Mainos

Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 910 026
  • 34 606

Viljuri

Jäsen
Tiedä sitten onko kyseessä puoluepoliittisia kytköksiä 1960- ja 1970-luvun pöksylähetykseen, mutta miespuolisena on kyllä nostettava hattua Arto Haloselle.

Olipa tosiasiallisesti sitten taustalla Grigori Rasputin tai jokin dramaturgian demiurgi, niin antaahan tämä uutta näkemystä, ainakin miessukupuolen näkövinkkelistä.

Ei varmaankaan kaikkien kannata perustaa Jumalan teatteria, mutta jos noita status- ja ikäkysymyksiä pohtisi uudelta kantilta ja miksei vaikka sitä biologiaa.
 

Seymon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Punakeltaiset och världens bästa Karlsson
Joo tämä avautui minullekin. Samalla hieman herättää ihmetystä, että minkälaiselle Artolle tämä lapsi on oikein tulossa. Olisi varmaan hieman tuoreempiakin, iältään ja näöltään, isäehdokkaita löytynyt.

No todellakin. Tollainen hampuusi äijä se lapsen isä. Olisi todellakin löytynyt salskeampia lapsentekijöitä noin hehkeälle naiselle. Avautui, että naiset todellakin rakastuvat renttuihin kuten siinä yhdessä laulussakin ihmetellään.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Ei varmaankaan kaikkien kannata perustaa Jumalan teatteria...

Eikös Jumalan teatterin takana ollut Jari Halonen, ei Arto Halonen? Vai olenko taas kerran ymmärtänyt jotain aivan väärin?
 
SM-liigan laukaisutilaston kärkikolmikko:
Markus Seikola, pakki, 32 peliä, 301 laukausta (wtf?!)
Adam Andersson, p, 21, 208
Sami Vatanen, p, 29, 202

NHL:n vastaava:
Jeff Carter, hyökkääjä, 38 peliä, 171 laukausta
Zach Parise, h, 37, 169
Alex Ovechkin, h, 31, 167

Ja änäripakeista eniten on vetäny Green ja Chara, joilla 106 laukausta. Eli kotoisessa liigassa pakit vetelee huomattavasti enemmän kuin hyökkääjät, ja aivan älyttömästi enemmän kuin NHL:ssä. Jännä ero.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Eli kotoisessa liigassa pakit vetelee huomattavasti enemmän kuin hyökkääjät, ja aivan älyttömästi enemmän kuin NHL:ssä. Jännä ero.

Voisikohan syy tähän olla se, että siniviiva on lähempänä maalia, joten puolustajien laukauksista tulee vaarallisempia tilanteita? Näinpä kannattaa panostaa pakkien vetoihin. Onhan tuo silti ihmeellistä, että SM-liigan eniten laukova pakki laukoo noin 3,5 kertaa enemmän pelissä kuin NHL:n eniten laukova puolustaja.
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Eli kotoisessa liigassa pakit vetelee huomattavasti enemmän kuin hyökkääjät, ja aivan älyttömästi enemmän kuin NHL:ssä. Jännä ero.

Jos SM-liigassa laukaukset näkyisi jossain eriteltynä (maalit, torjutut, ohi menneet, blokatut), hyökkääjät olisivat varmaan myös täällä vahvoilla. Viivalta tuo osumatarkkuus on luonnollisesti heikompi, mutta silti se täällä kasvattaa laukausmäärää.

NHL:ssä käsittääkseni laukauksiksi lasketaan vain maalia kohti menneet.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui muutamien pysäköintisakkojen jälkeen, että pitäisikö kehittää sellainen parkkikiekko, jossa on kellokoneisto takana. Kiekon aika siis etenee kellon mukaan. Hämäykseksi voisi vääntää "kellon" vaikka vartin edelle ettei parkkipirkko vahingossa tajua vilppiä. Koneiston pitäisi tosin olla huomaamaton.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Noita on jo, myydään jossain tyyliin pulju.netissä. Oli just jommassakummassa paikallisessa lehdessä juttua ja parkkipirkkojen haastattelut siitä, että kyllä ne huomataan. Samassa jutussa oli myös tietoa siitä, että jos huomaavat että auto alkaa olla ollut paikalla jo aika kauan, niin katsovat yhdestä renkaasta mihin suuntaan ilmasuutin (Mikä se on, siitä pistetään ilmaa renkaaseen) osoittaa, ja jos se vielä ajan päättymisen jälkeen näyttää samaan suuntaan, niin sakot tulee, vaikka parkkikiekon olisi käynyt pyöräyttämässäkin eteenpäin. Ei auta selittää, että kävi välillä siirtämässä autoa, sillä renkaat on samoissa asennoissa. Mutta jos auton käy välillä siirtämässä vaikka ruudun verran, niin kyseessä on taas uusi laillinen pysäköinti.

Tarkkoja nuo parkkimammat.
Hiukan lisää potkua kellokoneistoon ja yhteys akselistoon. Ei parkkimammakaan hoksaa, mikä niitä renkaita pyörittelee.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samassa jutussa oli myös tietoa siitä, että jos huomaavat että auto alkaa olla ollut paikalla jo aika kauan, niin katsovat yhdestä renkaasta mihin suuntaan ilmasuutin (Mikä se on, siitä pistetään ilmaa renkaaseen) osoittaa, ja jos se vielä ajan päättymisen jälkeen näyttää samaan suuntaan, niin sakot tulee, vaikka parkkikiekon olisi käynyt pyöräyttämässäkin eteenpäin.
Tää on kyllä väärin. Väitän, että pystyn siirtämään autoni viereisen ruutuun ja takaisin niin, että venttiili on silmämääräisesti samassa kohdassa, eli näin voi käydä vahingossakin. Täytyypä varmaan mennä harjoittelemaan työpaikan parkkipaikalle ja samalla kartuttaa hullun mainetta.
Ainakin jossain vaiheessa virhepysäköitsijäpiireissä kiersi huhu, että jos tuollaisesta kellollisesta parkkikiekosta jää kiinni, sakko on huomattavasti kovempi kuin perus pysäköintivirhemaksu. Onko tietoa?

Leon ratkaisikin ongelman jo omalla tavallaan.

edit: Voi jeesus, mm. tuolla http://www.parkkimittari.fi/ noita myydään. Ilmeisesti virallinen tarkoitus on pitää parkkikiekko koko ajan ajassa, ja sitten pysäköitäessä se sammutetaan. Mikä hyöty tästä saavutetaan, jää minulle epäselväksi, todellinen käyttö toki on rivien välistä luettavissa.
 
Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Samassa jutussa oli myös tietoa siitä, että jos huomaavat että auto alkaa olla ollut paikalla jo aika kauan, niin katsovat yhdestä renkaasta mihin suuntaan ilmasuutin (Mikä se on, siitä pistetään ilmaa renkaaseen) osoittaa, ja jos se vielä ajan päättymisen jälkeen näyttää samaan suuntaan, niin sakot tulee, vaikka parkkikiekon olisi käynyt pyöräyttämässäkin eteenpäin. Ei auta selittää, että kävi välillä siirtämässä autoa, sillä renkaat on samoissa asennoissa. Mutta jos auton käy välillä siirtämässä vaikka ruudun verran, niin kyseessä on taas uusi laillinen pysäköinti.

Tarkkoja nuo parkkimammat.

Taitaapi olla tuo rengasjuttu ihan urbaanilegendaa. Minulle kerrottiin aikoinaan samaa juttua kun menin uuteen duuniin Pohjois-Haagan aseman lähelle. Kaverit kävivät lounastauolla vekslailemassa keskenään autoja (4h P-paikat). Minulle riitti kun käänsin kiekkoa, eikä ikinä tullut sakkoa ja kuusi vuotta siinä duunissa olin.

Vähän samantyyppinen pelottelujuttu kun se minkä liikkuva poliisi yritti minulle selittää kerran. Ajoin yöllä talvella satasen alueella n.130km/h kun mutkan takaa tuli polliisiauto vastaan ja läväyttivät tietysti pysäytysvalot päälle. Kuuliaisena kansalaisena pyusähdyin seuraavalle pysäkille odottelmaan jetsoneita. Varsin kauan niiltä menikin Saapin kääntämiseen, joten olisin ehtinyt kauas halutessani. Kun kerroin tuon poliisille, hän pokkana totesi että olivat nähneet rekisterini, siis nimenomaan nähneet eikä kuvanneet. Naurahdin mutta pidin mölyt mahassani. Sen jälkeen olen yrittänyt katsoa pimeällä vastaantulevien autojen rekkareita ja aika fakiiri saa olla jos koko rekkarin näkee vaikka on valmistautunut. Puhumattakaan siitä jos tilanne tulee yllättäen.

Kaikkea pitää yrittää.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ilmeisesti virallinen tarkoitus on pitää parkkikiekko koko ajan ajassa, ja sitten pysäköitäessä se sammutetaan. Mikä hyöty tästä saavutetaan, jää minulle epäselväksi, todellinen käyttö toki on rivien välistä luettavissa.

Juu, pakkohan heillä on olla tuommoinen disclaimer, jotta he voisivat myydän tuollaista tuotetta. "Oikein käytettynä tuote on laillinen".

Mutta niinkuin itse totesit, niin todellinen käyttö on rivien välistä luettavissa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mee vaan testaileen venttiilipysäköintiä. Kerro tulokset. Jos vaikka otanta 100 peruutusta ja takasin ruutuun. Tosin, sitä ruutua pitäisi melkeinpä vaihtaa, sillä ethän sinä vapauta ruutua toisten käyttöön jos peruutat 2 metriä ja ajat takaisin.

Niin siis nimenomaan, kuten kirjoitin, viereiseen ruutuun ja takaisin. Skenaariohan on se, että parkkipirkko käy aamulla katsomassa ja kaikki on ok, päivän aikana siirrän aina parkkiajan päättyessä autoani viereiseen ruutuun ja parin tunnin päästä taas takaisin, ja kun parkkipirkko tulee iltapäivällä tarkastamaan venttiilin paikan, niin auto on samoilla sijoilla kun aamullakin, ja maksu rapsahtaa.

Nythän suoritus on melko haastava, kun on liukasta.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Parkkikiekkokeskustelusta tuli mieleen, että Tikkurilan rautatieaseman parkkipaikalla on ilmoitettu pysäköintiajaksi 12h. Suomeksihan tämä tarkoittaa ikuista pysäköintiä, sillä mistä pirkko tai pertti tietää millä puolella vuorokautta auto on siihen tuikattu. Onko tällaisia olemassa muuallakin?

Nämä venttiilijutut kuulostavat aika hatarilta. Luulisi, että tuollaisen evidenssin voisi melko helposti riitauttaa ja vedota sattumaan tai virhemittaukseen. "On se nanometrin siirtyny myötäseen..."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Parkkikiekkokeskustelusta tuli mieleen, että Tikkurilan rautatieaseman parkkipaikalla on ilmoitettu pysäköintiajaksi 12h. Suomeksihan tämä tarkoittaa ikuista pysäköintiä, sillä mistä pirkko tai pertti tietää millä puolella vuorokautta auto on siihen tuikattu. Onko tällaisia olemassa muuallakin?

On Turussakin, ja pian varmasti muistan että missä, todennäköisesti jossain ison kaupan pihalla, vaikka mielikuva on, että keskusta-alueellakin tällainen olisi.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Samassa jutussa oli myös tietoa siitä, että jos huomaavat että auto alkaa olla ollut paikalla jo aika kauan, niin katsovat yhdestä renkaasta mihin suuntaan ilmasuutin (Mikä se on, siitä pistetään ilmaa renkaaseen) osoittaa
Saman jutun luin. Mutta voisin vannoa, että ilmoittivat katsovansa kahden pyörän asennon.

Se tietysti on toinen juttu kuinka usein noita tarkkailevat.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taitaapi olla tuo rengasjuttu ihan urbaanilegendaa.

Yrittäjävanhemmilani oli tätä pysäköintiongelmaa Helsingin keskustan tuntumassa, ennenkuin saivat jonkun pysäköintilätkän autoonsa ja he kyllä saivat useampaan kertaan sakot, vaikka kiekko oli käyty kääntämässä kesken päivän eteenpäin.

Tämä tosin ehkä 90-luvulla.

StevieY
 

J.Petke

Jäsen
ja he kyllä saivat useampaan kertaan sakot, vaikka kiekko oli käyty kääntämässä kesken päivän eteenpäin.

Muistaakseni se menee niin, että samalla paikalla ei saa pysäköiden tuota aikaa kauempaa. Eli paikkaa pitää vaihtaa, eikä se riitä että ajaa korttelin ympäri ja ajaa auton samalle paikalle uudestaan.

Se ihmetyttää, että moni ei osaa vieläkään käyttää pysäköintikiekkoa oikein. Eli jos tulet paikalle 13.01 niin saat laittaa kiekon aikaan 13.30.
 
Suosikkijoukkue
Semo tutti parrucchieri.
Se ihmetyttää, että moni ei osaa vieläkään käyttää pysäköintikiekkoa oikein. Eli jos tulet paikalle 13.01 niin saat laittaa kiekon aikaan 13.30.

Niin saatikka jos tulet paikalle 12.59 ja venailet 2 minuuttia niin saat lisää parkkiaikaa 29 minuuttia.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Varsin kauan niiltä menikin Saapin kääntämiseen, joten olisin ehtinyt kauas halutessani. Kun kerroin tuon poliisille, hän pokkana totesi että olivat nähneet rekisterini, siis nimenomaan nähneet eikä kuvanneet. Naurahdin mutta pidin mölyt mahassani. Sen jälkeen olen yrittänyt katsoa pimeällä vastaantulevien autojen rekkareita ja aika fakiiri saa olla jos koko rekkarin näkee vaikka on valmistautunut.
Kaverini kääntyi tuollaisessa tilanteessa tutulle pikkutielle ja sakkoja ei koskaan tullut. Nyt on pohdinnan paikka että olisiko voinyt käydä, niin että eivät nähneet rekkaria vai antoivatko vain armon käydä oikeudessa...
Toki joissain pollariautoissa on kamerat, mutta jos kuskia ei tiedetä, niin eihän niitä sakkoja taideta edes pelkän rekkarin perusteella pystyä antamaan (vrt. valvontatolpat).
 

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toki joissain pollariautoissa on kamerat, mutta jos kuskia ei tiedetä, niin eihän niitä sakkoja taideta edes pelkän rekkarin perusteella pystyä antamaan (vrt. valvontatolpat).

Haltijavastuu. Nykyään sakot annetaan ajoneuvon haltijalle, mikäli tämä ei kuskia paljasta.
 

Metso

Jäsen
Muistaakseni se menee niin, että samalla paikalla ei saa pysäköiden tuota aikaa kauempaa. Eli paikkaa pitää vaihtaa, eikä se riitä että ajaa korttelin ympäri ja ajaa auton samalle paikalle uudestaan.

Kysyin kerran parkkipirkolta miten he seuraavat että kiekon kelloa ei käydä siirtämässä. Hän paljasti tällöin juuri tuon "venttiili"-kikan ja sanoi että muitakin keinoja on. No samalla kysyin myös tuota asiaa että mikä riittää siihen jotta saan pysäköidä uudelleen, ja hän oli sitä mieltä että jopa pelkästään ruudusta peruuttaminen ja siihen takaisin ajo oikeuttaa uuteen aikaan. Varmaankin tulkintaeroja tietysti löytyy vaikka ei saisikaan.

ja anteeksi huono kieliasu, kiireessä kirjoitettu mutta eiköhän pointti tullut selväksi.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
TML = Toronto Maple Leafs

Eipä tarvinnut tuotakaan nimimerkkiä kovin montaa kertaa nähdä ennen kuin aukesi...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös