa siinä määrin, että kyseinen toimittelija haistatteli mulle yksityisviestillä, kun olin hänen kirjoitelmansa foorumilla arvostellut.
 

Teloch

Jäsen
Avautui, että kun tekee toimitustyötä Jatkoaikaan, voi korottaa itsensä jääkiekkotietäjän asemaan myös keskustelupalstalla.

Tuosta kommentista tuli mieleen Riki Sorsan veli-sketsi, olisiko Vintiöissä ollut aikanaan. Melkein ihan oikea asiantuntija, muttei sitten kuitenkaan.
Tätä myöten avautuukin, että esimerkiksi taannoin keskustelua herättänyt Iltis-toimittaja pitänee itseään samanlaisessa asemassa. Näin ollen mikä tahansa raapustus missä tahansa mediassa lienee joillekin merkki siitä että tietää jostain jotain, vaikka lukijakunta nauraisikin partaansa aina kun se sanainen arkku raottaa kanttaan.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Avautui (varmistui), että olen aivan saatanan vanha, kun menin nauruketjun usuttamana vilkaisemaan jotain helvetin suomalaisteinien gänstähiphopwhatever-sivustoa. Sen lisäksi, että juttu on uskomattoman älytöntä paskaa, siitä ei tajua kuin joka kolmannen sanan:).
Avautui myös, että joskus pelkkä puheäänen/äänensävyn kuuleminen voi todella palauttaa (useidenkin) vuosien takaisiin... eh, tunnelmiin, mutta ei siitä sen enempää;).
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Avautui (varmistui), että olen aivan saatanan vanha, kun menin nauruketjun usuttamana vilkaisemaan jotain helvetin suomalaisteinien gänstähiphopwhatever-sivustoa. Sen lisäksi, että juttu on uskomattoman älytöntä paskaa, siitä ei tajua kuin joka kolmannen sanan:).
Älä sinä huoli poika nuori, et ole ainoa. Muuten hyvä linkkivinkki vain naurut jäi puuttumaan, mutta siinä tapauksessa vika on minussa. Oikeastaan se on ihan hyvä juttu ettei kirjoituksia tajua, jos kirjoitusten taso onkin yhtä alhaalla kuin kirjoittajien housut. Mutta ei se mitään, mukavaahan se on kun gangstajengien hessuilla on harrastuksia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Avautuipa tässä sellainen asia, että selatessani George H Steinin Waffe SS ...-teoksen liitteenä olevien suomalaisten SS-miesten listaa, että listalla näyttää olevan isäni äidin sukuhaaraan kuuluva SS-panssarijääkäridivisioona 5:ssä palvellut III kersantti xx. Selvisi myös sodasta hengissä. Kaikkea sitä näkee kun vanhaksi elää...

vlad.
Avautui, että olet ilmeisesti saanut saman kirjan joululahjaksi kuin minäkin.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jari Tervon Troikka on hirveää paskaa. Ja vielä se ihmettelee, miksi ei päässyt Finlandia-ehdokkaaksi.
 

Nekroman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun palloseura
Maanantaiaamun helmi

Voisi mennä myös "Mille naurat juuri nyt?"-lankaan, mutta tämä vaatinee lukijalta samanlaista mielentilaa kuin itsellä tällä hetkellä (IIIIhana maanantaiaamu töissä vapaiden jälkeen) joten menköön tähän tällä kertaa.

Nyt kun taas on pimeys voitettu ja päivä pitenee, niin muuan vanhempi herra tästä innostuneena kaivoi esiin taulukon siitä millä tahdilla päivä alkaa taas pidentyä. Maksiminopeus kuulemma näillä leveysasteilla on 6 minuuttia/päivä, tiedoksenne!

Mutta itse asiaan, joka avautui: On olemassa termi Porvarillinen hämärä, joka on vielä tänäkin päivänä virallisessa käytössä. Kuten linkistä avautuu, niin vanhaan hyvään aikaan tällä tarkoitettiin sitä hämärän tilaa kun ei vielä ollut pimeää muttei paistanut päiväkään, MUTTA vielä kirkkaalla kelillä näki tehdä ulkotöitä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jari Tervon Troikka on hirveää paskaa. Ja vielä se ihmettelee, miksi ei päässyt Finlandia-ehdokkaaksi.
No en nyt sano että ihan hirveää paskaa, mutta selvästi heikompi kuin aikaisemmat osat. Hauskuus puuttuu ja tilalla on tarkkaa raakuuksien kuvausta. Onhan Tervo hyvä kirjoittaja ja osaa mainioita juonenrakenteluja sommitella, mutta mielummin minä luen hauskoja juttuja kuin historiallisia juttuja.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
"Huuhkajaa on ennen pidetty onnettomuutta enteilevänä lintuna. Huuhkajan ilmaantumista pihapiiriin pidettiin kuoleman, tai ainakin jonkinlaisen onnettomuuden enteenä."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Huuhkaja

Ja tästä sitten Suomen futismaajoukkueelle maskottia? Olis ny perkele vaikka kotka lentäny sinne.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös