Asia, joka ”avautui” minulle

  • 6 766 728
  • 34 067

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Voin avata sinulle sellaisenkin, että "heteka" tulee niin ikään valmistajastaan: Helsingin Metallikaluste. (Oletan, että tiedät, mikä on heteka.)
Eikös se ollut Helsingin Teräskaluste? Muutenhan se olisi hemeka.
 

12961

Jäsen
Mutta siinä vaiheessa kun parin tunnin pallonmätkinnän jälkeen joku tulisi työntämään greenihaarukan käteen ja käskisi korjaamaan nurmikkoon aiheuttamani lommot, löytäisi kysyjä valintansa mukaan joko greenihaarukan tai rautavitosen hanuristaan.

Tuossa on ihan vinha perä, koska mikäli pallojen putoamisjälkiä ei korjattaisi, löytyisi griineiltä pallon kokoisia kuolleita keltaisia laikkuja ja vähitellen griinit eivät kasvaisi enää ruohoa.

Toki voit kokeilla golfia vaikka USA:n hienoilla yksityiskentillä. Siellä tuo putoamisjälkien korjaaminen ei tunnu olevan valkoisen miehen hommaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Avautui, että mustekala on aivan saatanan hyvää mättöä. Pirkka mustekalapuikot ovat todella maukkaita ja maksavat saman rahan kuin Pirkka kalapuikot. Hinta messevät 1,09 € ja paketissa 250 grammaa.

Jos kalapuikot ovat kaverisi niin vaihda leiriä ja ala vetämään oktopussia.
 

Höylä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
...että Didier Drogba on huikea pelimies, jota ei ole tullut aikaisemmin huomattua, tässä mm. oiva esimerkki avauskierrokselta, joka pelasti Chelsean nöyryytykseltä. (maali tehtiin lisäajalla)
 
Avautui, että mustekala on aivan saatanan hyvää mättöä. Pirkka mustekalapuikot ovat todella maukkaita ja maksavat saman rahan kuin Pirkka kalapuikot. Hinta messevät 1,09 € ja paketissa 250 grammaa.

Jos kalapuikot ovat kaverisi niin vaihda leiriä ja ala vetämään oktopussia.

Vastoin viimeaikaisia sateenkaarenvärisiä ilmavirtauksia, rohkenen yhtyä mielipiteeseesi ja todeta ylpeänä:"All pussy is good, no matter if it is octopus(sy)!"
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Olen jo jonkin aikaa pohdiskellut, miksi moderni jenkkimetalli, metalcore tai mitä lie algorea onkaan, ei säväytä meikäläistä, vaan jo parin biisin jälkeen tekee mieli lopettaa kuuntelu. Periaatteessa kitarat sahaavat kivasti yms, mutta jostain syystä ei kolahda. Ja äsken se valkeni: jenkkimetallissa vokaaleissa ei ole juuri ollenkaan melodiaa, se on pelkkää kirkumista lukuunottamatta poikabändimäisiä puhtaita osuuksia. Sen sijaan hiukan perinteisemmässä (melo)deathissa örinät öristään ilman puhtaita osuuksia, mutta mukana on selkeä melodia. Siitähän se kiikasti.

Edellä oleva siis kärjistettynä. En väitä hallitsevani genreilyä kovinkaan hyvin, mutta toivottavasti pointtini tuli selväksi puritaaneillekin.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Avautui, että mustekala on aivan saatanan hyvää mättöä.

Pienien naposteltavien ystävien kannattaa ostaa Viron reissulta kuivattua mustekalaa pusseissa. Mukavan suolaista ja maistuvaa.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Olen jo jonkin aikaa pohdiskellut, miksi moderni jenkkimetalli, metalcore tai mitä lie algorea onkaan, ei säväytä meikäläistä, vaan jo parin biisin jälkeen tekee mieli lopettaa kuuntelu. Periaatteessa kitarat sahaavat kivasti yms, mutta jostain syystä ei kolahda. Ja äsken se valkeni: jenkkimetallissa vokaaleissa ei ole juuri ollenkaan melodiaa, se on pelkkää kirkumista lukuunottamatta poikabändimäisiä puhtaita osuuksia. Sen sijaan hiukan perinteisemmässä (melo)deathissa örinät öristään ilman puhtaita osuuksia, mutta mukana on selkeä melodia. Siitähän se kiikasti.

Edellä oleva siis kärjistettynä. En väitä hallitsevani genreilyä kovinkaan hyvin, mutta toivottavasti pointtini tuli selväksi puritaaneillekin.

Sama linja kuin minullakin, en oikeastaan yhtään välitä siitä Killswitch Engage -tyylisestä jenkkimetallissa, jossa laulut lauletaan sekä rääkyen, että kirkkaasti.

Avautui myös, että Hector on tehnyt suomenkielisen musiikkin eteen yllättävänkin paljon. Juodaan viinaa!
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toiselta palstalta:

"Tajusin juuri, että kännykän (Nokian) vakio pidempi tekstiviestin ääni TI-TI-TI TII-TII TI-TI-TI on morse-aakkosilla SMS, eli tekstiviesti."

Whoah.
 

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kebappi ilman jotain über mausteista soossia maistuu ihan maksalle. En osta enää ikinä, en edes näin kännissä, enkä edes koska niin kuuluu tehdä baari-illan jälkeen, vaan pysyttelen jossain raikkaammassa ruokavaliossa. Hyi yök.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vuoteen 1969 asti avioliittolaissa sanottiin seuraavaa:

***

12 §

Se, jolla on kaatumatauti, joka ei pääasiallisesti johdu ulkonaisista syistä, tai tarttuvalla asteella oleva sukupuolitauti, älköön menkö avioliittoon, ellei ole siihen saanut tasavallan presidentin lupaa.

Kuuromykkä älköön myöskään sellaisetta luvatta menkö avioliittoon toisen kuuromykän kanssa, paitsi milloin jommankumman kuuromykkyys ei ole perinnöllistä.

***

Oli näin epileptikkona aika jännä huomata.
 
Viimeksi muokattu:

Hirmumyrsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei Mitään Käyttöä Jätkät ja Märkä Uni Rosterit
Avautuipa sellainenkin asia että Freddie Mercury oli syntyjään intialainen.

Ja että eräs työkaveri on eestistä, olen luullut koko ajan suomalaiseksi.

Ja aina yhtä mukavaa on muistaa, että olen neljäsosavenäläinen (yhdyssana?). Toisinaan olisi mukavaa muistaa mistä kansalaisuudesta kukakin on. Ei ole helppoa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Minulle avautui, että todellakin tykkään katsella yleisurheilun arvokisoja (miesten 10 000m ja naisten 3-loikka tässä juuri menossa). Olisin äsken saanut hitusvinkulaa mutta liukenin tilanteesta, jotta sain jatkaa kisojen katselemista!

Jääkiekosta en sen sijaan tykkää niin paljoa, sillä viime keväänä MM-kisojen aikaan, kun Suomi pelasi USA:ta vastaan, jääkiekko ei vienyt voittoa. Voi olla, että olympiajääkiekko on sitten toinen asia kuin nuo höntsäkisojen pelit.

Näin ne omat prioriteetit avautuvat.
 

d2uce

Jäsen
Minulle avautui, että todellakin tykkään katsella yleisurheilun arvokisoja (miesten 10 000m ja naisten 3-loikka tässä juuri menossa). Olisin äsken saanut hitusvinkulaa mutta liukenin tilanteesta, jotta sain jatkaa kisojen katselemista!

Ovatko nämä kaksi toimintoa jotenkin toisensa poissulkevia?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Ovatko nämä kaksi toimintoa jotenkin toisensa poissulkevia?
No eiväthän toki mutta kun makkarissa ei ole televisiota, niin en enää viitsinyt raahata naista olohuoneeseen, jossa on tv. Tosimieshän olisi toki niin toiminut.

Eräs vitsihän se tästä ongelmanratkaisusta kertookin ratkaisunsa. Kun saksalainen mies kertoi lempiasennon olevan lähetyssaarnaaja-asento sen vuoksi, että hän näkee siinä asennossa naisensa kauniit kasvot läheltä, niin ranskalainen kertoi ratsastusasennon olevan paras, siinä kun näkee naisen kauniit rinnatkin samalla. Suomalainen totesi, että takaapäin vetely on parasta, viimeksikin näki siinä samalla tv:stä ManU-Chelsea -pelin...

Samalla tässä avautui, että jamaikalaisnaisetkin ovat todella nopeita.
 

pongo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Avautui, että naisten 100 metrin maailmanmestarilla on hammasraudat.

EDIT: Minulle avautui myös, että vaimollani menee poikkeuksetta hermot kun minä remppaan autoa koska minulla menee silloin poikkeuksetta hermot.
 
Viimeksi muokattu:

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle avautui juuri että laulajatar Enya on Clannadin laulajan Máire Brennanin (ja tietenkin myös Clannadissa soittavien Ciarán ja Pól Brennanin) sisko, ja on myöskin laulanut ja soittanut Clannadissa aikaisemmin urallaan. Enpäs ole ikinä tuotakaan huomannut vaikka Clannadia on tullut paljonkin kuunneltua.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Avautuipa sellainenkin asia että Freddie Mercury oli syntyjään intialainen.
Minulle avautui jo jokunen vuosi sitten että Freddie itseasiassa syntyi Zanzabarilla Tansaniassa, mutta vanhemmat olivat toki inkkari-pinkkareita.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minulle avautui jo jokunen vuosi sitten että Freddie itseasiassa syntyi Zanzabarilla Tansaniassa, mutta vanhemmat olivat toki inkkari-pinkkareita.
Minulle taasen avautui jo joskus 70-luvun lopulla, että mitään Zanzabaria ei ole olemassakaan. Zanzibar toki on.
 

d2uce

Jäsen
Minulle taasen avautui jo joskus 70-luvun lopulla, että mitään Zanzabaria ei ole olemassakaan. Zanzibar toki on.

Ehkä dana sekoitti drinkin ja paikan. Ihan ymmärrettävää, kun ottaa huomioon kenen syntyperästä tässä saivarrellaan.
 

forrest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Blue Jackets, Panthers
Eilen avautui että Jukka Keskisalo on "jo" 28-vuotias, kun tähän asti olen luullut häntä vähintään 3-4 vuotta nuoremmaksi. Joten eipä voi hänestäkään enää sitten puhua Suomen nuorena tulevaisuuden toivona.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös